Ny uke
God morgen alle sammen.
Starter en ny tråd da den forrige utarta seg litt og håper Kjepet kommer tilbake og at vi kan holde denne litt bedre.
GOGL avslutta bra bra på en rød USA børs og i dag er det en rød Asia børs, men det er mest tek.
Ellers har det ikke skjedd stort, og så håper jeg det er greit for Bassefix at jeg kopierer ham inn i denne.
Bassefix
I dag kl 07:18 19
SGX iron ore futures are trading higher in Asia, recouping part of Friday’s losses while major mining stocks are also recovering after opening lower. The August contract is trading up ~3.5% to $112/ton.
#shipping #drybulk $BDRY
Så ønsker jeg alle en god dag.
Starter en ny tråd da den forrige utarta seg litt og håper Kjepet kommer tilbake og at vi kan holde denne litt bedre.
GOGL avslutta bra bra på en rød USA børs og i dag er det en rød Asia børs, men det er mest tek.
Ellers har det ikke skjedd stort, og så håper jeg det er greit for Bassefix at jeg kopierer ham inn i denne.
Bassefix
I dag kl 07:18 19
SGX iron ore futures are trading higher in Asia, recouping part of Friday’s losses while major mining stocks are also recovering after opening lower. The August contract is trading up ~3.5% to $112/ton.
#shipping #drybulk $BDRY
Så ønsker jeg alle en god dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
11.07.2019 kl 14:17
5719
Det er mulig at man blir blassert og synes at 3% stigning i ratene er lite etter så mange fine meldinger.
Men for en temmelig liten stund siden var ratene på en tredel av dagens, og i kronemessig rateøkning så tilsvarer jo 3% nå ett hopp på 9% på ratene slik de var den gang.
Men for en temmelig liten stund siden var ratene på en tredel av dagens, og i kronemessig rateøkning så tilsvarer jo 3% nå ett hopp på 9% på ratene slik de var den gang.
Ja, det er nok ikke nå man skal selge seg ned i GOGL.. :-)
....
Panamax spot rates today topped 15,000 per day, and are at the highest level since 2013. Significant demand in the Atlantic, including iron ore cargoes from Brazil, is contributing to the current strong rally in freight rates.
....
Panamax spot rates today topped 15,000 per day, and are at the highest level since 2013. Significant demand in the Atlantic, including iron ore cargoes from Brazil, is contributing to the current strong rally in freight rates.
:-)!
...
Freight futures am update Capesize up ~3% Panamax up ~3%
...
Freight futures am update Capesize up ~3% Panamax up ~3%
Slettet brukerskrev gikk inn i oljerally, men følger tørrbulk tett her på stranda 😆
Hehe terassen for min del.
gikk inn i oljerally, men følger tørrbulk tett her på stranda 😆
Det har ikke vi kontroll på, så bare å følge mønstret. Er blitt lett å les hva de holder på med, men trenden er stadig oppover
bjooern
11.07.2019 kl 12:00
3757
Hopp inn nå føre ratene kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
ja ratene er nok bra opp idag, men kursen stagnerer litt her, tror ikke denne går til 60 med det samme, så tok en tur ut og satser på en dipp til uka så får man se hva det blir til.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ja det er mye å gå på, men det skader da ikke å øke beholdningen litt. Da må det trades litt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
BMjelde
11.07.2019 kl 09:24
4135
Kan virkelig ikke forstå de som selger GOGL her nede. De kan umulig ha satt seg inn i markedet og supersyklusen som står for døren. GOGL har jo de fleste båtene enten på BDI regulerte kontrakter eller i spot. De kommer til å få nærmest full utnyttelse av denne oppgangen bortsett fra nedetid ved scrubber installasjon. Det er fremdeles myyyye oppside igjen i GOGL.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.07.2019 kl 08:41
4253
Strong demand for iron ore shipments propel Baltic index to 5-1/2 year high
in Dry Bulk Market,International Shipping News 11/07/2019
The Baltic Exchange’s main sea freight index rose to its highest in more than five and a half years on Wednesday, driven by demand for capesize vessels shipping iron ore.
* The Baltic index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk commodities, rose 1%, or 18 points, to 1,777, its highest since January 2014.
* The index rose 28% last week to post its best week in nearly five years, mainly driven by strong demand for vessels that ship iron ore from Brazil.
* The capesize index rose 18 points, or 0.5%, to 3,361 points.
* “The dry index has mostly been influenced by the capesize index as it has been on a very aggressive rally,” said Thomas Chasapis, analyst with Allied Shipbroking.
* “Also, the panamax is in an impressive rally. The main index has gained more than 1,000 points within a few months and that is a reflection of a volatile capesize index.”
* Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000 tonne-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal, rose $36 to $26,403.
* Iron ore futures in China surged on Tuesday amid strong demand and lingering concerns about supply.
* Iron ore prices have more than doubled this year as port stocks across China shrank to their lowest since early 2017 due to reduced shipments from top exporters Australia and Brazil, as well as robust demand.
* “Fronthaul and transatlantic trades for capesize vessels remain the brightest spots, where shortage of available early units have forced major Brazilian exporters to split capesize stems destined for China into panamax lots at high cost to secure tonnage,” ship broker Fearnleys said in a report.
* A restart of Vale SA’s Brucutu mine in Brazil, which was shut in early February after a tailings dam burst killing more than 240 people, has prompted increased demand from the country.
* The panamax index rose 52 points, or 3%, to 1,791 points, its highest since mid-October.
* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, increased $414 to $14,300.
The supramax index edged 10 points higher to 845 points, its highest since January.
Source: Reuters (Reporting by Nallur Sethuraman in Bengaluru; Editing by Maju Samuel)
in Dry Bulk Market,International Shipping News 11/07/2019
The Baltic Exchange’s main sea freight index rose to its highest in more than five and a half years on Wednesday, driven by demand for capesize vessels shipping iron ore.
* The Baltic index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk commodities, rose 1%, or 18 points, to 1,777, its highest since January 2014.
* The index rose 28% last week to post its best week in nearly five years, mainly driven by strong demand for vessels that ship iron ore from Brazil.
* The capesize index rose 18 points, or 0.5%, to 3,361 points.
* “The dry index has mostly been influenced by the capesize index as it has been on a very aggressive rally,” said Thomas Chasapis, analyst with Allied Shipbroking.
* “Also, the panamax is in an impressive rally. The main index has gained more than 1,000 points within a few months and that is a reflection of a volatile capesize index.”
* Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000 tonne-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal, rose $36 to $26,403.
* Iron ore futures in China surged on Tuesday amid strong demand and lingering concerns about supply.
* Iron ore prices have more than doubled this year as port stocks across China shrank to their lowest since early 2017 due to reduced shipments from top exporters Australia and Brazil, as well as robust demand.
* “Fronthaul and transatlantic trades for capesize vessels remain the brightest spots, where shortage of available early units have forced major Brazilian exporters to split capesize stems destined for China into panamax lots at high cost to secure tonnage,” ship broker Fearnleys said in a report.
* A restart of Vale SA’s Brucutu mine in Brazil, which was shut in early February after a tailings dam burst killing more than 240 people, has prompted increased demand from the country.
* The panamax index rose 52 points, or 3%, to 1,791 points, its highest since mid-October.
* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, increased $414 to $14,300.
The supramax index edged 10 points higher to 845 points, its highest since January.
Source: Reuters (Reporting by Nallur Sethuraman in Bengaluru; Editing by Maju Samuel)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.07.2019 kl 08:29
4297
BULK:12 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER ONSDAG -ARROW
06:54
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 12 capesize-spotslutninger onsdag, der 11 er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking
Group.
Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fem går fra Australia, tre går fra Brasil og en går fra Sør-Afrika.
Videre ble det sluttet en reise fra Brasil til Japan, og en reise fra Australia til Sør-Korea.
Ellers ble det sluttet en reise til Japan fra USA.
Baltic Exchanges capesize-indeks steg foregående handelsdag 0,14 prosent til 26.403 dollar.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1000953834-bulk-12-capesize-spotslutninger-onsdag-arrow?instrumentId=16586207
Stadig flere slutninger også. Virker som det bare kommer gode signaler her for tiden.
Stadig flere slutninger også. Virker som det bare kommer gode signaler her for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Andypandy1
11.07.2019 kl 07:22
4409
Never (been) more excited about shipping stocks: https://www.tradewindsnews.com/finance/deutsche-bank-never-more-excited-about-shipping-stocks/2-1-636515
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
specc
11.07.2019 kl 01:17
4529
Slettet brukerskrev Sluttet opp 1.4% i USA i kveld, tror det blir en fin dag i morgen.
Vel, det er det ingen som vet, men det er lov å, tro.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Sluttet opp 1.4% i USA i kveld, tror det blir en fin dag i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
After an early morning dip on what looked like profit taking, dry bulk freight futures recovered and actually closed at new highs. Limited vessel availability in the Atlantic continues to support rates and index might post another positive day tomorrow.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Holysmoke - stor takk igjen, lover ekstremt bra dette ikke minst også for q3 resultatet! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
holysmoke
10.07.2019 kl 18:53
5009
Bare hyggelig, Sector. Her er mer fra dagens nytt:
High capesize rates 'almost guaranteed' for next 50 days, says Hamish Norton
https://www.tradewindsnews.com/dry-cargo/high-capesize-rates-almost-guaranteed-for-next-50-days-says-hamish-norton/2-1-636016
High capesize rates 'almost guaranteed' for next 50 days, says Hamish Norton
https://www.tradewindsnews.com/dry-cargo/high-capesize-rates-almost-guaranteed-for-next-50-days-says-hamish-norton/2-1-636016
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Holysmoke - takk for hyggelig info :-)
Dry bulk opp 1% i dag var jo positivt, samme med GOGL som endte greit i pluss vs hovedindeksen.
GOGL viser styrke nå, tydeligvis er det mange som nå posisjoner seg for høstens / vintrens opptur som kommer! Kanskje blir det også som mange håper en ekstrem reprising, med kurs igjen opp på 150-200 ;-)
Dry bulk opp 1% i dag var jo positivt, samme med GOGL som endte greit i pluss vs hovedindeksen.
GOGL viser styrke nå, tydeligvis er det mange som nå posisjoner seg for høstens / vintrens opptur som kommer! Kanskje blir det også som mange håper en ekstrem reprising, med kurs igjen opp på 150-200 ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Tenker det blir en fin høst/vinter. Bulk tjener jo gode penger allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Hmm, ikke noe hjelp å få fra futures nei
Jaja, det er nå i hvert fall grønt i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
holysmoke
10.07.2019 kl 16:29
5275
https://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article11494643.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Newsletter&utm_content=2019-07-10&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_com
After a miserable start to the year, the Baltic Dry Index soared to the highest level so far in 2019 this past month. But according to prominent dry bulk chiefs Robert Bugbee, Hamish Norton and Polys Hajioannou, the recovery has only just begun....
After a miserable start to the year, the Baltic Dry Index soared to the highest level so far in 2019 this past month. But according to prominent dry bulk chiefs Robert Bugbee, Hamish Norton and Polys Hajioannou, the recovery has only just begun....
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Bassefix
10.07.2019 kl 15:16
5397
BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +1,0% TIL 1.777 POENG
14:00
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,0 prosent til 1.777 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
Baltic Dry +1,0%
Capesize +0,1%
Panamax +3,0%
Handysize +1,0%
Supramax +1,2%
14:00
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,0 prosent til 1.777 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
Baltic Dry +1,0%
Capesize +0,1%
Panamax +3,0%
Handysize +1,0%
Supramax +1,2%
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax down ~2%
Capesize down ~2%
Panamax down ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
holysmoke
10.07.2019 kl 12:57
5757
Litt tve-egget sverd dette: Trenger vi egentlig så mye høyere rater? Med en eksplosjon i ratene så skyter nybyggingen i været. Svaret er vel at for de kortsiktige mellomsiktige så gjerne en markant stigning, mens for de langsiktige så er det kanskje greit med dagens nivå...
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Holder seg stabilt
......
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,1% TIL USD 26.403/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 0,1 prosent til 26.403 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
......
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,1% TIL USD 26.403/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 0,1 prosent til 26.403 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
kakarlss
10.07.2019 kl 12:07
5946
capsize +0,1%
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
skywalker2019
10.07.2019 kl 11:23
6074
Holder ratene seg over vinteren når de fleste skal installerer scrubbere og ratene fyker mye mer opp inn sommeren 2020
(vale boost) kan det bli en knall avkastning i golden
(vale boost) kan det bli en knall avkastning i golden
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
https://www.freightwaves.com/news/how-imo-2020-impacts-transport-of-ore-coal-grain-and-other-dry-bulk
investorer har vært skeptiske til tørrbulk etter berg og dalbane, men nå går segmentet inn i en stabil periode med formidabel inntjening ✌️
capesize vil dra størst utbytte av oppgangen som kommer, det passer vel golden ocean mitt i smørøyet 👊 💪
investorer har vært skeptiske til tørrbulk etter berg og dalbane, men nå går segmentet inn i en stabil periode med formidabel inntjening ✌️
capesize vil dra størst utbytte av oppgangen som kommer, det passer vel golden ocean mitt i smørøyet 👊 💪
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Så bra, så for vi se hva det for å bety i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ja er long, men benytter muligheten til å trade litt. For stadig økt med noen stk og det med de samme penga, men er forsiktig samtidig, har ikke lyst til å stå igjen på perongen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
holysmoke
10.07.2019 kl 02:02
6678
Kina og USA i samtaler: Forhandlere fra USA og Kina har tirsdag holdt konstruktive telefonsamtaler om en mulig ny handelsavtale.
Det sier økonomisk rådgiver Larry Kudlow i Det hvite hus til nyhetsbyrået Reuters.
- Partene har snakket om å møtes ansikt til ansikt, sier Kudlow.
Det sier økonomisk rådgiver Larry Kudlow i Det hvite hus til nyhetsbyrået Reuters.
- Partene har snakket om å møtes ansikt til ansikt, sier Kudlow.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
specc
09.07.2019 kl 22:29
6876
“On the supply side, it’s relatively constrained and you have an OK growth in demand. If you put those together ... you are looking at a healthier market than we have seen in the last couple of years.”
DRYWEEK
DRYWEEK
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare