Norwegian forbereder ny emisjon

Slettet bruker
NAS 05.07.2019 kl 09:44 4524

Det kan da ikke være tvil. Selskapet er bunnskrapt for likvider, Max står på bakken ut året og gjelden overstiger alle proporsjoner.

Simpson er overbevist om at det er Norwegian som har plantet dette ryktet i et forsøk på å få opp kursen før emisjonen.

Eric

Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
minsin
05.07.2019 kl 10:08 4391

hehe ...gutten min .. paniske konspirasjons teorier funker
fortell mere hva du tenker , kan være litt greit med litt humor nå :-)

hvorfor skal de plante ryktene i spania?? og ehh hvorfor må de forberede emisjonen allerede nå... ett halvt år før NAS 07 forfaller ??
lykke til med shorten din
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 10:12 4333

Meglerhuset Bernstein tviler på at IAG planlegger et nytt bud på Norwegian, ifølge en fersk analyse fredag morgen.

«Norwegian er et gjeldsberg med en flis av egenkapital. Norwegian må jobbe hardt for å bevege seg vekk fra stupet, og i vårt syn vil det trolig måtte hente inn mer kapital i løpet av de neste ni månedene», skriver Bernstein.

«Dette er ikke et flyselskap noen burde kjøpe», tilføyer meglerhuset.

Alt i alt tror derfor Bernstein det ikke er sannsynlig med noe avtale for Norwegian i denne omgang.

Den spanske nettavisen Okdiaro skrev torsdag kveld at det spansk-britiske IAG, som blant annet står bak British Airways, vil legge inn bud på 10,59 milliarder kroner på Norwegian i løpet av de neste 15 dagene
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 10:14 4290

Har J.P.Morgan økt sin eksponering i NAS den siste tiden Falco1 ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
tradingstock
05.07.2019 kl 10:15 4273

Ja mange tror på det når omsetningen er 170 mill på 1 time på oppgang!!!!😆😎 ender på 50 kr i dag. Motstanden på 44 kr er brutt på høyt volum. Neste motstand 55 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 10:20 4203

Minsin

Selv uten NAS07 går de tomme for likvider i år. De må nå foreta avskrivninger på Max, alt annet er svindel og regnskapsjuks. La oss si 200 mill per fly i første omgang.

200 mill x 18 fly = 3,6 milliarder

Og VIPPS så blir det brudd på lånebetingelsene.

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Bergs
05.07.2019 kl 10:23 4153

Det blir jo feil. Avskrivninger påvirker ikke likvider.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
lassehr
05.07.2019 kl 10:37 4019

"La oss si 200 mill per fly i første omgang."
Hvorfor ikke 400 når vi først er i gang med å dikte opp tall og påstander?
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
FrodOff
05.07.2019 kl 10:50 3889

Nok ett usaklig innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 11:45 3727

Forstår dere ikke alvoret her? Ryktet til Max er ødelagt i lang tid fremover. Norwegian bestilte 100 av disse flyene, nå må Boeing og Norwegian må bruke drøssevis av milliarder på å markedsføre et fly som har fått rykte på seg for å falle ned. Det kommer til å gå mange år før kundene har glemt denne flausen, i mellomtiden må Norwegian kutte billettprisene med 20% for å oppnå akseptable fyllingsgrader.

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 11:45 3717

HA HA panikk smågutter
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
05.07.2019 kl 11:48 3679

"Lillegutt JR/Hammers/Frodon" skjelver i "undertøyet/sloggi"
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.07.2019 kl 11:50 3661

Bernstein og HSBC er aktive meglerhus for Marshall Wace.
Så enkelt er det.
Uansett hva som skjer , vil oppkjøpsrykter alltid svirre rundt nas .
Med sånne « skrekkmeldinger «for Shorterne som den i dag tidlig , vil nok Shorterne være glad de slapp med skrekken å dekke seg inn ....som Soros gjorde ifjor, da de tapte 10-talls mill på et shortestunts.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
lassehr
05.07.2019 kl 11:53 3637

Historien viser at slike hendelser er fort glemt. Det du skriver er ellers bare synsing uten noen form for substans.
Det er andre faktorer som er langt mer utslagsgivende begge veier enn ryktet til MAX flyene.
Så kan man jo undre hvorfor jeg gidder å svare deg med dine påstander tatt ut av løse luften.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
minsin
05.07.2019 kl 12:11 3552

Eric boy ... du har nok ikke satt deg særlig grad i NAS .
Riktignok er MAX krisen ett problem , først og fremst for Boeing .
NAS har en eksklusiv avtale med Boeing , og har vel i dag det flyselskapet som har sikret seg best i forhold til MAX problematikken.
Denne avtalen var signert i 2016.
http://www.boeing.com/assets/pdf/commercial/aviationservices/brochures/GoldCare.pdf
Hær må nok Boeing kjøpe seg ut av problematikken ... og det kan faktisk ventes at NAS vil få mest erstatning i forhold til andre flyselskap.
Ikke så mange flyselskap som har sikret seg gjennom Boeing Gold care.

Enig MAX flyene har en mindre verdi nå enn for ett halvt år siden , - 200-300 mill ned kan være ett fornuftig anslag. ,
Boeing kommer helt sikkert med erstatning , basert på de tap NAS måtte ha i forbindelse med dette.
Tapene er selvfølgelig ikke bare basert kun på "verdifallet", lagring av fly , også fremtidig tap må regnes inn.etc etc
Boeing har ca 5000 MAX fly - dersom de ikke rydder opp - vil det ha katastrofale følger for boeing..
For NAS sin del , er det business as usual ... er selvfølgelig litt hemmet med at de mangler inntjening på 18 fly .

Mange år??, vel vi mennesker er enkle --- 90 prosent av passasjerene vet ikke engang om det er boeing eller airbus de sitter i .
Vi mennesker glemmer så allt allt for lett .
batteri problematikken med 787 er glemt for lengst , og hadde faktisk ingen sen tids effekter etter at problemet var løst.










Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.07.2019 kl 12:14 3510

Enig med Hr Simpson!
- Selskapet har et egenkapitalkrav på 1,5 MRD NOK.
- Selskapet skal innbetale 2,5 MRD NOK i november i år.
- MAX har vært en katastrofe som har kostet utrolig mye penger (og tapte inntekter).

Da passer det bra med oppkjøpskortet igjen.
Det som i sin tid fikk kursen til over 300 - før den ene EMI'en kom.
Så kan man sette neste EMI på et høyere nivå.....for emi på 30-tallet vil vel utvanne aksjonærene til det ugjenkjennelige.
Ja,ja......det blir det vel og om kursen står på 40-tallet.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
tickerlover
05.07.2019 kl 12:21 3480

Hammer har fortsatt ikke fått med seg at det blir kompensasjon på MAX.

Tullete å kalle det katastrofe når flyselskapet går så det suser selv om en brøkdel av flåten er parkert. Men trafikktall og faktiske inntekter passer vel ikke med dommedagsprofetiene hans.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
tickerlover
05.07.2019 kl 12:23 3465

Det passer bra for Hammer å kjøre konspirasjonskortet igjen. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 12:24 3454

Ikke ødelegge med fakta tickerlover:-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 12:35 3391

Gøyalt i Norwegian når disse nissene rister av seg støvet og kravler ut av hullene sine igjen. Aldri feil å ta gevinst :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Restplassno
05.07.2019 kl 12:44 3343

Tittel rapporteres, anbefaler andre å gjøre det samme :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 13:45 3220

Hei der kjære flykapteiner og andre forelskede

Jeg aner en viss grad av sinna stemning på forumet i dag. Vi har blant annet et par ufaglærte som forsøker å prate forumets største eksperter ned. Ikke glem at Simpson både har trucksertifikat, arbeidskarriere fra de hotteste selskapene i norsk næringsliv, en alldeles fantastisk CV, pene papirer fra BI og levende blomster i blomsterbedet.

Det kan ikke være lett å ha plassert alle penga i en så elendig butikk som Norwegian, når alt annet av børsnoterte selskaper leverer bedre. Er dere redde for at det siste halmstrået dere har for å få aksjekursen over 80 kroner skal sive ut i sanden? Etter neste emisjon kan dere dele aksjekursen på 3, så lykke til med risikotakingen.

Bjørn Kjos har løyet for dere i lange tider nå. Nyt flyturen, det er det eneste positive med NAS.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor som besitter flysertifikat
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
solb
05.07.2019 kl 13:49 3197

Narsissistisk person som tror han er lur.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
minsin
05.07.2019 kl 14:05 3159

Uten å ha studert det så nøye ... så er det vel ikke mange selskap på børsen ,som har levert bedre mht aksjekurs siste mnd .
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 14:28 3088

Siste måneden? Tror du Warren Buffett eller Øystein Spetalen bryr seg om hva som skjedde den siste måneden?
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
minsin
05.07.2019 kl 14:33 3059

vel penger er penger ... tviler ikke ett sekund på at både Buffett og Spetalen bryr seg om kortsiktig avkastning, jo høyere jo bedre ...
Spesielt Spetalen bryr seg om kortsiktige gevinster ... bare å lese deg litt frem det - gutten min
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
minsin
05.07.2019 kl 15:11 2923

Forøvrig de som er flyvere eller har flysertifikat ... er vel det samme som taxi sjofører.
De bringer folk rundt i verden ... og sertifikatet deres er kun ett kompetansebevis på at de kun kan styre kjøretøyet sitt.
Har leid endel fly i nord Europa ... flyverne er pent kledd ... men innafor hatten er det lite utover "kompass rosa" som indikerer kompetanse


Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare