Spinnvill oppside i Avance Gas!!!!

Slettet bruker
AVANCE 07.07.2019 kl 08:38 29943

Analytiker ser spinnvill oppside i Avance Gas

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analytiker-ser-spinnvill-oppside-i-Avance-Gas

Da er vi tilbake igjen der vi startet!!
Redigert 21.01.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.07.2019 kl 15:40 7397

Men når markedet strammer seg til, slik det unektelig ser ut til å gjøre, kan det vel hende at de etterhvert får betalt på forskudd. Slik har det jo til tider vært i bulkmarkedet. Noe må jo aktørene gjøre for å skaffe seg nødvendig tonnasje i et marked der det nå synes å bli mer og mer mangel på skip.
Xito
10.07.2019 kl 15:48 7366

At ikke folk skjønner dette... :-D

ET SKIP SOM NOEN LEIER INN TIL AVTALT RATE MÅ JO SELVFØLGELIG BRUKE X ANTALL UKER PÅ Å SEILE FREM OG TILBAKE MELLOM DESTINASJONER I AVTALEPERIODEN. Jesus... Det innebærer jo at et sip som blir leid inn for en frakt idag, blir leid inn til spot pris eller der omkring. Dette skipet vil jo da seile med denne raten en periode frem i tid, selv om spotratene endrer seg. Derfor vil det altid være et overheng frem i tid, inn i neste kvartal. Det bertyr ikke at skip er låst i faste avtal fem år frem i tid, slik som noen skip i markedet er.
Rumleskaft
10.07.2019 kl 16:10 7307

Ikke helt. Mye de siste årene som tyder på det.. Jeg tror uansett BW er et bedre bet. Dyktigere ledelse, og ingen utvanning av aksjonærene - i tillegg fikk dem Aurora til en billig penge - godt gjort! Dessuten er nå en stor del av BWs flåte i spot, og dem klarer å oppnå høyrer snittrate enn Avance.. bare se på rapportene.
Londonmannen
10.07.2019 kl 16:47 7229

Xito
Den er grei. Var nok litt for rask til å kaste meg over tastaturet. Da jeg skummet gjennom lenger oppe fikk jeg inntrykk av at deler av flåten hadde vært på faste kontrakter. Noe som ikke er unormalt å sette skipene på når markedet begynner å blir dårligere. Men nå er det jo stikk motsatt så nå lønner det seg aboslutt å ha flåten i spotmarkedet.

Men det er redere som tidligere har brent seg på dette. Hilmar Reksten knakk nakken på dette på 1970 tallet. Han seilte hele tiden sin flåte i spot markedet. Men da markedet krakket i 1973, så gikk hans rederi med i dragsuget. Bergensen derimot, hadde mesteparten av sin flåte på langsiktige kontrakter og kom ned på begge bena etter krisen. Det til stross for at han ikke tjente på langt når så godt som HR i de gode årene.

Hyggelige fremtidsutsikter for AG de kommende to årene, slik jeg forstår det.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 19:09 7036

Fortsetter opp imrg:)
Utlandsinvestor
10.07.2019 kl 19:11 7041

Usikker på hvordan det ser ut for i morgen, oppgangen i dag falt kraftig tilbake og klarte ikke holde seg over 29... Men oljeprisen stiger som teoretisk skulle hjelpe på arbitrasjen, så vi håper på det beste
Xito
10.07.2019 kl 19:41 6967

Ja. Shipping er veldig syklisk og volatilt... Men det betyr at man må satse hardt når det går oppover, for så å ta ned risikoen etterhvert :-)

Forøvrig så har vel BW LPG flere skip på time charter og lange kontrakter, i tillegg til at de er inne i flere joint ventures innenfor LPG-transport og distribusjon (i India blandt annet), og tillegg har startet opp en ny avdeling hvor de selve handler, selger og leverer LPG. Så jeg vil si at BW LPG idag er et mye mer diversifiert selskap enn Avance, og dermed har enn litt annorledes eksponering mot spotrater

Selv tror jeg ikke mange helt har fått med seg denne diversifieringen i BW LPG- og forstsatt kun priser BW LPG etter hvor mange VLGC:er de har og hvilke rater de får på disse. Denne diversifieringen kan vise seg å være en skjult perle de neste årene, selv om Avance kanskje er det selskapet man skal eie som et rent bet på høyere fraktrater.

Har selv omtrent like mye i BW LPG og Avance.

fahr
10.07.2019 kl 19:51 6933

Da var jeg avance aksjonær for første gang i dag.Aldrig vært borti denna her før.Solgte meg helt ut av FRO får noen uker siden,og kjøpte NAS,solgte alt i NAS i dag.Å kjøpte mine første her på 28,85.Sikkert ikke så lurt,skulle sikkert satt meg litt bedere inn i selskapet først.Men første post er kjøpt,og det blir sikkert 2 eller 3 poster til.Da får vi prøve å se hvordan det går.
LSAS
10.07.2019 kl 19:58 6951

Kommer oppgangen like raskt og brutalt som nedgangen kom for noen år siden så ee d bare å holde seg fast😊
Nanoq
10.07.2019 kl 20:37 6860

Først når Zacks Equity Research sier "Strong Buy" på Dorian LPG, så skal man begynne å overveie å selge LPG-aksjene.

For tiden har de "Strong Sell" på Dorian LPG, Aksjen er opp ca. +40% de siste 6 ukene, og opp 80% siden mars. I samme tidsrummet har Zack hatt salgsanbefaling.

https://finance.yahoo.com/news/dorian-lpg-lpg-surges-stock-124712174.html
Redigert 10.07.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 20:43 6847

Fahr,
Så lenge ratene holder deg så er Avance grisebillig. Nå er det antydet at markedet holder seg i 2 år. I så fall blir. I rike alle mann her:)
fahr
10.07.2019 kl 20:52 6823

Takk får den,kan være greit å følge med på videre.har bare vært i tørrbulk og olje før når det gjelder båt tidligere.
Londonmannen
10.07.2019 kl 21:21 6748

Ikke vært mye i shipping de siste årene jeg heller. Kjøpte meg inn i GOGL i 2003 på 3,60 og satt hele oppturen til den passerte kr 40,- samt deler av nedturen. GGikk ut i jan 2008 på kr 28,-. Rett nok fikk den et hopp opp igjen mot mai 2008 før bulkmarkedet gikk fullstendig åt skogen. Hadde forventet at det skulle ta seg opp igjen frfem mot 2013/14, men med den byggeaktiviteten rederne hadde satt i gang i gullårene før 2008, var det ikke håp. Markedet ble oversvømmet med bulkskip.

Tror nok AG kan få en hyggelig opptur, spesielt dersom det er mangel på tonnaske i markedet. Men den balansen vil nok rederne klare å ødelegge i løpet av et par tre år. En merkelig gjeng. Hver gang det går godt innen et shippingsegment, så formelig sager de av den grønne grenen de sitter på ved hjelp av overkontrahering. Viktig at man kommer seg ut når det begynner å komme for mange nye skip ut i markedet.

Men enn så lenge kan dette bli en hyggelig reise.
fahr
10.07.2019 kl 21:42 6682

Jeg må innrømme at jeg satt å tvinna hår og føtter og armer ,magefølelsen sa crayon og hodet sa avance. Da blir det spennende å se hvem som går best,di neste 6 til 12 månd.
Springer
10.07.2019 kl 22:02 6614

Hyggelig å se deg her London!
Det som taler mot overkontrahering med det første er muligens frykt for nye miljøreguleringer og krav til båtene. Det kan gjøre selv nybygg utdaterte.
Rederne ser an utviklingen litt. Akkurat som jeg gjør når det gjelder nybilkjøp.

https://finance.yahoo.com/news/ship-orders-shrinking-fear-premature-175858104.html
reveneven
10.07.2019 kl 22:52 6489

BW har kun 14% på kontrakt så vidt jeg vet og har seilet hovedsaklig spot siste året.
Londonmannen
10.07.2019 kl 23:31 6383

Takk for informasjonen! Man lærer så lenge man har lever! ;-))
Sitting-Bull
10.07.2019 kl 23:33 6383

Hvorfor er det så få som har fått opp øynene for denne muligheten i Avance. Skjønner det ikke. Kjøpte mine første aksjer da kursen var rundt 120 kr. Har vært med hele veien ned. Snittet ned. Har nå ett snitt på 31 og noe. Tålmodighetsprøve., men endelig knallgode rater og muligheter for gode utbytter etterhvert. En enestående mulighet i mine øyne. Her er det bare å hive seg på. Så klart alt har en risiko, men her ser det meget bra ut.
Londonmannen
10.07.2019 kl 23:33 6383

La oss håpe det. Da kan det jo bli noen meget hyggelige år fremover, såfremt mannen i Washington ikke finner på for mange sprell den nærmeste tiden.
Sitting-Bull
10.07.2019 kl 23:40 6371

Ja la os håpe dette går veien. Spennende er det iallfall. Kan bli mega bra. Her er det iallfall gode tall å vise til
Slettet bruker
11.07.2019 kl 06:05 6205

Ja, ingen lar seg skremme av tallene. Jeg tror at vi stiger også i dag som følge av akkurat dette. Avance har etterhvert nå fått den oppmerksomhet rundt nøkkeltallene dvs under PE 1 på dagens rater. Videre er rammebetingelsene endret i form av strukturelle endringer som gjør at flere snakker om at sykkelen vil vare i flere år. I så fall vil avance kunne tjene seg inn flere ganger. De strukturelle endringene skyldes pris differanser og krigspremier (https://www.dn.no/utenriks/iran/cnn-irans-revolusjonsgarde-forsokte-a-ta-britisk-oljetanker/2-1-636668).

Vi har dessuten ikke hatt en skikkelig oppgang. Den har steget i form av små prosenter. Jeg går å venter på megarekylen slik vi har sett i amsc og andre aksjer i tilsvarende situasjon. Kan være det kommer i dag. Vi får se:)
Redigert 11.07.2019 kl 06:09 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
11.07.2019 kl 06:47 6277

det ser ut som ratene for tiden fortsetter med små steg nedover hver dag.

https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
CFell
11.07.2019 kl 07:07 6227

Kommer gå ner ett tag enl cleaves men fortfarande breakeven för att inför hösten stiga igen då över 80 000 balti c.
Londonmannen
11.07.2019 kl 16:04 5823

Her var det meget stille i dag. En hviledag er alltid greit å ta med seg. Nyt solen og la AVANCE GAS seile sin egen sjø. I morgen er det atter en dag!
Superoptimist
11.07.2019 kl 16:55 5746

Jeg er ikke sikker på om det er solen som holder folk ute. Det er nok mer sjokk over LPG utviklingen med oljepris og også Dorian opp.
Jeg er mer opptatt av svindel og bedrag, med utenlanske kapitalister som raserer OSE med et produkter som svidlerne har laget og kalles shorting. Ta gjerne også med, hva det nå er, derivater og milliardinvesterte algoritmemaskiner. Hva er målet med disse milliardinvesteringer? Sosialhjelp?
Og hvem, griper inn?? Trumpenynphen i USA?
Hegu
11.07.2019 kl 17:29 5674

Enig Londonmannen. Det var en fin dag med forventet tilbagefald efter de seneste dags store stigninger. Kun sundt at aktier i uptrend puster ud undervejs. Godt at se, at køberne strømmede til hver gang kursen røg ned mod 28.
Redigert 11.07.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2019 kl 17:31 5713

Kunne ikke sagt det bedre selv. Full støtte til superoptimisten

Oslo svindel også kallt oslo Børs
Burde ha bura inn hele marketwatch. For en Joke å ha slikt på Børsen gjør en latterlig dårlig jobb.
Ikke en tatt for manipulering av aksjekurs på 12 år. Snakk om bortkasta avd på børsen
Redigert 11.07.2019 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 10:21 5070

Spinnvill Søppel rett ned
Ling
15.07.2019 kl 12:32 4859

Ratene er på vei ned, så da må nok kursen følge etter.
kodenavn
15.07.2019 kl 13:10 8940

Ratene har gått fra ca 70K til 61 K. Og de høye ratene har aldri vært priset inn. Aksjene, Avance og BWLPG, er fortsatt latterlig lavt priset.
Det er derfor ingen grunn til at kursen skal falle om ratene går litt ned igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 13:25 9202

Alldrig vært priset inn. Selv når ratene gikk opp gikk dette manipulerte dritten av en styrt aksjekurs ned

Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Rui
15.07.2019 kl 13:26 9195

Siste prognose fra CME Group på rateutvikling innen LPG har et gjennomsnitt på 67 K for resten av året. De har også en prognose for 2021 som er på 57 K i snitt for hele 2020.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Denne prognosen er skyhøyt over det estimatet som DNB la til grunn i sin oppdatering 21 juni. Da løftet de prognosen for 2019 fra 28 K til 30 K. For 2020 brukte de også 30 K.
Dagens rater er mer i tråd med ratene som var i 2014 & 2015 hvor AVANCE og BWLPG lå skyhøyt over det kursnivået som er pr dags dato.
Når vi nærmer oss Q2 rapportering tror jeg vi får se en kraftig økning i kursen for både AVANCE og BWLPG.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
ruda
16.07.2019 kl 08:00 8860

I Februar 2016 var denne over NOK 100. Dersom ratene øker ytterligere er mulighetene for en formidabel opptur tilstede inn mot 2020
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
kodenavn
17.07.2019 kl 10:34 8440

Ratene er på 61.000 dollar/dag. Det blir grisemye penger på bunnlinjen.Jeg tror vi vil få en kraftig reprising når vi nærmer oss Q2- rapportering. Da vil det også komme en guiding på oppnådde rater i Q3, som blir fantastisk.

Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Boheman
17.07.2019 kl 12:03 8282

Gitt alle kjente faktorer er dagens prising latterlig lav. Det er til å forundres over at ikke analytikere i meglerhusene gjør regnestykket. Jeg synes også at ledelsen i Avance med fordel kunne kommet med en børsmelding (et resultatvarsel) der de guider i f.t. kommende resultater. Det er ikke uvanlig med slike når det er stor forskjell mellom børskurs og reell utvikling i selskapet. Prisingen nå skulle tilsi fortsatt elendige rater det kommende året, minst. Ikke engang stålverdiene (verdi av skipene) er fullt ut gjenspeilet i dagens kurs.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 14:11 8131

Q2 rapporten kommer i august ??
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Braincool
17.07.2019 kl 14:12 8122

Hvor langt ned skal Avance før det snur? Nå er vi utrolige 3 kr lavere enn for ca 1 uke siden. Vannvittig med de ratene som de opererer med i disse dager
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Titleist
17.07.2019 kl 14:42 8053

Ratene er ca 63000$ pr dag nå. Snudde svakt opp i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:03 8009

Har du link til en bra side for å følge ratene daglig. på forhånh takk.?
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
OB
17.07.2019 kl 15:42 7924

@Titleist Är det från Fearnley weekly? Har du deras gas kommentar?
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.07.2019 kl 16:23 7849

Interessant spørsmål, og hvorfor faller Avance og BWLpg alltid 3og 4 ganger mer enn Dorian?
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 16:35 7813

Ja svakt opp men at rater på over 60 000 i over 1 måned er svakt er meget utrolig synes jeg.
Børsen er totalt ødelagt og ingenting følger logikk lengre, kun spekulasjon og casino med dataalgoritmer.
Har sluttet å følge dette daglig det er bare latterlig. Selger om 1-2 år og da blir det lite jeg foretar meg på søppelbørsen.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.07.2019 kl 16:42 7800

Er det ikke slik da pasoc at så fort det kommer penger inn i bildet, ja da er enhver seg selv nærmest. Og nesten verre enn det! Bank, finans, politikere, sport, ja just name them.
Jeg har vært med på denne galoppen i mer enn 25 år, og, verre og verre har det blitt. Børsen som en gang i tiden var et sted hvor bedrifter kunne skaffe seg kapital utenom bank og andre snyltere er jo blitt verdens største legale spillebule!
Passer vel dem som som "sitter størst ved bordet". Ikke mennesker mere nei, roboter!
Tidligere fikk vi i all fall vite hvem som omsetningmessig holdet "helvete" med oss. Så ble det slutt på det også, av hvem?????
Moral du, ja har du ikke muligheter til å skaffe deg fordeler, ja da..... Blir du rød eller grønn? Politisk?
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
OB
17.07.2019 kl 18:08 7651

Todays Poten number: 62,747 usd
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
17.07.2019 kl 18:27 7610

Fortsatt "gullkantede" rater på over $ 62 000 dagen for VLGC.
Ja det er overraskende at ikke disse meget gode rater fører til økning i kursene for Avance og BWLPG.
Med dagens rater i 12 måneder vil jo PE være rundt 1.
Ser der er flere som er frustert over det lave kursnivået på disse aksjene. Tror ikke det er lenge til før der vil komme nye og økende megler anslag for kurspotensialet for Avance og BWLPG.
Etter 35 år på børsen, er det knapt jeg kan huske en bedre kjøpsanledning, da også future markedet og den økende fundamentale etterspørselen etter miljøvennlig gass er betydelig økende!
"Tyndeloven" vil slå inn, etterhvert som "pengebingen" til disse selskapene øker.
Nyt sommerværet!
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
OB
17.07.2019 kl 18:43 7570

Det är nu ganska exakt 3 månader sedan raterna gick över 40.000 USD/dag, snitt under den tiden kanske ca 55.000 usd/dag. Med fördröjning både i inledningen och "avslutningen" så bör alltså Avance ha eller kommer med avslutande pågående resor ha dragit in ett kassaflöde (dvs net efter räntor men inte amorteringar) på ca 6 NOK per aktie även om raterna rasar per imorgon. Det kassaflödet är större än att återbetala den låne tranche som förhindrar utdelning + scrubber capex man tagit på sig.

Har vi en månad till här så drar man in 2 nok till och vi är en månad närmare Enterprise product partners nya exportuppstart planerad i slutet september månad.

Beräkningar från Value Investors Edge, Seeking Alpha ett kvartal med 55k rater Avance Gas.
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 08:51 7198

Ratene holder seg og øker. Når skal det gi utslag i aksjene???
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Frontman
18.07.2019 kl 09:02 7155

Rekker nok å komme hjem fra ferie ihvertfall!
Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare