Q2 - Hva forventes av resultat?

Investman
AXA 04.07.2019 kl 23:02 2794

Noen som har en formening om det?
Redigert 20.01.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2019 kl 23:11 2776

Inntil Fredriksen har fått total kontroll over selskapet så er vel ikke CEO så veldig interessert å blåse opp selskapet slik at mannen han skal jobbe for resten av sitt liv må betale dyrt for de resterende aksjene, eller? Denne kampen vinner Fredriksen, ikke småaksjonærene .
Investman
04.07.2019 kl 23:16 2763

Har du en formening om det jeg spurte om Smeltemannen?
Slettet bruker
04.07.2019 kl 23:30 2737

Det er umulig å svare på. Det kommer an på REO delen og på hvorvidt de klarer å levere på lovnadene om bedre marginer . Tipper de lever rundt Q1 med nye lovnader om bedre marginer. Hva tror du?
Redigert 04.07.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Investman
04.07.2019 kl 23:36 2719

Det jeg prøver å finne ut :) Forbedringene de siste kvartalene har jo vært "ganske" så bra så fortsetter dem i den stilen så ser det jo positivt ut.
lisleby
05.07.2019 kl 06:46 2572

Jeg tror estimatet i linken er veldig optimistisk. Slår det inn er det fyr i aksjen. Jeg tipper og bare tippe res før skatt på 11 mill eur og netto resultat på 8 mill Eur
Slettet bruker
05.07.2019 kl 08:58 2442


annonse

Investtech opererer med en egen «hold-deg-unna-portefølje». Formålet med porteføljen er å vise investorer hvilke aksjer man (ifølge Investtechs analyser) bør holde seg unna.

Dette kan være aksjer med høy risiko i forhold til mulig oppside, negativt teknisk bilde, negative innsidere og/eller at aksjene vurderes vesentlig svakere enn markedsindeksen.

I løpet av forrige uke la porteføljen på seg 4,89 prosent mens hovedindeksen på Oslo Børs klatret 2,82 prosent. Det betyr at porteføljen er opp 8,55 prosent hittil i år.

Denne uken velger Investtech å kvitte seg med Seadrill til fordel for Idex.

Hold-deg-unna-porteføljen (torsdag):

Idex
ABG Sundal Collier
Nordic Nanovector
DOF
Magseis Fairfield
SeaBird Exploration
Austevoll Seafood

Utvalget er basert på de tekniske indikatorene som Investtech legger mest vekt på, henholdsvis trend, formasjoner, støtte og motstand, og volum.

Trend er det aller viktigste og den porteføljeansvarlige forsøker å finne aksjer som ligger i fallende trend på mellomlang eller på kort sikt. For å kunne få en enda bedre timing på kjøpene, analyserer Investtech også formasjoner, støtte- og motstand og innsidehandel.

Eksempler på aksjer som kan tas inn i porteføljen:

Fallende trend
Brudd ned gjennom motstand
Salgssignal fra formasjon som varsler at en fallende trend begynner

Aksjetips børsinvesttech

Sakset fra HO

De tre siste linjene passer på AXA.
Følg med.

Huff, huff.
drekkapilsen
05.07.2019 kl 11:40 2318

Kommer man med i hold deg unna porteføljen til Investtech er det klart kjøpssignal. At de overlever med det røret de driver med er helt utrolig.
Iniest
05.07.2019 kl 12:26 2253

Altså man blir sliten av å se ordredybden, hvordan de prøver å presse kursen nedover og det er ingen som kan stoppe det.
Osloeke78
13.07.2019 kl 23:51 2015

Noen som vet når Q2 tall kommer?
Navlebrokk
14.07.2019 kl 22:48 1801

Q2 for 2019, rapporteres 24 Jul, 2019.

Gir ikke råd til noen om å kjøpe seg tungt inn i AXA, selv om jeg har gjort det selv. Min bakgrunn er at jeg anser selskapet å være en skjult pengemaskin som er i startgropa. En metaforisk sammenligning er vel Ben Johnsen i finalen på 100m i Soul 1988. Når startskuddet går kan alle bare glemme å henge på, for her er det dop i blodet. Denne er gearet til å produsere penger til eierne så det suser når den kommer i gang.
En i familien min, som er en forholdsvis anerkjent finansmann, var på ferie sammen med min familie nå i juni. Når vi diskuterte noen investeringer smilte han lurt og ba meg bare sitte rolig i båten til AXA.
Det samme gjorde han tidlig på 2000-tallet da jeg kjøpte Sinvest for 6-7kr. Disse ble for øvrig solgt på 135kr i 2006. Har ikke trengt å jobbe siden :-)

Han minnet meg likevel på risiko og at forsikring og finansforetak er blant de vanskeligste å verdivurdere, da det ofte er svært komplisert å kartlegge, og derpå også vanskelig å forstå selskapene skikkelig i denne bransjen. Men dette var et godt case av flere grunner, han var ikke i tvil om at ledelsen og AXA også vil levere varene fremover.
De har posisjonert seg for fremtidig vekst :-)

Mvh Navle
Eankee
15.07.2019 kl 09:19 1650

Eksplosiv vekst i gjeld til inkasso....

De siste årene har det vært en voldsom vekst i antall nordmenn som ikke klarer å gjøre opp etter seg. I fjor gikk en femtedel av all gjeld til inkasso, viser en rapport fra Finanstilsynet.
I tillegg fikk namsmannen 450.000 inn saker, som vil si at Politiet kan trekke i lønnen din og tvangsselge eiendelene dine.