soff - Tar snart av igjen..

hango
SOFF 03.07.2019 kl 19:45 16119

Kursmål kr.3
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Styleh
03.07.2019 kl 19:55 9189

Ser heller ut som det går motsatt vei?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
hango
03.07.2019 kl 21:01 9124

Se volumet!
Noe på gang her..
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
03.07.2019 kl 21:09 9102

Dream on. Det som skjer nå er at alvoret er begynt å synke inn igjen, etter siste opptur, som var hinsides all fornuft.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
pengex
03.07.2019 kl 21:14 9084

Det var bare en blest fra ei avis som satte i gang dette rallyet. Bestilt og utført. Ingenting er forandret. Fortsatt 30mrd i gjeld.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
hango
04.07.2019 kl 09:46 8918

Det virker som at kursen er i startfasen av bølge nr 3.
Og ifølge EW teorien skal bølge nr.3 være ca dobbelt så stor som bølge nr.1,
Bølge 1 løftet kursen opp fra kr.1 til kr.2.

Suma sumaru skal dette ifølge "teorien" ha en kurspotensial på opp mot kr.4
Men velger selv og bare bli med til rundt kr.3

Bli med?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
hango
04.07.2019 kl 09:55 8901

Toget kjører sansynlig i morgen, om ikke i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
robkal
04.07.2019 kl 11:10 8821

Eller ikke alls...
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
danm
04.07.2019 kl 11:30 8792

Lige nu er det Trump bølgen, der skyller ind over markedet og den skyller alt væk og ned på bunden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
patek
07.07.2019 kl 00:45 8561

Ser ut som Skorstad har dekket shortposisjonen sin så da er det duket for ny oppgang! Ingen shortere nå:
https://ssr.finanstilsynet.no/
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
danm
07.07.2019 kl 10:13 8446

Vi kan håbe Trump holder ferie og forhandlingerne med Kina går frem. Vi får formodentlig også hjælp fra olieprisen, da "driving season" vil reducere lagrene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Jannern
08.07.2019 kl 08:02 8195

Du farer med løgn! Skorstad er fortsatt short og har ikke dekket noenting. Han er short 7.250.000 aksjer igjennom Tigerstaden AS som han eier. Se selv her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003080608
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Jannern
08.07.2019 kl 08:06 8212

Eigel Ingvar Thom har rømt SOFF skuta og solgt! Han er nå ikke lenger på aksjonærlisten. Forrige uke eide han 1.4 millioner aksjer. På dagens oppdatering har han forsvunnet ut! Se selv! https://www.solstad.com/business/investor-relations/largest-shareholders/
Dette betyr at han har dumpet aksjen etter at den steg. Og alle som lot seg lure til å kjøpe aksjer fordi skipselektriker Thom hadde kjøpt, sitter nå med skjegget i postkassa!
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
08.07.2019 kl 08:10 8214

Thom benyttet vel kjendisstatusen til å selge. Bra trade av han.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
patek
08.07.2019 kl 09:38 8104

Beklager det. Når jeg sjekket og skrev innlegget sto det ingen shortposisjoner for SOFF!
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
robkal
08.07.2019 kl 11:47 8002

Og aksjen er frittfall igen... down down down..
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
08.07.2019 kl 13:41 7908

Han har ikke rømt skuta-han har solgt seg ned-med pen fortjeneste- til ca 700k aksjer altså utenfor topp20-listen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare

Elektrikeren solgte og kjøpte mere amsc. Ref aksjonær lister.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
08.07.2019 kl 17:54 7746

Å investere i SOFF nå, er samme som å spille russisk rulett med 4 kuler i trommelen. Galskap, kort og godt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
pengex
08.07.2019 kl 20:46 7632

E24 burde vite bedre enn å forfatte råd fra en aksje-amatør bare fordi han hadde flaks i scanship.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
raven12
09.07.2019 kl 08:49 7429

Rekyl i dag
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
09.07.2019 kl 08:52 7421

Er vel ingen nyheter som tilsier oppgang eller omsetning å snakke om idag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
robkal
09.07.2019 kl 10:32 7332

Kommer ingen rekyl
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Jannern
09.07.2019 kl 16:00 7234

Helt riktig. Blir alltid forundret over at noen har tro på totalt verdiløse aksjer. SOFF aksjen er verdt 0. Blir brutalt å eie den når konkursen eller konvertering av gjeld til egenkapital kommer. at skipselektrikeren kjøper en liten post og ringer en journalist for å hausse bør man iallefall være skeptisk til. kom dere ut mens dere kan!
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Regina
09.07.2019 kl 16:05 7221

Tror ikke aksjene blir verdt 0, men så lenge der er en uavklart finansiell situasjon er det vanskelig for aksjen å løfte seg.
Synd, for nå er markedet faktisk så godt at dersom situasjonen hadde blitt ryddet opp i så ville der kommet et godt løft, selv uten å gruse dagens aksjonærer.

Synd også for andre redereier som blir forstyrret av SOFF situasjonen og som på denne måten holdes unødig tilbake da hele markedet er avventende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Jannern
09.07.2019 kl 16:15 7213

Sorry Regnia, det er ikke en uavklart situasjon. SOFF drukner i gjeld. Det er ingen verdier igjen. Kassa til selskapet er bunnskrapt. De må snarlig enten konvertere gjeld til EK og i TILLEGG slette en betydelig del av gjelden da selskapets flåte er verdt langt mindre enn gjelden...deretter kan de hente nye penger. Aksjen går dermed til 0. Alternativet til dette er konkurs som i Dolphin. Det er ikke noen investorer som kommer til å putte inn nye milliarder uten at betydelig andel av gjelden slettes først. Aksjen er helt uinteressant. Jeg ble sjokkert da jeg skjønte at noen fortsatt levde i troen. Jeg ønsker deg vel. Bruk pengene dine på noen gode aksjer. Ikke i aksjer som kommer til å falle 99%!

Og glem at Fredriksen eller Røkke putter inn penger her før man har gjort en stor sletting av gjeld. Kanskje dere tror de er dumme? Fredriksen lot sitt flaggskip Seadrill gå CH 11 (gjelds restrukturering der aksjene blir verdiøse). De er ufattelig flinke. SOFF er et lodd for Fredriksen og Røkke. De putter ikke inn en krone til med gjeld på 26 milliarder kroner. Derfor må mye gjeld slettes først. kanskje 10-15 milliarder kroner, så putter de kanskje inn noen penger. DET BETYR AT AKSJEN GÅR TIL NÆR 0!
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
kontra
09.07.2019 kl 16:35 7285

Her var det ikke mye nytt, samme gamle "rølet"
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Jannern
09.07.2019 kl 16:48 7270

Man trenger ikke å finne opp hjulet hver gang. Det står så mye sprøyt om SOFF på forumet at noen må si ifra. All tro og håp er enten løgn eller mot bedre vitende. At aksjen fortstatt står i 1.26 betyr ikke at den blir der. Den var på vei under 1 når E24 hausset den i et hodeløst rally til 1.9....

Dolphin Drilling har gått konkurs. Aksjen ble suspendert og handles ikke lenger. Siste handel var 26. juni på kurs 0.99 kroner per aksje. nå får man ikke noenting for sine aksjer. Dolphin stengte på børsverdi 65 millioner kroner. SOFF handler idag på en børsverdi på 367 millioner kroner. Faren er veldig stor for at nøyaktig det samme skjer i SOFF som i Dophin. Nemlig at selskapet går konkurs, og aksjen suspenderes. Da får man ikke lenger solgt aksjen. Idag kan man i det minste solgt junk-aksjen på en betydelig markedsverdi. Ubegripelig at noen vil ta sjansen...som en over skrev. russisk rullett med 4 kuler i trommelen. Når suspensjonen eventuelt kommer, så er det god natt!

P.S. Situasjonen i Dolphin var faktisk mye bedre enn i SOFF. Gjelden til Dolphin var liten i fht i SOFF. "kun" 9 mrd mot 26-30 milliarder i SOFF.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
hstray
09.07.2019 kl 17:43 7219

Og her er du inne på noe essensielt. Soff har 30 milliarder i gjeld, og mange ukurante offshore skip som ikke vil komme i drift igjen etter vært i kaldt opplag i 4-5 år. Ingen verdi for bankene å avhende pant her.. Soff har så mye gjeld at bankene/sikrede kreditorer ikke kan slå de konkurs uten massive tap. De er for store, og verdiene bankene vil oppnå på resalg av skip er lave. Mange skip er ikke salgbare som offshore skip. Så situasjonen for bankene er å håpe på at markedet skal markant forbedre og imellomtiden gir de avdrag og rentefritak
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Regina
09.07.2019 kl 18:19 7188

Jeg har ikke aksjer i SOFF, men DOF. Poenget mitt er at situasjonen i SOFF påvirker DOF i veldig stor grad.
Driftsmessig er de to selskapene svært ulike. DOF klarer å betjene gjelden, SOFF gjør det ikke
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
danm
09.07.2019 kl 19:04 7144

Begge selskaber tjener penge og holder belægning og rater, som vi har set siden høsten 2918, bliver det lettere at få en refinansiering for SOFF. Der er altid nogle ude med ordet konkurs, når et selskab er presset. Baisserne er lige ved at falde over hinanden på dage, hvor det ser lidt rødt ud.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
kontra
09.07.2019 kl 19:50 7096

At det går an! Hvilke likhetstrekk ser du mellom Solstad Offshore og Dolphin Drilling utover at begge selskapene er innen oljerelatert virksomhet.Å sammenligne disse to er som å påstå at sol er måne og måne er sol.

Ditt P.S.:"Situasjonen i Dolphin var faktisk mye bedre enn i SOFF. Gjelden til Dolphin var liten i fht i SOFF. "kun" 9 mrd mot 26-30 milliarder i SOFF" Kan du prøve å fortelle hva du mener med et slikt utsagn! Det er jo rene svada når du ikke identifiserer eiendelene!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare

Tidewater fikk en meget bra refinansiering. Solstad vil greie det samme derfor er det fin inngang nå
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
hstray
09.07.2019 kl 21:43 7005

Hovedpoenget er at Solstad er for stort med for stor gjeld som du påpeker til at sikrede kreditorer(Banker og Giek) kan slå selskapet konkurs, eller avhende pant i skip. Blir som med Trump på begynnelsen av 90-tallet med 3 milliarder $ i gjeld. Bankene kunne ikke slå han konkurs, gjelden var for stor og tapene ville bli dramatiske for bankene. Tilsvarende er situasjonen rundt Solstad.
Avhende pant i de mest attraktive offshore skip som er i drift, og under kontrakt er en mulighet. Men vil mest sannsynlig ikke gi bankene mer tilbake enn å la Soff drivere videre, og håpe at tidene blir bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Jannern
10.07.2019 kl 08:30 6853

Nei! Aksjen er verdiløs. Gjeldens størrelse er langt større enn verdiene til flåten. Kassa er bunnskrapt. SOFF trenger påfyll av penger og sletting av gjeld. Da blir det 0 igjen til aksjonærene! Kom deg ut!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Jannern
10.07.2019 kl 08:36 6836

Det er store likhetstrekk. Begge hadde/har gjeld som er større enn verdiene på flåtene deres. Dolphin hadde faktisk bedre likviditetssituasjon enn SOFF. SOFF sin gjeld på 30 mrd kroner er så gigantisk at man må som i Dolphin slette gjeld for at investorer skulle/skal være villig til å skyte inn mer penger. I Dolphin endte det med konkurs pga uenighet mellom gjeldseiere. Det kan også skje her. Jeg anslår at man må slette 15 mrd kroner for at noen investorer skal være villige til å gå inn med nye penger. Da blir det null verdi per aksje på dagens aksjonæreri SOFF. Å slette 15 mrd kroner er trolig for stort for at bankene skal være villige til det. Derfor er det mest sannsynlige utfallet at bankene overtar SOFF. Gjeldseierne blir dermed de nye eierne og dagens aksjonærer ender med null. Uansett utfall blir det null til dagens aksjonærer. Den dagen meldingen om dette kommer, og det er nok ikke lenge til, så blir aksjen suspendert, og ikke lenger mulig å handle, slik man så i Dolphin.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Jannern
10.07.2019 kl 08:52 6805

Dette er nok ønsketenkning dessverre. SOFF kan ikke drives uten kontanter og med videre vekst i gjeld. Selskapet trenger påfyll av milliardbeløp for drift. Og ingen investorer putter inn milliarder i et verdiløstseskap der gjelden er langt større enn verdiene i selskapet. Det finnes andre supply aksjer man kan investere i om man ønsker å investere i supply. Tidewater og Standard her i Norge.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
10.07.2019 kl 09:27 6778

Mye snakk om gjelden her. Det fremstilles som at gjelden er ute av kontroll og nærmest har kommet som en overraskelse på de fleste? Når Farstad ble fusjonert inn i 2017 var gjelden 32 Mrd. Alle visste da at gjelden var stor , men utfordringen var da og er fortsatt et dårlig marked. Selv med 32 Mrd i gjeld uttalte Øyvind Eriksen at oppsiden er formidabel, men advarer samtidig om at nedsiden er lik null. Han har senere uttalt at de gikk inn for tidlig mht markedsituasjonen. Når man ser toppen av aksjonærlisten i SOFF så nekter jeg å tro at alle de teamene av dyktige folk har "glemt" å ta høyde for gjelden når de gikk inn i SOFF. Visst er det utfordrende , og i dagens marked er det meste av verdier forvitret (på papiret) , men jeg er 100% overbevist om at de opprinnelige vurderingene som ble gjort er riktige og at et friskmeldt marked kan bære gjelden og vel så det. Vi kommer garantert til å se en opprydding hvor flere skip og gjeld skal ut . Så er spørsmålet hvem som sitter på de beste kortene. SOFF har Norges 2 sterksete industrielle investorer i front , backet opp av Norges største og kanskje mest kompetente team av OSV operatører. Det er absolutt ingen som er tjent med å flytte aktiviteten bort fra Skudesneshavn. For min del er SOFF en høyrisikoinvestering , men jeg gambler på en restrukturering markedet ikke har sett maken til tidligere ;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Ruggen
10.07.2019 kl 10:15 6731

Det er långiverne som har risikoen her...gode gamle Solstad tok på seg ansvaret for å redde de andre selskapene i fusjonen, men med veldig liten risiko, derav opprettelsen av siloene. Soff går ikke konkurs, dagens kurs er en formidabel gavepakke....det beste hadde vært å konke de dårligeste siloene men regner ikke med långiverne ønsker det, bedre å vente til markedet resetter seg, derfor får Soff utsettelser så lenge de trenger det...
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Regina
10.07.2019 kl 10:45 6705

Jeg håper virkelig SOFF klarer seg og at løsningen kommer snart. Sannsynligheten for en god løsning har økt betydelig siste året grunnet sterkt bedret marked. Mye av løsningen ligger i at bankene gir avkall på sikkerhet i form av bortfall av verdien av båter som bør skrotes. Tar SOFF bort en del av flåten vil markedet reagere svært positivt. Et annet selskap som burde tatt ut 10% av flåten er Bourbon. Ratene vil da komme opp på et fornuftig nivå og bankene burde være happy.
Tror på næringen og spesielt på DOF.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
hango
10.07.2019 kl 15:08 6602

Personlig satser jeg på en utgang på kr.3
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare