NAS - Short-register #5 (Kanskje siste akt ?)

Bartender
NAS 05.07.2019 kl 08:50 10748

Rapporterte shortede aksjer: 12 292 221 (8,99% av selskapet)

-Hvilket vil si at kjente shortposisjoner i skrivende stund er rundt regnet 0,7% lavere enn toppen fra 17. Juni i år. På det tidspunktet ble det oppgitt at den totale shorten i NAS var ca 13.1%. Kan vi da kanskje anta at den totale shorten skjult/offentlig i dag er 12%(+) ?

Dagens oppkjøpsrykter fra den spanske avisen har substans, samtidig har IAG vært ute å dementert nyheten - (noe de selvfølgelig må gjøre selv om det er hold i artikkelen fra Spania).

Det kan bli skvis av dette. Jeg følger spent med, men selger ikke før jeg blir tvangsinnløst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 16:18 2799

Nedsalget utgjør ikke engang 10% av dagens volum.
Kantarell
10.07.2019 kl 16:45 2690

Jo lavere jo bedre. Short. ønsker ikke å kjøpe aksje for høyt i morgen. 20% av short har dekket seg. Hvis Nas leverer noe bra Q2, står vi foran tidenes short skvis.
Flere "seriøse skribenter" vil nok forsvinne fra H-forum.
Flipper
10.07.2019 kl 18:46 2548

I mine øyne.

Det er ikke på agendaen engang med ny emisjon, til det har jeg vært for lenge i shipping, og vet hvordan kreditorer '' tenker, og handler ''.

Sistnenvte er BEROLIGET med avtalen NAS har gjordt med MAX'ene, svært Store beløp som ikke lenger er en trussel, vis, deres
opprinneligs risiko. ( som kjent, er obligasjonseiere, i første rekke ved en konkurs, eller refinansiering ) som utslette aksjonærene ).

MEN det er ikke aktuelt.

Enn videre, som ad nusam; MOTOR LEVERANDØR, som HAR '' GRYN I BANKEN '' skal betale for problemene med Dreamlinerne.

Legg til, som andre har påpekt, programmet for vinteren er redusert, og inlleide fly, med crew løper ut, når MAX'ene er i luften igjen.

Bruk hodet, alltid fornuftig det, og ikke hør på tausere som meg, selv om gir fakta.

Men, bashers, de kommer ikke med noe av substans = fakta, så de må man passe seg for.

Fint vær fremover, etter 43.5 grader C på Franske Riviera, tar jeg nå gjerne en norsk sommer
med 18 / 20 grader og '' drissle rain ''. Godt å puste igjen.

God sommer alle sammen.
Bartender
11.07.2019 kl 15:52 2263

Ingen bevegelse på short i går.

Jeg synes dagens resultatframlegging var bra. Ikke fantastisk, men langt fra hva jeg har fryktet. Det har blitt press på kursen i dag, men ikke i nærheten av hva jeg har ventet.

Short-kameratene har den siste uka dekket inn en god del av shorten sin. Det vil si at de har mye tørt krutt i short-kassa. Jeg hadde ventet et skikkelig negativt framstøt fra denne kanten.

Jeg mener – hva ville du ha gjort for å forsvare et veddemål hvor du har lagt en halv MILLIARD i potten ??!
Slettet bruker
11.07.2019 kl 16:05 2229

0

Nå er aksjekursen igjen ødelagt for lang tid.. oppkjøp er eneste endring før oktober. Bare å skru av...

Kantarell
11.07.2019 kl 16:21 2173

Boeing har hatt meget gode samtaler med BK og satt over 1 milliard dollars til siden for erstatning av Boeing feil.

Allerede før Q3 vet man at 1,2 milliarder kroner vil gå tilbake i NAs-lommer (hvilke?) og at Nas også vil ha gode resultater sett i perspektiv av Q2. Likevel; sendes aksje til bunn.

Det er ingen tilfeldigheter; målet er å skremme bort alle små aksjonær. For ingen, tjene ekstra penger ;)
Sitt i ro og nyt sola folkens. Snakkes om 2 uker (Da vil jeg være i Antibes)))
Bartender
11.07.2019 kl 16:42 2116

Skrekkelig spennende blir det først i morgen, når vi får se om Marshall Wace har kastet nye penger etter gamle for å presse kursen ned. Eller om enkelte investorer bare skulle sitte over Q2 for deretter å selge seg ut ved evt. nedgang. Verst mener jeg det er om førstnevnte har fått dekket inn noe av shorten på billigsalg.

Jeg syns volumet var lavt - dippen tatt i betraktning.
Slettet bruker
11.07.2019 kl 18:33 1990

Det koster MYE å SENKE kursen.

I morgen er det kjøpsdag !
Slettet bruker
11.07.2019 kl 18:40 1971

Det var ingen grunn til å senke kursen..