Ny uke

Meg 2
GOGL 08.07.2019 kl 07:38 15234

God morgen alle sammen.
Starter en ny tråd da den forrige utarta seg litt og håper Kjepet kommer tilbake og at vi kan holde denne litt bedre.
GOGL avslutta bra bra på en rød USA børs og i dag er det en rød Asia børs, men det er mest tek.
Ellers har det ikke skjedd stort, og så håper jeg det er greit for Bassefix at jeg kopierer ham inn i denne.

Bassefix
I dag kl 07:18 19
SGX iron ore futures are trading higher in Asia, recouping part of Friday’s losses while major mining stocks are also recovering after opening lower. The August contract is trading up ~3.5% to $112/ton.
#shipping #drybulk $BDRY

Så ønsker jeg alle en god dag.
Redigert 08.07.2019 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Meg 2
08.07.2019 kl 07:43 9338

https://aksjelive.e24.no/article/opVoxm
Denne tror jeg ikke noe på, man finner ikke stål og uansett så tar det tid å åpne en gruve.
Redigert 08.07.2019 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Rui
08.07.2019 kl 08:21 9252

Skipsmeglerfirmaet Cleaves i Oslo publiserte 06 juli en svært positiv vurdering av flere segmenter innen shipping. Tørr bulk og GOGL er gitt en kjøpsanbefaling på 9 USD,noe som i dag vil si ca. 77,5,-Kr pr aksje.
https://www.cleaves.no/single-post/2019/07/06/Shipping-Quarterly-3Q19-The-Tide-Has-Turned
Meg 2
08.07.2019 kl 09:09 9104

Er det flere som har problemer med innlogging, her hopper det ut og inn
Meg 2
08.07.2019 kl 09:22 9025

Ja da er det Nordnet, ikke PC'n
Volf
08.07.2019 kl 12:11 8794

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -2,4% TIL USD 25.822/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er ned 2,4 prosent til 25.822 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

TDN Direkt finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Meg 2
08.07.2019 kl 12:40 8636

Måtte vel vente det, etter den oppgangen som har vært.
Redigert 08.07.2019 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Sector
08.07.2019 kl 13:57 8560

Ser ut som nedgangen fortsetter
....
Freight futures am update Capesize flat Panamax down ~3%
Sector
08.07.2019 kl 15:26 8260

Er det nå man skal gevinst sikre? Skal vi ned og teste 49/50 tallet igjen?
....
Baltic Dry snur ned

Foto: Goldenocean.com

Artikkel av: John Inge Seljehaug

8. juli 2019 - 14.17

Lest av

374

   

annonse

Baltic Dry-indeksen er ned 0,9 prosent til 1.725 poeng, ifølge TDN Direkt.

Capesize er ned 2,4 prosent til 25.8 22 dollar, mens de resterende segmentene er opp.

Panamax er opp 1,8 prosent til 13.534 dollar. Handysize og Supramax stiger 1,2 og 1,0 prosent til 6.673 og 9.530 dollar. 

Meg 2
08.07.2019 kl 15:36 8226

Hva er det i forhold til den oppgangen vi har hatt, er nok bare en liten bølge skvulp, den går over 54.- igjen
Redigert 08.07.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Sector
08.07.2019 kl 16:08 8147

Sheepman - hvorfor?
Meg 2
08.07.2019 kl 16:33 8085

Slutt handelen er helt OK. Ratene er høye og en liten dupp er bare å regne med. Har venta på det i flere dager, ting vokser ikke inn i himmelen helt uten videre.
sheepman
08.07.2019 kl 16:46 8040

Ikke vet jeg.. Mulgens vært noe gevinstsikring et par dager.. Men ser ut som om ratene er bra opp ja
sheepman
08.07.2019 kl 16:46 8033

Ikke vet jeg.. Mulgens vært noe gevinstsikring et par dager.. Men ser ut som om ratene er bra opp ja

Iron ore futures prices have rallied back to just below recent highs, following last weeks' sharp drop. Capesize futures also rebounded from early morning lows, as spot rates continue to enjoy good support, especially in the Atlantic basin.
Sector
08.07.2019 kl 17:41 7898

Sheepman - håper du fpr rett :-) Har fortsatt troen jeg også og er greit posisjonert, selv om jeg gevinst sikret ca. halve beholdningen. Har vært en flott reise fra 40, på sikt skal vi også langt over dette, håper å sitte til 105 med resten av beholdningen :-)
Redigert 08.07.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.07.2019 kl 22:04 7472

Kult: Iron ore prices staged an impressive recovery in the last 12 hours, closing up 6% for the day. Capesize futures also rebounded, up ~10% from early morning lows, on news of higher Atlantic fixtures and tight vessel availability.
Bassefix
08.07.2019 kl 23:13 7335

Clarksons: Mid-Year Report for Shipping A Mixed Picture
in Dry Bulk Market,International Shipping News 09/07/2019


In this week’s analysis, we again update shipping’s mid-year report, reviewing progress across a range of shipping sector “subjects”. Our overall ClarkSea Index increased 8% y-o-y in the first half, to move marginally above the trend since the financial crisis. However while some “subjects” still achieve an “A” for effort, others might have to “repeat a year” unless they sit additional classes over the summer!

Grades Across
The Segments Despite progress, it still seems shipping has a way to go before it becomes a “straight A” student! The tanker market is certainly in a much better position than a year ago (earnings up 80% y-o-y in 1H), but seasonality, a relatively short winter spike, heavy newbuild deliveries and refinery maintenance mean first half earnings slightly below the ten year trend. The bulker market has had a tough first half after some demand “shocks” (21% down on trend and -22% y-o-y) although recent improvements are welcome. Across the containership market, rates are just above trend, with some encouraging gains in larger vessel sizes (9,000 teu: $36,000/day). LPG has moved upwards (6% below trend versus 65% below last year) and finished the first half strongly (~$70,000/day, with some encouraging trends in US and Australian exports). RoRo rates remain well above trend, while the Cruise orderbook is still a record (~$50bn). Offshore (North Sea PSV) is now 10% below trend: we were -35% in mid 2018, so some progress.



Supply Still “A” For Effort
Fleet supply maintains its “A” for effort. Growth of 1.9% in the first half is below trend and seems “manageable” despite a moderate uptick in shipbuilding output (up 9% y-o-y to 51m dwt) and declines in recycling (down 45% y-o-y to 10.8m dwt). The orderbook sits at just 10% of the fleet and our fleet growth projection for full year 2020 of 1.9% in dwt would be the lowest rate of growth for over 20 years. Newbuild ordering remained 49% below trend (down 54% y-o-y to ~25m dwt) and S&P volumes also moved just below trend (down 22% y-o-y to 34m dwt).

Trade Downgrades
Our estimate for 2019 trade growth now sits at 2.2% (tonne-mile: 2.5%), downgraded from our initial projection of 3.2%. There are a range of issues involved, from the “trade war” (see briefings series on Shipping Intelligence Network (SIN)), to the Vale dam collapse, Australian cyclones, OPEC cuts and the Chinese economy. In isolation many of these issues seem manageable but collectively they impact, particularly broader institutional investor sentiment. While our base case projections suggest trade will be “OK” for shipping (long-haul US energy exports help), let’s watch for downgrades and hope for progress in US-China trade negotiations.

Extra Classes Paying Off?
Our previous two mid-year reports have recommended “extra classes on regulation and technology”, and with our analysis* suggesting ~1% of the fleet will be off -hire with scrubber retro-fitting in 2019, and that tankers may get a ~3% demand “boost” in 2020 due to changes to the oil trade, the studying would have paid off.
Source: Clarksons Research
Sector
08.07.2019 kl 23:24 7297

Sheepman - takk for info, håper rater og futures snur i morgen. GOGL ned 0.5% i USA i kveld, så markedet er litt avventende. Med rater og futures opp igjen i morgen vil ferden oppover fortsette.

Bassefix - stor takk også til deg for at du deler god info.
Redigert 08.07.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Meg 2
09.07.2019 kl 07:43 7055

Ja det drar seg til. Med 9 i går, mot vanlig 3-5 slutninger, så dette må jo bli bra.
Bassefix
09.07.2019 kl 09:53 6773

$BDRY Breakwave Dry Bulk #ETF: Week 27 commentary. - SUPERIOR MARITIME https://t.co/5r9bZGE1b1
kakarlss
09.07.2019 kl 12:03 6457

capsize +2,1% i dag
Meg 2
09.07.2019 kl 12:07 6440

Regna med det, bare en liten dupp i går.
Volf
09.07.2019 kl 12:11 6404

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +2,1% TIL USD 26.367/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 2,1 prosent til 26.367 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.

TDN Direkt finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Meg 2
09.07.2019 kl 12:28 6285

Blir bedre og bedre, alikevel klarer de å kjøre den ned.
Sector
09.07.2019 kl 13:01 6154

Futures i dag blir spennende.
specc
09.07.2019 kl 14:28 5923

Du må huske på en ting; markedet svinger. Så pass på grådigheten.
Meg 2
09.07.2019 kl 15:36 5730

Fullstendig klar over det, samtidig så er alle som er i aksje markedet grådige. Hvis ikke hadde vi ikke hatt noe aksjemarked.
Sector
09.07.2019 kl 15:44 5703

Kom ikke noe futures i dag, eller er det noen som har fått de?
Sector
09.07.2019 kl 15:52 5668

Da kom de - herlig!! :-)
......
Freight futures am update Capesize up ~3% Panamax up ~4%
Redigert 09.07.2019 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Meg 2
09.07.2019 kl 15:54 5665

Da fant du de samtidig
RSinvest
09.07.2019 kl 16:01 5644

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~4%
Sector
09.07.2019 kl 18:02 5436

Ja vi husker alle hvor mye ratene steg påfølgende dag sist uke etter at futures var opp 3-4% :-)
Redigert 09.07.2019 kl 18:03 Du må logge inn for å svare