Slettet bruker
10.07.2019 kl 13:25 4125

Det er nok avtalt med selger, er nok derfor den posten ligger der og har lagt der et par dager.
Rimelig trygg på at det er mw som skal ta den, men håper noen andre snapper den.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 13:24 4121

Det er sannsynligvis MW som sitter med den salgsordren for å presse kursen tilbake. Tipper den forsvinner om man begynner å kjøpe på 55.
Mental Mania
10.07.2019 kl 13:20 4123

Nå har MW muligheten til å kjøpe tilbake i overkant av 70k for 55 og under for å begrense tapet fremover. Blir spennende å se om de benytter anledningen.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 13:09 4144

What others, I respect Focuss for his honesty. He thinks the stock price is going far higher than 150kr, so of course he would not appreciate some shareholder contacting the Chinese company directly and suggesting that a bid of 150kr per share would be enough for many people to sell out. Has this shareholder any right to even do that?? Was he authorised by PHO??

Now a man of outstanding manners like myself can agree that the use of the word "idiot" and "dust" are harsh and combatitive, however one must respect the freedom of speech that every individual has in Noreg.

For example if I want to say "60 kronkies by the week end", then I can
Redigert 10.07.2019 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:59 4186

focuss

Der sank du mange hakk i mine øyner focuss.
Har lest dine innlegg med interesse, og synes du fronter PHO godt. Nå har du synket til samme nivå som diverse andre her inne. Du innehar lite respekt fra meg heretter...
Redigert 10.07.2019 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:50 4206

I believe the 52 kronkie purchase could be a play on the smarter side of fornuftig.

If there is one thing I know (apart from Coffee and Copper trading), it`s momentum and trends. We are entering into a month of upward momentum.

Now is not the time to throw in the cards, it`s accumulation time and if one is on the outside right now that will be some sour milk that one will have to drink. I aint the kinda pussycat that drinks sour milk. Thus I`m in like Errol. Balls deep.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:42 4228

Bloody darn good I bought back my swinger-stocks at 52 kronkosauraces then, didnt take the chance on the mid 40’s
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:40 4235

focuss,

Synes du nå overreagerer.
For det første har vedkommende forsøkt på å oppnå en respons hos Asieris, for det andre har han oppnådd det.
For det tredje velger han å dele dette med omverden(går ut fra sannhetsgehalt i utgangspunktet)
For det fjerde sier han ikke direkte om han selv ville solgt for 150, han sier at nok mange ville gjort det og det er jeg også helt sikker på at mange ville gjort. Mange ville solgt for 100 lappen, garantert.
At du, jeg med flere ikke ville vurdert et bud under 5-800 ++ blir en helt annen sak.

"Men hadde man lagt inn bud på eks 3.mrd. så trur eg nok flere hadde vurdert salg."
focuss
10.07.2019 kl 12:31 3776

Herregud. For en idiot. Forsøker å selge PHO for 150 kr/aksje. Ønsker at dusten selger seg ut snarest. Slike aksjonærer trenger vi faan ikke.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:28 3780

60 kronkies coming soon Duren Gribber.

When I read a chart it`s a thing of beauty. I write the words and how the melody goes. There is no doubt that a reverse skipping fox index backwater howling moon cross is about to form. Now when that happens if you look to the sun on a hot day and the Rahoosjh bird is chirping with gutso, it can only mean one thing and that is ..... 60 facking kronkies by the end of the week!!!!!

The chart master has spoken.
Hayen
10.07.2019 kl 12:28 3780

Enig scoopfinder
Q2 kan være kvartalet der de virkelig løsner, men det blir å bygge fallhøyde å forvente det.
Effekten av Schneider, permanent refusjonskode, 21st century oncology som peker ut retningen for hele bransjen, aua våren 2019, osv...mye har skjedd de siste måneder. Den faktiske effekten(flere scope) tar tid siden prosessene hos sykehus i USA tar 7-24 mnd.
Kanskje er også q4 for tidlig. Det kan være antall scope tar av først om et år.
Men jeg er ganske sikker på en ting:
Kommer det et kvartal der oppfatningen er at 'Nå tar det av', så kommer ikke pho til å se seg tilbake. Da blir både kurs og inntektsvekst veldig bratt fremover.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:19 3779

