DN-THOR: MARKEDET TROR IKKE PÅ NY HYDRO-BOSS

Max Payne
NHY 03.07.2019 kl 17:07 5041

DN- THOR klinker til i sedvanlig stil og gjør oss oppmerksom på livets tøffe realiteter. Nå er det ny hydro-boss som får gjennomgå i dagens børskommentar. Han starter friskt ved å si SORRY, markedet tror ikke du vil lykkes og følger opp ved å påpeke at kursen er NED 8 % siden ny boss overtok den 8. mai i år. Dette er ikke lite i betraktning av kursfallet siden høsten 2017.

DN-THOR setter det hele i et godt perspektiv ved å peke på at hovedindeksen har ØKT med 1 %, mens aluminiumsprisen er nær sagt uforandret siden den nye sjefen tiltrådte.

Det pekes videre på at handelskrigen har lagt lokk på råvareprisene, så problemene er neppe løst med det første. Artikkelen avsluttes med: "OM det er lov å be om at Hydro legger av seg de pompøse slagordene fra Brandtzæg_æraen, så sier vi tusen takk".

DN-THOR har åpenbart en av finansnorges skarpestes penner, men han holder alltid en høflig tone og avslutter artikkelen høflig ved å si tusen takk. Dette liker jeg.

Det store spørsmålet nå, blir når hydro aksjen kan bunne ut. Jeg er pessimistisk og tenker at dette toget godt kan kjøre fra perrongen uten meg, men åpner for inngang mot slutten av året. Det er presidentvalg i 2020 og sjansen for en handelsavtale øker da.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Heinz
05.07.2019 kl 11:28 1072

Oljefondet er tungt inne i aluminium. De hadde pr. 31.12.18 store poster i Alcoa, BHP og ikke minst Vale. Century en mindre post. Rio Tinto har de gått ut av p.g.a. deres dårlige rykte. De oppdaterer kun årlig så vi vet ikke hva de har gjort siden årsskiftet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
isaach
05.07.2019 kl 12:50 1026

Der er vel ingenting i internasjonal økonomi som taler for oppgang med det første.De eneste faktorer som kan få aksjen opp er betydelige innsparinger,i hovedsak
nedbemanning og nedleggelse/salg av divisjoner som ikke gir særlig inntjening.Jeg håper konsernsjefen er et rått kvinnfolk som ikke har behov for å bli likt ,men å være respektert.Hva hjelper det å ha karisma hvis du er teit i hue?
Redigert 20.01.2021 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Max Payne
05.07.2019 kl 12:54 1021

Isaach: Tiltredes. Liker formuleringene😀😀😀👍👍👍

Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:39 Du må logge inn for å svare