PHO huff ikke la kineserne stikke av med hele fortjenesten
Huff blir forbannet av dette.
Hvis de kommer med ett bud på 100,- nå får de vel hele selskapet.
Norge har nå forsket frem noen utrolige produkter, over 20 år forsking.
Tror det her er potensiale for kursen på 500,- --- 1000,-.
Akkurat hvor vi lander har jeg ikke kompetanse til å si noe om.
Kineserne har vist seg mange ganger att de er utrolig lansiktige, strategiske og sleipe.
Vi norrmenn er meget gode ingeniører/forskere, med utrolig dårlige forretnings folk.
Mange selskaper har blitt solgt til utlandet for lave priser.
Faan, vi er noen hengehuer når i skal gjøre butikk av det vi skaper.
Så for meg en 10 ganger i denne aksjen, men det går vel til helvete .
Hvis de kommer med ett bud på 100,- nå får de vel hele selskapet.
Norge har nå forsket frem noen utrolige produkter, over 20 år forsking.
Tror det her er potensiale for kursen på 500,- --- 1000,-.
Akkurat hvor vi lander har jeg ikke kompetanse til å si noe om.
Kineserne har vist seg mange ganger att de er utrolig lansiktige, strategiske og sleipe.
Vi norrmenn er meget gode ingeniører/forskere, med utrolig dårlige forretnings folk.
Mange selskaper har blitt solgt til utlandet for lave priser.
Faan, vi er noen hengehuer når i skal gjøre butikk av det vi skaper.
Så for meg en 10 ganger i denne aksjen, men det går vel til helvete .
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Focuss - dette er en enkelt aksjonær, som jeg har forstått verken har gitt uttrykk for å ha noe mandat eller representerer styret, i denne sammenheng. Mener du at en aksjonær ikke åpenlyst ( f.eks i media, på HO forum eller andre kanaler) kan gi uttrykk for at en vil selge sine aksjer til en gitt pris, f.eks til kr 400? Hvor smart det vil være kan diskuteres - men hva er det du egentlig er bekymret for?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Londonmannen
12.07.2019 kl 09:07
3656
Ikke uenig i det. Men så er det da også en god grunn til at man kan bli skutt i krig for slik oppførsel. Men problemet er det samme som i et aksjeselskap; mennesker er individer og handler ut fra individuelle interesser, gjerne styrt av en dyptliggende menneskelig egenskap; egoisme. Selv den nåværende amerikanske president er styrt av den slags egenskaper.
Man har forsøkt å presse menneskene inn i politiske systemer der egoismen skulle undetrykkes og alle skulle behandles likt. Kommunisme heter det. Vi så hvordan det gikk. Og det måttte gå åt skogen når dem som satt på toppen fråtset i goder som folket ikke fikk delta i.
Det er helt umulig å kontrollere alle aksjonærene i et selskap som PHO og individer vil kunne handle ut fra eget forgodtbefinnende og egne interesser. Skulle vi klart å forhindre den slags utspill som i fikk denne ukene, så måtte man innført dødsstraff også for aksjonærene. Akkurat det tror jeg ikke blir så veldig lett, for å si det mildt. Det eneste man kan gjøre er å appelere til aksjonærene sin fornuft og påpeke at den slags ting ikke skal skje. Men forhindre det? Nope, det tror jeg ikke er mulig.
Samtidfig må vi ikke undervurdere verken ledelsen i PHO eller større aktører, det være seg BP eller andre kapitalsterke aktører, som har interesse i PHO. De vet nok ganske sikkert hvilke mulighetsvindu som finnes når markedet priser en potensiell pengemaskin slik den gjør. Tror ingen trenger lære far å ...........
Ha en riktig god sommerdag! Nyt den lyse tiden! I år kan ikke høsten komme fort nok! Mørketoid for andre kan fort vise seg å bli en lysende party time for oss PHO aksjonærer! ;-))
Man har forsøkt å presse menneskene inn i politiske systemer der egoismen skulle undetrykkes og alle skulle behandles likt. Kommunisme heter det. Vi så hvordan det gikk. Og det måttte gå åt skogen når dem som satt på toppen fråtset i goder som folket ikke fikk delta i.
Det er helt umulig å kontrollere alle aksjonærene i et selskap som PHO og individer vil kunne handle ut fra eget forgodtbefinnende og egne interesser. Skulle vi klart å forhindre den slags utspill som i fikk denne ukene, så måtte man innført dødsstraff også for aksjonærene. Akkurat det tror jeg ikke blir så veldig lett, for å si det mildt. Det eneste man kan gjøre er å appelere til aksjonærene sin fornuft og påpeke at den slags ting ikke skal skje. Men forhindre det? Nope, det tror jeg ikke er mulig.
Samtidfig må vi ikke undervurdere verken ledelsen i PHO eller større aktører, det være seg BP eller andre kapitalsterke aktører, som har interesse i PHO. De vet nok ganske sikkert hvilke mulighetsvindu som finnes når markedet priser en potensiell pengemaskin slik den gjør. Tror ingen trenger lære far å ...........
Ha en riktig god sommerdag! Nyt den lyse tiden! I år kan ikke høsten komme fort nok! Mørketoid for andre kan fort vise seg å bli en lysende party time for oss PHO aksjonærer! ;-))
Scoopfinder
12.07.2019 kl 09:10
3643
Jeg har såpass tiltro til både det kinesiske selskapet og Photocure at de ikke legger det minste vekt på hva en eller annen "Ole Olsen from Norway" måtte fable om i en mail. Profesjonelle bedriftseiere forholder seg til kalkyler og forhandlinger.
Slutt å tulle om dette Focuss.
Slutt å tulle om dette Focuss.
Mdg1
12.07.2019 kl 09:12
3633
Tror det er lite grunn til å frykte at patenten går ut. Det er neppe noen som vil bruke milliarder på å få ut nye scop til markedet i dagens situasjon. Om markedet løsner og pho begynner å omsette for mrd'er i året vil det kanskje komme konkurrenter. Med cevira på toppen burde kursen vært over 100 kr
focuss
12.07.2019 kl 09:18
3604
LM
Det er da mange ting man ikke kan forhindre, men de samme tingene blir ikke mer akseptabelt av den grunn. Å bejuble uakseptabel fremferd fører ikke godt med seg.
Det er da mange ting man ikke kan forhindre, men de samme tingene blir ikke mer akseptabelt av den grunn. Å bejuble uakseptabel fremferd fører ikke godt med seg.
focuss
12.07.2019 kl 09:26
3572
Å shorte en illiquid aksje som PHO kan ikke bare føre til at man brenner fingrene. Da kan hele armen forsvinne. Regner med at salg av Cevira ikke var noe MW hadde ofret en tanke.
Computum
12.07.2019 kl 09:44
3509
Det korrekte er at aksjonærene kommuniserer med styret og styret kommuniserer med ledelsen. Jeg har personlig syndet litt her, da jeg har kommunisert direkte med ledelsen. Men å ta en "shortcut" forbi både styre og ledelse er uhørt. Det blir omtrent som at en menig soldat som er høy på seg selv begynner fredsforhandlinger med fienden. En annen sak er at styret ikke er så lett tilgjengelig for den lille aksjonær. Der burde det være lettere å komme med innspill.
dette blir før dumt om man utgir seg før att representerer ett selskap så gjeller visse regler. Men så lenge du bare representerer
deg selv, så har ingen andre med att gjøre vad du som person gjør med din investering..
deg selv, så har ingen andre med att gjøre vad du som person gjør med din investering..
Bare to uker siden det var svært uheldig å selge seg ut på en fredag. Folket er tydeligvis tunglærte.
focuss
12.07.2019 kl 10:05
3467
Det var vurderinger rundt hvor lavt man kan gå for å få aksept.
pafo,
Jeg er enig i det du skriver.
Synes enkelte her på HO har hausset denne mailen over alle støvelskaft.
Det sitter drøyt 3200 aksjonærer i Photocure, mange av dem er garantert engasjert i sin egen investering, mens andre bare lar det skure å gå og sjekker knapt kurs mer enn en gang i måneden.
Det er ikke annet å forvente at noen(og jeg tror det er mange) sender mail henvendelser rundt omkring for å få fatt i mer informasjon.
All denne støyen som enkelte har laget ut av dette har hvertfall ført til at innleggene som skapte mye positivt engasjement har blitt slettet.
Er det slik vi vil ha det? Det vil hvertfall medføre at flere tenker seg grundig om før en gidder å dele noe med medaksjonærer.
Kjenner at jeg blir både forbannet og frustrert.
Jeg er enig i det du skriver.
Synes enkelte her på HO har hausset denne mailen over alle støvelskaft.
Det sitter drøyt 3200 aksjonærer i Photocure, mange av dem er garantert engasjert i sin egen investering, mens andre bare lar det skure å gå og sjekker knapt kurs mer enn en gang i måneden.
Det er ikke annet å forvente at noen(og jeg tror det er mange) sender mail henvendelser rundt omkring for å få fatt i mer informasjon.
All denne støyen som enkelte har laget ut av dette har hvertfall ført til at innleggene som skapte mye positivt engasjement har blitt slettet.
Er det slik vi vil ha det? Det vil hvertfall medføre at flere tenker seg grundig om før en gidder å dele noe med medaksjonærer.
Kjenner at jeg blir både forbannet og frustrert.
Selv pusher jeg både Norne, Edison, Arctic, DNB, E24, Hegnar, FA, DN etc. jevnlig for å få dem på banen med nyheter og artikler om PHO.
Tanken er alltid god og ment til det beste for alle aksjonærer i selskapet, men resultatet blir ikke alltid som jeg hadde ønsket.
Ref. Edison sin forrige analyse hvor dem brettet utover og la vekt på at dette var en "betalt" analyse, men summen tenker jeg er med på å få PHO fram i lyset.
I tillegg kan jeg nevne at selskapet også pushes med jevne mellomrom. Senest idag fikk jeg tilbakemelding fra selskapet om at topp 20 vil oppdateres kun sporadisk gjennom sommeren. Dette som resultat på min henvendelse til dem på mandag kl10 da listen ikke var oppdatert.
I utgangspunktet velger jeg å tro at de fleste mennesker har gode hensikter med hva de foretar seg og hvertfall når en deler noe et sted hvor identiteten er kjent. At en kan trå "feil" en og annen gang kan dessverre skje, men det er menneskelig.
Tanken er alltid god og ment til det beste for alle aksjonærer i selskapet, men resultatet blir ikke alltid som jeg hadde ønsket.
Ref. Edison sin forrige analyse hvor dem brettet utover og la vekt på at dette var en "betalt" analyse, men summen tenker jeg er med på å få PHO fram i lyset.
I tillegg kan jeg nevne at selskapet også pushes med jevne mellomrom. Senest idag fikk jeg tilbakemelding fra selskapet om at topp 20 vil oppdateres kun sporadisk gjennom sommeren. Dette som resultat på min henvendelse til dem på mandag kl10 da listen ikke var oppdatert.
I utgangspunktet velger jeg å tro at de fleste mennesker har gode hensikter med hva de foretar seg og hvertfall når en deler noe et sted hvor identiteten er kjent. At en kan trå "feil" en og annen gang kan dessverre skje, men det er menneskelig.
focuss
12.07.2019 kl 10:39
3378
Andy
Diskusjonen går på hva som er akseptabelt og hva som ikke er akseptabelt. Av alle vanskelige saker her i livet så er dette ikke en av dem. Det er ikke akseptabelt at en enkelt aksjonær sender en belærende mail til kontrakts motpart om hva som kan være det laveste budet for å få aksept.
Rett og slett tragisk at det skal være nødvendig å diskutere slikt. Vitner om stor umodenhet. Hva som kan og ikke kan forhindres har ingenting med saken å gjøre.
Diskusjonen går på hva som er akseptabelt og hva som ikke er akseptabelt. Av alle vanskelige saker her i livet så er dette ikke en av dem. Det er ikke akseptabelt at en enkelt aksjonær sender en belærende mail til kontrakts motpart om hva som kan være det laveste budet for å få aksept.
Rett og slett tragisk at det skal være nødvendig å diskutere slikt. Vitner om stor umodenhet. Hva som kan og ikke kan forhindres har ingenting med saken å gjøre.
Ja om det er noen som er flink att skrive mail, så hadde det vart greit om de skrev en til Trump. Og opplyste han om att
amerikanske urologer bevisst bruker en behandling WLC som er dyrare og sæmre. Før att melke amerikanske skattebetalere
på en masse penger. Hadde satt pris på om han delte svaret.
amerikanske urologer bevisst bruker en behandling WLC som er dyrare og sæmre. Før att melke amerikanske skattebetalere
på en masse penger. Hadde satt pris på om han delte svaret.
Det er greit focuss,
Men hverken du eller jeg kjenner innholdet i mailen som ble sendt til dem, hvertfall gjør ikke jeg det.
Og jeg er fullstendig klar over det du skriver, men årsaken til at dette blir et samtalemne er at personen som sendte denne var villig til å dele svaret med andre.
Jeg kan garantere at han er ikke den eneste som fyrer avsted forespørsler rundt omkring, de tror jeg det er mange av, men vi hører ikke noe om det.
Rett eller galt skal ikke jeg si så mye mer om, men vi skal være litt forsiktig med å lage hakkekylling av engasjerte aksjonærer.
Men hverken du eller jeg kjenner innholdet i mailen som ble sendt til dem, hvertfall gjør ikke jeg det.
Og jeg er fullstendig klar over det du skriver, men årsaken til at dette blir et samtalemne er at personen som sendte denne var villig til å dele svaret med andre.
Jeg kan garantere at han er ikke den eneste som fyrer avsted forespørsler rundt omkring, de tror jeg det er mange av, men vi hører ikke noe om det.
Rett eller galt skal ikke jeg si så mye mer om, men vi skal være litt forsiktig med å lage hakkekylling av engasjerte aksjonærer.
focuss
12.07.2019 kl 10:44
3373
Nå synes jeg diskusjonen når nye lavmål. Sammenlikning med å pushe meglerhus er da helt på jorde.
focuss
12.07.2019 kl 10:47
3363
Han trodde 100 ( 2mrd) kr var for lite, men 150 kunne nok få oppslutning (3mrd)
Hayen
12.07.2019 kl 10:49
3372
Focuss,
Har du sett mailen som ble sendt?
Hvis nei, hvordan i alle dager kan du kverne på et hypotetisk innhold om igjen og om igjen?
Det du bedriver nå er i grenseland trakassering
Svaret fra Asieris tyder ikke på at epost sendt de ikke har det innhold du skisserer
Har du sett mailen som ble sendt?
Hvis nei, hvordan i alle dager kan du kverne på et hypotetisk innhold om igjen og om igjen?
Det du bedriver nå er i grenseland trakassering
Svaret fra Asieris tyder ikke på at epost sendt de ikke har det innhold du skisserer
Hehe.. ja da regner jeg med at kineserne kastet seg over kalkulatoren .
Vet du hva de (kineserne) svarte ?
Vet du hva de (kineserne) svarte ?
Scoopfinder
12.07.2019 kl 10:55
3398
De som har så liten tillit til PHO & kineserne at de tror de lar seg lede av en mail fra en Mr. Nobody bør absolutt ikke investere i aksjen.
Dette er det dummeste jeg har sett på lenge !
Dette er det dummeste jeg har sett på lenge !
Londonmannen
12.07.2019 kl 10:58
4734
Nå tror jeg du tillegger en småaksjonær betydelig mer innflytelse enn hva han i virkeligheten har. I tillegg nedvurderer du aktører som kan være i posisjon til å legge inn bud. For jeg har ingen tro på at en slik aktør vil la innspill fra en liten enkeltaksjonær være avgjørende for hvilke utspill en slik aktør gjør ovenfor PHO. Men uansett så er ikke slik fremferd vi verken skal bejuble eller akseptere.
Computum
12.07.2019 kl 11:02
4602
"så liten tillit til PHO & kineserne at de tror de lar seg lede av en mail"
Det er det selvfølgelig ingen som tror, Scoopfinder. Det er ikke det diskusjonen dreier seg om. Men det er sikkert vanskelig for deg å se det?
Det er det selvfølgelig ingen som tror, Scoopfinder. Det er ikke det diskusjonen dreier seg om. Men det er sikkert vanskelig for deg å se det?
Scoopfinder
12.07.2019 kl 11:04
4606
Skjerpings Comp !
Det nivået der gidder jeg ikke senke meg ned til
Det nivået der gidder jeg ikke senke meg ned til
focuss
12.07.2019 kl 11:05
4605
Hayen
Du spør om jeg har sett mailen. Jeg har sett dette og det holder i massevis.
Kreinh
10.07.2019 kl 11:17
634
Klippet og limt fra Facebook:
"David Wilson i ASIERIS sier man vurderte oppkjøp av PHOTOCURE.
Eg synes det var merkelig at det var ingen diskusjoner rundt hvorfor Asieris betaler opp til 2,1.Milliard NOK visst utvikling og godkjenning av Cevira går bra, samtidig som Photucure i dag verdsettes til ca 1,1.Milliard.
Eg sendte email til Asieris og spurte om man hadde vurdert å kjøpe opp hele selskapet for samme sum som man betaler ut visst Cevira får full godkjenning. Det vil si at dagens aksjonærer hadde ved oppkjøp fått ca 100% gevinst. Asieris hadde da utrolig nok fått Cysview med på kjøpet. Samtidig så nevner eg i email at man sansynligvis ikke hadde fått med seg alle aksjonærer til et så lavt bud, deriblant meg selv. Men hadde man lagt inn bud på eks 3.mrd. så trur eg nok flere hadde vurdert salg.
Man hadde da fått Cysiview for latterlige 900.mill., pluss selskapets kontantbeholdning og andre eiendeler.
Eg hadde ikke regnet med svar på min hendvendelse, men den kom i dag.
Er usikker på om det er "innenfor" å legge ut tilbakemelding på FB siden våres.
Noen som vet om regelverket angående dette?
Deler gjerne om det er interesse for det."
Siden dette er offentliggjort på Facebook ser jeg ikke galt i å dele det videre. Er dog litt i tvil...
Redigert 10.07.2019 kl 11:18
Du spør om jeg har sett mailen. Jeg har sett dette og det holder i massevis.
Kreinh
10.07.2019 kl 11:17
634
Klippet og limt fra Facebook:
"David Wilson i ASIERIS sier man vurderte oppkjøp av PHOTOCURE.
Eg synes det var merkelig at det var ingen diskusjoner rundt hvorfor Asieris betaler opp til 2,1.Milliard NOK visst utvikling og godkjenning av Cevira går bra, samtidig som Photucure i dag verdsettes til ca 1,1.Milliard.
Eg sendte email til Asieris og spurte om man hadde vurdert å kjøpe opp hele selskapet for samme sum som man betaler ut visst Cevira får full godkjenning. Det vil si at dagens aksjonærer hadde ved oppkjøp fått ca 100% gevinst. Asieris hadde da utrolig nok fått Cysview med på kjøpet. Samtidig så nevner eg i email at man sansynligvis ikke hadde fått med seg alle aksjonærer til et så lavt bud, deriblant meg selv. Men hadde man lagt inn bud på eks 3.mrd. så trur eg nok flere hadde vurdert salg.
Man hadde da fått Cysiview for latterlige 900.mill., pluss selskapets kontantbeholdning og andre eiendeler.
Eg hadde ikke regnet med svar på min hendvendelse, men den kom i dag.
Er usikker på om det er "innenfor" å legge ut tilbakemelding på FB siden våres.
Noen som vet om regelverket angående dette?
Deler gjerne om det er interesse for det."
Siden dette er offentliggjort på Facebook ser jeg ikke galt i å dele det videre. Er dog litt i tvil...
Redigert 10.07.2019 kl 11:18
CanonBoy
12.07.2019 kl 11:05
4596
TAKK til dere som dreper det personlige engasjementet og viljen til å dele informasjon.
Ganske utrolig å lese hvordan enkelte klarer å tolke fanden på veggen basert på en enkelt og åpen e-post fra en privat enkeltaksjonær. Tipper disse selskapene/personene mottar mengder med forespørsler hver eneste uke fra engasjerte personer som etterspør utdypende informasjon på det de lurer på eller som ikke er belyst tidligere. Å «påstå» at en enkeltaksjonær går bak ryggen på ledelse/styret i Pho er rett og slett latterlig.
Tipper det nå vil renne inn med informasjon fra folk som vil dele det de har fått tak på eller svar på sine forespørsler.
Bra jobbet og en fantastisk fin sommer til alle sammen.
Ganske utrolig å lese hvordan enkelte klarer å tolke fanden på veggen basert på en enkelt og åpen e-post fra en privat enkeltaksjonær. Tipper disse selskapene/personene mottar mengder med forespørsler hver eneste uke fra engasjerte personer som etterspør utdypende informasjon på det de lurer på eller som ikke er belyst tidligere. Å «påstå» at en enkeltaksjonær går bak ryggen på ledelse/styret i Pho er rett og slett latterlig.
Tipper det nå vil renne inn med informasjon fra folk som vil dele det de har fått tak på eller svar på sine forespørsler.
Bra jobbet og en fantastisk fin sommer til alle sammen.
focuss
12.07.2019 kl 11:15
4576
Scoopfinder skrev Skjerpings Comp ! Det nivået der gidder jeg ikke senke meg ned til
Scoopfinder
Du skriver:
"Skjerpings Comp !
Det nivået der gidder jeg ikke senke meg ned til"
Det du sier betyr rett og slett at du ikke gidder senke deg ned til nivået det er å holde seg til det saken dreier seg om. Selve definisjonen på usaklighet det.
Du skriver:
"Skjerpings Comp !
Det nivået der gidder jeg ikke senke meg ned til"
Det du sier betyr rett og slett at du ikke gidder senke deg ned til nivået det er å holde seg til det saken dreier seg om. Selve definisjonen på usaklighet det.
Poenget mitt var mer at det sendes mange slags henvendelser angående PHO som er positivt ment for aksjonærene.
Kan selvsagt ikke sammenlignes direkte mot Kina mailen, jeg er ikke komplett idiot selv om du later til å mene at jeg er det.
Men, vil minne deg på at diskusjonen her tyder på at du ikke sitter med alt vett heller her, selv om du liker å tro det.
Kan selvsagt ikke sammenlignes direkte mot Kina mailen, jeg er ikke komplett idiot selv om du later til å mene at jeg er det.
Men, vil minne deg på at diskusjonen her tyder på at du ikke sitter med alt vett heller her, selv om du liker å tro det.
focuss
12.07.2019 kl 11:18
4565
Uansett. Jeg har sagt hva jeg mener om dette og har ikke problem med å legge saken død. Men det fordrer at det sluttes å sendes innlegg som forsvarer handlingen.
Scoopfinder
12.07.2019 kl 11:19
4562
Dette er en fillesak !
Den betyr like mye som en jentunge som sender brev til Trump og ber ham å ikke starte verdenskrig.
Jeeeezez
Den betyr like mye som en jentunge som sender brev til Trump og ber ham å ikke starte verdenskrig.
Jeeeezez
Der er vi enige, vi begraver den her og nå.
Hva tenker dere andre om sperren som ble lagt ut på tirsdag på 55?
Personlig synes jeg det stinker mer av den enn noe annet
Hva tenker dere andre om sperren som ble lagt ut på tirsdag på 55?
Personlig synes jeg det stinker mer av den enn noe annet
Focuss gjør en kjempejobb med å promotere aksjen . Da kan jeg på en måte forstå at han finner dette irriterende. Men jeg har vanskelig for å forstå at vedkommende aksjonær sendte denne mailen i fullt alvor. Selv om det sikker er en del snodige PHO- aksjonærer
iggle
12.07.2019 kl 11:31
4534
Hva er det egentlig du synes stinker med den store posten som lå på 55 AH? Det skjer da rett som det er i aksjer at det ligger enten store kjøpsposter lengre ned i boka eller en større salgspost høyere opp i boka. Noen ganger er det sperrer som forsvinner når de blir touchet, men denne gangen var det da vitterlig en reell post.
Med brukbart volum og momentum oppover var det vel ikke så rart å legge en større post for salg der om man ville ut, psykologien har ofte en tendens til å dra kursen mot slike store poster, og jeg regner med begge parter endte opp fornøyde med resultatet når posten ble tatt ut.
Med brukbart volum og momentum oppover var det vel ikke så rart å legge en større post for salg der om man ville ut, psykologien har ofte en tendens til å dra kursen mot slike store poster, og jeg regner med begge parter endte opp fornøyde med resultatet når posten ble tatt ut.
Scoopfinder
12.07.2019 kl 11:35
4517
Enig. Det var en reell post som ble omsatt. Jeg ser ingenting galt i det. Tvert imot, jeg synes det er positivt for aksjen at det er fullt mulig å selge for et par mill uten å senke kursen. Vedkommende trengte kanskje pengene til bolig/hytte eller whatever. Det blir i tilfelle tidenes dyreste hytte :-)
focuss
12.07.2019 kl 11:44
4491
Vi får lage oss noen morsomme milæler som kan være slik.
1% markedsandel i USA...... kurs x kr/aksje
2% markedsandel i USA...... kurs y kr/aksje
.
.
.
etc
40% markedsandel i USA......................z kr/akjse.
1% markedsandel i USA...... kurs x kr/aksje
2% markedsandel i USA...... kurs y kr/aksje
.
.
.
etc
40% markedsandel i USA......................z kr/akjse.
Scoopfinder
12.07.2019 kl 11:56
4467
Markedet er tydeligvis fullt av Madsér som ikke er i stand til å forstå at PHO kommer til å ta markedsandeler og gå med overskudd.
De må se det før de tror det. Sannsynligvis må de se det i flere kvartaler på rad.
PS
For dem som ikke vet hva "Madsér" er så er det for meg et navn som representerer toppen av uvitenhet men som utgir seg for å være "investeringsøkonom"
De må se det før de tror det. Sannsynligvis må de se det i flere kvartaler på rad.
PS
For dem som ikke vet hva "Madsér" er så er det for meg et navn som representerer toppen av uvitenhet men som utgir seg for å være "investeringsøkonom"
Synes det er naivt å tro at det ikke ligger noe mer bak.
I en aksje med så lite omsetning, ville du solgt 70k på den måten?
Men det er bare min mening, mulig den er suspekt i dette tilfellet og at dere har rett at det er slik større poster legges ut for salg.
I en aksje med så lite omsetning, ville du solgt 70k på den måten?
Men det er bare min mening, mulig den er suspekt i dette tilfellet og at dere har rett at det er slik større poster legges ut for salg.
Scoopfinder
12.07.2019 kl 12:02
4452
3,85 mill er ikke så mye penger for alle.
Dessuten ble posten solgt. (reelt salg)
Dessuten ble posten solgt. (reelt salg)
iggle
12.07.2019 kl 12:06
4442
AH: Det er vel heller slik at mange ofte ser spøkelser på høylys dag.
Nå er vel poenget med den posten at en selger ikke ville lagt den ut slik i dagene FØR Cevira-dealen kom, men når momentumet og større volum er på plass så er det faktisk mulig å gjøre det. Ofte flashes postene istedet for å legges åpent, slik at de som evt. vil ha volum skal vite at det ligger en større post skjult der. Nå var det vel greit å legge posten der da den var som en magnet og noen fikk det volumet de ville kjøpe. Ser ikke helt hva du mener var problemet med denne posten?
Nå er vel poenget med den posten at en selger ikke ville lagt den ut slik i dagene FØR Cevira-dealen kom, men når momentumet og større volum er på plass så er det faktisk mulig å gjøre det. Ofte flashes postene istedet for å legges åpent, slik at de som evt. vil ha volum skal vite at det ligger en større post skjult der. Nå var det vel greit å legge posten der da den var som en magnet og noen fikk det volumet de ville kjøpe. Ser ikke helt hva du mener var problemet med denne posten?
Nei, mitt anliggende for å se suspekt på den har selvsagt med MW å gjøre.
En slik sperre vil nesten alltid holde kursen nede og hvertfall i en aksje som PHO hvor omsetningen fortsatt er lav selv om den har vært stigende de siste dager.
For å si det på en annen måte, jeg er ikke alene om å synes at dette var spesielt.
Men de fleste var så fornøyd med at sperren ble spist at de reflekterte lite over hvorfor den ble lagt der. Tror de fleste ville solgt 70k på en annen måte
En slik sperre vil nesten alltid holde kursen nede og hvertfall i en aksje som PHO hvor omsetningen fortsatt er lav selv om den har vært stigende de siste dager.
For å si det på en annen måte, jeg er ikke alene om å synes at dette var spesielt.
Men de fleste var så fornøyd med at sperren ble spist at de reflekterte lite over hvorfor den ble lagt der. Tror de fleste ville solgt 70k på en annen måte
iggle
12.07.2019 kl 12:22
4395
Om det var MW så ville de jo flyttet posten oppover om noen touchet den. Men nå ble det jo plukket en bit av den allerede for to dager siden, og det var jo ingen forandringer på MW sin short når shortregisteret ble oppdatert igår, noe det da burde vært (økt) om det hadde noe med dem å gjøre.
Nå har vel de færreste her inne poster i den størrelsen, så det kan jo faktisk hende at vedkommende som solgte den har litt erfaring med hvordan å kvitte seg med volum når momentumet tar seg opp. Og selgeren fikk jo de 55kr han åpenbart var fornøyd med, så synes bare det konstrueres "mystiske hendelser".
Hadde derimot vært en fake post så ville agendaen vært en annen.
Nå har vel de færreste her inne poster i den størrelsen, så det kan jo faktisk hende at vedkommende som solgte den har litt erfaring med hvordan å kvitte seg med volum når momentumet tar seg opp. Og selgeren fikk jo de 55kr han åpenbart var fornøyd med, så synes bare det konstrueres "mystiske hendelser".
Hadde derimot vært en fake post så ville agendaen vært en annen.
Mental Mania
12.07.2019 kl 12:25
4388
Du er ikke alene om å ha tenkt den tanken Andy.
Senere i dag vil vi kanskje bli litt klokere når shortsale registeret opp dateres. Uansett om MW har en finger med i spillet, tviler jeg på om vi får noen fasit på hendelsen.
Senere i dag vil vi kanskje bli litt klokere når shortsale registeret opp dateres. Uansett om MW har en finger med i spillet, tviler jeg på om vi får noen fasit på hendelsen.
Kl.15:30 idag får vi svaret om hvorvidt MW var innblandet.
Flere her på forumet som har poster langt over de 70k.
Poenget mitt var ikke at MW ville øke shorten, men heller dekke den inn med en avtalt post og pris 55 når dem hadde plukket seg ferdig oppover til 55.
Posten gikk fort når det først ble bevegelse.
Men, som sagt bare spekulasjon fra min side. Men jeg har fulgt PHO sin ordrebok meget nøye i 12mnd og vi har aldri vært i nærheten av å se noe lignende.
Flere her på forumet som har poster langt over de 70k.
Poenget mitt var ikke at MW ville øke shorten, men heller dekke den inn med en avtalt post og pris 55 når dem hadde plukket seg ferdig oppover til 55.
Posten gikk fort når det først ble bevegelse.
Men, som sagt bare spekulasjon fra min side. Men jeg har fulgt PHO sin ordrebok meget nøye i 12mnd og vi har aldri vært i nærheten av å se noe lignende.
iggle
12.07.2019 kl 12:41
4350
Nå gikk vel litt av posten på slutten av onsdag, og størstedelen nesten umiddelbart igår. Posten lå der allerede en dag eller 2 før det (synlig for den med mer enn 5 nivå i ordreboka), så om MW gjorde som du sier og lå og plukket alt opp mot 55 så skulle det isåfall vært rapportert og synlig i shortregisteret igår.
Håper registeret idag viser at de ikke har dekket noe mer og at de fortsatt må hente tilbake de 144k.
Håper registeret idag viser at de ikke har dekket noe mer og at de fortsatt må hente tilbake de 144k.
Du har et poeng og det er nærmest for en konspirasjonsteori å regne.
Men vi vet ikke om dem bruker flere konti, alt av shortposisjoner under 0,5% ligger skjult.
Ingen big deal, men jeg synes noe ikke stemmer.
Men vi vet ikke om dem bruker flere konti, alt av shortposisjoner under 0,5% ligger skjult.
Ingen big deal, men jeg synes noe ikke stemmer.
Jeg tror MW har større grunn til å bekymre seg over den store short-posten de har i Norwegian. Men de har kanskje en eventyrlig fortjeneste inne der
Panis
12.07.2019 kl 14:09
4204
Vet ikke om den fortjenesten er så stor lenger...
Tapte 43 millioner på ni dager i Norwegian-short
Short-gigant satt med stor-gevinst, så snudde kursretningen.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Tapte-43-millioner-paa-ni-dager-i-Norwegian-short
Tapte 43 millioner på ni dager i Norwegian-short
Short-gigant satt med stor-gevinst, så snudde kursretningen.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Tapte-43-millioner-paa-ni-dager-i-Norwegian-short
Nei, der har nok grådigheten tatt overhånd ,)
Jeg tror NAS klarer seg , og har kjøp noen aksjer i dag
Jeg tror NAS klarer seg , og har kjøp noen aksjer i dag
MW dekket ikke inn noe av shorten i går. Fortsatt 144 000 aksjer.