La oss beholde Norwegian på norske hender.

Slettet bruker
05.07.2019 kl 12:44 1757

Som Nordens desidert største luftfartsland, og etter salget av eierandelen i SAS, så er det viktig
at vi har vårt eget flyselskap.
Det er populært blant kundene. Bookingsystemet er bra, nye fly, stort rutenett, profil kundene liker.
Det er bare å videreutvilke produktet. Med bedre interiørdesign, bedre mat, kortere gateavstander osv.

Et godt likt Norwegian er god norgesreklame. Etterhvert nå kan billettprisene legges på. Da vil NAS
begynne å tjene seriøse penger.

SAS har vært reklame for Skandinavia i alle år. Med Norwegian kan vi dyrke god norgesreklame.
Det kan ha betydning for alt annet næringsliv i Norge.

NAS er i ferd med å få sin posisjon i markedet. Da blir det penger i kassa etterhvert også.

Et NAS på norske hender gir også SAS konkurranse, og omvendt. En god ting for Skandinavia.
Redigert 19.01.2021 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
FrodOff
05.07.2019 kl 12:51 1748

Enig! Fint innlegg:-)
Slettet bruker
06.07.2019 kl 17:42 1675

Dere har glemt Brexit karer.
IAG og britene vil selvfølgelig ikke legge seg ut med oss nå.
Nå gjelder det for Storbritania å ha et godt forhold til Norge.

Og Norge bør holde på Norwegian og videreutvikle det. Stor betydning for alt
norsk næringsliv. Etterhvert så vil Norwegian tjene gode penger. God reklame
for Norge å ha Norwegian. Flytoget også må vi passe på. Flytoget burde hatt
billigere billettpriser, og dermed høyere kapasitetsutnyttelse. Et billigere Flytog
vil hjelpe Norwegian. Etterhvert får vi Flytog tll Ski og Hamar. Kanskje andre
steder også ? Det blir togstasjon integrert på Sandefjord Torp. Og Intercity vil
modernisere Norge (dobbeltspor og 250 km/t). Styrke både Gardermoen og Torp.

NAS skal vi ha selv. Og det har vi mer enn råd til.
pedro1
06.07.2019 kl 17:59 1646

Enig i alt, men penga rår.....blir såfall et statlig ansvar å bevare Norwegian norsk. Veldig stolt over Norwegian og Kjos. Folk som tørr fascinerer.... Stordalen er et annet eksempel. Kjent i hele Norden .
pedro1
06.07.2019 kl 18:01 1642

At Frodon med venner håper på andres fiasko, er dessverre veldig norsk.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 18:08 1619

Helt seriøst tror jeg hensynet til Brexit og et godt forhold til Norge for Storbritania nå, er
viktig og uteglemt/undervurdert av mange.

Norge har 10 av de 23 største Nordiske flyplassene, og 7 av de 14 største skandinaviske.
Og Norge avanserer på disse listene.

NAS burde legge på prisene før myndigheter kommer med flyskatter. Da kan NAS unngå
eller begrense flyskatter. Vi kan tjene gode penger snart på å beholde NAS. Norske fond
går nok inn i NAS når de ser det begynner å bli fornuftig og stabil butikk.

Bergen kan komme til å gå forbi Gøteborg og Reykjavik, og bli Nordens femte største
flyplass. Med kontroll over NAS kan Norge styre muligheter i favør av Norge. Selvfølgelig
er norges statminister fra Bergen svært oppmerksom på dette forholdet og disse mulighetene.
Redigert 06.07.2019 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
06.07.2019 kl 18:12 1608

Frodon/Hammers/lillgutt JR sitter nå i "short saksa", "har i lange tider spydd ut eder/galle om NAS" "Små mennesker" som er "giganter i egne hoder"!!!
Flipper
06.07.2019 kl 21:14 1506

La oss håpe så er tilfelle.

Dro med SAS, Business Class. Kommet i en alder, 68, med min kone, nå 45 år sammen.

Kjøper jo ikke Business Class for å sitte i en Lounge på Gardermoen, har nok med å stå
opp kl. 05.00, og flyet går 08.20 til Nice, Franske Riviera.

MEN, på vei hjem fra Nice, etter to uker med 43.5 C, var behoved, 2 timer før avgang, særs
velkommen, TRODDE JEG. at vi skulle sitte på en '' rolig lounge '', slappe av i rolige omgivelser,
ikke minst BEHAGLIGE sofa eller stoler. MEN så ble avvist, pga. av at SAS hadde kansellert
avtaler som i sin tid var, Star Alliance.

Føle seg lurt, Yupp.

Sa til min kone for mange år siden, jeg har tatt ut separasjon med SAS, men nå er
det det FULL SKILDSMISSE.

SAS, gamle fly, ikke bredere seter, etc. Hvorfor skal betale ekstra ?

Hustru bestillte biletter pga. tidene passet. NO MORE.

Drar heller som kveg med NAS, eller, bedre for oss, som '' trenger '' poeng ''
på KLM / Air France, siden de begge har Monepol på destinasjoner, hvor min
søster har bodd i 50 år. Bedre å ta kveg / melkerute innen Europa, og bruke
bonus poeng til oppgradering til, f.eks. til Caribbean.

FUCK SAS

Noni
06.07.2019 kl 21:19 1498

Håper vi kan beholde NAS, ikke minst for innenlands trafikken.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 21:30 1484

Fint Noni. Da må vi utvise litt tøffhet og stahet. Så beholder vi NAS på norske hender.

Hverken IAG, LH eller kinesere ser seg tjent med å kjøpe seg inn i et nordisk basert
flyselskap om de nordiske innbyggerne ikke vil.
Norden må ha sine egne flyselskap. Dette er kritisk infrastruktur.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 21:51 1455

Største utenlandske aktør i USA? Heppepeppe e NORSK selskap NORSK stolthet. Kyss meg et visst sted.

Selges Norwegian ler jeg hele veien til banken. Ja innenlandstilbudet blir dårligere og det er en kjip tur Oslo/Bergen og Oslo/Trondheim med en vinglete Tesla. Kjipt det der. Sympati =0. Man høster det man sår.

Money talks, nasjonalsosialisme walks.
Redigert 06.07.2019 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
undrende
06.07.2019 kl 22:06 1440

Hvordan klarer dere å sy sammen, at de som påpeker stor gjeld og sannsynlig krise ønsker NAS nedenom å hjem?
Tullinger.
Et børsforum bør handle om å snu og vende på alle steiner og så langt det lar seg gjøre påpeke styrker og svakheter i et selskap.
Å bare bruke alle sparepengene sine blindt, og ønske seg et framtidig scenario har som oftest en eneste utgang.
Å ønske de som påpeker svakheter, å tillegge de andre meninger sier vel mest om dere som sitter i saksa
undrende
06.07.2019 kl 22:08 1437

Jeg anvender for øvrig NAS 10-12 ganger i året, SAS vesentlig mindre, og noen ganger andre forskjellige selskaper etter hvilke behov jeg har for forflytning. Det har ingen ting med at man ikke liker NAS som operatør
Hartepool
06.07.2019 kl 22:11 1429

Tåpelig posting.
Jeg har 167.000 nas .
Disse selges til høystbydende når den tid kommer !
Jo flere interessenter jo bedre .
Dersom noen vil selge til andre enn høystbydene ....be My guest....
Og ...hva er norske eiere?
Nhy har Staten som største aksjonær.
Forøvrig er utlendinger nesten like store som Staten ....det samme gjelder for en rekke børsnoterte selskaper .
Hva en «norsk» ?
Når hovedkontoret er i Norge ?
Når største aksjonær er norsk selv om resten aksjene er eid av utlendinger?
Er Mowi,Frontline ,Seadrill norske ? Hovedeier har kypriotisk pass, men spiser sine lunsjer på Aker Brygge.
Er rederiene som ikke har en båt med norsk flagg, men norske eiere norsk ?
Osv.osv
Redigert 06.07.2019 kl 22:18 Du må logge inn for å svare