HLNG

aktivfinans
07.03.2018 kl 11:07 2891

I går tok jeg med tid til å høre presentasjonen på hegar tv. Virker for meg som selskapet fyller opp krigskassa ved å kutte litt på neste utbytte. Her kommer konsolidering i form av et oppkjøp. Det er utrolig å se noen selger denne ned på disse nivåer, men det gir muligheter. Jeg laster opp!
Hestknappen
07.03.2018 kl 13:42 2882

Enig, laster opp. Internasjonale yield investorer presser kursen.Skal selge uansett når utbyttet kuttes.
mimsa
08.03.2018 kl 14:38 2882

Her er det noe som ikke stemmer. Hvorfor skulle hovedaksjonæren Hoegh familien kjøpe seg opp for 10-talls millioner for et par månder til en pris rundt 70kr og en måned tidligere kjøpte adm.dir noen tusen aksjer til rundt 88kr. Disse innsidekjøpene er så kort tilbake i tid at de må ha visst om de såkalte tapte kontraktene i Ghana og Pakistan. Resultatet som ble lagt fram 28 februar var langt fra avskrekkende. Tror ikke kapitalister som Morten og Leif Hoegh kaster gode penger etter dårlige penger. De fleste vurderinger ligger jo milevis over dagens pris på kr 51.90. Ledelsen gjør jo heller ikke all verden for å drive prisene i været. Tror de ser på dette som meget bekymringsløst, og vi vil i løpet av andre kvartal se en kraftig økning i kursen.
aktivfinans
08.03.2018 kl 14:44 2882

Slik jeg tolket singaler fra ceo er att det kommer nyheter i løpet av noen uker altså fra 28/2 og det er vel senest neste uke.
poppey
08.03.2018 kl 19:14 2882

Dette sier DNB
HÖEGH LNG HOLDINGS
If one comes, others tend to follow
We reiterate our BUY recommendation but have cut our
target price to NOK76 (84). The shares have suffered
since the IPO despite eight FSRU awards, as only four
were firm. However, the company’s track record
suggests one FSRU announcement usually follows
another (its most recent firm FSRU award was at end-
2014), so we expect more announcements ahead.
BUY reiterated but target price cut to NOK76. Our target price is based on 1.0x our
SOTP of NOK76 including 25% (previously 50%) probability of success in Ghana and
50% (unchanged) in Chile, as well as another 10-year FSRU award. We calculate a
current charter-free SOTP (including one 3-year LNGC contract) of NOK67, a SOTP of
NOK82 if the current order backlog materialises, and a SOTP of NOK37 based on an
LNGC valuation for the open FSRUs.
Hartepool
10.03.2018 kl 10:19 2883

Jeg har vært aksjonær over tid i hlng.
Det har vært en gedigen skuffelse....hele veien.
Denne Sveinung Støhle er det visst ingen som fester noe som helst lit til lenger.
Eller som en ledende shipping -analytiker sa til meg « jeg gidder ikke lenger å gå på hlng-presentasjone å høre på tåkefyrsetens luftslott -fortellinger.
« tenderactivity is high, with increased activity in the marked» , står det i rapporten, men for «the worlds leading provider of FRSU - tjenester» ser disse kontraktene ut til å være uoppnåelige.
Ingen tror lenger på selskapet, ingen fester lit til Støhle.
Det man ser konturene av er altfor dyre og ukurante båter som må trade itradisjonell lng - fart hvor ratene er så høye at selv HLNG får et utkomme.
Redigert 10.03.2018 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
addyfred
10.03.2018 kl 10:29 2881

En FSRU som opererer som LNGC tjener ikke penger på spot $100K dagen en gang... Absolutt siste løsning for Höegh å sende de ut på slike oppdrag.
Slettet bruker
11.03.2018 kl 08:49 2881

På disse nivåene kan det bli lønnsømt å akkumulere. Mange bare "må" selge nå. Husk: The market can stay irrational longer than you can stay solvent
Slettet bruker
12.03.2018 kl 09:12 2877

Shell vil ut av alle assets i Norge.
På dansk sokkel er Shell største aktør med en produksjon på ca 50.000 fat/ dag.
Antar det er shell`s assets i DK Noreco kjøper.
Da snakker vi om en giga- transaksjon som løfter Noreco inn blant de store produsentene.
Ta frem kalkulatorene ....da snakker vi om årlige produksjonsinntekter på i underkant av 10 milliarder nok !