NEL + Solstad er lik sant

Slettet bruker
NEL 04.07.2019 kl 00:18 1246

Hei der kjære hydrogensjefer og andre eksperter

Etter at forretningsideen om et renholdsfirma mellom Sørenga og Tøyenbadet falt i grus har jeg jobbet natt og dag. Det viser seg nå at vi har fått et gedigent gjennombrudd for en ny forretningside.

Det vi har jobbet med er å tegne en gigantisk avtale med Solstad Offshore. Planen går ut på å bruke de beste skipene til Solstad til å feede de to store rederiene som ligger på Akershuskaien, Stena Line og Color Line. De siste ukene har jeg og Astrid sett båtene forlate kaien med alt for lite passasjerer. Det virker nesten som om danskebåten har gått av moten i år, tiden er inne for å rydde opp nå! Vi er nå i sluttforhandlinger med Solstad Offshore om en feeder avtale som gjør at alle beboere på Sørenga kan betale 50 kroner for en tur fra Sørenga til danskebåtkaien. Det vil være jeg som står på kaien og tar imot passasjerer og betaling på en ny iZettle terminal jeg har investert i. Vi tror at dette kan bli en vannvittig pengemaskin, da taxisjåfører typisk sett tar over 200 kr for å frakte folk den samme veien. Broren til Kjell-Inge Røkke er med på prosjektet, han heter Jon-Andre Røkke og jobber for et firma som heter Nel.

Planen er at Solstad skal bytte ut motorene på ti av skipene sine innen utgangen av 2019, og heller erstatte de med ekte Hydrogen-motorer med garanti for å ikke eksplodere. To av båtene skal gå tur-retur Sørenga, og de resterende båtene skal gå fra Moss, Horten, Tjuvholmen og Fredrikstad, med den hensikt å feede danskebåtene med flest mulig menneske til enhver tid på døgnet. Olav Thon skal kanskje sette opp et eget hotell ved terminalen, slik at de ansatte på Solstad sine skip kan sove i fred midt oppi alt kaoset. Hotellet vil få navnet Thon Hotel Danskebåten.

Dette er en enorm forretningside, hvor vi både beskytter miljøet gjennom hydrogen som ikke kan eksplodere, og sjøfolk som jobber for det berømte rederiet Solstad. Selskapet NEL skal bistå med brenselsceller og hydrogenteknologi av øverste klasse, og de har allerede skrevet under på en kontrakt som garanterer at ingen eksplosjoner vil skje det neste året. Forvent en snarlig børsmelding fra både Nel og Solstad, dette kan bli revolusjonerende!

Hva mener dere folkens? Vil dere møte opp på Sørenga i neste uke når første avgang finner sted? Simpson står klar til å ta dere imot - med solbrun hud og store mørke solbriller,

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, tidligere reder og kunstsamler
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
hillclimber
04.07.2019 kl 09:48 902

EricSimpsonjr
21.11.2018 kl 17:17
1079
Jeg tror ikke selskapet går konkurs med det første, de har rett og slett for lite gjeld. Aksjekursen skal nok falle ned til en krone eller noe sånt de kommende to årene, men ikke noe særlig mer.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor og realist
Shareville: EricSimpsonjr

Pass på - NEL er snart verdt ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare