Myndighetene vil ha bort alle forbrukslån banker

Slettet bruker
NOFI 04.07.2019 kl 11:50 43651

Santander skal legge ned sitt Norges kontor for avdeling forbrukslån (de er veldig stor på forbrukslån) De trenger heller ikke være i Norge fysisk for å låne ut penger til folk og da unngår de bestemmelsene og kveruleringa våre myndigheter setter for disse
Garanti beløpene for å drive utlån er enda ikke ferdig øket
Byråkrater hos Finansdepartementet har foreslått for våre politikere å øke garantibeløpet ytterligere (helt opp til 24,5%) Hos politikerne er et annet forslag lagt ut til høring. Der vil de øke garanti beløpet med 1,4% innen 3 år (tror det var dette beløpet) Da er de alt + 20%
I Sverige går de motsatt vei og tilpasser satsene til EU, der er det 9,8%
Jo før NOFI får flagget ut , jo bedre er det.
Har ei jente jeg kjenner som er lærling i Finansdepartementet (hun sier noen av topp byråkratene der er skrudd i hodet ) Det tror jeg på .
Dersom NOFI ikke kommer seg ut av Norge, så får vi aldri noe utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 00:12 2366

Skulle veldig likt å se en helt annen og mer aksjonærvennlig politikk
Både styret og ledelsen pisser på oss aksjonærer
Er ikke uten grunn alle disse idrettskjendisene er bore fra aksjonærlistene
Den store aktøren fra California har solgt over 1/2 parten av sine aksjer
Folketrygdfondet selger seg stadig ned
Ja selv NAS har solgt seg noe ned
nordnes
13.08.2019 kl 22:22 2413

Enig; «De kan neppe klare å ødelegge så mye mer enn de alt har gjort»
Slettet bruker
13.08.2019 kl 13:20 2498

Dersom tallene skuffer i morgen så kan vi få en enda styggere nedtur
Wollebekk har vert og er en katastrofe for oss
Dersom utbyttene skulle komme her, så er denne grei å sitte i uansett hvem som styrer.
De kan neppe klare å ødelegge så mye mer enn de alt har gjort
Redigert 13.08.2019 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
nordnes
13.08.2019 kl 12:35 2521

Nå er jeg i Nofi og Mowi.
Det siste året har jeg hatt en fantastisk reise i Nel , men solgte meg ut nesten på topp og kjøpte Nofi og Mowi. Så nå håper jeg at også Nofi leverer.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 11:43 2547

Nærmer seg nå halvering fra toppen
54,50 vil det være
Stygge greier de har skapt denne Wollebekk og Styreformann Østebø
Håper det kommer noe mer bastant om Irland og om utbytte

Har 2 hovedaksjer jeg har satset på OB, denne som aksje og Borr som short aksje
Burde hatt begge som short aksje
Dette året siden Wollebekk og Østebø overtok her har vert en tragedie
Redigert 13.08.2019 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
nordnes
12.08.2019 kl 18:47 2648

Enkelte i ledelsen som Svenkerud har mye aksjer, og vil sikkert like at kursen stiger. Men det er vel folk i styret som er styregrossister med få eller ingen aksjer. Jeg er stor tilhenger av at ledelsen har aksjer sånn at de gjør det de kan for å skape avkastning til aksjonærene.
Slettet bruker
12.08.2019 kl 18:29 2660

Sikkert like vondt for de i ledelsen som det er for oss dette som skjer
Slettet bruker
12.08.2019 kl 14:53 2743

Da ble det ikke noe Oslo Tur på meg
Sendte inn spørsmål i forkant for å høre om det var noe man kunne spørre om
Spørsmål som kunne stilles var kun relatert til tallene og informasjon som ville bli lagt frem Onsdag
Veldig greit at de sier fra om dette
Men de hadde jo bitt seg merke i flere av de tingene ticker postet og som jeg sendte de og noen spørsmål jeg har stillet
Men siden dette kan være ting de vil komme inn på i Onsdagens presentasjon , så kunne jeg i dag ikke få besvart noe som helst
Men de skal ha for at de ringer tilbake og gir beskjed
Så har de lovet at vi skal snakke sammen igjen etter presentasjonen, det setter jeg pris på
Slettet bruker
12.08.2019 kl 11:49 2785

