PHO huff ikke la kineserne stikke av med hele fortjenesten

ITinvest
PHO 10.07.2019 kl 22:21 17391

Huff blir forbannet av dette.
Hvis de kommer med ett bud på 100,- nå får de vel hele selskapet.
Norge har nå forsket frem noen utrolige produkter, over 20 år forsking.
Tror det her er potensiale for kursen på 500,- --- 1000,-.
Akkurat hvor vi lander har jeg ikke kompetanse til å si noe om.
Kineserne har vist seg mange ganger att de er utrolig lansiktige, strategiske og sleipe.
Vi norrmenn er meget gode ingeniører/forskere, med utrolig dårlige forretnings folk.
Mange selskaper har blitt solgt til utlandet for lave priser.

Faan, vi er noen hengehuer når i skal gjøre butikk av det vi skaper.

Så for meg en 10 ganger i denne aksjen, men det går vel til helvete .

Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.07.2019 kl 10:58 4352

Nå tror jeg du tillegger en småaksjonær betydelig mer innflytelse enn hva han i virkeligheten har. I tillegg nedvurderer du aktører som kan være i posisjon til å legge inn bud. For jeg har ingen tro på at en slik aktør vil la innspill fra en liten enkeltaksjonær være avgjørende for hvilke utspill en slik aktør gjør ovenfor PHO. Men uansett så er ikke slik fremferd vi verken skal bejuble eller akseptere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.07.2019 kl 10:55 3083

De som har så liten tillit til PHO & kineserne at de tror de lar seg lede av en mail fra en Mr. Nobody bør absolutt ikke investere i aksjen.
Dette er det dummeste jeg har sett på lenge !
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 10:53 3061

Hehe.. ja da regner jeg med at kineserne kastet seg over kalkulatoren .
Vet du hva de (kineserne) svarte ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Hayen
12.07.2019 kl 10:49 3057

Focuss,

Har du sett mailen som ble sendt?
Hvis nei, hvordan i alle dager kan du kverne på et hypotetisk innhold om igjen og om igjen?

Det du bedriver nå er i grenseland trakassering

Svaret fra Asieris tyder ikke på at epost sendt de ikke har det innhold du skisserer
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 10:47 3048

Han trodde 100 ( 2mrd) kr var for lite, men 150 kunne nok få oppslutning (3mrd)
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 10:44 3058

Nå synes jeg diskusjonen når nye lavmål. Sammenlikning med å pushe meglerhus er da helt på jorde.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 10:44 3051

Det er greit focuss,
Men hverken du eller jeg kjenner innholdet i mailen som ble sendt til dem, hvertfall gjør ikke jeg det.
Og jeg er fullstendig klar over det du skriver, men årsaken til at dette blir et samtalemne er at personen som sendte denne var villig til å dele svaret med andre.
Jeg kan garantere at han er ikke den eneste som fyrer avsted forespørsler rundt omkring, de tror jeg det er mange av, men vi hører ikke noe om det.
Rett eller galt skal ikke jeg si så mye mer om, men vi skal være litt forsiktig med å lage hakkekylling av engasjerte aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 10:42 3052

Ja om det er noen som er flink att skrive mail, så hadde det vart greit om de skrev en til Trump. Og opplyste han om att
amerikanske urologer bevisst bruker en behandling WLC som er dyrare og sæmre. Før att melke amerikanske skattebetalere
på en masse penger. Hadde satt pris på om han delte svaret.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 10:39 3063

Andy
Diskusjonen går på hva som er akseptabelt og hva som ikke er akseptabelt. Av alle vanskelige saker her i livet så er dette ikke en av dem. Det er ikke akseptabelt at en enkelt aksjonær sender en belærende mail til kontrakts motpart om hva som kan være det laveste budet for å få aksept.

Rett og slett tragisk at det skal være nødvendig å diskutere slikt. Vitner om stor umodenhet. Hva som kan og ikke kan forhindres har ingenting med saken å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 10:31 3082

Selv pusher jeg både Norne, Edison, Arctic, DNB, E24, Hegnar, FA, DN etc. jevnlig for å få dem på banen med nyheter og artikler om PHO.
Tanken er alltid god og ment til det beste for alle aksjonærer i selskapet, men resultatet blir ikke alltid som jeg hadde ønsket.
Ref. Edison sin forrige analyse hvor dem brettet utover og la vekt på at dette var en "betalt" analyse, men summen tenker jeg er med på å få PHO fram i lyset.

I tillegg kan jeg nevne at selskapet også pushes med jevne mellomrom. Senest idag fikk jeg tilbakemelding fra selskapet om at topp 20 vil oppdateres kun sporadisk gjennom sommeren. Dette som resultat på min henvendelse til dem på mandag kl10 da listen ikke var oppdatert.
I utgangspunktet velger jeg å tro at de fleste mennesker har gode hensikter med hva de foretar seg og hvertfall når en deler noe et sted hvor identiteten er kjent. At en kan trå "feil" en og annen gang kan dessverre skje, men det er menneskelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 10:21 3113

pafo,
Jeg er enig i det du skriver.
Synes enkelte her på HO har hausset denne mailen over alle støvelskaft.
Det sitter drøyt 3200 aksjonærer i Photocure, mange av dem er garantert engasjert i sin egen investering, mens andre bare lar det skure å gå og sjekker knapt kurs mer enn en gang i måneden.
Det er ikke annet å forvente at noen(og jeg tror det er mange) sender mail henvendelser rundt omkring for å få fatt i mer informasjon.
All denne støyen som enkelte har laget ut av dette har hvertfall ført til at innleggene som skapte mye positivt engasjement har blitt slettet.
Er det slik vi vil ha det? Det vil hvertfall medføre at flere tenker seg grundig om før en gidder å dele noe med medaksjonærer.
Kjenner at jeg blir både forbannet og frustrert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 10:05 3154

Det var vurderinger rundt hvor lavt man kan gå for å få aksept.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 09:55 3166

Bare to uker siden det var svært uheldig å selge seg ut på en fredag. Folket er tydeligvis tunglærte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 09:55 3166

dette blir før dumt om man utgir seg før att representerer ett selskap så gjeller visse regler. Men så lenge du bare representerer
deg selv, så har ingen andre med att gjøre vad du som person gjør med din investering..
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Computum
12.07.2019 kl 09:44 3196

Det korrekte er at aksjonærene kommuniserer med styret og styret kommuniserer med ledelsen. Jeg har personlig syndet litt her, da jeg har kommunisert direkte med ledelsen. Men å ta en "shortcut" forbi både styre og ledelse er uhørt. Det blir omtrent som at en menig soldat som er høy på seg selv begynner fredsforhandlinger med fienden. En annen sak er at styret ikke er så lett tilgjengelig for den lille aksjonær. Der burde det være lettere å komme med innspill.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 09:26 3259

Å shorte en illiquid aksje som PHO kan ikke bare føre til at man brenner fingrene. Da kan hele armen forsvinne. Regner med at salg av Cevira ikke var noe MW hadde ofret en tanke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 09:18 3291

LM
Det er da mange ting man ikke kan forhindre, men de samme tingene blir ikke mer akseptabelt av den grunn. Å bejuble uakseptabel fremferd fører ikke godt med seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Mdg1
12.07.2019 kl 09:12 3320

Tror det er lite grunn til å frykte at patenten går ut. Det er neppe noen som vil bruke milliarder på å få ut nye scop til markedet i dagens situasjon. Om markedet løsner og pho begynner å omsette for mrd'er i året vil det kanskje komme konkurrenter. Med cevira på toppen burde kursen vært over 100 kr
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.07.2019 kl 09:10 3330

Jeg har såpass tiltro til både det kinesiske selskapet og Photocure at de ikke legger det minste vekt på hva en eller annen "Ole Olsen from Norway" måtte fable om i en mail. Profesjonelle bedriftseiere forholder seg til kalkyler og forhandlinger.
Slutt å tulle om dette Focuss.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.07.2019 kl 09:07 3343

Ikke uenig i det. Men så er det da også en god grunn til at man kan bli skutt i krig for slik oppførsel. Men problemet er det samme som i et aksjeselskap; mennesker er individer og handler ut fra individuelle interesser, gjerne styrt av en dyptliggende menneskelig egenskap; egoisme. Selv den nåværende amerikanske president er styrt av den slags egenskaper.

Man har forsøkt å presse menneskene inn i politiske systemer der egoismen skulle undetrykkes og alle skulle behandles likt. Kommunisme heter det. Vi så hvordan det gikk. Og det måttte gå åt skogen når dem som satt på toppen fråtset i goder som folket ikke fikk delta i.

Det er helt umulig å kontrollere alle aksjonærene i et selskap som PHO og individer vil kunne handle ut fra eget forgodtbefinnende og egne interesser. Skulle vi klart å forhindre den slags utspill som i fikk denne ukene, så måtte man innført dødsstraff også for aksjonærene. Akkurat det tror jeg ikke blir så veldig lett, for å si det mildt. Det eneste man kan gjøre er å appelere til aksjonærene sin fornuft og påpeke at den slags ting ikke skal skje. Men forhindre det? Nope, det tror jeg ikke er mulig.

Samtidfig må vi ikke undervurdere verken ledelsen i PHO eller større aktører, det være seg BP eller andre kapitalsterke aktører, som har interesse i PHO. De vet nok ganske sikkert hvilke mulighetsvindu som finnes når markedet priser en potensiell pengemaskin slik den gjør. Tror ingen trenger lære far å ...........

