UNO X MED UTTALELSE: HYDROGENUTVIDELSE I LIMBO

Max Payne
NEL 07.07.2019 kl 13:53 12788

E-post fra UNO X til E24:

"- Vårt budskap står fast: Vi selger ikke hydrogen igjen før vi er helt trygge på teknologi og løsning, kundenes sikkerhet er vår førsteprioritet. Vi bruker tiden nå til å vurdere hva som er riktig for våre stasjoner og hvilken energi vi skal tilby i personbilmarkedet fremover. Ytterligere kommentarer har vi ikke på nåværende tidspunkt, skriver Uno-X-sjef Jens Haugland i en epost"

https://e24.no/pluss/energi/statkraft/14-selskaper-signerte-erklaeringer-om-oekt-hydrogensatsing-saa-smalt-det-paa-en-uno-x-stasjon-i-sandvika/24651968

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 20:17 4495

Innlegget er slettet
Det går fint an å forklare dette for Max uten å bli ufin.

Jeg er enig med MisterBoring - du er neppe den rette til å etterlyse saklighet.

Du bør hele fokusere på å komme med innlegg som er litt mindre euforiske.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
07.07.2019 kl 20:21 4494

Ja men tallene var de samme den 31/5 MAX, du brydde deg ikke om det da. Hvordan går det forresten med Bitcoin investering din?

MaxPayne31 MAI 01:03skrev på MaxPaynes vegg

I tillegg til de fem grønne favorittene, så har jeg tenkt å satse på krypto. I dag har jeg fått min første lommebok for krypto og kjøpt Bitcoin og Bitcoin Cash. Gøy! Etter hvert skal jeg få meg en offline lommebok fra Trezor


Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 20:22 4508

Helt enig i det du sier ang aksjer som er priset på framtidig inntjening!
Skikkelig skumle saker som børshistorien er FULL av!

Bare tenk dersom Nikola f.eks ønsker å endre fokus.......etter smellen!
At de har fått en oppvåkning a la deg - eller tenker i mine baner på risk/reward?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 20:29 4478

Enig Shinkage. Ellers må jeg jo erkjenne at setningen : "Du er en vits" er så langt utenfor at det blir mer komisk enn ufint.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 20:59 4431

Du bør kanskje lese litt bedre - jeg etterlyser ikke kritikernes positive innlegg. Jeg sa til Max at han skal slutte å late som om han egentlig er nøytral, når han åpenbart er negativ. Det er ingen som forventer noen som helst positive innlegg fra deg eller de andre kritikerne.

Det etterlyses derimot et saklighetsnivå som er diskusjonen verdig, akseptabel oppførsel og at man dropper å gjenta samme sak gang etter gang når man allerede har fått svar på dette flere ganger. Slik du nå igjen gjør - maser og gnåler om samme sak, og etterlyser at noen tar utfordringen din (noe som blir gjort hver eneste gang, uten at det synes å sette noen stopper for det samme maset).

- Pengene fosser ut: Det investeres i ny teknologi og for å kunne ha nødvendig kapasitet for å kunne håndtere markedet - det skaper underskudd inntil det er på plass.
- Marked som ikke finnes: Markedet er vel omtrent tilpasset de stasjonene som finnes. Det er minimalt for Norge, og vil neppe vokse nevneverdig. Jeg har derimot ikke sett at noen av de som investerer i NEL er spesielt opptatt av personbilmarkedet for hydrogen i Norge. Argumentet blir derfor ganske irrelevant.
- Stasjoner som skaper utrygghet: Fortjener ingen kommentar – flåsete og tendensiøst
- Russisk rulett: Fortjener heller ingen kommentar – enda mer flåsete enn forrige punkt
- Sjåfører som ikke ønsker et liv i angst: Sukk – fristet til å bare gjenta meg selv fra de to forrige punktene. Jeg tviler sterkt på at noen av disse kommer til å leve noe liv verken i angst eller nervøsitet. Det du prøver å fremstille er sterkt overdrevet. Sikkerheten vil ha like stor fokus her som alle andre steder.
- Ansatte som melker dagens aksjonærer: Dette har jeg allerede svart deg på, og jeg vet ikke om jeg orker å forklare det en gang til – du bryr deg uansett ikke om forklaringen. Les deg opp på hvorfor veldig mange aksjeselskaper har opsjonsprogrammer, spesielt der det dreier seg om ny og banerytende teknologi.
- Tilholdssted Notodden: Hvorfor skulle det ha noen betydning?