PÅ NRK Brennpunkt fikk vi jo se hvem som tjener på dette
Å redusere på utgifter var aldri et alternativ
Sørlandet ble brukt som bevis på hvor ille de som styrer holder på
I 1992 tvang myndighetene 5 kommuner i Arendals regionen til å slå seg sammen. Begrunnelsen var økonomiske grunner og stordriftsfordel
Arendal, Tromøy, Hisøy, Øyestad og Moland ble til storkommunen Arendal
Ingen av kommunene hadde den gang eiendomskatt
Vet ikke om jeg husker rett, men tror eiendomskatt ble innført av daværende SP ordfører like etterpå
Froland ble ikke med i sammenslåinga (Arendal ville ha de med) I Froland har de den dag i dag klart seg uten eiendomskatt)
Skulle de måtte innføre dette så sier ordfører at det ikke kommer på tale å bruke eksterne firma å taksere , vi har SSB sine tall som skattetaten bruker
Denne modellen brukes og i Tvedestrand, selv om den ikke er perfekt sier ordfører Jan Dukene (politimann) så er det våre skattebetalere sine penger som måtte bli brukt til om taksering. I Arendal har de AP ordfører som pisser på alt og alle og de brukte så mange millioner ekstra på ny taksering, dette er 3. gang de takserer på nytt i Arendal . Mange millioner ekstra hver gang
Så går da NRK disse takstfolkene etter i sømmene (de skulle jo være proffe) Alle var rekruttert fra NAV og hadde fått 3 dager opplæring
Det ene takseringfirma hadde masse masse millioner på børsen (de fulgte dette som Arendal og Trondheim bruker )
Samme firma skal taksere i Trondheim og mange andre steder (der kostet dette 50 millioner) alle vet jo hvem som styrer Trondheim . Otervik sitt styre er gjennom korrupt og driter i alt og alle
Dette var litt utafor denne tråden opprinnelse
Men dette har med skatt eiendom og det tema som er grunn til innstrammingene som i det hele og store har gått helt galt for alle i regjeringen

Severdig forestilling synes jeg
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000619
Redigert 12.08.2019 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
nordnes
12.08.2019 kl 10:44 2815

Jeg lurer på om de høye kapitalkravene som bankene blir pålagt skyldes at regjeringen fører en uansvarlig boligpolitikk og derfor vil ha mer solide banker enn resten av Europa. Noen som har noen tanker om det?

I linken under står det følgende sitat;
«Både Det internasjonale pengefondet (IMF) og Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD) har gitt oss klare formaninger om å redusere skattefavoriseringen av bolig.

Blant begrunnelsene er at dagens politikk gir uheldige incentiver til å gjemme pengene i bolig fremfor å investere i næringslivet. En annen er at de gunstige fordelene setter prisutviklingen i høygir, og gir risiko for boligkrakk. Det har særlig IMF vært bekymret for.»

https://e24.no/privat/eiendomsskatt/regjeringens-boligskattelette-moeter-oekonom-motstand/24546482
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:37 2822

Denne har alltid pleid å stige dagene før tallene slippes
Tror dette er 1. gang i historien det ikke skjer
clanz
11.08.2019 kl 13:20 2927

Veldig oppklarende Ticker.

Rart ingen tidligere har stilt spørsmål til hvorfor Lilienthat og HBK fikk tak i rettighetene av norwegian.

Slettet bruker
11.08.2019 kl 13:11 4183

Hei ticker
Får mer og mer respekt for deg og dine kloke posteringer her
Takk takk for en flott oppklaring
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 09:06 4243


HVORFOR BRUKE BANK NÅR MAN KAN BRUKE AXA ?
huffa
AXA
04.06.2019 kl 13:05 7362
Det blir mer og mer innlysende at nåværende banker ser seg rundt etter å slanke
dyre innkrevningsmetoder - stor stab som bare holder på med dette.

