NANO: Ny emisjon må til for å kjøre Betalutin videre alene

Slettet bruker
NANO 08.03.2018 kl 13:52 7212

Noen ganger kan det være nødvendig å ta en titt i speilet for å forstå hvor veien skal gå videre:
I mai 2017 (ifm framleggelsen av Q1 2017) guidet selskapet at de ville ha kontantbeholdning til å gjennomføre regulatorisk godkjenningssøknad på egenhånd for Betalutin HVIS DE KLARTE DETTE INNEN FØRSTE HALVDEL AV 2019. Nå i mars 2018, et knapt år senere, har imidlertid summen av forsinkelser, søknads- og rekrutteringsproblemer gjort at realistisk søknadstidspunkt nå er skjøvet ut til minst 2020, muligens også ut i 2021: Selv om selskapet har vært kritikkverdig tilbakeholdne med oppdatert informasjon om disse forholdene er det ikke mulig å lese ny timing for de samlede prosessene annerledes.

Undertegnede har derfor pekt på disse utfordringene i en rekke sammenhenger siste året, og nå nylig fulgte signaturen TyrionIV (på gamleforumet) opp med nye konkretiseringer. En strøm av inkompetente benektelser fylte dessverre raskt opp tråden, slik at fakta forsvant i den vanlige tåken av tro og besvergelser. Problemet blir da som før; at det er nesten umulig å få respekt for realitetsbaserte analyser og man fortsetter med de vanlige fantasibaserte kursmål og prosessomtaler.

Et helt konkret markedsfaktum som ses helt bort fra er bl.a. at man for å lykkes mot det amerikanske markedet må bygge opp et krevende sett av salg- og markedsføringsressurser der borte. Men: Med dagens erfarte forsinkelser vil selskapet ikke være i nærheten av å klare det med dagens kapitalbase, og må kort og godt hente mer penger før kassa blir sporbart tom og aksjonærene blir (mer) nervøse. Finansdirektør Tone Kvåle sa for eksempel til TDN Finans i mai i fjor at: "Hvis vi bestemmer oss for å ta Betalutin til markedet alene må vi bygge opp salg og markedsføringsressurser og det må starte før vi leverer godkjenningssøknaden til amerikanske helsemyndigheter (FDA). En slik beslutning vil, på det aktuelle tidspunktet, resultere i behov for ytterligere kapital". Dessverre er dette for lengst "glemt" (om det noen gang har vært forstått) i forumets faste hausse- og fornekterkrets. Men ifølge Kvåle i mai i fjor har "planen til selskapet hele tiden vært å ta produktet til markedet alene uten en kommersiell partner".

Ifm med den samme Q1 2017-rapporteringen klarte direktøren Luigi Costa (også som vanlig) å levere det vanlige rundtomsnakket sitt, uten å bistå markedet med noen advarsler om at man allerede på detter tidspunkt var i ferd med å registrere betydelige forsinkelser inkludert klare problemer med pågående søknadskrav, og ble sitert på sånt løsprat som: "Vi vet at konkurrentene observerer oss akkurat som vi observerer dem. Innen hematologi, herunder behandling av non-Hodgkins lymfom, mener jeg vi er et lovende selskap, hvis man skal bedømme ut fra data som har blitt frigjort så langt". Deretter, etter som forsinkelsene har hopet seg opp, har Costa bare fortsatt med argumenter som at man "av konkurransehensyn ikke kan opplyse om mer detaljerte forhold", osv.

Det er fremdeles uklart når markedet vil tvinge dette "Costa-regimet" ut på banen med en bedre orientering om den faktiske framdriftssituasjonen i selskapet. La dette innlegget være en første intro til forhold som selskapet ikke lenger kan være å forholde seg til uten å miste ytterligere tillit i markedet. Når man til og med unnlater å informere markedet at man for lengst har brutt tidsfristene for behovet for ny emisjon ifm. tidligere flagget markedsframstøt er det ganske alvorlig. Det ville være for ille om en slik uheldig utvikling skal få lov å utvikle seg ukorrigert stort lenger nå. Kursutvikling sier ofte mer enn ord i den forbindelse, og er noe selv de mest naive bør kunne klare å forholde seg til?



Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.03.2018 kl 14:04 6672

Emisjon, ja hva så?
Redigert 20.01.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
08.03.2018 kl 14:34 7047

Emisjon er greit nok det, men blir ny utvanning og fra tidligere erfaringer i Nano har ikke dette gått så bra, ref siste emisjon på 114. Er enig med betraktningene til Korsar og sitter heller på gjerdet her nå. At ting tar tid er nok en stor grunn til at Nano synker jevnt og trutt, hvorfor inn nå når man kan vente 6-12 mnd og mest sans få aksjer på en lavere kurs? Bruker heller tiden på å trade i Nano og andre aksjer enn å sitte fast i en nedovergående trend.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
zuba
08.03.2018 kl 14:36 7046

Emisjon ved LOA på 100%. Ja hva er gærnt med det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.03.2018 kl 14:58 7045

Nettopp :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 15:43 7045

zuba og YNWA250505,
vi må sikre at vi snakker om det samme her: Kan dere definere hva dere forstår med forkortelsen LOA?
Og spesifikt hva angår NANOs utviklings- og sertifiseringsprosess. Og på hvilket grunnlag hevdes "LOA på 100%"?
På forhånd takk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
zuba
08.03.2018 kl 16:03 7041

Gidder ikke å diskutere med hjernedøde mennesker. Du fikk den ene kommentaren gratis. Hei og hå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.03.2018 kl 16:37 7041

Når man til og med unnlater å informere markedet at man for lengst har brutt tidsfristene for behovet for ny emisjon ifm. tidligere flagget markedsframstøt er det ganske alvorlig. Korsar hvor i alle dager har du dette her fra. Hvilken emisjon snakker du om? Du skriver at det er alvorlig og beskylder ledelsen i Nano for å lyve og være kjeltringer. At du sitter på gutterommet ditt og skriver lange innlegg hvor du rakker ned på NANO og deres ledelse er faen i meg noe av det frekkeste jeg har sett. Eier du ingen skam i livet? At du har fått rett med tanke på aksjekursen er greit, men at du skriver dritt om NANO som er et av verdens beste på sitt felt er ikke greit.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 16:53 7039

YNWA250505,
fryktelig til et språk du bruker?
Jeg skal likevel svare deg, siden du åpenbart ikke har forstått noe av det jeg skriver:
1) All informasjon etter mai 2017 indikerer at selskapet trenger en ny emisjon for å kunne gjennomføre en regulatorisk godkjenningssøknad på egenhånd (som har vært selskapets uttalte mål), jfr. der jeg skriver: "I mai 2017 (ifm framleggelsen av Q1 2017) guidet selskapet at de ville ha kontantbeholdning til å gjennomføre regulatorisk godkjenningssøknad på egenhånd for Betalutin HVIS DE KLARTE DETTE INNEN FØRSTE HALVDEL AV 2019." Det er det ingen informerte som lenger tror.

2) Manglende info fra selskapet
Dette er et åpenbart problem, og det er bare et tidsspørsmål før selskapet må rykke ut og rydde opp i informasjonsunderskuddet til markedet. I den sammenheng må de også orientere markedet om når neste emisjon må kjøres. (Merk her også at burn rate nå er økt ifht opprinnelige planer, noe som i kombinasjon med de nevnte forsinkelser/utsettelser ytterligere aktualiserer saken).

Ellers venter jeg fremdeles på at du svarer på mine spørsmål om hva du mener LOA er i dette bildet, og hvorfor du tilslutter deg zubas "LOA på 100%"? Zubas svar var vel mer avslørende enn vennlig, det også :-)

Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Kanguru
08.03.2018 kl 16:54 7035

Har sagt i lange tider nå at emisjonen kommer høsten 2018 . Rett over 700 mill har de på bok. Brenner nok ca 120 i kvartalet fremmover . Det vil si de ikke har penger nok til og fullføre Paradigme alene uten hjelp utenfra.
Vi vet også at det nå er gått fra 14.des til nå uten de har behandlet en eneste pasient . 3 mnd uten og behandle pasienter ?????? Hvem planla Paradigmestudiet så utrolig dårlig ?
Kor er kursen når Costa står på podiet på Q1 og sier 1. Pasient i Paradigme vil bli any second ( uke,dag og minutt har han brukt opp )
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 17:00 7035

Archer1 er relativt sett enda mer forsinket, og sliter på flere områder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
bålfreak
08.03.2018 kl 17:28 7033

En emisjon i Nano vil komme, det er helt sikkert. Den vil føre til en voldsom utvanning av eksisterende aksjonærer og vil bli satt svært lavt. Hvis de gjør det nå, muligens de kan få til noe på kr 50.-
Dersom de venter, kan det bli så lavt som kr 10
Jeg vil ikke satse så mye som ei krone på dette selskapet. Dette ender som med Clavis Pharma......,null.
Hva kursen er nå har jeg faktisk ikke sjekket, men noe over 60.- er det vel og det er vanvittig høyt.
Null inntekter og astronomiske kostnader og en ledelse som ikke inngir tillit.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 19:40 7033

helt enig Bålfreak, takk. Dette her kommer til å ende AKKURAT som Clavis Pharma, bare at her kunne vi faktisk forutse det som vil skje allerede i dag, for all del, vi kunne forutse utviklingen allerede over ett år tilbake i tid.

Nano ledelsen har 0 tillit i mine øyene og snart kommer også det siste løkhode til å innse det.

De vanlige hausserne på gamle HO Hugoil, LM og Co. fortsetter i kjent stil mens kursen ramler nedover og nedover. Dette blir veldig, veldig stygt for nano
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 19:41 7027

Etter Rojkjær er kommet ombord er det stort sett bare gått en retning..
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
focuss
08.03.2018 kl 19:45 7027

En ting er at Nano trenger ny emisjon før FDA søknad. Ett annet spørsmål er, hvem gidder bidra med mer penger med Costa i fører sete? Den emisjonen må kjøres med superrabatt. Skal vi gjette? Ca 10 kroner? Costa er en dyr fyr å finansiere. Mannen har jo ikke peiling på hva det betyr av forpliktelser å være børsnotert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2018 kl 19:51 7023

10 kr er vel å ta litt hard i siden vi nok snakker om emisjon i slutten av 2018 eller 1H 2019, tror 30 - 40 kr er mer realistisk, men likevel skremmende. Men for all del regner selv med at nano ikke vil være mer verdt enn 10 kr senest i 2020..

Costa får jo 7 000 000 i lønn rett fra aksjonærene og hva gir han dem tilbake, vel bare se på kursen....
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
09.03.2018 kl 08:10 7021

Innlegget er slettet
Lettere komisk. Her raljeres det til stadighet over "haussegjengen" som skriver på gamleforumet, men den gjengen som nå hisser hverandre opp med dommedagsprofetier på det nye forumet er da jammen meg ikke mindre ensrettet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
SafeInvest
09.03.2018 kl 08:25 7020

Korsar, kan du utdype dette nærmere?

«Archer1 er relativt sett enda mer forsinket, og sliter på flere områder.»
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
stockwalker
09.03.2018 kl 09:10 7020

Focuss sine bekymringer er som en nisse i en trang hjerne .. ha, ha
(fritt etter Stordalen)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2018 kl 09:56 7020

SafeInvest,
som jeg spesifikt påpeker har selskapet selv bare gitt passiv info om hva som skjer i de ulike prosjektene, og ønsker ikke selv å angi konkret hvor mye forsinkelsene nå er kommet opp i. Grad av forsinkelser må derfor leses ut av opprinnelig guiding (slik jeg gjør i startinnlegget her) og hvor man må anta at de ulike prosjektene står nå. Ut fra dette er Archer-1 mer forsinket enn paradigme, og synes fremdeles å stå i stampe rent oppstartsmessig. Jeg vil ikke prøve å overbevise noen her om at jeg lest og tolket utviklingen riktig, jeg sier bare en ting: det kommer en dag for alle børsnoterte selskaper, der man faktisk må legge fram de faktiske forhold. Når man ser kommentaratferden til enkelte på disse trådene er det ikke mye moro å gi realbeskrivelser av status: Jeg er nå bl.a. "hjernedød" som våger å trekke de helt logiske konklusjoner fra de ulike "prosjektgrammatikker" uten at selskapet selv vil hjelpe til med status. Men mine vurderinger av tilstanden - herunder det proffe markedetes vurderinger - har tydeligvis vært nokså spot on, siden jeg fortløpende i 15 mnd har truffet på kursutviklingen omtrent på kronenivå hver dag.

Andre kilder til realistisk tolkning av situasjonen:
Ser du har fulgt TyronIVs grundige tråd på gamleforumet med støtteerklæringer til hans beskrivelse av paradigme-forsinkelsene (der han bl.a. nevner ekstratid og-kostnader ved å kjøre parallelle dosevalg til å utgjøre rundt 1-1,5 år forsinkelser). Der nevner han den samme konklusjon som meg om Archer1s oppstartsproblemer og forsinkelser, dog uten noen dypere årsaksangivelse der, sitat: "Jeg er enig i at det er dårlig at man ikke vil "innrømme" at studier er forsinket. Da i særlig grad Archer-1 som er et studie som det potensielt ligger mye verdi i for Nano."

Som sagt, den enkleste måten å finne ut hvor landet ligger er å se retrospektivt på tidligere guiding slik jeg har gjort innledningsvis her, og så prøve å lese ut av dagens ulne tildekkinger hvor mye forsinkelser det faktisk er snakk om. Det er ingen eksakt vitenskap, men det er det eneste man har dersom man vil prøve å beregne risikoen man som aksjonær i dag sitter i. Og det gjør som kjent alle vettuge aksjonærer i andre aksjer. NANO-hausserne her på forumet - med noen få hederlige unntak - representerer dessverre det mest åpenbare unntaket jeg noen gang har observert på Oslo børs.



Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
SafeInvest
09.03.2018 kl 15:06 7015

Korsar, jeg har registrert den forsinkelsen. Og jeg er utrolig skuffet over at selskapet trenger 2 år på seg for starte opp et studie som består av to legemidler, hvor av det ene er godkjent og i bruk, og det andre godt testet og utprøvd i Lymrit 37-01.
Faktum er ta ledelsen har sløst med tid og penger, og alle forsinkelsene siste tiden har gjort vondt verre.
Blir spennende å se hvor lenge kontantbeholdningen rekker....
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2018 kl 15:18 7013

Med en horisont for nye viktige data først på slutten av 2018, trolig først i 2019, er det foreløpig bare å basere seg på aksjens løpende tekniske tilstand. Og der er trenden for de neste ukene som før: Svakt ned.
Skal ikke begynne noen større utgreiing om hvor trenden for det neste halve året ser ut til å føre, men 45-50 er ikke noe dårlig tips :-)
Men akkurat nå: Aksjen er tilbake til sin sideveis kamp for å ikke bryte ned gjennom 60. Litt avhengig av regnemåte er der som tidligere nevnt en sterk støtte i området 58-60. De som ikke erklærer seg som uforbederlige masteklamrere bør derfor vurdere å hoppe av dersom vi får et gjennombrudd ned under 58, som både vil utløse SL-skrell samt introdusere en betydelig ny usikkerhet. Hvis ikke selskapet endrer sin info-strategi kan markedet straffe slik usikkerhet svært hardt. Ny infoleder ser foreløpig ser ut til å være kuet under Costas tildekkingsregime, men vi får gi selskapet en ytterligere sjanse til å rette opp tillitssvikten i markedet: Klarer man for eksempel å godtgjøre at forsinkelsene (bl.a. doseprosessene) kan omgjøres til framtidig verdi kan dette bremse mye av det inneliggende fallpotensialet.
Motstand oppover er noe på rundt 65, samt sterkere motstand rundt 70.


Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
ILAV
09.03.2018 kl 16:19 7008

Blir det emisjon skjer vel det tidligst desember 2018, da etter at Lymrit 37-01 er meldt og presentert på ASH. Tidligst blir det kanskje da reprise av desember-emisjon 2018. Men det blir neppe emisjon før de kan presentere solide data. Og da etter en periode med solid oppgang.

