Ny uke

Meg 2
GOGL 08.07.2019 kl 07:38 15165

God morgen alle sammen.
Starter en ny tråd da den forrige utarta seg litt og håper Kjepet kommer tilbake og at vi kan holde denne litt bedre.
GOGL avslutta bra bra på en rød USA børs og i dag er det en rød Asia børs, men det er mest tek.
Ellers har det ikke skjedd stort, og så håper jeg det er greit for Bassefix at jeg kopierer ham inn i denne.

Bassefix
I dag kl 07:18 19
SGX iron ore futures are trading higher in Asia, recouping part of Friday’s losses while major mining stocks are also recovering after opening lower. The August contract is trading up ~3.5% to $112/ton.
#shipping #drybulk $BDRY

Så ønsker jeg alle en god dag.
Redigert 08.07.2019 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
09.07.2019 kl 19:17 4604

Baltic index breaks 16-session winning streak as capesize rates dip
in Dry Bulk Market,International Shipping News 09/07/2019


The Baltic Exchange’s main sea freight index took a breather on Monday after rising for 16 straight sessions, as rates for capesize vessels fell after a strong run over the past couple of weeks.

* The Baltic index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk commodities, fell 0.9%, or 15 points, to 1,725.

* The index rose 28 percent to post its best week in nearly five years last week, mainly driven by strong demand for vessels that ship iron ore from Brazil.

* The capesize index fell 86 points, or 2.6%, to 3,260 points after gaining for 16 straight sessions.

* Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000 tonne-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal, fell $622 to $25,822.

* The panamax index rose 30 points, or 1.8%, to 1,695 points, its highest since late October.

* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, increased $239 to $13,534.

* The supramax index edged 9 points higher to 829 points, its highest since late March.
Source: Reuters (Reporting by Nallur Sethuraman in Bengaluru; Editing by Maju Samuel)

Sitter dere long eller går litt ut og inn? Blir det som tengt inn i 2020 kan dette bli helt vilt utover!
Sector
09.07.2019 kl 19:56 4537

Dry freight rates to ride high on ship fuel refits -Cargill (link: https://reut.rs/2xzzlBt) reut.rs/2xzzlBt #shipping #drybulk $BDRY
Sector
09.07.2019 kl 19:57 4535

Dry freight rates to ride high on ship fuel refits -Cargill (link: https://reut.rs/2xzzlBt) reut.rs/2xzzlBt #shipping #drybulk $BDRY
Sector
09.07.2019 kl 19:58 4527

Sterkeste bulk markedet på mange år, og kursen er fortsatt laaaangt fra toppen de siste år :-)
....
“ The strongest Capesize market in years...” Dry bulk shipping biweekly report, courtesy of Breakwave Advisors: (link: http://www.drybulketf.com/reports/07-09-2019.pdf) drybulketf.com/reports/07-09-… #shipping #drybulk $BDRY
specc
09.07.2019 kl 20:16 4499

Jeg vet ikke hvor lenge jeg sitter, det kommer helt ann på endringer. Jeg selger når jeg mener den har gått mye nok, så finner jeg en ny billig aksje.
specc
09.07.2019 kl 22:21 4348

Det kan gå forsiktig eller sidelengs fremover da investorer er usikker på de fremtidige verdiene. Det kan også gå kjappt
specc
09.07.2019 kl 22:28 4332

BRS:” Major miners in Pac are showing decent volume of shipments and we think it will continue to support paper market... One cautious note we are seeing some profit takers, coupled with more owners willing to explore hedging their tonnages at these levels...”
specc
09.07.2019 kl 22:29 4380

“On the supply side, it’s relatively constrained and you have an OK growth in demand. If you put those together ... you are looking at a healthier market than we have seen in the last couple of years.”

DRYWEEK

Kina og USA i samtaler: Forhandlere fra USA og Kina har tirsdag holdt konstruktive telefonsamtaler om en mulig ny handelsavtale.
Det sier økonomisk rådgiver Larry Kudlow i Det hvite hus til nyhetsbyrået Reuters.

- Partene har snakket om å møtes ansikt til ansikt, sier Kudlow.
Meg 2
10.07.2019 kl 06:44 4103

Ja er long, men benytter muligheten til å trade litt. For stadig økt med noen stk og det med de samme penga, men er forsiktig samtidig, har ikke lyst til å stå igjen på perongen.
Redigert 10.07.2019 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Meg 2
10.07.2019 kl 08:39 3925

Så bra, så for vi se hva det for å bety i dag.

https://www.freightwaves.com/news/how-imo-2020-impacts-transport-of-ore-coal-grain-and-other-dry-bulk

investorer har vært skeptiske til tørrbulk etter berg og dalbane, men nå går segmentet inn i en stabil periode med formidabel inntjening ✌️

capesize vil dra størst utbytte av oppgangen som kommer, det passer vel golden ocean mitt i smørøyet 👊 💪
Redigert 10.07.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare

Holder ratene seg over vinteren når de fleste skal installerer scrubbere og ratene fyker mye mer opp inn sommeren 2020
(vale boost) kan det bli en knall avkastning i golden
Sector
10.07.2019 kl 12:09 3442

Holder seg stabilt
......
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,1% TIL USD 26.403/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 0,1 prosent til 26.403 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.


Litt tve-egget sverd dette: Trenger vi egentlig så mye høyere rater? Med en eksplosjon i ratene så skyter nybyggingen i været. Svaret er vel at for de kortsiktige mellomsiktige så gjerne en markant stigning, mens for de langsiktige så er det kanskje greit med dagens nivå...

Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax down ~2%
Sector
10.07.2019 kl 13:53 3110

Hmm, ikke noe hjelp å få fra futures nei
Bassefix
10.07.2019 kl 15:16 2902

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +1,0% TIL 1.777 POENG

14:00
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,0 prosent til 1.777 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

Baltic Dry +1,0%

Capesize +0,1%

Panamax +3,0%

Handysize +1,0%

Supramax +1,2%

https://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article11494643.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Newsletter&utm_content=2019-07-10&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_com
After a miserable start to the year, the Baltic Dry Index soared to the highest level so far in 2019 this past month. But according to prominent dry bulk chiefs Robert Bugbee, Hamish Norton and Polys Hajioannou, the recovery has only just begun....
Meg 2
10.07.2019 kl 17:09 2699

Jaja, det er nå i hvert fall grønt i USA.
Meg 2
10.07.2019 kl 17:38 2635

Tenker det blir en fin høst/vinter. Bulk tjener jo gode penger allerede.
Sector
10.07.2019 kl 18:44 2550

Holysmoke - takk for hyggelig info :-)
Dry bulk opp 1% i dag var jo positivt, samme med GOGL som endte greit i pluss vs hovedindeksen.

GOGL viser styrke nå, tydeligvis er det mange som nå posisjoner seg for høstens / vintrens opptur som kommer! Kanskje blir det også som mange håper en ekstrem reprising, med kurs igjen opp på 150-200 ;-)
Redigert 10.07.2019 kl 18:46 Du må logge inn for å svare

Bare hyggelig, Sector. Her er mer fra dagens nytt:
High capesize rates 'almost guaranteed' for next 50 days, says Hamish Norton
https://www.tradewindsnews.com/dry-cargo/high-capesize-rates-almost-guaranteed-for-next-50-days-says-hamish-norton/2-1-636016
Sector
10.07.2019 kl 20:04 2423

Holysmoke - stor takk igjen, lover ekstremt bra dette ikke minst også for q3 resultatet! :-)
Sector
10.07.2019 kl 21:28 2300

After an early morning dip on what looked like profit taking, dry bulk freight futures recovered and actually closed at new highs. Limited vessel availability in the Atlantic continues to support rates and index might post another positive day tomorrow.
Sector
10.07.2019 kl 22:05 2232

Sluttet opp 1.4% i USA i kveld, tror det blir en fin dag i morgen.
specc
11.07.2019 kl 01:17 2035

Vel, det er det ingen som vet, men det er lov å, tro.
Bassefix
11.07.2019 kl 08:29 1803


BULK:12 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER ONSDAG -ARROW

06:54
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 12 capesize-spotslutninger onsdag, der 11 er for jernmalm og en er for kull.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking

Group.

Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fem går fra Australia, tre går fra Brasil og en går fra Sør-Afrika.

Videre ble det sluttet en reise fra Brasil til Japan, og en reise fra Australia til Sør-Korea.

Ellers ble det sluttet en reise til Japan fra USA.

Baltic Exchanges capesize-indeks steg foregående handelsdag 0,14 prosent til 26.403 dollar.

LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 11.07.2019 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.07.2019 kl 08:41 1759

Strong demand for iron ore shipments propel Baltic index to 5-1/2 year high
in Dry Bulk Market,International Shipping News 11/07/2019


The Baltic Exchange’s main sea freight index rose to its highest in more than five and a half years on Wednesday, driven by demand for capesize vessels shipping iron ore.

* The Baltic index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk commodities, rose 1%, or 18 points, to 1,777, its highest since January 2014.

* The index rose 28% last week to post its best week in nearly five years, mainly driven by strong demand for vessels that ship iron ore from Brazil.

* The capesize index rose 18 points, or 0.5%, to 3,361 points.

* “The dry index has mostly been influenced by the capesize index as it has been on a very aggressive rally,” said Thomas Chasapis, analyst with Allied Shipbroking.

* “Also, the panamax is in an impressive rally. The main index has gained more than 1,000 points within a few months and that is a reflection of a volatile capesize index.”

* Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000 tonne-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal, rose $36 to $26,403.

* Iron ore futures in China surged on Tuesday amid strong demand and lingering concerns about supply.

* Iron ore prices have more than doubled this year as port stocks across China shrank to their lowest since early 2017 due to reduced shipments from top exporters Australia and Brazil, as well as robust demand.

* “Fronthaul and transatlantic trades for capesize vessels remain the brightest spots, where shortage of available early units have forced major Brazilian exporters to split capesize stems destined for China into panamax lots at high cost to secure tonnage,” ship broker Fearnleys said in a report.

* A restart of Vale SA’s Brucutu mine in Brazil, which was shut in early February after a tailings dam burst killing more than 240 people, has prompted increased demand from the country.

* The panamax index rose 52 points, or 3%, to 1,791 points, its highest since mid-October.

* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, increased $414 to $14,300.

The supramax index edged 10 points higher to 845 points, its highest since January.

Source: Reuters (Reporting by Nallur Sethuraman in Bengaluru; Editing by Maju Samuel)

Ligger an til å starte godt over 55 😀
BMjelde
11.07.2019 kl 09:24 1641

Kan virkelig ikke forstå de som selger GOGL her nede. De kan umulig ha satt seg inn i markedet og supersyklusen som står for døren. GOGL har jo de fleste båtene enten på BDI regulerte kontrakter eller i spot. De kommer til å få nærmest full utnyttelse av denne oppgangen bortsett fra nedetid ved scrubber installasjon. Det er fremdeles myyyye oppside igjen i GOGL.
Meg 2
11.07.2019 kl 10:10 1494

Ja det er mye å gå på, men det skader da ikke å øke beholdningen litt. Da må det trades litt.

ja ratene er nok bra opp idag, men kursen stagnerer litt her, tror ikke denne går til 60 med det samme, så tok en tur ut og satser på en dipp til uka så får man se hva det blir til.