Det som er positivt med selskapet er at de har muligheten til å bli en stor internasjonal markedsaktør på et område nesten alle land har fokus på for tiden - miljø og fornybar energi. Det gjør at muligheten for at NEL kan skape så grønne tall at selv du ville sett det (med mindre du er fargeblind), med tilhørende høy prising. Alternativt kan de bli kjøpt opp til en pris som ligger godt over dagens kurs. For en investor er begge deler interessant.

Det er nemlig slik at selv om du mener hydrogen som energibærer ble forkastet for 100 år siden, så har tydeligvis ikke verdens ledere «innsett» dette slik du har. Kanskje du derfor burde skrive til dem i stedet for på forumet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.07.2019 kl 21:00 4425

Meget godt sagt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:20 4387

Det er flere andre enn deg her inne. Andre som etterlyser positivitet. Det var DE jeg hadde i tankene - ikke deg!

Jeg ER saklig!
- Pengene fosser ut: JA, de gjør det. Du kommer med en forklaring på hvorfor.
- Markedet: NEI det finnes ikke! Ikke flåsete og irrelevant!
- Stasjonene: Uten forvarsler kan det smelle. INGEN får forvarsler! Ingen lukt - ingen smak. Ikke flåsete og irrelevant!
- Rulett: Når ingen får forvarsler og ingen kjenner til den tekniske ståa ved anlegget vil det være en frykt. Ikke...f+i.
- Sjåfører: Med det jeg skriver over; ja, det blir et angstfylt liv! Spesielt etter Sandvika - da oppvåkningen kom!
- Melke: Uansett om det er en avtalefestet ordning eller ikke. Det ER uansett melking av dagens aksjonærer.
- Notodden: Det har ingen betydning. Bare noe jeg slengt på til slutt. I MINE ører er Notodden kun Bluesfestival!

Verden for sine føtter:
- ALLE har den samme MULIGHETEN! Useriøst av deg å trekke fram noe slikt når tallene viser hva de gjør. Bare vent til neste Q!
- "Skal prises høyt"/Oppkjøp: USERIØST så det holder! Dette er og forblir et TAPSSLUK! Børshistorikken er FULL av slike case!
- Skrive til verdens ledere: Jeg har dessverre ikke mail-adressen til dem!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 21:20 4380

Jeg synes Hammers har gode poeng og jeg har respekt for hans tekniske analyse. Enhver må selv velge de aksjene de ønsker å investere i, men for min del så veier argumentene til f.eks. Hammers tyngre enn f.eks. dine Shinkage selv om du kanskje er mer politisk korrekt i framførelsen.

Årsaken til det, ligger ikke bare i argumentene rundt nel, men skyldes den generelle investeringsprofilen til Hammers der han bl.a. legger ut interessante tråder om Scanship. Jeg savner kanskje at du gjør research og løfter fram andre selskaper enn nel, Shinkage. Bare et vennlig tips. Selv gjør jeg research rundt bølgeenergi og før det undersøkte jeg en del rundt vind, med det resultat at jeg gikk inn i Bonheur.

Max

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.07.2019 kl 21:49 4319

Hammers: "Jeg ER saklig!"

Nei du er ikke saklig. Det er mulig du tror det selv, men dine overdrivelser og skjevfremstillinger er langt utenfor det som kan kalles saklig.
Jeg behøver ikke en gang trekke frem eksempler. Det fremgår med all ønskelig tydelighet av det du selv skriver.
Jeg har ikke engang behov for å bruke store bokstaver og utropstegn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:50 4319

MP.
Er ikke BON et slikt notorisk underskuddselskap - det også?
Kanskje bare noe inngrodd jeg har fra gammelt av?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:58 4286

Jesus!
Jeg ER saklig. Jeg forteller FAKTA.
Om jeg bruker store bokstaver eller utropstegn har da NULL med BUDSKAPET å gjøre!
Du må lære deg å skille "budskapet" fra "budbringeren"!

Har forresten du noen EGNE meninger om selskapet?
Kom i så fall med DEM i stedet for å komme med grammatiske korreksjoner til en som uansett skriver på sin egen måte!!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 22:08 4273

Synes vinddelen av selskapet ser fin ut. 513 millioner i omsetning og over 100 millioner i overskudd etter skatt i Q1. Nå er jo også Dolphin Drilling ute av porteføljen. Bonheur minner jo en del om Scatec og får faste inntekter fra vindparker som de eier selv. I motsetning til svenske Eolus som bygger vindparker og gir det fra seg (i stor utstrekning).

Jeg liker med andre ord forretningsmodellen. Nå har jo også Bonheur en offshore del som kan sette opp og gjøre service på vindparker offhore. Så selskapet kan ta del i veksten som kommer på det området, f.eks. i Nordsjøen etter hvert som teknologien går framover. Både Pareto og SP1 Markets dekker selskapet. Spetalen brødrene er som kjent også inne. For meg var det viktig å få vind inn i ESG porteføljen og jeg er veldig fornøyd med prisingen her.

Teknisk Ukeblad skriver også mye om vind i disse dager, sjekk det ut. Synes de er flinke.


Max

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.07.2019 kl 22:10 4627

Fakta som at hydrogen ble avskrevet som drivstoff for 100 år siden?
Beklager Hammers men du virker mer opptatt av å fremstille deg selv som aksjeguru og voksenopplærer enn å faktisk diskutere aksjer. I denne omgang nøyer jeg meg derfor med å pirke litt i den luftige ideen. Kanskje vi burde ha en avstemning? Hva er mest oppblåst, aksjekursen til NEL eller egoet til Hammers?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
07.07.2019 kl 22:17 4620

Denne diskusjonen kan dere fortsette med på BON tråden. Et siste spørsmål til deg MAX hvorfor er 85% av dine innlegg her på NEL trådene og ikke på de du faktisk har aksjer i?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 22:19 4611

MP:
Takk for info. Får sjekke litt. Ellers enig i at det står mye interessant i TU.

DOTT;
Det eneste jeg med SIKKERHET vet er at kursen til NEL er oppblåst så det holder.
JEG er det ikke - så da sier svaret seg selv!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 22:23 4591

Fakta er att uno blev grundlurad av nel. Med felaktig design som er livsfarligt.

Ändå framhärdar nel att det ska gjenöppnas så fort som mulig. Uno x sier nei.

Tur vi har uno-x, ellers hade nel alreda öppnat kjörbo utan att skruva åt pluggen.

De sa ju tidlig att nel sitt utstyr var felfri og business as usual.

Ta tex hyop/hydrogenisk. De har ikke nels idiotiska design men de har ändå fått stoppa pga nel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.07.2019 kl 22:24 4587

Om ens eget ego er oppblåst klarer man ikke å avgjøre selv, derfor ideen om en avstemming.

Takk for meg i denne omgang
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 22:34 4550

Vel, siden jeg startet diskusjonen om positive og negative innlegg så følte jeg for å svare. Ellers greit.

Jeg synes dessverre fortsatt dette med markedet, stasjonene, rulett og sjåførers antatte angst blir flåsete, og minst lite vesentlig i det store og hele NEL betraktningene. Årsaken skrev jeg til deg i den andre tråden, og går på at bensinstasjoner eksploderer uten at jeg noen gang har sett/hørt noen klage på relatert angst til dette. Folk er reddere for å fly enn for å fylle drivstoff, men slutter likevel ikke å fly av den grunn.

Kan det være at du rett og slett bare har misforstått dette med fylleangst? Det har nemlig lite med hydrogen-fyllestasjoner og NEL å gjøre :-)

Jeg har aldri vært på Bluesfestivalen, men hører den skal være bra. Kanskje det er andre bra ting på Notodden?

Når det gjelder "verden for sine føtter" har du bare valgt å lese det som fanden leser bibelen. Alle har ikke samme mulighet til det jeg sikter til, og jeg hadde satt pris på å slippe å igjen måtte komme med utredninger om det du likevel ikke bryr deg om.

Vi snakker om en teknologi, om fokusen fortsetter internasjonalt som den gjør, og om NEL holder seg relevante og gjør de riktige tingene, så vil de kunne tjene gode penger og stige kraftig i verdi. Ikke alle selskaper driver innenfor bransjer der dette er mulig.

Jeg vet ikke om du leser feil bare for å prøve å irritere meg, og vil ha meg til å bruke tid på å skrive forklaringer på ting du ikke har forstått, men jeg har ikke skrevet «skal» noe sted – jeg skriver «kan» eller "vil kunne", og jeg har tydelig poengtert at det er risikoer forbundet med dette.

Det kan hende du får rett, men jeg satser på at du tar feil. Det er ikke noe useriøst over å prøve å forklare deg hva som er grunnlaget for at jeg satser på at du tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 22:35 4547

Att uno--x ska behöva ta ansvaret för nordmennas säkerhet på veier og tankstasjoner?

Hvor er sandvikas politiker? Tenker de verkligen tillåta gjenopne kjörbo?

Hvor er samferdselministern som tidligere förbjudit hydrogentåg?

De intellektuella , de har sagt sitt. En professor gick ut och fördömde bruk av hydrogen i fordon.

Men allt i allt tycker jag man lämnar uno-x lite ensam
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 22:49 4510

Jada, jeg vet du er en stor fan av Hammers :-). At du syens hans argumenter er tyngre (bedre) enn mine er helt greit.

Jeg kommer derimot fremdeles til å påpeke når jeg synes de er usaklige, og påpeke når du bare forsøker å snakke en kurs ned og noen andre opp. I NEL tråden er det NEL som diskuteres, ikke Scanship, Bonheur eller andre. Jeg har derfor ingen interesse av å snakke om andre selskaper her.

For å likevel komme med en betraktning rundt akkurat vind, så kan det hende at det blir bra, men siden jeg ikke er så veldig begeistret for disse monstrene plassert rundt på vidder og fjell så holder jeg meg unna diskusjonen. Hva jeg mener personlig om disse vindmøllene har nemlig lite med teknologien, aksjekursen og fremtiden til selskapene å gjøre.

I tillegg - siden jeg ikke har økonomiske interesser i dette er det i alle fall uaktuelt å bruke tid på diskusjoner og betraktninger som er irrelevante for de som har investert i det markedet. Høres dette litt kjent ut?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 22:51 4504

Enig langt på vei, INVESTOR XYZ.

Forestilling til nel og gexcon etter ulykken var skremmende saker. Business as usual. Ikke noe feil med nels kjerneteknologi. Alt vel, vi gønner på og åpner stasjonene så snart som mulig. Vel, vel vi aner ikke hva som antente hydrogenet, men det er 100% trygt.

Kommunestyret sier jo at eksplosjonsfaren overhodet ikke var nevnt i den risikoanalysen som de mottok fra UNO X. Vi kan derfor anta at du har helt rett når du sier at UNO X ble lurt av nel. Jeg har liten grunn til å tro at UNO X med overlegg har holdt tilbake informasjon til myndighetene.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 23:03 4447

Shrink.
Unnskyld meg, men nå må du slutte å tulle: REF: "jeg har ikke skrevet «skal» noe sted – jeg skriver «kan» eller "vil kunne".
Jeg skal vel ikke sitte her og bruke forstørrelsesglass på detaljene i dine innlegg!

Jeg skriver om NEL og Hydrogen i en generell målestokk - ikke om grammatiske formuleringer! Såpass skjønner du nok!

Jeg startet tråden med min egen bekymring da jeg passerte den stasjonen med BIOGASS!
Nå begynner du å blande inn bensinstasjoner. DET er noe helt annet!
Så vidt jeg vet eksploderer bensin KUN hvis åpen flamme antenner drivstoffet i et lukket rom.
Da får man et forvarsel i form at den opprinnelige flammen. Ingen flamme - ingen angst!

Når det gjelder hydrogen så er dette en EKSPLOSIV gass som IKKE gir forvarsel!
Som regel går det bra, men HVIS det er feil på anlegget slik at "skjult" gass strømmer ut - ja da har man INGEN forvarsler om dette.
Plutselig smeller det bare - hvis forholdene ligger til rette! Det var DETTE som skjedde i Sandvika!

Da er det ikke flåsete av meg å liste opp de momentene du kaller nettopp flåsete!
Jeg følte personlig et ubehag da jeg passerte det BIOGASS-anlegget som jeg passerte. DET var BIOGASS!
Vil ikke da de fleste andre med fornuften i behold OGSÅ føle ubehag med den usikkerheten som ligger der?
Ligger der ved et HYDROGENANLEGG der ingen vet om de er i live etter tankingen (ja, satt på spissen)!

Det er DETTE jeg snakker om når jeg skriver det jeg skriver - Inkl russisk rulett!
Kanskje akkurat det i en noe litterær betydning, men poenget er at ingen på forhånd VET om smellet kommer!
Om lufta rundt en er full av hydrogen. Slikt drivstoff kan man rett og slett bare ikke satse på!

Hilsen Hammers........som ikke gidder å brodere mer på dette. Enten skjønner du eller så gjør du ikke.
Alle ANDRE skjønner uansett hva jeg snakker om......uansett om et komma står feil eller om det har kommet et par store bokstaver for mye!

PS: Personlig tror jeg at UNO-X har vett nok til å si takk for følget!
Det er NULL å tjene på hydrogen, mens ulempene er ENORME!
Risk-Reward!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 23:08 4436

Så fort kameratene dine kommer på banen blir du bare mer og mer usakelig.

"Forestilling til nel og gexcon etter ulykken var skremmende saker. Business as usual. Ikke noe feil med nels kjerneteknologi. Alt vel, vi gønner på og åpner stasjonene så snart som mulig. Vel, vel vi aner ikke hva som antente hydrogenet, men det er 100% trygt."

Har du overhodet lest noen av meldingene som kom ut om dette - høres mer ut som om du bare har svelget dine tvilsomme venners konspirasjonsteorier om NELs "skurkeaktige handlinger og påståtte likegyldighet for folks sikkerhet".

InvestorXYZ sier så mye rart at han har jeg ikke kapasitet til å kommentere.

Det er tydelig at dere ikke kommer til å slutte med denne tåpelige trading-leken deres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 23:19 4416

Å underkommunisere/holde tilbake informasjon om risiko for eksplosjon er jo alvorlig. Nøyaktig hvem som har ansvaret vet jeg ikke. Men dette overrasker meg ikke. Å framstille seg selv i et bedre lys enn det er grunnlag for er relativt vanlig blant pattedyr og ellers i dyreriket.

Jeg har tidligere påpekt at en sakkyndig i en slik sak ikke kan ha bindinger til noen av partene og ikke bør styre informasjonen til markedet. Den som skal etterforske ulykken må være 100 % objektiv. Det er mange grunnet til dette, men kort fortalt er det slik at den menneskelige psyke vil styres av sympatier og antipatier når det skal dømmes i en sak. Det er gjort en god del forskning på området.

Så fra mitt ståsted, så er måten dette ble håndtert på noe av det råeste jeg har sett. Men da må du ta utgangspunkt i at jeg har lest en god del psykologi om intuitive skjevheter i den menneskelige vurderingsevnen.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
07.07.2019 kl 23:26 4399


Dette burde da ikke komme som noen overraskelse.
Dog virker det rimelig utspekulert til hvilke tid e24 velger å legge ut "nyhetene" sine.. Noen har tydelig en agenda med valg av nyheter og hvilke tid nyheten blir lagt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 23:27 4393

Visst må du det - om du skal kommentere noe så får det være et minimumskrav at du har forstått det du har lest.

Så bensinstasjonene er noe helt annet? Jeg vet ikke hva slags forvarsel folkene som døde i eksplosjonene på bensinstasjonene fikk, blant annet 3 stykker i Virginia i mai i år. Tydeligvis hjalp det dem ikke særlig mye.

Joda, jeg skjønner hva du snakker om, men syntes bare måten du blåser dette opp til den reneste verdenskrise på er veldig overdrevet og til dels flåsete. Jeg tror ikke NEL har det minste problemer med å forstå at dersom store deler av befolkningen (ikke bare Hammers) er bekymret for sikkerheten sin, så vil de ha problemer med å oppnå særlig suksess.

Jeg tror det fantes en rekke som gjorde tilsvarende som du gjør nå da biler, flymaskiner, elektrisitet etc først ble introdusert. Ganske hemmende for utviklingen da det finnes fint lite foreløpig som tilsier at dette bør skrinlegges - bortsett fra en enslig professor som har gjort dette til sin hjertesak de siste ti årene. Googler man lenge nok finner man sikkert et par til, men antagelig etter at man har lest seg gjennom titalls (eller hundretalls) professorer/sakkyndige som er positive.

Jeg tipper du vil brodere på dette igjen så fort du får en sjanse, men helst da overfor noen som ikke protesterer så mye :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
07.07.2019 kl 23:34 4372


.. Her på forumet er det også mange som har en utspekulert tanke bak hvorfor de skriver som de gjør. Div meninger og vinklinger som bygger opp under sitt valg av investering eller tid de vil inn.. Pengenes makt over mennesker er utrolig stor. Mye kynisme og ondt fåregår. Mennesker gjør hva som helst for penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 23:45 4349

- Hva som egentlig skjedde på den bensinstasjonen vet ingen av oss. Det er uansett som jeg sier ang eksplosjon av bensin!
- Professoren: Som du kanskje vet; mindretallet har alltid rett! DE tilhører ekspertisen, men slike som deg (aksjonær) tilhører det motsatte.
- Du tilhører de som ønsker å høre hva de VIL høre - og de som føler størst trygghet når de lytter på flertallet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
08.07.2019 kl 00:07 4311

Hehe, mindretallet har alltid rett - morsomt.

Jeg tror du ganske sikkert vil være enig med meg i at å investere i NEL ikke kjennetegner noen som søker trygghet :-)

Det vi vet om hendelsene er at 3 mennesker døde - ikke på Kjørbo, men i Virginia. Hydrogeneksplosjon eller bensineksplosjon - angst er angst.

Så nå vil du prøve å overbevise meg om at angst for å dø i en hydrogeneksplosjon er langt mer alvorlig en angst for å dø i en bensineksplosjon? Eller kanskje at jeg vil føle meg mer trygg ved at å vite at jeg kommer til å lukte bensinen rett før jeg blir brent levende? Good luck.

Lukter bensinen forresten noe annerledes rett før det smeller? Jeg bare lurer siden det stort sett lukter bensin hele tiden på en bensinstasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
08.07.2019 kl 00:22 4287

Jeg har spurt deg før MAX, uten at du har svert. Tror du Gexcon virkelig har rapportert noe feil i denne saken? Tror du de tør å komme med feil analyse?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2019 kl 00:30 4276

Det finnes vel kanskje "1 milliard" bensinstasjoner for hver fyllestasjon med hydrogen. Altså ingen målestokk.

Vi vet fortsatt ikke hva som egentlig skjedde ved "ditt halmstrå"!
Vi vet vel heller ikke eksakt hva som skjedde i Sandvika - der usynlig og luktfri gass strømmet ut og gjorde omgivelsene utrygge.
Bensin brenner - og eksploderer normalt ikke. Dvs, i en lukket tank blir det eksplosjon pga trykkøkningen.
Hydrogen er eksplosiv - uansett!

Ellers prater du som vanlig bare tull! Ved en bensinstasjon SER du evt farer. Ved en hydrogenstasjon ser eller lukter du ikke noe.
Ikke før du plutselig har "negerkrus" i håret, lite hud å smøre solkremen på og deretter er sjokkskadd for resten av livet!
Ja, hvis du overlever, må vite!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
08.07.2019 kl 00:36 4261

Hydrogen er da ikke eksplosivt uansett, nå snakker du bare tull. Er bare eksplosivt hvis det blir antent.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2019 kl 00:45 4246

Selvsagt må det antennes, men uansett eksplosivt om det er i et lukket rom eller ei.

Skumle saker å håndtere! Tipper at Løkke er glad til for at disse stasjonene nå er stengt på ubestemt tid!
Da slipper han å stå skjelvende der i "skuddlinja" når han skal fylle opp denne miniatyrbilen sin!

Hilsen Hammers......som forresten lurer på om Løkke i sin tid (før Sandvika) sendte en av "gutta på gølvet" til stasjonen når bilen trengte påfyll? Tryggest det!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Admoff
08.07.2019 kl 00:50 4236

Bensin brenner og eksploderer normalt ikke... Den var ny🤔
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
08.07.2019 kl 00:53 4230

Ingen målestokk? Fordi du inbiller deg at det ikke skjedde tilsvarende ulykker i bensinstasjonenes barndom, og at det nå 100 år senere fremdeles både smeller og brenner i dem jevnlig. Uten at det ser ut til å skapt særlig problemer med aksjekursene til oljeselskapene bak disse, eller skaper spesiell bekymring i befolkningen.

- 3 personer dør, da de tydeligvis ikke ser det du mener de eventuelt burde sett - et "Halmstrå" sier du.
- Noen få personer blir lettere skadd av Airbager i bilene sine etter en hydrogeneksplosjon, der heldigvis ingen var tilstede ved pumpene - meget kritisk og alvorlig sier du da.

Siden vi er på det nivået får jeg heller bare ta kvelden.

Det er egentlig med en viss trishet jeg dessverre må opplyse deg om at problemet med hydrogen og eksplosjoner nok vil forfølge deg resten av livet, uavhengig av hva som skjer med NEL og uavhengig av hvor langt unna fyllestasjonene du måtte oppholde deg. Det kan du lese av artikellen nedenfor.
https://forskning.no/medisin-naeringsliv/eksplosjon-i-endetarmen/994226
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
08.07.2019 kl 00:57 4221

Ja, her dukket det opp noe saklig fakta vi ikke kunne klart oss uten. Eller prøvde du bare å være morsom?

Det er nemlig ikke alltid lett å skjønne forskjellen når du er på farten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
got4aces
08.07.2019 kl 03:14 4156

Hvilken pris solgte du deg ut av Nel og Hex på? Du er jo veldig fornøyd med byttet til NRC group. Banene NRC group bygger vil bli kjørt av tog på hydrogen. just saying.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tommbakk
08.07.2019 kl 06:33 4086

Jeg liker strategien din og de aksjene du har valgt deg ut.

Skulle ønske jeg hadde fått opp øynene for Scanship...f.eks for et år siden...;D
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
08.07.2019 kl 07:15 4054

Hvis du leser på veggen til MAX på Shareville så solgte han HEX og NEL den 12/6 og den dagen endte de i 34,9 og 5,13. Samme dag kjøpte han NRC som da var i 63,5. Sett i ettertid ingen gode bytter. Den første gangen jeg ser han omtaler SSHIP er 8/5 så mulig han kjøpte rundt disse tider. For de av dere som har tilgang til Shareville så ta en titt på veggen hans der, ser ut som han har vært innom alle aksjer som er, og i tillegg gjort endel dårlige handler spesielt i NEL. Det er nok derfor han er så bitter på akkurat NEL
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare