Nye kurssider på hegnar.no

Med Nordnets oppkjøp av Netfonds forsvinner nå den siste resten av Netfonds kurssider fra nettet. Netfonds kunder er allerede blitt loset over til Nordnet og Netfonds eksisterer nå ikke mer.

Hegnar.no hadde et utmerket samarbeid med Netfonds på kurssidene gjennom mer enn 20 år, men nå er det dessverre over.

Ca. kl. 13 i dag vil Netfonds kurstjeneste bli erstattet av Nordnets kurstjeneste på Hegnar.no.

I sum mener vi det blir en bedre tjeneste, som også vil utvikles videre med mer innhold og funksjonalitet. Teknisk analyse skal for eksempel være like rundt hjørnet, mens Fond allerede inneholder mer informasjon om hvert enkelt fond enn tidligere.

Vi har også fått se litt mer av hva som kommer fra Nordnet fremover, og det virker meget lovende.

Navigeringen vil bli litt annerledes enn i dag, og kanskje føles litt utfordrende for noen, slik det alltid er med endringer.

Noe navigering vil være inne på kurssidene, men litt annerledes enn på de gamle Netfonds-sidene, og noen menypunkter vil være som i dag, på samme sted som i dag, under Marked i toppmenyen. Som tidligere vil menyen dukke opp ved å føre markøren over Marked i toppmenyen.

Klikker man på Marked i toppmenyen kommer man som før rett til oversikten med børsgrafen (hovedindeksen), mest omsatt, vinnere og tapere, indekser, råvarer og renter. Her vil det også være noen valutakurser, mens live-tjenesten vår på valuta vil være å finne på samme plass som før. Den vil også fungere som før. Den store valutaoversikten, som ikke var oppdatert live, vil komme tilbake etter hvert.

Hvis vi ser behov for det vil vi legge inn og oppdatere artikkelen med ytterligere navigeringshjelp.

Obligasjoner vil imidlertid ikke være med fra start, og her vil vi foreløpig lenke ut til den tjenesten som Oslo Børs har på sine sider for obligasjoner.

For unoterte aksjer vi vi foreløpig lenke ut til NOTC-listen.
Redigert 26.08.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Kvike11
09.07.2019 kl 07:59 4860

Kan kun give dig ret, dem der har lavet den elendige side er sikkert også beslutnings tager. Ellers var det allerede lavet om igen.
Derudover kan de ikke finde ud af datoer og man skal blade 9 sider igennem for at finde aktier.
En skandale, er slet ikke i tvivl om, at Hegnar vil miste en masse annonce kroner på det her, og forbruger

Det er en diskusjonsgruppe på Nordnets Shareville som heter Vi som savner Netfonds;
https://www.shareville.no/grupper/vi-som-savner-netfonds-2457

Vi burde alle melde oss inn der ....

"Uten kurtasje" ....
De tjener selvfølgelig rått på å tilrettelegge produktene og marginer vi ikke ser
Reserven
09.07.2019 kl 15:25 4692

Dette er den desidert verste dritten jeg har sett i mitt godt over 60 år lange liv:
https://www.hegnar.no/Marked/Aksjer-Oslo-Boers

Hvordan er det mulig å designe en liste standard sortert på synkende omsetning i valuta, og uten VOLUM?

Klikker en EN gang på Navn, blir listen alfabetisk sortert i synkende rekkefølge, fra Z og nedover. For å få listen alfabetisk sortert i stigende rekkefølge, fra A og oppover, må en klikke TO ganger på Navn. Men hver gang informasjonen oppdateres, hvert 10. minutt?, så endres sorteringen tilbake til standard = sortert etter synkende omsetning i NOK. Verre søppel enn å gi 100% blaffen i brukerens innstillinger er UMULIG!

At Hegnar ikke evner gi leserne sine noe bedre er en skam.

Redigert 09.07.2019 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.07.2019 kl 15:41 4687

Ja, det nye var noe RÆL , en trenger ikke være Gammel heller for å se at dette nye er en stor Fjasko!

Det gamle markedet fant en fint nye meldinger merket med Stjerne osv.. *

Dette var trist, rett og slett. Men er dem totalt blottet for å få det gamle tilbake?
Joppen
09.07.2019 kl 16:17 4676

Nå må jeg slenge på kritikkbølgen jeg også.
Savner nyhetsoversikt under de enkelte selskapene, idag er det bare en masse rot under nyhetfanen.
Savner også en stjerne ved de enkelte selskapene når en nyhet er publisert.

Reserven
09.07.2019 kl 17:24 4728

Det enkleste er å liste opp det som er bra med Nordnet: INGEN TING
Og det som er råttent dårlig:  ALT
Hellboy
09.07.2019 kl 17:30 4716

Du glemte kategorien: IKKE-EKSISTERENDE
Den inneholder kundeservice. Inngangsverdien på aksjer handlet hos nordner (Finnes kun første dag På ordinær konto) og overført fra netfonds.
Frister å slenge på kompetanse og ydmykhet ovenfor kunder også. Med mer
Redigert 09.07.2019 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
TAAS
09.07.2019 kl 17:39 4705

https://bors.e24.no/#!/list/norway/

Tror e24 prøver å få til noe. Prøv denne å gi tilbakemeldinger til dem. Klikk på handle å gi tilbakemelding.
Hellboy
09.07.2019 kl 18:00 4706

E24 er uendelig mye bedre enn hegnar/nordnet. Ikke netfonds men så mye bedre enn nordnet at jeg har sluttet å se på markedssidene til Hegnar. Bruker nå utelukkende andre kilder. Så om e24 får et forum også.....
golf`ern
09.07.2019 kl 18:17 4690

Admin gidder vel neppe lese gjennom hva som blir skrevet her.
Arrogansen lenge leve...
Hellboy
09.07.2019 kl 18:22 4693

Ehm... Schibsted. Som eier Aftenposten (tidligere høyre-avis) og vg er vel ganske langt unna ap.....
Hr.Suhr
09.07.2019 kl 18:33 4683

Jeg velger å sammenligne nyvinningen med Statoils overgang fra
god stålkopp med fornøyde kunder, til plastikk-kopp og dritsure kunder.
Vi så hvordan det gikk. Man skal ikke skru på noe som fungerer!!
Matsern
09.07.2019 kl 18:38 4725

Nei, det er AP, de eier blant annet VG. Lenge siden aftenposten var konservativ høyreblekke
Reserven
09.07.2019 kl 20:27 4662

Ikke bare er Aftenposten blitt en stadig verre venstrevridd drittblekke, men også et miljøsvin av verste sort.

En ting er å tilby leserne videoer som de selv kan velge om de vil se eller ikke, noe helt annet er å pushe videoer på leserne så snart de går til  https://www.aftenposten.no  Videoene kan man hverken stoppe eller slå av. Omtrent som om alle artikkel-ruter skulle rulle artikkelinnholdet (tekst og bilder) i ruten.

De færreste er klar hvor energikrevende det er å produsere videoer, filmer, serier, etc., lagre dem, for ikke å snakke om å strømme dem til hundretusenvis/millioner av personer. Uten smarttelefoner (som ikke bare strømmer ned, men også eierproduserte bilder og videoer opp), Netflix, YouTube, etc, all annen strømming, og samtlige sosiale media som Facebook, Instagram, Twitter, etc, hadde det sannsynligvis vært mulig å nå klimamålet.

Flyskam er ingen ting mot Strømmeskam.

----- ----- ----- ----- ----- -----

Ikke det at Aftenposten er alene om å være en miljøsvin-avis

DN som elsker å fremstille seg selv som et miljøfyrtårn, er også en miljøsvin-avis av verste sort med stadig mer videoer og mindre tekst. Grunnen til at DN har lagt sin elsk på videoer, er sannsynligvis at de før selve videoen starter kan vise reklame som er nær umulig å blokkere.

Personlig hater jeg videoer og ser dem kun i nødsfall fordi det er mye mer tidkrevende enn å lese det samme. Med en tekst kan jeg skumlese det uinteressante og finlese det interessante, umulig med en video. Nesten alle videoer er også unødvendig lange fordi egokåte journalister liker å høre seg selv snakke i det uendelige.

Her et eksempel på DN søppeljournalistikk på absolutt laveste nivå:
https://dntv.dn.no/m/wQndeScP/slik-sikrer-du-mot-at-kontoen-din-blir-tappet-i-ferien

Minst 2 journalister har kjørt [fossil]bil fra Oslo sentrum til Gardermoen for å stille dumme spørsmål til noen Kari og Ola Dunk par hvis svar er 100% uinteressante. Slik lager man en 4 minutter lang søppelvideo. En mer informativ video kunne DN ha laget på kontoret og få sagt det samme på 30-40 sekunder, eller enda bedre med en kort tekst på 4 avsnitt

----- ----- ----- ----- ----- -----

Finansavisen er ikke håret bedre.

Som ENESTE norske avis jeg vet om, tilbyr Finansavisen ikke et rent digitalt abonnement til abonnenter i Norge, bare i utlandet. Så om du vil eller ikke, får du som abonnent i Norge hver morgen papirutgaven av Finansavisen i postkassen. Når du fra senest ca 21:30 kan lese morgendagens Finansavisen digitalt, tipper jeg at mange abonnenter hver morgen slenger papirutgaven av Finansavisen direkte i fra postkassen og i søppeldunken.

Ikke bare er det miljøfiendtlig å trykke en masse papiraviser som ikke blir lest, men også å distribuere dem med fly og bil. Tipper at Trygve eller noen venner av ham har eierinteresser i et trykkeri som trenger jobb.

Redigert 09.07.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare

Reserven i dag kl 17:24.

Det var en oversiktlig og grei oppsummering.

Så hjertens enig.
Tyr
09.07.2019 kl 21:20 4693

Hva kan vi gjøre ? Er det noe håp om at PrimeTrader kan komme tilbake ?

Det tror jeg du bare kan glemme.
Nordnet har helt sikkert kjøpt rettighetene til alt hos Netfonds, for på denne måten blokkere for muligheten for at noen andre kan snappe opp f.eks Prime Trader og starte konkurrerende virksomhet.
Reserven
10.07.2019 kl 00:14 4549

Håper at Redaktør HO leser dette innlegget.

Ber dere verifisere at innlegget
https://forum.hegnar.no/thread/29007/view/626015
faktisk er skrevet av Quantafuel CEO Kjetil Bøhn.

Foreslår at dere innfører muligheten for at insidere og andre kan få nick = personnavn verifisert og merket med et verifisert symbol, slik bl.a. Twitter bruker:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Twitter_Verified_Badge.svg
https://twitter.com/SirPatStew/status/1131605962673012736

To tragedier:

Informasjon om markedsverdi mangler hos Nordnet.
Historiske kursdata mangler, dette er en enorm tragedie da dette var en god kilde for ikke-justert utbytte
fra Netfonds.

Eric
Redigert 10.07.2019 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
falcon
10.07.2019 kl 10:48 4373

Så det er dette som gjør at Hegnar.no er blitt ubrukelig ???
Er det slik at en må ha. iPad med iOS nyere enn 2019 for siden skal fungere eller ?
Virker IKKE på iPad, android mobil eller Windows Edge PC her.
Meget skuffet her etter å brukt siden siden forrige årtusen 😡😡😡😡
Bryston
12.07.2019 kl 12:47 3846

Hegnar sin side er elendig, makkverk, amatør, langsom, slitsom, ikke logisk osv osv, helt utroligt dårlig nettside! Virkelig skuffet og jeg finder meg en annen side!
Hr.Suhr
12.07.2019 kl 17:31 3766

I e ferbainna!
Savner muligheten man hadde før med oversikt over hele ordredybden
på kjøp og salg av enkeltaksjer.
Rett og slett tarvelig sabotasje dette for en smågambler.
Nå har man kun siste bud/tilbud å forholde seg til, og kan ikke lenger
legge inn sitt eget strategiske bud ut i fra ordrelisten.
Hva fanden var vitsen med å fjerne disse opplysningene da?
Holder på at hele opplegget dreier seg om loppe amatører på det ene eller
andre viset.
Redigert 12.07.2019 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Reserven
12.07.2019 kl 22:48 3665

Seff driter Nordnet fullstendig i kundeservice. De er UTELUKKENDE ute etter å loppe kundene for mest mulig penger gjennom gebyrer og elendige valutakurser. Alt som gjør at en lettere kan handle må bort for å få flest mulig handler og mest kurtasje,
Redigert 12.07.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare

Svitsher mellom Hegnar og E24 hele tiden. Veldig tungvint, skulle ønske dem ville bite i det sure eple og gå tilbake til det gamle systemet. Myyyyyye bedre.
Hammers
13.07.2019 kl 21:56 3433

Så, så......alle ANDRE fortvilte skipbrudne i samme livbåt som meg;
Vent nå heller litt på den endelige løsningen - slik HO informerte om i fbm overgangen.
Ny løsning er etter sigende like om hjørnet - og den skal etter ryktene fra HO være god.
Vi får heller satse på DET i stedet for at HVER mann skal komme med den samme klagesangen her inne!

Hilsen Hammers

ryker om at nye sider er gode, er det lite hold i . De bruker et norsk IT selskap, forøvrig som er ganske gode på noe, Highsharts,com for grafer. Men de har også laget et modul for aksjer, som ikke er noe særlig, gå inn på https://www.highcharts.com/stock/demo så får dere se hva som vi trolig har i vente.
Hammers
13.07.2019 kl 22:58 3375

Huffda......ødelegg nå ikke lørdagskvelden for meg.....!

Hilsen Hammers
Reserven
13.07.2019 kl 23:48 3334

Herregud, for noe dritt, makkverk og søppel.

Det fine med TA chartene til Netfonds, var at når du beveget mus-cursor over en periode på FLERE DAGER, så ble informasjonen for hver dag HELE TIDEN vist i en rute, NØYAKTIG SAMME sted UNDER chartet. Du holdt øynene fokusert på LINJEN/RUTEN med info, og beveget mus-cursor mot venstre/høyre til forrige/neste dag.

Hos Highsharts hopper en rute med litt sparsommelig info, INTET VOLUM, opp og ned som en ultrabortskjemt drittunge som ikke får viljen sin, jfr. Skar.
https://www.highcharts.com/stock/demo/candlestick
https://www.highcharts.com/stock/demo/column

Redigert 14.07.2019 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Reserven
14.07.2019 kl 00:03 3325

Det jeg enda ikke klarer å begripe, er hvor ekstremt udugelig, inkompetent og uintelligent en må være for enda ikke å ha fått det inn i vakuum-hodet sitt, at det tidligere Netfonds kunder VIL HA, er noe som har SAMME LOOK, FEEL & FUNCTIONALITY som Netfonds sitt. Det kan gjerne lages med det som kalles "standard verktøy", som brukes av "informatikere" som ikke er gode nok til selvstendig tenking og programmering.

Hammers
14.07.2019 kl 00:16 3303

Jeg er 110% enig med deg......selv om jeg ikke er fullt så "sint og fortvilet" som det du er!
Hvorfor i alle dager skal man på død og liv kaste bort massevis av ressurser på å finne opp sin egen likevel udugelige løsning.

Kan man ikke bare kopiere NF....med noen små endringer - slik at det ikke blir plagiat?
Eller kan man ikke kjøpe/leie deres løsning - så er man ferdig med det?

Kjenner meg litt igjen fra tidligere arbeidsplass.
Der ALT som fungerte 100% plutselig skulle kastes om til noe HELT udugelig og tungvint noe pga en sentralisering.
Man kastet bort så mye tid på det nye at det ikke var sant.....og LIKEVEL var det langt dårligere.
Der var det "noen på toppen" som hadde "funnet ut" (trolig fra en selgers påvirkning), mens vi som jobbet med det var helt fortvilet!

Hilsen Hammers......som heldigvis "sluttet" rundt den tiden - og som aldri tok det udugelige i bruk.
Reserven
14.07.2019 kl 00:25 3293

Nordnet har kjøpt Netfonds med hud og hår, så Nordnet har full rett til å lage egne verktøy og løsninger, som ser 100% ut som Netfonds sine. De kan gjerne gjøre ordredybdene gule og grønne istedenfor rød og blå ;)