AXA er i ferd med å bygge/overta ferdig utviklete (billige) verktøy på dette feltet.

Bankene blir etter hvert nødt til å overlate dette til innkassobyråene, og på den måten slår to fluer i en smekk.

AXA har lite portefølje i Norge - her blir det mye og hente etter hvert.

Ser heller ikke bort i fra at AXA oppretter egen bankavdeling - dette er mere naturlig enn at et flyselskap har gjort det.

Spennende tider.

Huff, huff.

Sakset fra Finans. AXA tråd.
Huff, huff
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
tickerlover
11.08.2019 kl 08:47 4252

Lilienthal er et nystartet selskap, men tomt er det ikke.
Lilienthal hadde rettighetene til bruk av Norwegian Brand og Norwegian Reward i Europa utenfor Norden
Og det er nettopp disse rettighetene Bank Norwegian betalte for.
Se link under. Og senere pressemeldinger.

Hadde Bank Norwegian startet en egen filial i Irland uten Norwegian så kunne de ikke bruke Norwegian og flykoblingen i sin markedsføring. Utenfor Norden.
Og banken kunne ikke bruke opptjening gjennom Norwegian Reward. Utenfor Norden.
Å jobbe fram egen merkevare er veldig kostbart og løpende markedsføring er den største kostnaden i driften i bankene. Bare se regnskapene til alle forbruksbankene.
Det er tidligere sagt at å ligge i jetstrømmen til Norwegian er den viktigste faktoren til at bankens intro i nye markeder har gått så raskt og suksessfullt.

Derfor gjorde nok banken lurt i å kjøpe tilgang til bruk av Norwegian navnet i resten av Europa.
Hvis nå banken bare får fortgang i prosessen i å etablere bank og gå inn i de europeiske markedene.
Ellers har banken betalt mye for ingenting...

Så det formelle virker ok fra banken side i forhold til Lilienthal-HBK.

Spørsmålet er hvordan Lilienthal og HBK fikk tak i bank rettighetene av Norwegian i første omgang?
Hva betalte HBK til Norwegian for rettighetene gjennom Lilienthal?
Her hadde Kjos og Kise mange hatter på hodet i Norwegian, HBK og Lilienthal.
Hvis HBK har betalt 0 kroner for rettighetene og selger dem for 12 mill har de gjort en god forretning.
Og det er kanskje litt for tett.
Men det er i så fall EN SAK FOR NORWEGIAN, ikke Bank Norwegian.

https://www.banknorwegian.no/OmOss/InvestorRelations/Announcement?Id=3545170&title=Correction-%3A-NORWEGIAN-FINANCE-HOLDING-HAS-ENTERED-INTO-AN-AGREEMENT-REGARDING-THE-RIGHT-TO-PURCHASE-SHARES-IN-THE-IRISH-COMPANY-LILIENTHAL-FINANCE-LIMITED
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 16:07 4360

Var på torvet i dag der alle politiske parti hadde stand (FRP manglet)
Vi har ei jente på 1. plass på Høyres liste og ei på 1.plass på FRP sin liste
Begge hører på folket og er utrolig bra
Men, det er lokalt
Traff da også på Svein Harberg fra Grimstad (sitter for Høyre på stortinget)Har kjent han i 30 år fra da han var busssjåfør og ordfører her i byen
Veldig dyktig som ordfører og lokalpolitiker, men nå på tinget er han helt fjern
Jeg fortalte gruppen der at finanspolitikken de holdt på med var helt ubegripelig
Ikke engang Per Kleppe som finansminister hadde slik dårlig politikk. Svein var jo ikke enig. Jeg konfronterte han da med de faktiske forhold . Da kommer gamle ordfører Eriksen han til unnsetning og mener det skyldes de parti som de samarbeider med
Nei sa jeg, dere har lyttet til Finanstilsynet og fulgt deres råd til punkt og prikke
Jeg dro da frem eks med folk som har brukt forbruker bankene til toppfinansiering på boligkjøp etter Høyre og FRP sine innstramming
SV sto rett ved siden og koste seg storveis da jeg sa dere fører mer SV politikk enn Halvorsen gjorde i sin tid som finansminister
Var mange som hang med gjeipen på Høyre sin stand etter 1/2 times belæring over deres feilgrep
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
nordnes
10.08.2019 kl 11:43 4405

Spørsmålet som jeg sitter igjen med er følgende;
Hvilke fordeler er det for Bank Norwegian å være i Norge fremfor et annet EU/EØS land ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 21:17 4496

Jepp
På papiret har vi en blå blå regjering
Finans dep. er vel det mest fremtredende SV/Rødt politikk ever i Norge
Det er fult ut forståelig at folk velger seg andre parti enn Høyre og FRP
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
nordnes
09.08.2019 kl 19:52 4518

Det er mye bedre at forbrukslån brukes til ek. på bolig enn til forbruk. Men Siv Jensen & co ser vel helst at forbrukslån brukes til forbruk, sånn at staten får avgiftskroner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Røsk
09.08.2019 kl 19:21 4537

Dagsnytt 18 i ettermiddag med lang seanse om økt forbrukslån i Norge og bruk av forbrukslån til ek på bolig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Kitchen
09.08.2019 kl 16:50 4576

Husk at null vekst gjelder i Norge. Finland og Sverige er fortsatt vekstmarkeder
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 13:31 4621

Vi får ingen kursoppgang her i overskuelig fremtid med 0 vekst prognosene som analysene nå legger opp til
Men vi kan få enormt gode utbytter fordi det ikke skal settes av penger lenger til fremtidig vekst

Vi kan risikere å få hele 500 mill * 3 utbetalt alt i 2020
Blir ingen vekst på utlån før de eventuelt etablerer seg i Irland
Men kortbruken og inntektene derifra kommer å fortsette å vokse
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 11:14 4666

Da har jeg bitter lite grann nyheter fra en kjenner
Det kommer nå nye kapitalkrav på alle bankene som skal være 4,5%, dette er imidlertid så høyt at det må ha EU godkjenning ettersom det er sky high over det EU selv holder på med
Som dere kan hende vet alle sammen så avga Erna og Siv følgende mandat til ESA i 2016
Det går mot valg. Da er det alltid lurt å gjøre et tilbakeblikk. 13. juni 2016 stemte Frp, Høyre, Venstre og Arbeiderpartiet FOR at det Norske Finanstilsyn skulle underlegges EU organet ESA.
Når det så gjelder dette 4,5% kapitalkravet er det ment å rette seg mer mot ordinære banker og får muligens ingen ting å si for Bank Norwegian, da de ekstra kapitalkravene disse bankene er pålagt er inne i denne % (den siste 3% er alt inne i denne 4,5%)
Videre er det også slik i følge forslaget at det kun er penger som er utlånt i Norge som denne 4,5% gjelder for
Skal snakke med en til som jeg tror vet enda mer hva som rører seg hos BN
Får jeg ut noe nytt , så blir det postet her på denne strengen
Følg med følg med i sagaen om Forbruks bankene

Glemte en liten ting han nevnte
Dersom veksten har stoppet opp slik det ser ut som hos andre, så vil det ikke settes av penger til vekst og det vil da gi enda større utbytter sa vedkommende
Han mente 7 kr i utbytte var helt realistisk alt den 1. gang de deler ut penger
Så er det dette med Irland etablering, der er det for tiden kø i antall etableringer grunnet denne Brexit sier min kontakt
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 10:34 4688

Så har jeg merket meg følgende
Etter hver ny nedtur så stiger den opp noe, men ikke helt opp dit den kom fra
Toppen blir stadig dyttet lenger nedover for hver gang
Bare se på chartet siste året så ser dere det samme
Vet ikke helt hva denne utviklingen kalles, tror Hammers har et teknisk navn på det
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 00:07 4759

Det var et registrert selskap
Ingen lokaliteter
Ingen drift
Ingen ansatte
Ingen administrasjon

En av Ugland gutta her i Grimstad har bank på Cayman Island , jeg spurte han hva det ville koste i dag å søke om konsesjon og registrere et slikt selskap nå
Fra 80.000£ til 200.000£ sier han
Hva betalte Bank Norwegian for dette?
40 mill + en masse aksjer til NAS

Jeg synes dette virker mer og mer uggent
De bør ha ei jævla god forklaring på onsdag når disse spørsmålene stilles
Veien er ikke lang til Økokrim om dette har foregått på bekostning av oss aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Røsk
08.08.2019 kl 23:39 4771

Om dette selskapet de har kjøpt i Irland er et tomt skall så er jo det bedrageri..! Greit å få litt mer informasjon om dette neste uke. Kan jo ikke stemme. Ledelsen er i feriemodus, men de er jo ikke komplett tilbakestående..
kanskje ledelsen nettopp tok seg en velfortjent ferie vel vitende om at de har lagt bak seg nok et fantastisk Q2..?
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 22:04 4806

Nei, beklager
Skal prøve igjen i morgen om jeg får han i tale
Han satt i et møte selvfølgelig ha ha ha
Er det ikke det de store pleier gjøre :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 09:26 4920

De gjør ingen ting
En analytiker jeg snakket med skulle ha informasjon fra de for å lage en ny oppdatering
Hele ledelsen var da samtidig på ferie i hele Juli forteller han, så han fikk ikke ut noen opplysninger
Jeg spurte da hvordan de selv avviklet sine ferier i en vanskelig tid
Maks 2 uker sammenhengende ferie uansett årstid var svaret.
Så her kan man med rette si dette er et slabbedask gjeng som styrer og steller i Bank Norwegian, jeg håper dette snart går inn hos de større eierne og sender Wollebekk og co på evig ferie

De er ansatt for å skape verdier, det klarer de ikke
Så er de alt for gode venner med Kise og Kjos
Dette kjøpet i Irland kunne de har gjort mye billigere og det virker når jeg har sett på det veldig underlig.
Trodde først dette var en filial av en bank.
Men selskapet var/er et tomt skall som ville kostet ca 0,8 mill å få noen advokater å registrere et nytt slikt selskap.
Dette ligner veldig på korrupsjon rett og slett
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
nordnes
07.08.2019 kl 18:28 4999

Det er jo merkelig at ledelsen/styret ikke greier å framsnakke eit selskap med en p/e på 6.
Kanskje en eller flere av de som sitter i styret burde hatt flere aksjer og færre styreverv ? jeg mener det er viktig at de som er i en bedrifts ledelse er engasjert i bedriften.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 15:33 5043

Jeg vil med bakgrunn i disse punktene , samt flere andre hendelser vi har sett påstå følgende
Bedriften har ikke den rette ledelse
Bedriften har ikke et godt nok styre

Den er nå under det nivå jeg mente var mulig å falle til for 1/2 siden
Da er det ingen støtte lenger teknisk
Kan fort komme til å falle helt ned til under 50 nå
Ille hvordan Wollebekk og co har rotet dette til
At aksjer av alle kategorier faller når markedet faller er helt normalt , men her har de falt sammenhengende i et helt år
Det må styret og ledelsen værsågod ta ansvaret for
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 16:50 5153

Tar med dette til Onsdag
Det er jo i all hovedsak ticker sine punkter
Har snakket med 3 analytikere som gjerne vil ha dette
Noe å tilføye , så kom med det
----------------------------------------------------------
1. -Burde vært strengere på innvilgelsesgrad ved oppstart av nye produkter i nye markeder
Tidlige årganger i alle markeder har hatt dårlig kvalitet
2. - For passive på POS
Fikk ikke til Norwegian finansiering av billetter
3. - For passive i funding kostnadsfokus
Kutt i finskfunding/sparerente burde vært gjort før
mangler tallbegrunnelse for å ikke bruke raisin eller tilsvarende broker for EUR innskudd
Komplett Bank, Monobank med flere bruker raisin for EUR på tross av deres cowboy-rykter
4. .- Svak fremdrift/lite info om endring av domisil
Ingen info om kostnader og potensielle inntekter/muligheter
Ingen status på konkrete tiltak som søknad om evt svensk eller irsk bankkonsesjon
5. - Svak forhandling om Norwegian rettigheter
Høy upfront betaling virker brått og unødvendig i en tid Norwegian sliter
6. - Svak fremdrift/lite info om Lilienthal fremdrift og potensial
Det er for lite delt ang produkter og volum i en så viktig satsning
Bør være tydelig på vurdering av UK, Spania og US som er store Norwegian-land
7. - Passiv rolle og utydelig stemme i media ang myndigheters reguleringer
Bytte av domisil burde vært klargjort søknadsmessig og sammenligning med utenlandske banker burde brukes aktivt som brekkstang og forsvar i media
Online organisering er selve styrken til Bank Norwegian og fleksibel selskapsplassering er et viktig våpen inn mot finanstilsyn, finansdepartement og skattemyndigheter
8. - Utydelig kost/nytte på mobilapp
Mobilapp er bortkastede penger hvis det ikke kan relateres til økt salg/top-up
9. - Passiv strategi og ullen status på PSD2 partnerskap og konkurranse fra fintech-selskaper
Fortsatt uklart om dette er en trussel eller mulighet
10. – Merkelig opptreden i kjøp av banken i Irland. Hva hadde det kostet å få noen advokater og selv sette opp en bank kontra dette kjøpet. For utenforstående ser dette ut som en vennetjeneste til Kise og Kjos
11. – 1 år med fallene kurser uten at dette ser ut til å bekymre ledelse og styre, det er ikke holdbart . Enten må styre byttes ut, ellers så må vi ha en ny leder.

Dette diskuteres og bekymrer både store og små aksjonærer. Flere store og omtrent alle kjendiser har forlatt selskapet som aksjonærer

NN
Aksjonær i 7 år nå
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 13:48 5196

I morgen skal jeg komme med litt nyheter om selskapet
Er blitt lovet dette av en kar som sitter nærme de høye damer og herrer
Vet ikke om det er positivt eller negativt det han vil fortelle meg
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Moge
06.08.2019 kl 11:01 5237

Utlån og innskudd i utenlandsk valuta vil øke tilsvarende med spredningen i valuta, med det følger økte renteinntekter og økte rentekostnader.

For eksempel har KOMP innskudd i Euro, det vil styrke kaptialdekningen, men øke rentekosntadene ettersom netto innskudd går opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 10:15 5258

Korreksjoner er sunt for aksjene
Men et helt år med nedtur er ikke sunt, da bør noen i ledelsen tuppes i ræva ut døra
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
nordnes
06.08.2019 kl 00:21 5329

Forbruksbanker høres bra ut om en tenker på dette sitatet;

Sitat fra link; «- Shipping-aksjer kan også få seg en smell på dette, mens de som blir forholdsvis mindre rammet er de som blir eksponert mot innenlands økonomi, sier han.»

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Tunaal-Disse-aksjene-kan-faa-seg-en-smell
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
nordnes
05.08.2019 kl 21:38 5378

Eg ser Euroen har styrket seg. Påvirker dette Nofi som også er i våre våre naboland ? her er jeg helt blank.
Det er spør om er om verdien av penger som er utlånt stiger siden krona svekker seg ? hvordan er dette med valuta ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 19:52 5414

Skal printe ut den lista til ticker , han vet mye den karen om hva som bør være fokus
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare