soff - Tar snart av igjen..

10.07.2019 kl 15:28 1669

Kursen går nok ingen steder før en avklaring er på plass . Hvis den kommer må du være kjapp på tastaturet dersom du skal rekke å komme deg av på 3.
Min spådom er enten 0 eller 15-20 ;)
hstray
29.09.2019 kl 23:27 1451

Jeg tror at kursen går tilnærmet i null. Men at dagens aksjonærer for svært gunstige tegningsretter ved en kommende emisjon hvor gjelden blir halvert
Fevang
29.09.2019 kl 23:38 1441

Og hvis dumping-emisjonen blir en rettet emisjon så blir det ikke noe særlig gøy....

(jeg er ikke i SOFF)

Er ikke SOFF konk mot slutten av oktober?

"Agreement with certain financial creditors to suspend and defer payments of principal and interest extended until October 31th, 2019".

"If a long-term solution could be reached, this is expected to involve a comprehensive restructuring of the Company, including a potential significant dilution of the shareholders."

Er negativt tall under equity i balansen (antagelig et dårlig tegn).

Dette ser ille ut gutter, og jeg er SDRL aksjonær.

Men de går jo fint i pluss på driften, så det er bare å renske opp i gjelda og tøffe avgårde etter det.
Redigert 29.09.2019 kl 23:50 Du må logge inn for å svare

HEr blir det sikkert utsatt igjen, ingen som er villig til å ta tapet, alle håper det skal gå over av seg selv, men det gjør ikke det uten å skrapte 30 av båtene, slette halve gjelda og konverte obligasjonsgjeld til egenkapital. Først da kan Solstad bli et skikkelig selskap igjen. Spesielt å få båtene ut av markedet er viktig, solstad har by far størst andel båter i opplag. Den fusjonen der var det nok noen fulle sjømenn som sto for. La DeepSea gå konk, de båtene holder ikke klasse.

Er det noen som har peiling på sånn ca hvor mye av gjelden som ligger på de 30 skipene som er "skrapkandidater" ?

Burde jo egentlig ikke være mye, da disse skipene stort sett er fra tidlig 2000-tallet og var gjennom mange år med kjemperater. Men det ble kanskje giret mer i stedet for å bruke pengene på å betale gjeld i gode tider. Solstad burde faktisk kjøres konkurs, er jo ikke vits for aksjonærene å bli med på en fullstendig utvanning, da kan det like godt kjøres konkurs.
Alby
07.10.2019 kl 11:23 578

Så er jeg inne med en liten post, håper det var et godt grep 😉

Endnu et skib på vej til Mexico: https://shippingwatch.dk/Offshore/article11670594.ece Det hjælper altsammen.

Det er er konstruksjonsskip men alt hjelper
Alby
10.10.2019 kl 11:14 166

Da håper jeg dette er den riktige tråden.

Ser kjøpersiden bedrer seg ?