Ha en riktig god sommerdag! Nyt den lyse tiden! I år kan ikke høsten komme fort nok! Mørketoid for andre kan fort vise seg å bli en lysende party time for oss PHO aksjonærer! ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 09:03 3355

Focuss - dette er en enkelt aksjonær, som jeg har forstått verken har gitt uttrykk for å ha noe mandat eller representerer styret, i denne sammenheng. Mener du at en aksjonær ikke åpenlyst ( f.eks i media, på HO forum eller andre kanaler) kan gi uttrykk for at en vil selge sine aksjer til en gitt pris, f.eks til kr 400? Hvor smart det vil være kan diskuteres - men hva er det du egentlig er bekymret for?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
12.07.2019 kl 08:42 3418

LM
Det er ingen bagatell at en aksjonær som presumptivt kjenner aksjen godt sender mail til motpart med sin vurdering av hvor lavt det antagelig er mulig å gå for å få kjøpt selskapet. Det er ikke bare stupid, det er også utrolig frekt i forhold til andre aksjonærer. Han har intet mandat til slike utspill. Ok så kan man si at han kan være en kar i akutt pengenød, men det endrer ingenting. I krig blir man skutt for slik fremferd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 08:41 3424

Trur eg skall låte den stå obesvart.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Fevang
12.07.2019 kl 08:17 3495

Du skriver: "Det samme gjeller MW sin short på 1,4 % av aksjene, som
ikke kan komme på markedet til høystbydende uten att kursen raser. Det tyder i alle fall ikke på ett solid selskap, som tål
omsetning av aksjer."

Short-aksjer kommer jo IKKE på markedet - de må jo kjøpes inn!! Vet du ikke det????
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.07.2019 kl 07:50 3547

Det er ikke mulig å kontrollere sine aksjonærer til en slik grad at ingen av dem kontakter samarbeidspartnere, potensielle oppkjøpere, kunder osv. Men vi får da håpe at dem som blir kontaktet evner å skille mellom en tilfeldig, ivrig aksjonær og ledelsen/styret i PHO.
Jeg tror ikke man skal påføre seg selv hjerteinfarkt pga dette. Synes det hele har utviklet seg til storm i et vannglass. Håper at ledelsen og styret har viktigere saker å jobbe med enn overivrige aksjonærer.

God sommer! Nye en god GT og solen! Høsten kan bli meget heftig!
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Andobackman
12.07.2019 kl 07:09 3615

Er dette e-posten som startet spørsmålene (og frykten for å bli solgt for 150 kr aksjen)? Håper ikke noen kjøpte aksjer basert på det. Fjolseri...
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 05:41 3670

Det er utroligt barnsligt mye som skrives her, om en stor aksjenær vil sondere salg av aksjer eller selskap. Må han spørre focuss
først, eller står det han fritt att disponere sin investering som han vil. Det samme gjeller MW sin short på 1,4 % av aksjerne, som
ikke kan komme på markedet til høystbydande uten att kursen raser. Det tyder i alle fall ikke på ett solid selskap, som tål
omsettning av aksjer.

Men focuss vil jo ha det til att kursen hadde vart nærmare 100 kr nu om ikke shorten kom. det seier en del om hans omdømme.
Han mener jo og att PHO selgere er bedre eksperter på scope en Karl Storz, problemet er bare att de vet ikke hvor de skall få
dem solgt. Det er brukt 5 år og 430 mil på 171 scope, så de er uten tvivel kostbare. Men så er det jo i en 5 år lang lanseringsfase.

Ja er jo lit forundret over att Kineserne ikke prøvde kjøpe produktet Cevira, som eg trur blir en suksess. Men att de ikke byr
på PHO og cysview er noe helt annet. Da det er bare 2 mån til patentet utgår i Europa og verden, mens det er bare er
10 mån til det utgår i USA og. Det finnes ingen garantier att du får beholde markedet før deg selv.

Potensialet finnes der, men om det blir BLC med cysview eller en kopi, er det vel ingen som vet. Per idag er nok markedet
før litet til en kopi. Men eg mener PHO skall ikke bruke opp sine penger på att skape ett marked som de ikke vet om de får
beholde. Men har de noen opplysninger om patentsituasjonen så bør de komme med den senest Q2 anners er de nok før
att regnet som tapt.

Den dagen Karl Storz kan selge sine scope selv finnes det ett litet håp att BLC kan bli SoC. Men det er jo ikke mange her
som trur KS selger scope. Og att sykehus trenger dobbelt så mange pasienter nær de går over til BLC TURBT er vel
givet om de skall opprettholde antalet behandlinger. Da det tar dobbelt så lang tid til tilbakefall og neste behandlings
omgang.

Så får vi utgå fra att det står alle fritt att selge sine aksjer og hele selskapet om de klarer det til hvem de vil.
Kineserne har jo studier på forbedret effekt av cellgift og BCG i blæren på gang. Så de har i alle fall ikke truen på
att BLC skall ta over markedet. Så der er nok focuss ute og vimser igjen. Og den der ekspertgruppen til focuss
som ikke gidder skaffe flexiscope ens en gang, er vel ikke noe godt eksempel til att reklamere før scope.

Må seie det er litt merkelig i Norden og Tyskland og, der de gjenomført meget gode studier med Flexiscope.
Men det virker ikke som noe større interesse før att bruke dem i Turbt eller oppfølgning, men det kommer jo
meget lite informasjon om vad som skjer.

Det er vel i stort sett bare informasjon om problemer og salgsprosesser med scope som kommt hittils.
Resten er vel forventninger som viser seg med tiden om de blir innfridd.

Cevira er i alle fall ett produkt som de fleste damer kommer att sette pris på, om det håller vad det lover.
Og PHO stopper att bruke penger på salg av scope, som tar 4 år innen de gir noen inntekter så blir dette meget bra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
olemt
12.07.2019 kl 01:59 3709

http://www.asieris.cn/index.php/list/en_areas

Det fremgår her at ett av fokusområdene for Asieris er nettopp blærekreft. Er «brohodet» for PHO dermed etablert i Kina for Cysview også?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 00:49 3745

Det er ikke så lenge siden nissesjefen satt på HO og skrev børsmeldinger.
Om mulig ennå mer evneveikt enn å forhandle fram salg av selskapet på FB.

Ikke glem at alle som skjønner seg på pho, har samlet seg på FB, all tid det er der den viktige, og korrekte, informasjonen deles.

LMFAO
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 00:20 3780

Hva defineres som småaksjonærer?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Fevang
12.07.2019 kl 00:14 3792

Det blir nok foretatt mange ulike henvendelser til selskaper rundt omkring.

Det spesielle var kanskje at den ble besvart??

Så kanskje du heller skal være sinna på kinesere??

Mitt råd er at du skal ignorere det hele.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
bravi
12.07.2019 kl 00:09 3802

Hva med kompetansen til de som har sittet i styret i Photocure, det er ikke så lenge siden Egf og 2 nye styremedlemmer.

Den mest effektive (og eneste) måten man kan unngå episoder med at småaksjonærer "sjekker" med partnere, samarbeidspartnere og motparter er at selskapet selv begynner å levere resultater og aksjekurs som er i rimelig forhold til potensiale og forventninger. Hvis selskapet ikke klarer det vil alltids noen akskonærer bli stående å bite i nettingeb
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
11.07.2019 kl 23:40 3853

Får bare håpe at slike ting ikke fortsetter for ellers så må man spørre seg om man i det hele tatt får kompetente folk til å sitte i styret for Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Durable
11.07.2019 kl 23:40 3853

Det var en aksjonær i NANO som hadde ringt rundt til sykehus vedrørende kliniske studier.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
11.07.2019 kl 23:29 3882

At aksjonærer virker helt desperate etter å få solgt selskapet er ikke å la være å hjemme seg, det er å svekke selskapets posisjon i forbindelse med forhandlinger etc. Det viser også at aksjonærer ikke har tillit til styret og svekker deres autoritet. Man må gjerne kritisere styret og ledelse, men en fordel at det er fornuftig begrunnet og saklig, og det bør gjøres hjemme. Ikke hos kontrakts motparter. Nå har styret og ledelsen levert varene på en god måte når det gjelder Cevira. Da blir det som det sies ikke bare flaut, men frekt ovenfor andre aksjonærer og uforstandig i forhold til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
bravi
11.07.2019 kl 23:15 3926

kreinh, jeg er helt enig, man må få fart på sakene, ikke gjemme seg.
Klart det kan være ubehagelig for ledelse og styre at småaksjonærer kikker dem litt i kortene, spesielt hvis de selv ikke har greid å levere resultater. Det var tilfellet i eksemplene som Computum nevner.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
kreinh
11.07.2019 kl 23:00 3968

Rock the boat! Få litt action. Det var alt for dødt i denne aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.07.2019 kl 22:51 3986

Tror kanskje at det ikke er så uvanlig at småaksjonærer sender eposter i hytt og vær. Det rare i dette tilfellet er at mottaker gadd å svare.. Kanskje skyldes det en litt annen kultur for slike ting i Kina?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
focuss
11.07.2019 kl 22:32 4056

Computum
Hørte det var en aksjonær som drev å ringte til sykehus for å spørre hvordan det gikk med kliniske forsøk. Hørte selskapet ble mildt sagt sjokkerte og mente de kunne ødelegge hele interessen på sykehuset for studien. Ble tatt opp på en podcast, mener det var en PCIB aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare