Hva nå, Frp?

ArneB 5.0
04.07.2019 kl 11:40 3262

Hvordan har dere det, freppere her inne, har dere vendt dere til å ligge under 10 prosent i oppslutning? TV2 melder om hele sju prosent oppslutning for tullepartiet. Skal vi ikke ta opp den gamle debatten om å øke sperregrensen? Det er flere tullepartier under ti prosent som burde vært kjørt på dynga. Men før det skjer, tror dere at den politiske amatøren, Sylvi Listhaug, får oppdraget med å lede partiet på sin siste reis?
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:02 1403

Ok
Dirk i vei, jeg dukker.

Og til fabrikktråd eier arneB:
UNNSKYLD for at jeg ble innblandet meg i din seriøse tråd.

ArneB 5.0
I går kl 11:40 241
Hvordan har dere det, freppere
tullepartiet.
vært kjørt på dynga.
amatøren, Sylvi
siste reis?
Redigert 05.07.2019 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:03 1403

Noe av det som er litt besynderlig er at mye av kritikken mot AP går på at de har blitt mindre sosialistiske. At de ikke lenger bryr seg om og jobber for gutta på gulvet lenger. De kan nok ha rett i denne kritikken men er ikke man da mer sosialist enn AP er?
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:08 1399

Noen må snakke for gutta på avgiftstoppen. Det gjør ikke sosialister
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:30 1393

Søviknes som er en av FRPs beste politikere?
Søviknes rolle i ACER saken er jo herostratisk. ACER vil føre til at EU avgjør norsk energipolitikk.....
Risk-reward1
05.07.2019 kl 15:47 1388

Kommunist har jeg ikke brukt mye, men det er noen klare sosialister slik de velger å fremstille seg selv. Sotah, ArneB, Daniel, noen greier på Z jeg ikke husker, Riot. Og helt sikkert flere. Jeg bor ikke her inne.....
At jabbe er blå er muligens riktig, men fremstår veldig lyseblå.

Det er egentlig ikke så viktig, det som er mer viktig er hvor PK en del er, hvor fordømmende til alt som ikke er PK de er. Og det er en "egenskap" som ligger venstresiden langt nærmere enn høyre. Videre er det jo noen her som utvilsomt tror de kjenner andre på seg selv, og er akkurat det de kritiserer

RR
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:55 1509

Det dummeste jeg vet er når fjortisser nekter og drar frem aldersbevis som motbevis.
Hva folk sier de stemmer en en ting takkja for den ingen nyhet at høire er venstreinfisert.
Jeg har sett en ratata overdrevet venstrevridd tilstand, da hjÆlper ikke høirestemmen
balder72
05.07.2019 kl 16:07 1505

Frp og hele regjeringen kan kastes. De spiller ingen rolle om det er AP eller H som sitter der. De er globalister, sosialister og landsvikere hele bunten.
ArneB 5.0
05.07.2019 kl 18:22 1491

Takk til alle som bidrar med gode analyser. Ser at de knivskarpe ikke vil dra frem diskusjonen om sperregrensen igjen. Det er nok lurt. For da måtte en jo være villig til å se på tullepartiet også. Man er da prinsippfast, må vite. En vil heller ikke diskutere lederspørsmålet i tullepartiet. Er det noen som mener at Listhaug har den nødvendige kapasiteten til å bedrive poltikk utover kommentarfeltene på Facebook? Hun er forøvrig blitt så tam på FB at hun glir rett inn i KrF.
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:27 1490

Dette bare preller av. Jeg er i bompartiet for sommeren. Bom+frp gjør det ganske bra. Hvordan går det med AP arne? Har du målt 36,9?
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:38 1487

Høyre+bompartiet gjør det enda bedre enn FrP+bompartiet. Sannheten er vel at det egentlig bare er Bompartiet som gjør det bra. I alle fall her i byen.
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:41 1486

Alle gjør det bra sammen med bompartiene som er bompartiet+frp. Tilsammen bra.
Erna får kose seg med sitt men kan ikke ignorere kjempestort bom+frp. stopp. Punktum.
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:45 1483

Sperregrensen har jeg lagt bak oss. Det er snakk om flokevalg blant de knivskarpeste istedet. Sperregrensedebatten er lagt død. En komite ser på saken (herregud).
Redigert 05.07.2019 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Sotah
05.07.2019 kl 18:46 1484

Det gjenstår å se om folk virkelig velger å stemme på et snålt ensaks-parti når det blir alvor. Jeg er ikke så sikker på det.
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:54 1478

FrP har propagandasolgt alle de nye kilometerne med vei i seks år, men aldri nevnt finansieringen. De håpet vel at alle skulle se en annen vei når de nå stemmer gjennom mer og mer og mer og mer bompenger. Men lokaldemokratiet har våknet. Bommene er synlige.
Redigert 05.07.2019 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 18:57 1475

Hipp hurra for bom+frp.
3xhurra for bomparti da som får blikket rettet veien.
dirken, er du bomparti gress rot aktiv?
Slettet bruker
05.07.2019 kl 19:01 1474

Sotah per idag har ikke bom peng parti bestemt seg i iran, konflikten mellom Nordsudan og Sydsudan, Venezuela eller Kuala Lumpur. men flere av disse kan være ferdig før Stortingsvalget og du vil få vite i tide.
Sotah
06.07.2019 kl 11:40 1435

8,8 % på riksbasis. Hm, det er godt under sjampisgrensa i bunkersen. Da blir det sprudlevann til kvelds.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/07/06/195591976/ny-elendig-maling-for-frp

Edit: Ikke at jeg tror det hjelper stort, protestantene har bare flytta seg til et annet tulleparti. Men sagt er sagt, under ti = sjampis.
Redigert 06.07.2019 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2019 kl 11:49 1431

Søviknes og ACER vil ikke bli glemt.
ACER vil føre til at EU avgjør norsk energipolitikk, og det ønsker vi ikke. Energisikkerhet er avgjørende for all virksomhet i Norge. Ja det er det eneste fortrinn vi har.
https://www.europalov.no/rettsakt/eu-byraet-for-samarbeid-mellom-energiregulatorer-acer-revisjon/id-9546
Slettet bruker
06.07.2019 kl 15:48 1414

https://medium.com/@lettier/functional-reactive-programming-a0c7b08f6b67
Your Easy Guide to FRP
Managing state. It’s the bane of programmers everywhere. The more stateful processes, subroutines, objects, components, widgets, doodads, etc. there are, the harder it is to keep your app from becoming a giant mud pit.
But fear not! You can use functional reactive programming (FRP) in your quest to manage state.
Imagine you have three entities called red, blue, and purple. Your job is to wire them all together such that red + blue = purple. Adjusting red and/or blue should automatically adjust purple.
Let’s try solving this imperatively and then we’ll switch to FRP.
⚠️ If the FRP version seems completely alien 👽 — don’t worry. By the end you’ll understand it. 😃

Looking at the two, the FRP version is declarative. You declared or expressed the relationship that purple = red + blue. You gave the what, but not the how. You didn’t have to write any of the plumbing with callbacks. In both cases, whenever red or blue changes — purple changes. So we didn’t lose any functionality by using FRP.
The key ideas in FRP are its notions of behaviors and events.
To make this concrete, I built a FRP demo called PureScript Pop 💥.
What’s a behavior?
Behaviors are “time-varying values.” A behavior always has a value no matter what time it is
Give me a point in time, a behavior, and I’ll always have a value for you.
💡 The simplest behavior is just time itself. You give me a time and I give it right back to you.
Behaviors get interesting when you combine them to create new behaviors — like combing red with blue to make purple.
FRP gets really interesting when you create behaviors from events and vice versa.

FRP is cool.
FRP can be a really powerful
🎉 With just behaviors and events, you can declaratively build up a highly stateful application.
For another FRP example, head over to JavaScript where I build an on/off button
ArneB 5.0
06.07.2019 kl 16:10 1407

Dette viser bare at vi har fått enda et tulleparti: – Det er veldig bra med tanke på at vi ikke har satt sammen et nasjonalt program ennå, sier FNB-grunnlegger Frode Myrhol, som kaller målingen «sensasjonell» for partiet.
Ref målingen Sotah viser til.

Jeg er enig med Sotah, jeg tror folk skjønner at de er i ferd med å bli lurt enda en gang til. Dette vil føre velgerne til H, SP og AP. Frp er de ferdige med. Du lurer ikke folk to ganger.
Sotah
06.07.2019 kl 17:44 1393

Vi har antakelig en del folk i velgermassen som i utgangspunktet bare er pisse sure og misfornøyd med både livet og alt som er av etablerte partier. Og at FrP hittil har klart å høste stemmer derfra. Nå må de protestere via andre kanaler, og leiter etter alternative fjøslykter å sverme rundt. Sånn sett hjelper det ikke stort at FrP krymper, suringene trekker bare andre tullinger inn i politikken istedet. Sånn, da vet dere det.
Redigert 06.07.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2019 kl 19:18 1375

Bompengepartiet, i alle fall her i byen, tar antagelig stemmer fra de fleste partier. Irriterte folk har du i alle leire. Det er sånt som skjer når du fortsetter å skatte dem med stadig mer og mer og mer bompenger uten at de føler at de får nok igjen for det, samtidig som de ikke har gode kollektivalternativer.



Bakgrunnstallene viser at 60 prosent av bergenserne som stemte på Frp i 2017, vil stemme på bompengepartiet nå. Fra Høyre er det over 20 prosent som går over, og fra Ap er det 13 prosent.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRwEJw/ny-sjokkmaaling-bompengepartiet-er-stoerst-i-bergen
Slettet bruker
07.07.2019 kl 04:38 1347

Hva i all verden er det for en tråd AParne har starta her nå da, er det årsmøte i gutteklubben «det sosialdemokratiske norske forbund»?

I protest mot alt kollektivismen står for, og som en hyllest til enkeltmennesket, friheten, fornuften, verdenshistoriens aller største politiske filosofer, og sist men ikke minst: de amerikanske grunnlovsfedrene, vil jeg i protest kun svare på denne tråden innenfor normal Washington DC Internett tid (GMT-7).

0,1%
Slettet bruker
07.07.2019 kl 04:45 1345

«Jeg stemmer høyre» Og det kan du fortsette med i trygg forvissning om at sosialiseringsprosessen går sin vante gang uansett om partiet ditt sitter i eller utenfor regjering. Vinn vinn, for deg og Ts.
Slettet bruker
07.07.2019 kl 05:08 1341

Demokratiet er to ulver og en sau som diskuterer hva de skal ha til middag mao.? Den beskrivelsen passer vel særdeles godt i sosialdemokratiske land som har gått amok med velferdsgoder, hvor valgkampene hovedsakelig handler om omfordeling av befolkningens arbeidsfortjeneste.

En bedre beskrivelse av situasjonen er kanskje fire kjerringer i en robåt som alle ror hver sin vei?

Til det vil jeg si at så mye som denne robåten nå drifter mot venstre, til tross for all roingen, så er jeg ikke bare litt skeptisk.
Slettet bruker
07.07.2019 kl 06:13 1333

For å hindre ulvene i å spise sauen til middag MÅ demokratiet ha noen klare spilleregler, hvis ikke vil det i stadig større grad fremstå som et flertallsdiktatur etterhvert som majoriteten stemmer vekk minoritetenes rettigheter. Et godt eksempel er dagens Norge der maktkåte politikere gjennom lang tid har visst å spille på menneskets verste egenskaper for å karre seg selv til toppen. De har lovet og lovet i valgkampene, «stem på meg så skal du få ennå mer gratis lunsj», «vi skal ta rikingenes penger og gi dem til deg». Det er klart at sånne svulstige taler fenger, og majoriteten lar seg rive med av de hule slagordene. Euforien er til å ta og føle på, og trampeklappen sitter løst. Forskning har vist at nordmenn er verdens mest konforme folkeslag og nordmenn flest tror på det statsmakten sier.

Resultatet ser man tydelig i dag hvis man zoomer litt ut. Det finnes nesten ikke arbeidsplasser igjen i verdiskapende sektor. Norge har blitt et trygdevelde, en nasjon av svakerestilte som det er så synd på at de må forsørges av statsmakten. Majoriteten er sysselsatt i det offentlige, mottar statsstøtte, er sykemeldt, eller trygdet. Det er ulvene i dagens velferdsnorge. Det er kjøttvekta.

Som femårsplanene i Sovjet må de offentlige statistikker nå manipuleres i stadig større grad for å skape inntrykk av suksess. Kriminaliteten faller, arbeidsledigheten er rekordlav, import av navere er lønnsomt, vi er verdens rikeste, verdens flinkeste, og verdens lykkeligste. Alt er billig ift. inntektsnivået, og skattenivået er lavt. Strøm og bensin er billig, bilavgiftene er lave, og bompengene er bare lommerusk.

Tilbake til spillereglene vi burde ha hatt, Dvs. vi hadde da det opprinnelig, i grunnloven, men de måtte vike plass for å fremme politiske karrierer. Selv FN som alle er så glad i skrev jo ned sånne spilleregler, fulle av ukrenkelige menneskerettigheter for å hindre ulvene i å spise sauene, men alle ser nå ut til å ha glemt at disse reglene fortsatt eksisterer. Det står blant annet at slaveri er forbudt uten at det ser ut til å hindre statsmakten i å øke totalbeskatningen til nærmere 100%. Det står at alle har rett til å eie eiendom, og at ingen vilkårlig må fratas sin eiendom uten at det ser ut til å være noe hinder for formueskatt og eiendomsskatt. Det står også at alle skal kunne bevege seg fritt i sitt eget land uten at det ser ut til å hindre en eksplosjonsartet utvikling av bompengeinnkreving.

Reglene gjelder altså ikke lenger, det er nemlig sånn det er med statsmakten som står fritt til å bryte alle regler og alle avtaler uten noen konsekvenser. Det er kun folket som må følge statsmaktens stadig endrede regler og avtaler, aldri det motsatte.

Det bør altså ikke bare ligge ukrenkelige menneskerettigheter til grunn for et demokratisk styresett, det bør også ligge meget klare begrensninger på statsmakten.

Jeg er enkeltmennesket, jeg er verdens minste minoritet og jeg har en medfødt rett fra Gud til eget liv, personlig frihet, og privat eiendom. Slutt å krenke mine rettigheter.
Slettet bruker
07.07.2019 kl 21:46 1316

Du er en liten minoritet, men noen av oss er enda mindre.
Du har store tanker, ikke at de er så kjempestore men de er helt rene og det er ganske stort.så jeg er nok mindre enn deg
Jeg har mange skitne tanker om trigda mi og sånt, . Jeg er semifree. Det blir for dirty? vi kan gå fra 0,1 til 0,2 (+100%) på den.
Slettet bruker
08.07.2019 kl 20:09 1290

Hva nå arneB AP AP 5,0
har HADIONAS løsningen for bomskatt av gift og trampe klapp islam?
Redigert 08.07.2019 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.07.2019 kl 07:35 1269

Tror du har mye rett i det du skriver. Norge er i særstilling hva angår inntekter fra salg av råvarer til utlandet. Olje og gass inntekstene til statskassen har gjort det mulig å bevilge oss stadig bedre velferdsgoder. Et system som ble etablert og som var basert på tillit, der dem som av uforskyldte grunner falt på utsiden skulle være sikret støtte fra dem som hadde arbeid og formue. Men skal et slikt system være bærekraftig bertinger det avt majoriteten har arbeid og inntjening slik at belastningen på den enkelte blir overkommelig og ikke føles som et byrde.

Men ta nå det norske sosialbudsjettet og pensjonsforpliktelsene og fordel dem utover de vel fem mill som er innbyggere her i landet, så får en et bilde av hvor mye den enkelte skulle betalt i skatt for at systemet skulle gå rundt. Men selv da har man gjort det langt rimeligere enn det som er sannheten. For av de vel fem mill som bor her kan man ta bort alle barn og unge som ikke arbeider pga skolegang. Så kan man ta bort alle de eldre som er ute av arbeidslivet pga oppnådd pensjonsalder. Hvor mange står man da igjen med? Det er disse som burde kunne bære byrden som sosiale utgifter utgjør.

Men det her vår oljerike stat kommer enn og "løfter" børen av dem som arbeider ved at der sprøytes inn penger som kommer fra salg av olje og gass til utlandet.

Faktum er at Norge aldri ville hatt råd til et så raust velferdssamfunn uten landets gigantiske oljeinntekter.

Hva skjer den dagen oljeinntektene ikke lenger er der? Da vil landet ha opparbeidet en langt større andel av befolkningen som mottar pensjon. I tillegg har rause trygdeordninger gjort at en haug med arbeidsføre mennesker i dag mottar uføretrygd på grunn av diverse vondter som de helt klart ville måtte kunne arbeide med i en situasjon. Men fordi opplegget tillater at langt flere får et sugerør ned i velfylt statskasse, så er terskelen i dag blitt langt lavere for å tilkomme uføretrygd.

Og hva med våre nye landsmenn? Mange av disse kommer fra nasjoner der de ikke kan stole på staten, der staten ledes av en gjeng korrupte tjenestemenn som tiltusker seg statens midler og tar betalt for å gjøre tjenester de allerede er betalt for å utføre. Disse menneskene er oppdratt med at det er godtatt og fornuftig å lure staten. Når disse så kommer inn til Norge så kan man ikke forvente at de skal endre sin holdning til staten over natten. Følgelig passer de ikke inn i et samfunn der sosiale goder er basert på tillit. Og virkelig galt går det når selv flere av Norge etniske innbyggere nå har fått det inntrykk at det godtatt å gå på uføretrygd og leve et liv der andre betaler for deg.

Den dagen oljeinntektene forsvinner så er det ikke lenger mulig å opprettholde denne rause velferdsordningen. Da vil hele systemet rakne og sosiale stønader må fjernes/reduseres og tilpasses en helt ny situasjon. Det kommer til å bli en gresk tragedie, bare at den skjer her i Norge og ikke i Hellas.
Slettet bruker
09.07.2019 kl 13:11 1253

VG har i dag en veldig bra artikkel som som beskriver situasjonen. Frp har nemlig fått gjennom politikken sin. Ihvertfall innvandringspolitikken. Fordi det nå kommer mindre asylsøkere hit, er ikke problemet synlig lenger. Man ser nemlig bare det som er problemer. Samme er det med Arbeiderpartiet. De har som mål å få arbeid til alle. Om det målet blir nådd, har ikke arbeiderpartiet noe produkt å selge til neste valg. Derfor er det best for arbeiderpartiet at det er arbeidsledighet, slik at de kan selge arbeid til alle. Frp kan ikke selge streng innvandringspolitikk for det er innfridd. Heller ikke bedre veiutbygging, for det er innfridd. Men å bli kvitt bomringene sliter de med, da media har avslørt at frp-topper sitter i verv i bompengeselskap.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdJKeA/frp-kjenner-mener-frp-sliter-med-mer-enn-bompenger
Slettet bruker
09.07.2019 kl 15:08 1236


Partiet som ikke vil redde seg selv

Av: Christian Skaug 9. juli 2019, 15:00

Siv fyller 50 og gratuleres av Erna. Det er blitt en venninnegjeng i ledelsen av regjeringen. Jenter har sin egen måte å gjøre tingene på. Det virker ikke som om partiets nedgang riktig har gått opp for Siv. Tror hun bølgedalen er forbigående? Foto: Vidar Ruud/NTB Scanpix.

Når Fremskrittspartiet gjør sin dårligste meningsmåling på nesten et kvart århundre, er det ikke helt ufortjent med tanke på at avviklingen av Norge i det store og hele fortsetter nokså ufortrødent med Frp i regjering.

For bortsett fra en ny vei her og der, hvor mye er det egentlig som ville ha vært annerledes i norsk politikk dersom Frp hadde forsvunnet fra den? Den ikke-vestlige innvandringen er riktignok gått noe ned, men det ville den ha gjort uansett, takket være det som skjer i andre europeiske land, og likevel forblir den katastrofalt høy.

Frps krise er i realiteten en krise for det norske politiske systemet. Velgerne som ikke ønsker å avvikle Norge, har ingen steder å gå. Mange av dem vil derfor havne på gjerdet, eller stemme alternativt av ren desperasjon.

Senterpartiet virker av og til fornuftig, men har valgt venstresiden, anført av Arbeiderpartiet, ledet av en Jonas Gahr Støre som blant sine talløse defekter forholdsvis nylig har rost svenske sosialdemokratiske statsministre som har administrert Sveriges vei mot flerkulturell krig.

De som bestemmer hvor skapet skal stå i Frp og Høyre, har ellers bundet seg til en EU-sentralisme hvis logiske endestasjon er den nyvalgte EU-kommisjonspresident Ursula von der Leyens drøm om Europas forente stater – et dødt politisk prosjekt som krever en viss mengde nekrofili på nasjonenes vegne for fremdeles å skape entusiasme.

Resultatet er at hærskarer av nordmenn ikke har noen politisk representasjon, og det er alvorlig i et demokrati som liksom skulle være representativt.

Og dermed fortsetter regjering og Storting å gjøre en hel masse skadelige saker, som det burde være lett å få oppslutning om å avbryte.

Eksemplene er mange. Den norske u-hjelpen, som hvert år koster flere titalls milliarder kroner, fortsetter å smøre korrupte systemer både innenlands og hver især av klientstatene, noe som er til hinder for en positiv utvikling i de sistnevnte, og som fungerer tillitsnedbrytende hjemme også. Penger som hadde vært bedre anvendt innenlands, virker som gift i de mange korrupte landene hvor de havner.

Den brasilianske regnskogsatsingen er en kriminell skandale som også er i milliardklassen. Støtten til det palestinske lederskapet fungerer som terrorfinansiering. NAV er i praksis blitt et globalt sosialkontor. Og de mange pengene til NGO-er skaper et arbeidsfritt aristokrati på vanlige nordmenns bekostning.

Da Anders Lange stiftet forløperen til Frp i 1973, var det uttrykkelig formålet blant annet å redusere unødige offentlige utgifter. Det behovet er mye større i dag enn for 46 år siden.

Vi taler da om et moralsk behov, og dermed også et nasjonsbevarende behov. For i mellomtiden har oljeformuen midlertidig utsatt det økonomiske behovet.

Men saken er altså at Norge går med dundrende underskudd, og at underskuddet finansieres av en rikdom som tidligere klokskap la grunnlaget for.

Det kunne ha vært til å leve med dersom underskuddet i dag finansierte ny rikdom i morgen. Men pengebruken ødelegger Norge. Og det som ødelegger Norge, tjener uheldigvis de personlige interessene til de som drar arbeidsfri fordel av ødeleggelsen – hva enten det skyldes verdistigning på eiendom som skjer ved å presse vanlige skattebetalere som sitroner for å subsidiere invasjonsstyrkene som konkurrerer mot dem på bolig- og arbeidsmarkedet, eller man har en plass på den grønne politiske gren.

Alle de strukturelle betingelsene er altså på plass for å skape rom for en norsk Salvini, Farage, Trump eller Orbán. Likevel unnlater Frp å gripe sjanse til å gjøre det. Kan Frp reddes hvis partiet ikke vil gjøre det selv?

Det er et forferdelig mas å starte nye partier i Norge, og med mindre det gjøres av et kjempestort politisk talent som ikke bare klarer å få med seg vanlige folk, men også et team av spesialister på økonomi, utenrikspolitikk og en rekke andre viktige felter, vil ethvert forsøk også være dødfødt.

Trolig vil ikke tiden være moden for noe slikt før mye mer av oljeformuen er lovet bort til invasjonsstyrkene enn den fjerdedelen eller deromkring som er sølt bort hittil, og store deler av Norge opplever at omgivelsene deres er omgjort til det ugjenkjennelige, slik vi allerede ser på den svenske landsbygda. Kanskje er ikke det politiske talentet som behøves, engang født ennå.

I en bedre verden ville ikke det politiske systemet ha vært så forstenet at problemene må vokse landet over hodet før noe skjer. Men om det er én innsikt Vestens politiske historie har gitt oss fra antikken og frem til i dag, så er det at politikerklassen er en interessegruppe som først og fremst ivaretar sine egne interesser.

I shithole countries i islambeltet består det politiske lederskapet gjerne av medlemmer fra de mektigste klanene på territoriet.

I Norge er vi i ferd med å få en lignende situasjon, men der årsak og virkning har byttet plass: De som klarer å navigere seg inn i politikken, får medlemskap i den mektigste klanen, og er de først kommet seg inn i den klanen, er det ingen vei tilbake. Da kan menneskene uten makt seile sin egen sjø.

Om man ser på CV-ene til stortingsrepresentantene, er det nokså klart at det med veldig få unntak ikke er Norge beste menn og kvinner vi snakker om. Det eneste faget de fleste av dem behersker, er da også nettopp makt. En reell politisk forandring i Norge måtte begynne med en større allmenn bevissthet om dette.

https://www.document.no/2019/07/09/partiet-som-ikke-vil-redde-seg-selv/



Hoksrud har heller ikke forstått problemet når han tror det bare er å brette opp armene, gå ut og møte folk og gjøre en god valgkamp. Det er politikken som er feil. Vi trenger ingen Høyre light. De må lage et helt nytt nasjonalistisk partiprogram eller forsvinne.
Klem
09.07.2019 kl 19:09 1218

https://www.nrk.no/ytring/derfor-blor-fremskrittspartiet-1.14618708

Per Sandberg klør etter å gjøre et politisk comeback,sa han på Dagsrevyen i kveld.....
Han har klare meninger om hva Frp trenger.....,og ikke trenger!
Slettet bruker
09.07.2019 kl 19:43 1212

På meg virker det som om at heller ikke Per Sandberg forstår det egentlige problemet. Ingen av dem forstår det. Det er bare å avskrive FrP og la dem avgå ved døden. De følger ikke med i tiden.
Sotah
09.07.2019 kl 20:29 1202

De er for dårlige på klima, change. Den nye vinen, veit du. Det er vel det du også mener?
Klem
09.07.2019 kl 20:39 1200

Med hvilke partier skal bompengepartiene og andre nye partier få flertall sammen med?
Hva er vitsen med å fremme forslag som avvises av de andre partiene bortsett fra Frp?
Det er kun vedtatt politikk som betyr noe,og det er ikke flertall.....
Dette har Frp allerede erfart.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 20:53 1169

Det viktigste er å levere fra sofa. De lover ingenting men alt.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 11:15 1101

Hvorfor det? Har FRP krenket og såret deg, Daniel_K? FRP får jo nesten ikke i gjennom noe av sin moderate politikk uansett.

Slettet bruker
08.08.2019 kl 21:54 1087

Alle stemmer BMP nå.
+10% minst,
Slettet bruker
11.08.2019 kl 20:48 1065

Ap trampeklapp 0.5 arne
Frp er vel ikke tulleparti fordi om du er AP AP AP
?