NEL - NOEN TANKER

Slettet bruker
NEL 04.07.2019 kl 14:41 3540


På nettet har jeg "pløyet» opplysninger om NEL og andre virksomheter som driver med det samme men alltid med henblikk på NEL hvor jeg har interesser.

NEL uttaler til en tysk avis at det har vært stille de siste ukene hva ordretilgang angår, men at dette skyldes ulykken og at noen midlertidig velger å avvente eller inngå avtale andre steder. Han har full forståelse for dette.

Bortsett fra det nevnes en aksjeutvidelse hva Protonansatte angår.

Jeg leser også at Power Cell er valgt til en kjempeordre med China. Samtidig nevnes det mange tunge bedrifter, blant annet tidligere oljebedrifter som har sett «skriften på veggen», og er i ferd med å satse for fullt på alternativer som, f,.eks hydrogen.

I Der Aktionær leser jeg mye positivt om NEL men de uttaler samtidig om at tiltroen og velviljen er sterkt avtagende så "achtung, achtung " som de uttrykker det et sted. Oppgangen er sterkt avtagende på Tradegate og Nel-teknologien begynner nå å bli kjent.

NEL synes derved ut fra de kunnskaper jeg har forsøkt å tilegne meg:

Ha en sviktende ordretilgang, få endelige bekreftelser av tidligere opsjoner (f.eks. med NIKOLA), negativ omtale(dårlig rykte) etter ulykken på Kjørbo, (selv om dette etter min oppfatning er tillagt alt for stor vekt) men som nå er omtalt i de fleste fora jeg har funnet. Begrenset inntjening.

Oppkjøp av NEL, den daglige leder Løkke som etter mitt syn gjør en god jobb, og det forhold at NEL ikke har gjeld, samt mulighetene for i fremtiden å tjene penger det som taler til NEL sin fordel.

Norne og hans uttalelser taler nok sterkt til NEL sin fordel men han må etter min oppfatning anses klart inhabil. Hans uttalelser legger jeg derfor begrenset vekt på.

Hadde det ikke vært for oppkjøpsmuligheten hadde jeg solgt meg sterkt ned nå.

Kan jeg få noen kommentarer til dette hadde det vært fint. Jeg har ingen referanser å vise til da jeg ikke har orket å finne frem kilder på nytt. (Hadde ikke regnet med at jeg skulle skrive noe om dette.)


Redigert 20.01.2021 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
gers31
04.07.2019 kl 14:53 3464

Tigeren hadde en oversikt med over 20 Triggere i går i et hovdinlegg på forumet. Noen av disse var kontraktfestet /intensjonsavtale. Se litt på dette
AksjeRik
04.07.2019 kl 14:59 3429

Disse "oppkjøpsmuligheten " tviler jeg på, det blir nok lenge til i såfall. "Analytikere" finner på så mye å si for å få kursfremgang når det er stille perioder.
Pelegrini
04.07.2019 kl 15:00 3401

Hei Kuba
Bra betrakninger du kommer med.
Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg at det er mindre interesse for aksjen på Tradegate. Det er rundt 100 millioner kr. i omsetning hver dag og stiger litt hver dag.
Deraktionaer har meget fin omtale og mener at tilliten er tilbake etter hendelsen ved Oslo. De fremhever også et enormt potensiale.
Vi får se hvor et eventuellt oppkjøp kommer fra
Slettet bruker
04.07.2019 kl 15:21 3278

Om rykter av oppkjøp av NEL har jeg bare denne kommentaren.

Det er derfor de som kan Hydrogen- vet hva som skjer og har vært i bransjen i over 40 år velger å selge 117 millioner aksjer til 7,47......
De vet ikke at NEL blir kjøpt opp for de leser ikke Hegnar hvor kunnskapen om det som skjer i bransjen er bedre enn de som jobber i bransjen!!!!!!!!!!!!!

Si det til deg selv foran speilet og hør etter hvor troverdig det høres ut .




ps de solgte før ulykken i Sandvika......... så nå er det enda verre
Noni
04.07.2019 kl 15:30 3240

Har ikke annen informasjon enn det som skrives her, men leste nettopp et innlegg som gjelder Østen, men akkurat nå husker jeg ikke hvilket land som skulle satse på hydrogen. Kanskje det var Kina, men
det er jo bare å skjekke.
Skalleknarp
04.07.2019 kl 15:37 3189

Båter synker, hus brenner ned, biler/tog/lastebiler krasjer, fly styrter men man stopper ikke å bygge flere eller begrense bruken for noen av disse elementene.
Joda Hydrogen er i startgropen, men at en feilmontert plugg der NEL tar ansvar og gjør grep for at ikke dette skal skje igjen og sikkert et ekstra kvalitets løft tror jeg ikke er noen show stopper for NEL eller Hydrogen alderen. Det bygger seg opp et sterkere og sterkere krav om å forsøke å stoppe den globale oppvarmingen og her kan fornybar energi og produksjon (lagring av energi) Hydrogen være en av nøklene....
Shinkage
04.07.2019 kl 15:45 3151

Denne kommentarene passerte ikke "forståelig" testen, så den kom aldri frem til noen "troverdig" vurdering.

Hva er det du prøver å si egentlig?
OZZY
04.07.2019 kl 15:47 3130

tviler på om TS har interesser i NEL. å vinkle alt i NEL som negativt sier jo sitt.
dotcom
04.07.2019 kl 15:59 3084

Husker jeg ikke mye feil så fikk de danske grunderne, som solgte seg ned i NEL, i sin tid delbetaling i NEL aksjer da NEL overtok virksomhetene.
Så vidt jeg har sett er ingen av dem ute av hydrogen, de ønsket bare å satse mer på egne selskap hvor de selv har en større eierandel.
Det man nå snakker om er at flere oljeselskap begynner å se som om etter muligheter innen grønn energi.
Tror du virkelig at de danske grunderne også vet alt om hva som foregår innen oljebransjen?
Shinkage
04.07.2019 kl 16:01 3067

Nei, Ozzy - det synes jeg blir en feil holdning. TS har fremlagt poenger han/hun mener er relevante, og gjort det på en saklig måte. Så får man svare saklig på det man er uenig i.

Dersom diskusjonen på forumet foregikk på denne måten hadde det faktisk hatt verdi. Man kan ikke avfeie alt man ikke liker helt, og trekke vedkommendes hensikter i tvil uten grunnlag. Har Kuba en agenda som vil det fort nok komme frem ved å kommentere saklig på punktene som legges frem.

Det vi prøver å få til er å unngå tåpelige og usaklige innlegg av både negativ og positiv art, ikke fjerne alt som er negativt.
Slettet bruker
04.07.2019 kl 16:04 3041

Jøss- tredje gangen du legger ut det samme tøyset.
tommbakk
04.07.2019 kl 16:19 2966

Jeg så det samme teite innlegget ditt i en annen tråd her. Men du syntes altså at det var så bra, at det burde brukes igjen...?

Jeg liker ikke å bortimot bruke personangrep i et svar, og det uten å komme med et saklig begrunnet motsvar.

Men jeg gidder ikke. Du får unnskylde.

Svada-andelen på Nel-trådene har blitt for drøy siden Kjørbo.
Slettet bruker
04.07.2019 kl 16:31 2914

Det rare er at folk som eier NEL er så sur og gretten. NEL har en pris i dag på 9,3 mrd det er et eventyr og helt fantastisk.
Så er det noen av oss som tror at selskapet er dyrt nok og at det ikke kommer noe oppkjøp for da ville de eventuelle oppkjøperne tatt kontakt med de som alle viste hadde store poster til salgs i Juni.

Smil og vær glad for at NEL stiger om dere eier den så må dere godta at vi er noen som mener selskapet er dyrt og at oppkjøpet ikke kommer.

god kveld
dotcom
04.07.2019 kl 16:32 2892

Jeg synes du overvurderer de argumentene du har mot oppgang.
Det er sommer og da er det ofte ganske stille. Sommeren er vanligvis ikke tiden for kontraktsinngåelse så jeg synes det er alt for tidlig å snakke om svikt i ordretilgang. Det kan du gjøre i midten av september hvis det da ikke har kommet noe nytt.
Når det gjelder Nikola så er det vel heller ingen som forventer noe stort derfra i løpet av sommeren. Det er ikke så lenge siden de hadde et stort event, så jeg tror ingen store investorer forventer noe derfra før utpå høsten en gang. Da hadde det vært fint om det kom litt oppdateringer på progresjon.
Eksplosjonen var uheldig, men jeg synes NEL har gjort en utmerket jobb med å klarlegg årsaksforhold, så jeg spår at stasjonene snart vil være i drift igjen, uten noe stort prestisjetap for NEL. Denne hendelsen var ikke så dramatisk som enkelte forsøker å fremstille den. Det at det knapt har vært oppfølging av saken i media sier litt om hvor relativt ubetydelig den var, og hvor fort den vil bli glemt.
I forrige uke så jeg for meg at vi kunne være oppe å snuse på 8 tallet denne uken, hvis det bare kom en positiv melding. Nå er vi innenfor rekkevidde helt uten melding. Det vil mest sannsynlig komme noen røde dager snart, men så langt ser NEL ut til å innhente seg mye raskere enn jeg hadde trodd. Nå ser det faktisk ut som det er 9 tallet vi skal opp å lukte på innen en uke eller to. - my two cents
Redigert 04.07.2019 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Restplassno
04.07.2019 kl 16:33 2887

Det synes jeg er helt i orden :) vanskelig å si om det er dyrt eller billig, blir jo litt gjetning og magefølelse på begge sider. Dagens kurs kan vise seg å være dyr eller veldig billig.
Dexter
04.07.2019 kl 17:25 2715

Amen. Dette forumet har blitt for teit.

Sunne, gode og saklige argumenter i hvilken som helst retning er bra. Tøysete hausse/baisse-innlegg uten substans er med på å ta knekken på HO.

Vær enige eller uenige, men vær saklige!

*Hadde vi bare hatt innlogging med bank-ID...*
Restplassno
04.07.2019 kl 17:40 2645

OZZY skrev Innlegget er slettet
Virker litt for nyansert til å være ss
ruda
04.07.2019 kl 17:44 2628

Fortsetter Tyskerne å laste blir dette gull. Uansett vil vi nok passere NOK 10 før sommeren er over
Slettet bruker
04.07.2019 kl 17:46 2608

Kan berolige dere med at jeg har INGEN andre nick, og det blir under min verdighet å skaffe meg et simkort for å lage meg et fake nick

Gir herved fullmakt til å sjekke mot admin om jeg har flere nick. Dere må ikke se spøkelser på høylys dag. Ut å nyt sommeren nå, enkelte her sitter 24/7.

SS
Shinkage
04.07.2019 kl 18:54 2433

OZZY skrev Innlegget er slettet
Skjønner hva du mener, men dette var liksom et skritt i riktig retning. Det er vel en stund siden vi hadde et kritisk innlegg som var i nærheten av dette saklighetsnivået. Nesten alt annet har jo vært Nürnbergsprosessen, Apocalypse Now og Gjøkeredet i skjønn forening. Jeg er også enig med Restplassno at det er for nyansert til å være SS :-).

De fleste av storkritikerne, og drømmerne, på forumet har jeg på følelsen er for unge til å skjønne hva jeg snakker om, men alle referansene kan Googles med enkelhet - hehe (NB! Jeg sa de fleste, ikke alle).
Slettet bruker
04.07.2019 kl 19:40 2309

OZZY skrev Innlegget er slettet
Ja, det var mitt første innlegg. Her kommer det andre:

Tråden ble startet fordi jeg ønsket å få relevant informasjon om NEL, da valget står mellom "selg", "hold!" eller "kjøp mer". Jeg har ingen interesse av å skrive noe negativt om NEL da brorparten av mine aksjer er i NEL. Dette var kun et ønske om å få informasjon slik at jeg forhåpentligvis kunne ta et rett valg. Det finnes ingen kobling eller noen agenda ut over å bli informert. Jeg vil ha meg frabedt å bli tillagt vikarierende motiver og med en skjult agenda.
Slettet bruker
04.07.2019 kl 20:09 2252

Takk skal du ha! Dette var en tilbakemelding jeg tok til meg.
dotcom
04.07.2019 kl 20:32 2133

Ingen årsak, jeg har ingen problemer med at folk er uenige i mine vurderinger, jeg tar feil rett som det er. Sist når jeg solgte NEL midt på 6 tallet og flyttet til oljerelatert. Det kostet meg mesteparten av gevinsten fra januar til da. ;) Når NEL falt så mye tok jeg tapet i oljerelatert og dyttet alt inn i NEL igjen, så nå er jeg igjen solid i pluss.
Alle aksjer har risiko, men der risikoen er høyest er også der potensialet for høy gevinst er størst. Jeg anbefaler verken salg eller kjøp, folk får gjøre sin egen vurdering av det, men selv er jeg nå tungt inne i NEL. Hovedgrunnen til det er kjøpene til CB. Det skjer åpenbart noe i Tyskland. CB plukket opp 10% av NEL på tre uker under fallet. Det er veldig mye. I tillegg er "grønne" aksjer i vinden for tiden, så selv om kursen er veldig høy tror jeg den kan bli enda høyere før vi eventuelt får en kraftig korreksjon ned. - my two cents