Trur eg...
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
09.03.2018 kl 19:17 7007

Hvor mange hundre millioner har Nano på bok i slutten av desember? Kan de få inn en partner? Er det feil med en evt emisjon? Hva om de får inn mange pasienter raskt nå. Hvor mye forsinket er de da. Er det slik at de ikke kan ta igjen det som evt måtte være av forsinkelser? Kan ting få litt mer på skinner en det har gjort til nå og sist, men ikke minst dere vet at vi snakker om forskning i verdensklassen og at TTT? Betalutin kommer garantert på markedet og da eksploderer kursen oppover. Det er fakta faen
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2018 kl 19:37 7006

Anbefaler absolutt å avvente nå, denne kan fort falle betydelig mer, aksjen er pilråtten sammen med ledelsen synes nå jeg. Den kan fort gå ned til 27 igjen. Det er viktig å vente på avklaringer fra ledelsen nå for å kunne ta en vurdering om det er fortsatt verdt å gå inn. En VELDIG farlig aksje med altfor mange som ikke vet hva de har invester i.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2018 kl 20:19 7005

AS

Skjønner godt at du fortsatt et skuffet selv om det er flere år siden du pantsatte hus og hytte og gikk «all in» i Clavis. Alle vet hvordan det gikk ...
At du nå har påtatt deg oppgaven å advare mot å investere i Nano er også underlig.
Husk at 15/40 og 20/100 ikke er motorolje men ett elllet annet innen Bio.
Men lykke til her på Nye Forum
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
mukd
11.03.2018 kl 15:20 7005

Hva er det NANO brenner 120mnok på i kvartalet hvis de ikke har pasienter i studiene sine ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
SafeInvest
11.03.2018 kl 15:45 7005

Mukd,

Det lurer jeg på også....
Når de begynner å behandle pasienter tipper jeg de vil svi av 200 millioner i kvartalet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2018 kl 21:51 7004

Før åpning i morra er NANO omtrent signalløs på retning. Forrige uke etterlot ingen nye tilførsler til trend, som er svakt negativ.
Samtidig er internasjonale makroer så langt, dvs. før vi vet hva nattens Asia vil bringe, bredt positive:
- USA sluttet på ca. 1,75% opp over hele fjøla på fredag
- US futures lå på noe lignende før de ble helgestengt
- Olja lå pent opp på ca 65,5 før helgefreden tok den
Alt dette kan gi en pen mandagsåpning på OSE, selv om det ikke vil overraske om vi våkner til en plutselig negativ utvikling i Asia, for der skifter de p.t. mening like ofte som Sophie Elise tar operasjon.
Men hvorvidt dette vil påvirke NANO i noen grad i morra gjenstår å se :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
diffish
11.03.2018 kl 22:59 7003

Hva snakker du om, mukd? To løgner i samme setning? Eller bare misforståelser?

1 Hvordan i all verden får du det til at NANO ikke hadde pasienter i Q4? De fullførte jo LYMRIT 37-01 studien sin!

2 Hvor i alle dager får du 120 mnok i kvartalet fra? (skrivefeil?) I rapporten står det tydelig
"Total operating expenses 101 969" (tusen), eller 102 millioner.


Sitat fra Q4-rapporten:
"Total operating expenses for the quarter came to NOK 102.0 million (NOK 65.4 million). Payroll and related expenses rose to NOK 24.2 million (NOK 22.2 million) due to a higher head count and non-cash costs related to previous granted options, partly offset by reduced social security accruals on the latter. Other expenses amounted to NOK 77.2 million during the quarter (NOK 42.9 million), the increase being driven by clinical trial and commercial preparation activities."


Hva gjelder Q1 '18 bør operating expenses gå ned da de per 11.03 ikke har rapportert om pasienter for kvartalet, selv om de driver med annen forskning enn bare klinisk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2018 kl 08:05 7003

Bare gjentar dagens korte melding om at NANO skal presentere på China Healthcare Investing & Partnering Symposium i Hangzhou i Kina 15.-17. mars, og på Stifel Nordic Healthcare Seminar i London i Storbritannia 20. mars.
Som vanlig er infoen mangelfull og sier ingen ting om hva de skal presentere. Men saken er jo at man har intet nytt på pasientsiden før tidligst på slutten av året så dette blir nødvendigvis på repeat-knappen. Og da er det kanskje best å ikke si noe?
Ellers er det vel også lov å minne om hva som vanligvis skjer etter at Costa har presentert noe: Signifikant kursfall.
Men man skal ikke se bort fra at aksjen først kan stige på forventninger før markedet skjønner at det ikke var noe nytt her.
PS: Dette er altså ikke et konkretisert angrep på Costa (som noen sikkert vil ha dette til), men et historisk faktum om hva som faktisk har skjedd etter slike presentasjoner. Som investor i fullt alvor bryr jeg meg om sånne empiriske fakta :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2018 kl 11:26 6945

De to ovennevnte konferansene er ikke spesielt viktige. På en annen tråd har jeg i dag imidlertid kommentert at NANO skal delta på den viktige AACR-konferansen i april. Forhåpningene bør imidlertid betydelig tones ned siden abstract-tittelen tyder på at man bare har lab- og dyreforsøkdata å vise til (in vitro og in vito data). Markedet bryr seg også lite; jfr. at NANO er svakt ned også i dag, dvs. nøytralt iht. trend.

Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2018 kl 12:49 6894

Jo flere adjektiver Costa bruker jo sterkere blir kursfallet
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2018 kl 13:19 6676

Veldig avventende for tiden i farma; ikke underlig siden de viktige konferansene vår/forsommer 2018 ennå ikke er avholdt:
- NANO og TRVX ligger stort sett sideveis
- PCIB og BGBIO drar litt mer i pluss

Når det gjelder trådens hovedtema - hvor lenge NANO har driftskapital med dagens + forventet burnrate - så man først minne om at i mai 2017 (ifm framleggelsen av Q1 2017) guidet selskapet at de ville ha kontantbeholdning til å gjennomføre regulatorisk godkjenningssøknad på egenhånd for Betalutin HVIS DE KLARTE DETTE INNEN FØRSTE HALVDEL AV 2019. Nå i mars 2018, et knapt år senere, har imidlertid summen av forsinkelser, søknads- og rekrutteringsproblemer gjort at realistisk søknadstidspunkt nå er skjøvet ut til minst 2020, muligens også ut i 2021. NB: Dette inkluderer at jeg forventer mer forsinkelser senere enn det ene året som foreløpig er logget. For: Pga. at man har valgt å kjøre med dobbel dose-studier videre vil dette ikke bare føre til ytterligere aggregering av forsineklser, det vil også presse burnraten oppover.

Så får man spekulere i når selskapet velger å kjøre neste emisjon. Men det vil selvsagt forsøkes kjørt på gunstigst mulig tidspunkt:
- rett etter det første man måtte ha av skikkelig kursdrivende nyheter (da er vi trolig tidligst over i første kvartal 2019)
- i god nok tid før markedet begynner å uroe seg for slunken kasse
I sum snakker vi altså innen et år. Det er vanskelig å vurdere om en emisjon på dette grunnlag vil drive kursen opp eller ned, dette vil avhenge av øvrig selskapstilstand på dette tidspunkt.

Det fins andre på HO som ser det samme bildet, dog med garanti til mobbekoret (for å slippe personangrep) om at man egentlig heier på NANO:
På gamleforumet har vi f.eks en saklig TyrionIV som også tillater seg å si at mht Paradigme er det (foreløpig) snakk om ett års forsinkelse, sitat: "Paradigme er forventet å ha nok tall til å sende inn søknad om godkjennelse i H2 2019 - 2 kvartaler etter opprinnelig plan."
Altså det samme som jeg sier om Paradigme spesifikt, men der jeg blir en baisser :-)

Men dette er som kjent ikke alle forsinkelsene; kombistudien med Rituximab er også utsatt. Her kommenterer TyrionIV slik: "Avventer regulatoriske myndigheter før de kan starte opp. Er enig i at dette er blitt dårlig opplyst om og at det er kritikkverdig av ledelsen å ikke opplyse bedre om dette.
- Kritikkverdig at ikke Nano selv opplyser om at dette ikke lenger er på sporet, men ingen krise med et halvt år senere igangsetting. Det er uvanlig i farma at alle guidinger på tid holder, så legger ikke all verden i utsettelsen - men liker ikke håndteringen til Nano på dette."

Hehe, tenk når jeg sier det samme (uten å sikre meg med å tilføye at "men selvsagt blir NANO veldig bra til slutt")!? Vi har sett noen av reaksjonene til masteklamrerne her: Det er ikke akkurat hyggelige personangrep man får for å kommentere realiteter :-)
Men som profesjonell investor kan man selvsagt ikke bry seg med de verste (les: de mest uvitende) nettrollene rundt dette.

PS: Ad aggregeringen av forsinkelser, utsettelser, søknadsproblemer, osv. i NANO, så er også den tredje studien (Humalutin) forsinket. Pga. infounderskudd er det foreløpig vanskelig å gi et tidsestimat for omfanget.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2018 kl 13:41 6652

riktig Korsar, jeg stoler mest på dine analyser og er enig med dem. Jeg tror det kommer en emisjon rundt kr 80 etter ASH, så tror jeg det blir masse forsinkelser igjen og selskapet går til slutt konkurs, men her er altså mulighet å få med seg en pen oppgang fra ca kr 55 til ca kr 80 i desember i NANO uten å ta alt for mye risiko.

Husk Korsar, disse folkene kommer med angrepene sine fordi de kaster bort årevis av livet sitt på denne aksjen som til slutt - mener jeg - kommer til å sparke dem i ansiktet som takk. Ledelsen er seg selv nærmest
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 11:25 6377

På gamleforumet overgår nå haussekorpset seg selv i virkelighetsfjerne bortforklaringer og vrangforestillinger om NANOs faktiske situasjon.
Ingen der har f.eks oppfattet at NANO bare stiller med en poster (en plakat) i korridoren ved årets AACR.
Den eneste som synes å korrigere seg litt er faktisk Londonmannen, som sier han bare må "krype til korset" mht. at forsinkelser er et faktum og at det kan ha noe å gjøre med kursfallene i aksjen. Det skal han ha kred for. Men ikke for omtalen av meg det siste året der jeg forsøkte å gjøre ham oppmerksom på disse forholdene. Men men, bedre sent enn aldri.
Tragedien i dette er jo at haussekoret fremdeles er helt på vidotta om hva som faktisk priser en aksje, om reell market cap, om reelle faseforskyvninger videre, osv. Dermed fortsetter man bare sin illusoriske selvtrøsting og skylder på alt fra baissere til roboter, marked som ikke forstår aksjen, osv. At det kan ha noe med selskapets egen håndteringsevne å gjøre er hinsides å ta med i vurderingen.


Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 11:27 6369

helt sant Korsar, det er helt utrolig at nano fortsatt prises til knapt 3 000 000 000 med en inntekt tilsvarende ne pølsebu på finnmarksvidda og fremtidsutsiktene til en tilsvarende (mener nå jeg) men men som du sier bedre å innse det sent enn når kursen er 2,45
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 11:55 6333

Apropos den kommende emisjonen (når den måtte komme), så råder det igjen urealistisk og inkompetent forståelse i haussekorpset om hvordan en emisjon prises. Det virker som flere tror at selskapet står fritt til å sette en emisjonskurs etter eget forgodtbefinnende.
Sannheten er selvsagt at emisjonskurs defineres av børskursen på det angjeldende tidspunkt.
Men siden haussekorpset lever i sine vrangforestillinger også om dette, så snakker de høyt om at "kursen betyr da ingenting - det er sluttresultatet som teller", osv. Spør en fondsforvalter om han tror han får fortsette i stillingen sin hvis han ikke passer på å bli kvitt en aksje som etter hvert faller 60%....
Nå er for øvrig NANO nede på 58-tallet, dvs. på et kritisk støttenivå som helst ikke bør brytes hvis man vil unngå et videre SL-skrell. Men sånt fins jo heller ikke i hausseverdenene, der går det videre på refrenget om at "markedet forstår ingen ting av det vi har forstått"......
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 11:58 6327

vil bare nytte anledning å gratulere Herr Dahle med sitt salg en gang til, utrolig bra timet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 12:04 6313

Tenkte i fjor å gjøre gjenkjøp av Nano med kursmål den gang på kr 70.

Men ble betenkt, i mangel av innsidekjøp.

Dahle velger fortsatt å sitte med rikdommen sin på "kistebunn" etter salget han gjorde på rundt kr 115, framfor å kjøpe seg opp i Nano nå på 50-tallet.... ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare