...

Frodon
03.07.2019 kl 16:06 237

...
Redigert 03.07.2019 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Biggy
03.07.2019 kl 16:28 231

https://resett.no/2019/05/18/norgesenergi-forsvarer-resett-boikott-det-er-stor-forskjell-pa-dagbladet-og-resett/

NorgesEnergi lot seg presse til å stoppe annonseringen på Resett.

Legg inn blokkering på nummeret de ringer fra så slipper du maset deres.
Har selv ingen efaring med dem,men venner forteller om masete oppførsel.....,
og har blokkert dem.
kokkohill
03.07.2019 kl 17:02 223

Jeg flyttet fra dette politiske korrekte selskapet
Slettet bruker
03.07.2019 kl 17:42 208

Regjeringen har opplyst at Northconnect-kabelen til Skottland kommer opp til konsesjonsbehandling allerede etter valget i september - behandlingen er litt utsatt for å unngå at kabelen blir et tema i valgkampen.

https://neitileu.no/aktuelt/brutte-acer-forutsetninger
Espen Barth Eide har opplyst at Ap kan akseptere denne endringen. Ikke rart at partiet faller som en stein på meningsmålingene

Utviklingen det siste året har forverret situasjonen ytterligere. EUs fjerde energipakke foreligger snart, og et nytt «elektrisitetsdirektiv» av mai 2019 sier at «import og eksport av elektrisitet ikke skal begrenses av nasjonale aktørers interesser». Alt som begrenser fri flyt av strøm skal fjernes. Dette innebærer at vesentlig mer makt flyttes til EUs energibyrå Acer. EUs nye elektrisitetsdirektiv begrenser i vesentlig grad Statnetts styring med den elektrisiteten som produseres i Norge, altså om den skal selges i EU eller Norge. Det ser også ut til at EU vil kunne hindre endringer i den norske kraftpolitikken i forbindelse med regjeringsskifter. Blir elektrisitetsdirektivet godkjent av Stortinget, vil konflikter med EU ikke bli avgjort i Norge, men i Brussel. (Idar Helle, De Facto).
Regjeringen har ellers gitt et tilfredsstillende svar på EUs initiativ for å sikre at det ikke bare blir «fri flyt» av norsk elektrisitet, men også «fri flyt» av eierskapet til norske kraftverk. EUs argument er at norsk kraft ikke er en «naturressurs» som reguleres av den norske konsesjonsloven, men at produksjonen av norsk vannkraft heller bør underlegges EUs tjenestedirektiv.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/06/05/195583633/regjeringen-forsvarer-offentlig-kontroll-med-norsk-vannkraft-mot-esa

Regjeringen har svart at den er uenig med EU. – Så får vi se.
Redigert 03.07.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 18:13 199

Regjeringen har svart at den er uenig med EU. – Så får vi se......

Hvem er det som regjerer Norge, kan det være EU? Men hvordan kan det ha skjedd her i demokrati "folkestyre" = klovneriket, nå med egen sjaman? Heldige oss "folket i dette riket, at han bare var sort, og ikke GRØNN.
Redigert 03.07.2019 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 18:16 197

ELskling.no er et superenkelt og effektivt nettsted som finner billigste og beste strømleverandør for deg. Jeg byttet bort NorgesEnergi etter at de sluttet å annonsere på Resett. Det tok meg 2 minutter, og resten tok min nye leverandør seg av. Kjempefornøyd! ;-)))