Nå kommer eksport markedet for Hydrogen. Vill vekst

Slettet bruker
NEL 05.07.2019 kl 19:22 3215

Føg med investorer i Nel. Norge eg store på eksport av olje og gass. Eksport av H2 gass til Nel gigantkontrakter. Les:
ITM POWER, MITSUI, CHIYODA OG BC HYDRO I 300MW POWER-TO-GAS STUDIE
ITM Power, Mitsui, Chiyoda and BC Hydro released a 300MW power-to-gas study that looks at the potential of making renewable hydrogen in British Columbia for export to Japan and California.
Les herligheten:
http://www.itm-power.com/news-item/itm-power-mitsui-chiyoda-and-bc-hydro-in-300mw-power-to-gas-study
Redigert 19.01.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Shinkage
05.07.2019 kl 19:43 3164

Til nå har ikke jeg kommentert på dine innlegg, men for å skape litt balanse i tilbakemeldingene gjøre jeg det nå. Jeg har investert i NEL og har tro på at det er et godt valg på lang sikt. Jeg er derimot ikke en del av det noen referer til som "menigheten din".

Du kommer med mange interessante linker, og følger tydeligvis godt med på alt som skjer med NEL. Det er positivt. Derimot, alle kommentarer om "vill fest", "100 kroner neste uke", "kjøp mer", "dette blir ikke billigere", "last opp", "bli rik", "pensjonisttilværelsen i syden er sikret", "gigantisk suksess" etc blir derimot veldig masete. Det er vel ikke en eneste superlativ i det norske språk du ikke allerede har fullstendig brukt opp. Det har tydeligvis også irritert en hel armé med mostandere, som gjør det vanskelig å føre en normal faglig diskusjon på forumet.

Er det ikke mulig å bare presentere fakta litt mer nøkternt, og droppe all "skrik og skrål"? Jeg orker ikke å lese innleggene dine, og sliter med å ta deg seriøst pga dette. Det stadige maset om å "laste opp, og at NEL er superbillig fjerner egentlig all troverdighet, for alle skjønner at dersom alle blir gira og kjøper, så går kursen opp og du tjener kanskje mer penger. Det du driver med er bare samme greia som de som er negative, og ønsker å tjene på shortingen sin - bare med motsatt fortegn.

Jeg bare spør pent :-)
Redigert 05.07.2019 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Krustjevskij
05.07.2019 kl 20:16 3060

Dette tror jeg du bare bør ta lærdom av Tigeren. Kloke ord fra Shinkage her. Jeg tror interessen for all den faktaen du serverer, som jo er veldig nyttig, vil øke uten den masete tonen. Det blir litt "telefonselger"-aktig eller litt sånn "broskyre-utdelig på Karl Johan"- aktig. -folk vil bare komme seg vekk og føler alt kan være basert på løgn. Med nøkterne innlegg på forumet tror jeg du kan innvirke mer på kursen.
undrende
05.07.2019 kl 20:30 3027

HELT VILLT, VILL VEKST, RALLY, you name it.
Jesus, for en tulling. Utrolig at det finns en menighet...…..
normale folk så jo hvordan han dreit seg ut på NAS trådene i vinter.....

men, innlegget fra Shinkage må vel etter det jeg kan bedømme, være det beste på NEL trådene så langt i år. Takk
SMR52
05.07.2019 kl 20:58 2936

Hva skjedde på Tradegate ca. 1630? Rett ned til 7,10???
Sørøya
05.07.2019 kl 21:21 2883

Har sett det samme. Den har klatret en del opp igjen, men fremdeles kraftig ned nå 7,30 relativt stor omsetning 14 mill aksjer hittil.
Har ikke sett noen nyheter som skulle tilsi dette fallet.
Redigert 05.07.2019 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Shinkage
05.07.2019 kl 21:47 2816

Kanskje vi får svar på mandag - det sitter 3 aktører med 40 millioner aksjer short, og fra det jeg har regnet ut må kursen ned under 7 for at de skal gå break even. Jeg tviler derfor på at de sjanser på å la kursen gå veldig mye høyere - da kan det bli tøft å ikke gå på et tap. 2 av disse 3 sitter allerede i en ubehagelig short-skvis i NAS for øyeblikket.

Man må nok derfor regne med noen slike berg-og-dalbane-turer inntil det foreligger noe mer konkret, som eventuelt understøtter en større kursoppgang.
Redigert 05.07.2019 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2019 kl 12:20 2453

Hydrogen blir den nye oljen. Nel blir det nye Equinor. That's the green way 🤑🥇🤑 Hydrogen kan bli vår nye gigantiske eksport gass. Det er i P2G gass segmentet fra Nel - de store milliard kontraktene ligger.
Redigert 06.07.2019 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2019 kl 13:38 2357

Takk for innlegget.. Dette er viktig, ikke bare for Tigeren, men andre som nok kan ha verdifull informasjon men som heller finner glede i å komme med tåpelige, fordummende, personangrep. Hva mener Tigeren selv om ditt innlegg mon tro.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 14:37 2266

Tusen takk, Kuba 🤑 En Tiger er et balansert villdyr, med en enorm kraft og hurtighet. En Tiger er ofte helt BULL på Nel. God lørdag.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 14:48 2239

Jeg er aksjeeier i NEL og du kan kanskje svare meg på hvor lenge denne "ville veksten" vil vare; til neste uke; til høsten begynner eller til jul.

Du som har peiling, hvilket jeg ikke trekker i tvil et øyeblikk, er det en fordel med "Vill vekst" rent teknisk? Vil ikke investorer tjene på en moderat stigning med røde dager innimellom. For å anskueliggjøre:Jeg kjøpte på 4,60, denne steg til i overkant av 9,00 raskt for så å falle tilbake til i overkant av 5 og nå en stigning som vi alle kjenner.Jeg var fersk i gamet og raset fra i9 føltes som en katastrofe og jeg var forbannet på alle som hadde kommet med mer eller mindre sikre påstander deriblant Tigeren. Jeg var på nippet til å selge meg ut for godt inntil jeg så at jeg j hadde tent penger til tross for fallet (som var betydelig også før Kjørbo). Her kommer psykologien inn men mange faller nok fra.

Nei, Tigeren; vi ønsker ikke å se deg som en cirkusselger av lodd. Men for all den oss "voksne" utveksle meninger om triggere og annet. Innlegget er skrevet av en som erkjenner at han vet mindre enn deg. Men jeg er sikker på at vi begge kommer til å ta feil og få rett. Aksjeverdenen er spennende, svært spennende. La oss inspirere hverandre av det.

Slettet bruker
06.07.2019 kl 16:31 2110

Innlegget er slettet
Den slags tilbakemeldinger vil jeg ha meg frabedt.

Du må mene hva du vil men ikke latterliggjøre et Hegnarforum på denne måten. Dette er tross alt ikke Donald Duck.
¨
FY,FY., Jeg har bedt om Tigerens oppfatning og den venter jeg eventuelt å få uten dine tåpeligheter Hvilken hensikt skulle det ha å svare på innlegg her hvis du er så trett. Det finnes botemidddekl mot tretthet. Tråden er forøvrig slettet.

Over og ut.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 16:32 2108

Innlegget er slettet
Den slags tilbakemeldinger vil jeg ha meg frabedt.

Du må mene hva du vil men ikke latterliggjøre et Hegnarforum på denne måten. Dette er tross alt ikke Donald Duck.
¨
FY,FY., Jeg har bedt om Tigerens oppfatning og den venter jeg eventuelt å få uten dine tåpeligheter Hvilken hensikt skulle det ha å svare på innlegg her hvis du er så trett. Det finnes botemidddekl mot tretthet. Tråden er forøvrig slettet.

Over og ut.
Slettet bruker
06.07.2019 kl 16:36 2090

Innlegget er slettet
Beklager, men det var den forrige tråden som var slettet.

Fortsatt god helg og takk for innlegg









Breikjeften
14.07.2019 kl 13:24 1760

Hei Tigeren.

Ventes det noen "oppdateringer"vedr. Nel/Nikola/annet i "nær fremtid"?