Where is the 60 kronkies? Show me tha money
Scoopfinder
10.07.2019 kl 12:17 3785

Kanskje det var lurere å kjøpe Cevira og deretter legge inn bud på hele PHO ?
Vi går noen spennende måneder og år i møte.....
Scoopfinder
10.07.2019 kl 12:16 3790

Ja, men alle kan jo si de "vurderer" oppkjøp.
Likevel er dette krutt hvis det kommer fra en aktør som faktisk la penger på bordet for Cevira.
Hvis de hadde lagt inn bud på hele PHO kunne de risikert å heve aksjekursen uten å få aksept.
Dermed kunne de også ha gått glipp av Cevira
kreinh
10.07.2019 kl 12:08 3807

De holder på å diskutere på Facebook (Photocure Investorer) om det er riktig å dele privat mail eller ikke... Jeg mener at alt av relevante opplysninger om en aksje skal deles mellom alle og ikke bare noen få utvalgte.
Redigert 10.07.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
10.07.2019 kl 11:59 3833

Jeg tror du overvurderer Q2, London. Håper du har rett men jeg tror det ikke. Q4 kanskje.....
Londonmannen
10.07.2019 kl 11:54 3844

Dersom det medfører riktighet at de har vurdert å kjøpe hele PHO så vil jeg ikke utelukke ast de kan gjøre alvor av det på et noe senere tidspunkt.

Nå legges snart Q2 19 frem i all offentlighet. Vi vil trolig se et PHO som skal serve tett opp mot 200 scope i USA, hvorav 20+ er flexiscope. Vi vil trolig se at brukerfrekvensen er begynt å ta seg opp og vi vil se at kostnadene er under full kontroll.

Om det vil være nok til at e større aktør vil vurdere å kjøpe opp PHO skal være usagt, men jeg tror nok Q2 19 vil være tindrende klar på hvilken vei det bærer. Og en aktør som ønsker å kjøpe opp PHO for å cashe inn fortjenesten selv, vil nok gjøre et fremstøt i god tid før aksjekursen skyter for høyt opp. Dersom aksjekursen tar av vil det i tillegg vekke opp en del sovende aksjonærer som pr dags dato trolig hadde latt seg kjøpe ut for et par tre hundre kroner. Når disse får øynene opp for hva som er i ferd med å skje, så kan mulighetsvinduet en BP nå har, bli lukket før de evner å lande byttet.

Joda, høsten 2019 kan bli særdeles hyggelig og innbringende. Et bud ville i beste fall gitt markedsaktørene bedre innsyn i hvilke verdier som ligger i PHO og bidratt til en umiddelbar reprising av PHO, i verste fall ville selskapet blitt kjøpt opp.
Scoopfinder
10.07.2019 kl 11:53 3846

Dette var virkelig krutt.
Kan vi stole på skribenten på facebook ?
Slettet bruker
10.07.2019 kl 11:35 3871

Det tror jeg også, så får vi se hvor lenge kursen holder seg på slike nivå vi ser idag. Asieris kunne jo kuppet hele selskapet da vi lå på 40 tallet uten melding. Er redd for at et bud på 3-4 mrd kroner kunne vært nok til å tatt over Pho. Kinesisk selskap, all grunn til å være obs på hva de kan finne på.
Redigert 10.07.2019 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Tobias
10.07.2019 kl 11:29 3875

WOW!!
Dette var krutt. Det blir garantert spekulasjoner nå vedrørende oppkjøp av Pho..
Fin kjøpsanledning dette.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 11:25 3872

Hadde denne infoen kommet offentlig hadde trolig kursen skutt i været (ca kr 100). Det er jo nesten rart ikke Asieris prøvde seg med et bud når Pho ikke er priset til mer enn ca 1 mrd kr. For et kupp de kunne gjort..
kreinh
10.07.2019 kl 11:17 3869

Klippet og limt fra Facebook:

"David Wilson i ASIERIS sier man vurderte oppkjøp av PHOTOCURE.

Eg synes det var merkelig at det var ingen diskusjoner rundt hvorfor Asieris betaler opp til 2,1.Milliard NOK visst utvikling og godkjenning av Cevira går bra, samtidig som Photucure i dag verdsettes til ca 1,1.Milliard.

Eg sendte email til Asieris og spurte om man hadde vurdert å kjøpe opp hele selskapet for samme sum som man betaler ut visst Cevira får full godkjenning. Det vil si at dagens aksjonærer hadde ved oppkjøp fått ca 100% gevinst. Asieris hadde da utrolig nok fått Cysview med på kjøpet. Samtidig så nevner eg i email at man sansynligvis ikke hadde fått med seg alle aksjonærer til et så lavt bud, deriblant meg selv. Men hadde man lagt inn bud på eks 3.mrd. så trur eg nok flere hadde vurdert salg.

Man hadde da fått Cysiview for latterlige 900.mill., pluss selskapets kontantbeholdning og andre eiendeler.

Eg hadde ikke regnet med svar på min hendvendelse, men den kom i dag.

Er usikker på om det er "innenfor" å legge ut tilbakemelding på FB siden våres.

Noen som vet om regelverket angående dette?

Deler gjerne om det er interesse for det."

Siden dette er offentliggjort på Facebook ser jeg ikke galt i å dele det videre. Er dog litt i tvil...
Redigert 10.07.2019 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
10.07.2019 kl 10:58 3921

Bravi, jeg har en kompis i Oslo som hele tiden mens børsen har 10-doblet seg har ment at alt skal krakke og alt er bare forferdelig mørkt og trist i økonomien.
Arbeidsledigheten og inflasjonen er langt høyere enn rapportert, det blir borgerkrig mellom fattig og rik, folk er gjeldsslaver og huttemegtu.
Er det deg ?

Det er alltid risiko på børs. Det er risiko å leve. Men jeg er enig med Focuss i at PHO har best risk/reward av alt på børs
Redigert 10.07.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.07.2019 kl 10:56 3925

I would class the recent price action as "noice" not "nice" but "noice"

I
Londonmannen
10.07.2019 kl 09:34 4043

Alltid tidlig ute! Men du har rett i at vi i juni/juli 2018 ikke visst at det ville bli en amerikaner som ny CEO, men ut fra børsmeldingen selskapet sendte ut 26 juni 2018 så står det:

«..we have jointly agreed that the time is right for a commersial experienced CEO to lead The company’s next growth phase.»

I tillegg stod det i begynnelsen av meldingen: «Photocure...and is entering a period of accelerated growth, especially in The important US marked.»

Dette var egentlig tilstrekkelig til å begeistre en ydmyk bergenser. (Joda, de finnes, men på utsiden av Brann stadion.)
Redigert 10.07.2019 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
bravi
10.07.2019 kl 09:33 4037

Synes det er mange plater som har mere hakk her på forumet.
Tobias
10.07.2019 kl 09:27 4054

Spennende med Kina. Blir vel kineserne som kjøper PHO.

https://twitter.com/biospace/status/1148639448608989190
kreinh
10.07.2019 kl 09:15 4081

bravi, vi vet at du fronter en kampanje mot Schneider men trenger du å nevne dette hver dag? Det blir liksom litt hakk i plata..
bravi
10.07.2019 kl 08:54 4138

Du må ha vært tidlig ute med begeistringen for at Pho fikk ny amerikansk Ceo i fjor sommer, faktisk lenge før noen andre visste at det ville komme en amerikansk Ceo.

En ting er helt klart, Schneider har ikke klart å begeistre markedet, ikke i hele tatt. Kursutviklingen har vært skuffende hele veien etter han begynte.
focuss
10.07.2019 kl 08:33 4211

På børs må man fra tid til annen ta sin egen interne QA for å sjekke at man er rasjonell og ikke sitter i en aksje av ren forelskelse. Når alt kommer til alt så er det det samme for meg hvor jeg tjener mest penger på børs, fortjenesten er det viktigste. Samtidig så er det en positiv opplevelse at selskapet gjør ting som verden har brukt for og ikke for eksempel driver å pusher forbrukslån på folk som ikke har råd til det.

Når jeg nå for n`te gang tar denne sjekken av meg selv og mine aksjer så er jeg der jeg har vært en god stund nå. Kjenner ikke til noen aksje som kan måle seg med PHO når det gjelder risk/reward. Ikke i nærheten.
Londonmannen
10.07.2019 kl 08:16 4252

Enig i det. Dem som styrer og bestemmer legger tydeligvis forholdene til rette for dem som ønsker minst mulig innsyn i hva som skjer rundt transaksjoner og selskaper. Mye var bedre før. Jeg skulle gjerne sett børsposter også innført igjen. Tull når man kan handle 1 og 2 aksjer kun for å manipulere markedet.

I sin tid var børs et sted der bedriftene kunne hente risikovillig kaptital og der dem som stilte slik risikovillig kapital kunne omsette aksjebrev i den hensikt å kunne tjene penger og få avkastning på de kapitalene de hadde stilt til disposisjon.

Nå synes disse prinsippene å være avlegs. I dag legges forholdene til rette for at meglerhusene skal tjene penger. Vi som skyter penger inn i markedet skal tydeligvis gjøre det med minst mulig innsikt i hva som foregår i bakgrunnen. Fjerning av børsposter, fjerning av innsyn i hvilke meglerhus som kjøper og selger, og innføring av shorting er faktorer som viser at de gir en god dag i oss småaktører. Men pengene våre vil dem ha!
kreinh
10.07.2019 kl 08:07 4277

Det er en uting at ikke vi små aksjonærer kan se hvem megler som kjøper eller selger. Følte vi hadde litt mer kontroll før...
Londonmannen
10.07.2019 kl 08:05 4284

He, he. Min begeistring for de selskapene jeg er investert i har vel alltid blitt oppfattete, av med-debattanter her på HO, som at jeg er oppøst. Det kan jeg leve med.

Min begeistring i fjor sommer gikk på at styret hadde besluttet å skifte ut Hestdal med en ny amerikansk CEO som var bedre egnet til å kommersialisere selskapet. Den begeistringen har ennå ikke lagt seg, på grunn av det DS hittil har levert. Og jeg har vel trolig grunn til å være enda noen hakk mer begeistret og forventningsfull frem mot årets Q2, enn det jeg var i 2018.

Men nok en gang, min begeistring i fjor sommer, sett opp mot utviklingen i aksjekursen i samme periode, er et glimrende bevis på at våre skriblerier her på HO ikke har innvirkning på aksjekursen. Det var først da Bellete besteg podiet under Q2 18, at det virkelig ble utløst begeistring i markedet. Da skjøt kursen opp og toppet ut på kr 63,50. Kursoppgangen stanset hovedsakelig fordi MW kastet seg inn med en formidabel shorting av PHO.

I år er situasjonen snudd litt på hode. MW sitter fortsatt med 0,66% av aksjen i PHO short, samtidig som vi nå nærmer oss presentasjonen av Q2 19. Et kvartal som når presentert, kan vise seg å være et viktig kvartal mhp at markedsaktørene skal skjønne hvilke vei dette bærer. Og jeg tviler sterkt på at MW ønsker å shorte PHO etter det som der kan komme til å bli sagt. De vil vel helst forsøke å dekke inn den nåværende shorten før Q2 19 legges frem. Det sammen med økte forventninger til Q2 19, kan resultere i noen kroners opptur før Q2 19 presentasjonen.

Forøvrig må du bare lære deg å leve med at LM er begeistret for de selskapene han er investert i. Du kan samtidig være sikker på at jeg aldri kommer til å baisse selskaper jeg har solgt meg ut av. For det første har jeg ingen tro på at jeg kan påvirke kursutviklingen verken opp eller ned med mine skriblerier og for det andre har jeg for stor respekt for de aksjonærene som sitter igjen i selskapene jeg selger meg ut av.

Ha en riktig god dag! Det gjenstår å se om solen finner veien gjennom skylaget.
Redigert 10.07.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
trigger1
10.07.2019 kl 07:45 4330

Predator: Potensiell oppkjøper kunne vel også tenke seg å holde kursen nede..
Predator
09.07.2019 kl 23:20 4525

Bortkastet tid ved tastaturet ang. meninger om kurs opp/kurs ned.
Når det ligger en "kjempesperre" på 55.- (71560 aksjer) så "kontroleres", eller skal vi si "styres" kursutviklingen.
Jeg ser det sånn at kurshoppet ikke kommer før MW er ute, eller en storfisk hekter seg på kjøpsknappen.
Andre som har motiv for å holde kursen nede?
?????
Slettet bruker
09.07.2019 kl 23:14 4538

Where is my 60kr you promised damnit? This thing is plunging like one of Kim’s rockets. I said we’ll see you back in mid 40’s
Redigert 09.07.2019 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Computum
09.07.2019 kl 21:33 4681

Har du glemt hvor oppøst du var ifjor? Du har bedre bakkekontakt nå. Og det sier ikke så lite.
Imorgen blir det sol i Bergen :-)