Tesla Model 3 vinner også Euro NCAP kollisjonstest

03.07.2019 kl 22:24 631

DN rapporterer: https://www.dn.no/motor/tesla/kollisjonstest/euro-ncap/tesla-model-3-best-i-test/2-1-632266

– Tesla Model 3 oppnådde en av de høyeste sikkerhetsutstyr poengsummene vi har sett noensinne. Bilens anti-kollisjonsassistentsystem er førsteklasses, med sin automatiske nødbrems og frontkollisjonsvarsler som viser et høyt ytelsesnivå, sier Matthew Avery, som er sjef for Thatcham Research som utførte testen.

Fantastisk bil på alle måter. Ingen er i nærheten av å levere fart, modernitet og sikkerhet til en så fantastisk pris.

Best i test??

Tja, ser at det kanskje ikke er slik, Mercedesen i denne testen var jo bedre enn Tesla 3 i hele 3 av 4 kategorier, og så gir de Tesla premien for «best i test»? Den eneste kategorien Tesla var bedre i var i kategorien «sikkerhetsutstyr», hva nå enn det måtte bety.

Virker som journalister gjør alt de kan for å hjelpe Tesla.

Kjenner flere som har Tesla, de fleste av disse har vært inn og ut av verksted det meste av tiden, greit, bilen er da ekstremt sikker da den for det meste ikke er kjørbar...
Redigert 04.07.2019 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Mr Big
04.07.2019 kl 13:17 581

Tesla er en lego bil. Deler bare detter fra hverandre.
Gnomen
04.07.2019 kl 13:52 567

Enig i at overskriften her ikke er god, vanskelig å trekke denne konklusjonen ut fra innholdet i artikkelen.

Men det som er bra, er at TM3 får 5 stjerner, det sier den er i toppsjiktet hva sikkerhet angår, og det er et stort + at den er best når det kommer til sikkerhetsutstyr som er med å forhindre at en ulykke skjer. Jo færre ulykker, jo bedre !

Kommentarer som at de er sikre for de bare står på verksted, at de detter fra hverandre, er utsagn som ikke tas seriøst, virker mer som syting i barnehagen.

Jeg har hatt et sted mellom 50 og 100 biler, av alle slag, og i alle prisklasser, de 3 siste har vært Tesla S,X og 3. Ikke detter de fra hverandre, og har hatt minimalt med verkstedbesøk. Har hatt flere verkstedbesøk med VAG og MB-produkter, enn med Tesla. Og kjøreopplevelsen er bortimot udiskutabelt i favør av Tesla.

Så om 2 uker er det til syden med Model 3 og campingvogn :)

God tur, ville selv aldri giddet å kjøre flere tusen kilometer med vogn på slep gjennom Europa, og iallfall ikke så lenge man må stoppe og lade et par tre ganger om dagen, tipper den vil sluke strøm med vogn på slep, vel dersom man har god tid går det vel.

Kjørte selv nedover på kontinentet for et par år siden, økter på over 12 timer med kun 5 minutters stopp for fylling av diesel ca en gang pr dag, det langt igjen til man kan gjøre det med elbiler.
Redigert 04.07.2019 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
Mr Big
04.07.2019 kl 14:25 547

God tur og lykke til for det vil du trenge. Litt av en utfordring du hiver deg i:)
Gnomen
04.07.2019 kl 14:26 542

Så lenge man er på veien, holder man samme fremdrift som med en hvilkensomhelst annen bil. Kjører ca 3 timer før man må lade, og etter 3 timer er det greit med en pause uansett. Og med oppgradert ladehastighet tipper jeg bilen er klar før vi er klar :)
Gnomen
04.07.2019 kl 14:27 541

Har kjørt til Sveits med TMX og vogn, og vet nøyaktig hva jeg går til :) Og 3'en er mere effektiv, lavere forbruk, så det kan bare gå oppover :)

Må vel nærmest ha en fanatisk innstilling til dette for å trives med det, men har man det så går det vel.

Selv liker jeg å slippe å måtte tenke på å MÅ stoppe fordi bilen krever det, liker å kjøre på til jeg kommer fram, men hver sin smak.