NRC GROUP: KJØPSSIGNAL FRA REKTANGELFORMASJON

Max Payne
NRC 03.07.2019 kl 14:48 8779

LINJALENE til Investtech sier: "NRC Group ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon i mai...Videre oppgang signaliseres. Aksjen har støtte ved 62 kroner, mens det er lite motstand før ved 84 kroner"

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep2

ER LINJALENE TIL INVESTTECH RETTE? KOM MED INNSPILL, DERE SOM HAR TEKNISK INNSIKT.

Myrseth snakker for øvrig om flyskam. Vi kan kanskje ikke utelukke at folk vil strømme til jernbanen i årene som kommer og at politikerne vil legge til rette for økt vekst.

Max
Portefølje: SCANSHIP, TOMRA, SCATEC, BONHEUR OG NRC GROUP
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 10:37 3066

På dager som dette selger de som ikke har evne til å holde i motgang. Like greit at de faller fra, så blir oppturen trolig enda kraftigere.
Slettet bruker
06.08.2019 kl 16:13 3028

Det ligger vel gjedder i sivet som er klare for å glefse over skremte abborer...
Slettet bruker
06.08.2019 kl 17:28 3014

Kursen hviler akkurat i skjæringspunktet støttenivå 62 og gulvet i en stigende trendkanal, slik jeg ser det, og jeg ser med spenning på fortsettelsen.

Gulv: Linje fra bunnen i mai til dagens sluttkurs.
Tak: Linje fra toppen i mai til toppen i juli.
Støttenivå 62, et nivå kursen har vendt opp fra tidligere.
Se graf.
Handelsmønsteret er etter inntrykket mitt slik at kursen gjerne har gått opp på høyere omsetning, men ned stort sett på lavere omsetning, de siste månedene.
Se handelshistorikk.

Vurder selv.

Nå ser vi om kursen kommer nærmere midten av den stigende trendkanalen jeg ser, om det skjer før helga. NRC har vært en knallbra høstaksje før også, og jeg tror jaggu at den knaller til på nytt med det.
Redigert 06.08.2019 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 13:52 2965

Sånn ja, sånn ja..:)- Da er vi enige..:)-
Slettet bruker
07.08.2019 kl 19:58 2936

Kursen snur opp igjen, og etter dagens sluttkurs så ser jeg at også Investtech er enige med meg om den stigende trendkanalen. I går presenterte de en smalere stigende trendkanal der kursen hadde brutt ned gjennom gulvet, der gulvet lå høyere enn i den bredere stigende trendkanalen de presenterer nå.

Da er det ikke så lenge til neste tallslipp.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 15:33 2893

Finanskalender:
https://nrcgroup.com/investor/financial-calendar/
Slettet bruker
09.08.2019 kl 18:17 2849

Ja, kursen vendte opp fra 62 igjen, den gjorde det, men... Uansett skal det være en god anledning om kursen er på 160 om to-tre år og utbyttene ruller inn. God helg!
Slettet bruker
10.08.2019 kl 15:43 2798

Siste fra Investtech:
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100732
Slettet bruker
12.08.2019 kl 14:28 2735

Da er vel dagens dumper ferdig med å dumpe slik at vi andre kan fortsette oppover...
Slettet bruker
27.08.2019 kl 12:22 2625

Gleder meg til å se denne suse raskt over 70-tallet når kapital på gjerdet faller ned på enda gode meldinger. Da skal jeg glede meg stort over alle på gjerdet som må betale langt mer for aksjen, og enda mer over de som solgte på under 58 (!).
Slettet bruker
28.08.2019 kl 00:20 2578

Svever like over et solid støttenivå nå, og aksjen bør kunne anses som skikkelig billig, mener jeg. Dette er også en ESG-aksje.

Q3 er sesongmessig et godt kvartal, og dessuten har flere kontrakter ordrestart ila. sein vår / sommer. Pengene skal rulle godt inn nå, og med Sverige på... banen... etter hvert, så kan det bli både hyggelig tall og utbytte igjen.

Og ellers da, fra E24:

"– Og de selskapene som opererer globalt, og er avhengig av markedsadgang, det er klart de er sårbare, sier han."

https://e24.no/boers-og-finans/folketrygdfondet/folketrygdfondet-merker-handelskrig-og-uro-selskapene-som-opererer-globalt-er-saarbare/24684282

Hvor står NRC i dette bildet..? Jo, med nordiske stater som de viktigste kundene, og med virksomhet kun innad i Norden.

Jau da... men det er vel på 100 pluss "dere" skal kjøpe..:)-
Aramis
28.08.2019 kl 01:53 2569

Vi skal ikke glemme at problemene med regjeringsdannelsen i Sverige har medført store forsinkelser som gjør at kontraktene til NRC kommer senere enn ellers.
NilsenCapital
28.08.2019 kl 09:37 2534

God tidlig omsetning idag. Ingen nyheter, kun generelt billig inngangsverdi. La oss krysse fingrene for at ordrene i Sverige i fremtiden vil bidra på bunnlinjen.

God børsdag!
Slettet bruker
28.08.2019 kl 12:35 2515

Ja, det er akkurat det. Sverige henger etter, og jeg venter på svensk ketsjup..:)-
Slettet bruker
28.08.2019 kl 12:38 2511

Det ser absolutt ut som billig inngang..:)- Da lar jeg bare tida jobbe videre.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 08:36 2456

Vi er nå inne i et sesongmessig sterkt kvartal. Bare ut ifra det skal neste tallslipp kunne sende kursen høyere, selv med tilsvarende underprising som i dag.

Nevner igjen Fornebubanen... Den skal ha kommet langt "på bordet", og en skulle forvente at tre større prosjekter på den slippes i markedet utover høsten:
http://www.bygg.no/article/1392890

Balansen forbedres og gjeld kan nedbetales med salget av designvirksomheten som skjedde for nokså kort tid siden, og de har mer også som de kan kvitte seg med for å frigjøre kapital:

"I et intervju med TDN Direkt sier konsernsjef Øivind Horpestad at selskapet planlegger å selge unna eiendeler som de ikke ser behov for å eie av. Fremover vil selskapet bygge ned gjeld.

- Noen av selskapene vi har kjøpt har litt overvekt av utstyr, som vi ikke har behov for. Og det er jo en etterspørsel i Europa etter det, så det kan være vi letter litt på det vi kaller assets, sier Horpestad til TDN Direkt."

kilde: http://kvinner.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Boerstaper-vil-selge-for-flere-hundre-millioner

Nedturen NRC har hatt, har gitt meg og flere andre muligheten til å smette inn på nokså lave kurser like over kjente solide støttenivå, men skal man ha gevinst, så må nok aksjene holdes til kursutviklingen blir happy...
Slettet bruker
29.08.2019 kl 12:35 2435

Positiv børsmelding i dag. Enda bedre finansiell fleksibilitet, og jeg setter en strek over "faren" (oh!) for emisjon for min del.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 16:19 2408

Venter på at vi skal håve inn kontrakter på Fornebubanen, med store overskrifter og en annen psykologi i aksjen. En del ser ut til å glemme at visse aksjer har det med å komme tilbake.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 19:02 2382

NRC på bunnivå av en gigalang stigende trendkanal..? :)-

Bunner: februar 2016 og august 2019...
Topper: oktober 2016 og oktober 2018...
Praktisk skrevet parallelle linjer...

Kan dette være med å forklare det solide støttenivået en finner på 50-tallet..? Det virker ganske så åpenbart at den støtten skal stå støtt.

God kjøpsanledning nå mtp. dette og ny ath-topp i allerede høst..? Med flere nye store kontrakter og ei ordrebok som etter hvert skal passere ti milliarder kroner, et svensk marked som spiller på lag (i stedet for å lagge), god gjeldskontroll og fortsatt strømlinjeforming av selskapet, så skal det kunne bli mulig. Tenk om NRC skulle bli oppfatta mer som ei "trygg havn" og en underprisa ESG-aksje som står foran kraftige økninger i satsing på banerelatert infrastruktur... Kan risikere å få bud slengt etter seg også... Om NRC aldri kommer tilbake til 50-tallet etter høsten 2019 og samtidig står foran en gullalder, så kan det være en "hedge" mot aksjer som står langt mer sårbare, særlig mtp. global eksponering.

Men... Dette var mer en liten filosofi om de lange trekkene ved kursutviklingen, at disse kan gi en pekepinn på videre evolusjon av aksjen...
Redigert 29.08.2019 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2019 kl 09:35 2338

Føler det på meg at det blir meldt en kontrakt fra Sverige i dag, og håper følelsen er like rett som at det er fredag.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 15:36 2221

Med antatt langt bedre inntjening nå i q3, høvelig grei cashbalanse og et nytt lån, så er jeg for meg at det ikke er nødvendig med noen emisjon for bedret finansiell fleksibilitet. Nå legger jeg meg bare baki lenestolen og venter på fine meldinger, og jeg behøver ikke å stresse med kjøp av aksjer når NRC plutselig får futt i seg igjen.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 00:34 2152

Langtrends giga kjøpssignal i siktet..?

Fallende linje fra toppen i oktober 2018 over toppen i juli 2019 treffer etter hvert kursen, og motstandsnivå 62 ved månedsskiftet september/oktober.