QEC Ny analyse - Pareto - Silver205

Tomta
QEC 08.03.2018 kl 00:34 2440

Silver205 nå i kveld:

Pareto øker verdigrunnlaget
Pareto høyner verdiene for Montney og Quebec.

Montney – basert på 2 fremtidige brønner som derisker reserver setter Pareto opp verdien av Montney fra 3,7 kr til 5 kr. Samtidig settes Montney før deriskingen opp fra 3,7 kr til 3,8 kr basert på JV inngåelsen. Begge deler er interessant, 0,1 kr for en avtale som er så godt som 100% full klaff ved boringene, alt for lavt! Men ser vi på økningen fra 3,8 kr til 5 kr for 2 brønner med tilhørende reserver innenfor en viss radius så synes det nesten som de tar litt ekstra i for å være Pareto. Men det viser også at Montney verdiene skal mye lenger opp for Pareto har bare en delformasjon av Montney med. Fint at de setter noen nye tall på dette og også produksjonspotensialet. En liten thumbs up for Pareto som endelig klarer å høyne verdiene litt, mye igjen å gå på! Mitt tall for Kakwa nord og sør er 12,4 kr, men det er kun boe prisen hvis acres ble solgt, ikke som produserende acres.
Quebec – det mest interessante her er en økning fra rundt 13 kr til 25 kr Unrisked, hvordan Pareto klarer det vet jeg ikke, men det synes som de nå kanskje har tatt med lower Utica også, jeg ser ikke noen grunn til at de med nå høyere antall aksjer skal sette opp Unrisked value. Med dette skiller det nå bare 6 kr mellom mitt estimat for hele Utica unrisked og Pareto sitt nye anslag nå antall aksjer og dollarkurs er oppdatert til dagens korrekte verdier. Mitt estimat for hele Utica er i dag 31.1 kr, 389 mill aksjer og dollarkurs 7,8. Lorraine og andre formasjoner er ikke med her. Nå begynner det å ligne på noe! Videre har Pareto landet på et Risked tall på 8 kr med 30% sannsynlighet som de vil justere opp hvis reguleringene kommer inn etter deres forventninger. Vi har tidligere hørt dette kanskje revideres til 70% sannsynlighet, det nye risked tallet skulle i så fall bli i størrelsesorden 18-19 kr. For meg virker det som Pareto nå har blitt mer realistisk utfra verdiene. En større thumbs up her!
Oppsummert ser vi nå at verdiene er i ferd med å deriskes og at der er stor avstand fra dagens manipulerte kurs og opp der kursen bør ligge. Jordan er fremdeles ikke med, og det er her de virkelig store pengene kan ligge! Gledelig nytt over hele linjen!
-------------------------------------------

Ja, går ikke dette til himmels med Stjerne-Reiser så vet ikke jeg. :)
Redigert 20.01.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 05:56 2390

Verdier er det. Og manipulerende dagtradere er det også. Når man får presset ut manipulert dritt går det til himmels.
Ikke før
Jensi
08.03.2018 kl 07:44 2389

tro med lidt tålmodighed - bliver alt godt til sidst !
men rigtig - der er handler som man ikke lige kan se logikken i på OSEBX
Falkland
08.03.2018 kl 08:47 2389

Burde stige 10-15% i dag bare på denne analysen!
På sporet
08.03.2018 kl 10:34 2389

Jeg ser ikke noe sted at pareto har økt kursmålet. har det blitt lagt ut noe sted?
Tomta
08.03.2018 kl 10:48 2389

Jeg lurer på det samme På sporet. Har kun sett at silver kommenterer den. Mulig den foreløpig kun er tilgjengelig for Pareto-kunder.

https://questerre.wordpress.com/


Redigert 08.03.2018 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Tobias
08.03.2018 kl 11:00 2389

Analysen ligger på Pareto Securities hjemmeside. (må ha tilgang). Den ble oppdatert i går kveld.
Tomta
08.03.2018 kl 11:05 2388

Mange takk Tobias.

Får håpe den snart dukker opp i finanspressen så dette kan begynne å ta skikkelig av.