Spinnvill oppside i Avance Gas!!!!

Slettet bruker
AVANCE 07.07.2019 kl 08:38 28619

Analytiker ser spinnvill oppside i Avance Gas

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analytiker-ser-spinnvill-oppside-i-Avance-Gas

Da er vi tilbake igjen der vi startet!!
Redigert 21.01.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:17 7626

Ja den ble spennede . Kjøpt 29.60
og rett ned, Oslo Børs eller børs generelt er vel en skam å kalle sparing.... Er jo fan meg verre en et korrupt casino.

Siv jensen fremstår som den største tullingen som har sittet som finansminister.

Tenker pipen hadde vært annerledes jeg om hun hadde eiet sin egen bolig og ikke meset seg i goder A/S Norge betaler for hun.... Eller som politikerne selv tar til seg gratis. Regulering av politikere hadde vært på sin plass tenker jeg,

Oslo Børs må få et uavhengig kontroll organ som fungere. De som sitter der i dag er tullinger.
Robot handel forbys eller reguleres for kjøp og salg. Karantene 2 dager etter kjøp før kan selge ? Ternker det hadde tatt bort dagelige manipuleringer av kurser
1 aksje tas bort, Minimum kjøp og salg 100

Shorting / Utlån av aksje , forbudt på aksje eiet av selskapets eiere
Redigert 10.07.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
KimJacobsen
10.07.2019 kl 13:27 7311

Med en omsætning på mere end 1.000.000 aktier i dag, mod en gennemsnitlig omsætning på ca. 800.000 stk., et nært stående golden cross og et kursmål på 52 nkr. tyder det på yderligere opgang.

Aktien er dog en smule overkøbt på den korte bane og store stigninger de seneste handelsdage kan den godt få et lille setback inden yderligere opgang.

Q2 bliver yderst spændende at følge i slutningen af august.
Rumleskaft
10.07.2019 kl 14:15 7195

Jeg tror Avance aksjonærer kan bli skuffet i august.. dette med at 2/3 av flåten er fikset på en relativt lav rate.. C. Andersen gikk vel av i den perioden også (en av årsakene..?) - han var forresten en svak leder for selskapet - fullstendig i utakt med markedet - blåste ut hele overskuddet i utbytter når det var skjær i sjøen. Avance kunne med BWLPG sin policy ha klart seg uten emisjon, og i så måte fortsatt hatt ca 35 mill aksjer kontra 65 mill.. 3. kvartal derimot, kan vel bli bra.
mukd
10.07.2019 kl 14:39 7140

Jeg ser ikke hvorfor aksjonærer skal bli skuffet. Det ble jo opplyst I Q1-presentasjon at 66% av ratene var satt I Q2. Det burde ikke være en overraskelse for noen I dag.

larserne
10.07.2019 kl 14:41 7180

Enig,
Tror rumleskaft rumler litt?:-)))
Springer
10.07.2019 kl 14:49 7164

Snittratene i Q2 blir vel litt over 30k. Det blir fint overskudd av slikt. Tror du Avance aksjonærer ikke følger med i timen?
Slettet bruker
10.07.2019 kl 14:52 7163

men er ratene nå som ratene fyker i været fremdeles på disse fiksede ratene ?
Eller tjener nå selskapet på de nye , noen som vet ?
reveneven
10.07.2019 kl 15:21 7081

De har ingen skip på faste kontrakter da samtlige skip seiler spot. De 60 første av 90 dager i Q2 var fikset Spot på snitt 26k. Dette da slutningene blir avtalt god tid i forveien. Selskapene må jo oppparbeide seg en viss back-log slik at når de losser en last ikke står uten arbeid når skipet er ferdig losset. Når et skip f.eks er på vei fra US til Østen, en reise som tar over 1mnd kan de allerede avtale en reise fra Østen og videre eller evt. ballast til Middle East for ny slutning. De får først betalt for denne reisen når den er utført (som igjen kan ta 1mnd). Dermed oppstår det en lagg mellom dagens rater og inntjening for selskapen på opp mot 2mnd. Slutninger på dagens rater tjenes da først inn fra starten til slutten av August. Hele juli er allerede dekket inn på rater USd 60-70k, det samme gjelder straks August, dvs. 2/3 av Q3.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 15:31 7051

Skuffet? Når markedet vil holde seg bra i 2 år! Markedet ser alltid fremover.
Londonmannen
10.07.2019 kl 15:37 7029

Men hjemmesiden tyder på at samtlige 14 skip nå i Q3 går i spot markedet. I så tilfelle så renner pengene inn i strie strømmer for tiden.

Reveneven, sorry så ikke ditt innlegg før jeg postet mitt.
Redigert 10.07.2019 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.07.2019 kl 15:40 7027

Men når markedet strammer seg til, slik det unektelig ser ut til å gjøre, kan det vel hende at de etterhvert får betalt på forskudd. Slik har det jo til tider vært i bulkmarkedet. Noe må jo aktørene gjøre for å skaffe seg nødvendig tonnasje i et marked der det nå synes å bli mer og mer mangel på skip.
Xito
10.07.2019 kl 15:48 6996

At ikke folk skjønner dette... :-D

ET SKIP SOM NOEN LEIER INN TIL AVTALT RATE MÅ JO SELVFØLGELIG BRUKE X ANTALL UKER PÅ Å SEILE FREM OG TILBAKE MELLOM DESTINASJONER I AVTALEPERIODEN. Jesus... Det innebærer jo at et sip som blir leid inn for en frakt idag, blir leid inn til spot pris eller der omkring. Dette skipet vil jo da seile med denne raten en periode frem i tid, selv om spotratene endrer seg. Derfor vil det altid være et overheng frem i tid, inn i neste kvartal. Det bertyr ikke at skip er låst i faste avtal fem år frem i tid, slik som noen skip i markedet er.
Rumleskaft
10.07.2019 kl 16:10 6937

Ikke helt. Mye de siste årene som tyder på det.. Jeg tror uansett BW er et bedre bet. Dyktigere ledelse, og ingen utvanning av aksjonærene - i tillegg fikk dem Aurora til en billig penge - godt gjort! Dessuten er nå en stor del av BWs flåte i spot, og dem klarer å oppnå høyrer snittrate enn Avance.. bare se på rapportene.
Londonmannen
10.07.2019 kl 16:47 6859

Xito
Den er grei. Var nok litt for rask til å kaste meg over tastaturet. Da jeg skummet gjennom lenger oppe fikk jeg inntrykk av at deler av flåten hadde vært på faste kontrakter. Noe som ikke er unormalt å sette skipene på når markedet begynner å blir dårligere. Men nå er det jo stikk motsatt så nå lønner det seg aboslutt å ha flåten i spotmarkedet.

Men det er redere som tidligere har brent seg på dette. Hilmar Reksten knakk nakken på dette på 1970 tallet. Han seilte hele tiden sin flåte i spot markedet. Men da markedet krakket i 1973, så gikk hans rederi med i dragsuget. Bergensen derimot, hadde mesteparten av sin flåte på langsiktige kontrakter og kom ned på begge bena etter krisen. Det til stross for at han ikke tjente på langt når så godt som HR i de gode årene.

Hyggelige fremtidsutsikter for AG de kommende to årene, slik jeg forstår det.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 19:09 6666

Fortsetter opp imrg:)
Utlandsinvestor
10.07.2019 kl 19:11 6671

Usikker på hvordan det ser ut for i morgen, oppgangen i dag falt kraftig tilbake og klarte ikke holde seg over 29... Men oljeprisen stiger som teoretisk skulle hjelpe på arbitrasjen, så vi håper på det beste
Xito
10.07.2019 kl 19:41 6597

Ja. Shipping er veldig syklisk og volatilt... Men det betyr at man må satse hardt når det går oppover, for så å ta ned risikoen etterhvert :-)

Forøvrig så har vel BW LPG flere skip på time charter og lange kontrakter, i tillegg til at de er inne i flere joint ventures innenfor LPG-transport og distribusjon (i India blandt annet), og tillegg har startet opp en ny avdeling hvor de selve handler, selger og leverer LPG. Så jeg vil si at BW LPG idag er et mye mer diversifiert selskap enn Avance, og dermed har enn litt annorledes eksponering mot spotrater

Selv tror jeg ikke mange helt har fått med seg denne diversifieringen i BW LPG- og forstsatt kun priser BW LPG etter hvor mange VLGC:er de har og hvilke rater de får på disse. Denne diversifieringen kan vise seg å være en skjult perle de neste årene, selv om Avance kanskje er det selskapet man skal eie som et rent bet på høyere fraktrater.

Har selv omtrent like mye i BW LPG og Avance.

fahr
10.07.2019 kl 19:51 6563

Da var jeg avance aksjonær for første gang i dag.Aldrig vært borti denna her før.Solgte meg helt ut av FRO får noen uker siden,og kjøpte NAS,solgte alt i NAS i dag.Å kjøpte mine første her på 28,85.Sikkert ikke så lurt,skulle sikkert satt meg litt bedere inn i selskapet først.Men første post er kjøpt,og det blir sikkert 2 eller 3 poster til.Da får vi prøve å se hvordan det går.
LSAS
10.07.2019 kl 19:58 6581

Kommer oppgangen like raskt og brutalt som nedgangen kom for noen år siden så ee d bare å holde seg fast😊
Nanoq
10.07.2019 kl 20:37 6490

Først når Zacks Equity Research sier "Strong Buy" på Dorian LPG, så skal man begynne å overveie å selge LPG-aksjene.

For tiden har de "Strong Sell" på Dorian LPG, Aksjen er opp ca. +40% de siste 6 ukene, og opp 80% siden mars. I samme tidsrummet har Zack hatt salgsanbefaling.

https://finance.yahoo.com/news/dorian-lpg-lpg-surges-stock-124712174.html
Redigert 10.07.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 20:43 6477

Fahr,
Så lenge ratene holder deg så er Avance grisebillig. Nå er det antydet at markedet holder seg i 2 år. I så fall blir. I rike alle mann her:)
fahr
10.07.2019 kl 20:52 6453

Takk får den,kan være greit å følge med på videre.har bare vært i tørrbulk og olje før når det gjelder båt tidligere.
Londonmannen
10.07.2019 kl 21:21 6378

Ikke vært mye i shipping de siste årene jeg heller. Kjøpte meg inn i GOGL i 2003 på 3,60 og satt hele oppturen til den passerte kr 40,- samt deler av nedturen. GGikk ut i jan 2008 på kr 28,-. Rett nok fikk den et hopp opp igjen mot mai 2008 før bulkmarkedet gikk fullstendig åt skogen. Hadde forventet at det skulle ta seg opp igjen frfem mot 2013/14, men med den byggeaktiviteten rederne hadde satt i gang i gullårene før 2008, var det ikke håp. Markedet ble oversvømmet med bulkskip.

Tror nok AG kan få en hyggelig opptur, spesielt dersom det er mangel på tonnaske i markedet. Men den balansen vil nok rederne klare å ødelegge i løpet av et par tre år. En merkelig gjeng. Hver gang det går godt innen et shippingsegment, så formelig sager de av den grønne grenen de sitter på ved hjelp av overkontrahering. Viktig at man kommer seg ut når det begynner å komme for mange nye skip ut i markedet.

Men enn så lenge kan dette bli en hyggelig reise.
fahr
10.07.2019 kl 21:42 6312

Jeg må innrømme at jeg satt å tvinna hår og føtter og armer ,magefølelsen sa crayon og hodet sa avance. Da blir det spennende å se hvem som går best,di neste 6 til 12 månd.
Springer
10.07.2019 kl 22:02 6244

Hyggelig å se deg her London!
Det som taler mot overkontrahering med det første er muligens frykt for nye miljøreguleringer og krav til båtene. Det kan gjøre selv nybygg utdaterte.
Rederne ser an utviklingen litt. Akkurat som jeg gjør når det gjelder nybilkjøp.

https://finance.yahoo.com/news/ship-orders-shrinking-fear-premature-175858104.html
reveneven
10.07.2019 kl 22:52 6119

BW har kun 14% på kontrakt så vidt jeg vet og har seilet hovedsaklig spot siste året.
Londonmannen
10.07.2019 kl 23:31 6013

Takk for informasjonen! Man lærer så lenge man har lever! ;-))
Sitting-Bull
10.07.2019 kl 23:33 6013

Hvorfor er det så få som har fått opp øynene for denne muligheten i Avance. Skjønner det ikke. Kjøpte mine første aksjer da kursen var rundt 120 kr. Har vært med hele veien ned. Snittet ned. Har nå ett snitt på 31 og noe. Tålmodighetsprøve., men endelig knallgode rater og muligheter for gode utbytter etterhvert. En enestående mulighet i mine øyne. Her er det bare å hive seg på. Så klart alt har en risiko, men her ser det meget bra ut.
Londonmannen
10.07.2019 kl 23:33 6013

La oss håpe det. Da kan det jo bli noen meget hyggelige år fremover, såfremt mannen i Washington ikke finner på for mange sprell den nærmeste tiden.
Sitting-Bull
10.07.2019 kl 23:40 6001

Ja la os håpe dette går veien. Spennende er det iallfall. Kan bli mega bra. Her er det iallfall gode tall å vise til
Slettet bruker
11.07.2019 kl 06:05 5826

Ja, ingen lar seg skremme av tallene. Jeg tror at vi stiger også i dag som følge av akkurat dette. Avance har etterhvert nå fått den oppmerksomhet rundt nøkkeltallene dvs under PE 1 på dagens rater. Videre er rammebetingelsene endret i form av strukturelle endringer som gjør at flere snakker om at sykkelen vil vare i flere år. I så fall vil avance kunne tjene seg inn flere ganger. De strukturelle endringene skyldes pris differanser og krigspremier (https://www.dn.no/utenriks/iran/cnn-irans-revolusjonsgarde-forsokte-a-ta-britisk-oljetanker/2-1-636668).

Vi har dessuten ikke hatt en skikkelig oppgang. Den har steget i form av små prosenter. Jeg går å venter på megarekylen slik vi har sett i amsc og andre aksjer i tilsvarende situasjon. Kan være det kommer i dag. Vi får se:)
Redigert 11.07.2019 kl 06:09 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
11.07.2019 kl 06:47 5898

det ser ut som ratene for tiden fortsetter med små steg nedover hver dag.

https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
CFell
11.07.2019 kl 07:07 5848

Kommer gå ner ett tag enl cleaves men fortfarande breakeven för att inför hösten stiga igen då över 80 000 balti c.
Londonmannen
11.07.2019 kl 16:04 5444

Her var det meget stille i dag. En hviledag er alltid greit å ta med seg. Nyt solen og la AVANCE GAS seile sin egen sjø. I morgen er det atter en dag!
Superoptimist
11.07.2019 kl 16:55 5367

Jeg er ikke sikker på om det er solen som holder folk ute. Det er nok mer sjokk over LPG utviklingen med oljepris og også Dorian opp.
Jeg er mer opptatt av svindel og bedrag, med utenlanske kapitalister som raserer OSE med et produkter som svidlerne har laget og kalles shorting. Ta gjerne også med, hva det nå er, derivater og milliardinvesterte algoritmemaskiner. Hva er målet med disse milliardinvesteringer? Sosialhjelp?
Og hvem, griper inn?? Trumpenynphen i USA?
Hegu
11.07.2019 kl 17:29 5295

Enig Londonmannen. Det var en fin dag med forventet tilbagefald efter de seneste dags store stigninger. Kun sundt at aktier i uptrend puster ud undervejs. Godt at se, at køberne strømmede til hver gang kursen røg ned mod 28.
Redigert 11.07.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2019 kl 17:31 5334

Kunne ikke sagt det bedre selv. Full støtte til superoptimisten

Oslo svindel også kallt oslo Børs
Burde ha bura inn hele marketwatch. For en Joke å ha slikt på Børsen gjør en latterlig dårlig jobb.
Ikke en tatt for manipulering av aksjekurs på 12 år. Snakk om bortkasta avd på børsen
Redigert 11.07.2019 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 10:21 4691

Spinnvill Søppel rett ned
Ling
15.07.2019 kl 12:32 4480

Ratene er på vei ned, så da må nok kursen følge etter.