NEL - Nyheter


Tråd for hydrogen nyheter:
Ref. https://hydrogentoday.info/news/5501

Inspirert av H2 Bus programmet som tidligere grunder i NEL eier og som samarbeider med NEL ønsker Frankrike 1000 nye H2 busser innen 2023.

I Tyskland:
Germany’s highest court recently prioritized air quality above the interests of leading German automotive players by opening the way for bans on diesel vehicles in German cities. Notably, 48 of the 80 European Union cities tested in 2018 recorded elevated levels of Nitrogen Dioxide (a known cause of cardio-pulmonary diseases), with 75% of vehicular emissions estimated to come from diesel vehicles.

Groups such as the California Air Resources Board (CARB) have long campaigned for improvements in air quality around ports and heavy vehicle hubs, pushing for measures to improve air quality for the benefit of community health in the United States, and similar initiatives are reflected around the world. Dependence on diesel powered heavy vehicles must be reduced dramatically, and it must happen with urgency. The world needs clean transport solutions.
Tigeren
11.07.2019 kl 10:47 5046

Everfuel er den nye grønne hydrogenbrenselleverandøren i Europa
location on Herning, Denmark
Everfuel, H2bus
H2Bus konsortium
Everfuel er en stolt initiator og medlem i H2Bus Consortium, en gruppe ambisiøse selskaper i hydrogenverdikjeden, som introduserer kommersielle bybusser.
Hydrogen er kommersielt når man tenker BIG og koordineres. Dette er bakgrunnen for H2Bus-initiativet. Første prosjekt er H2Bus Europe, hvor 600 brenselcellebusser vil bli distribuert i Danmark, Latvia og Storbritannia. Everfuel skal bygge og drive hydrogenverdikkjedene i Danmark og Latvia innenfor prosjektet.
Everfuel er prosjektutvikler og eier av H2BusEurope-prosjektet. Prosjektet støttes med € 40 millioner fra CEF-programmet, Connecting European Facility og dermed det største hydrogenprosjektet i Europa som varsel om tildeling i høst 2018.
Lær mer på www.h2bus.eu
Våre neste prosjekt.
I tillegg til de første 600 bussene som planlegges, forbereder konsortiet seg på å ekspandere til andre markeder i Europa. Hvis du er bussoperatør eller offentlig transportmyndighet med interesse for å implementere ekte Zero Emisssion busser,
Everfuel gir den manglende koblingen mellom fornybar energi og grønn transport. Everfuel gjør hydrogenmobilitet til tunge kjøretøyer som er kommersielt tilgjengelige i Europa.
pressemeldinger
Nel ASA: Etablering av konsortium for kommersialisering av brenselcellebusser i Europa (sendt via OSE kl 08:31 03.06.2019)
(Oslo, 3. juni 2019) Nel ASA (Nel, OSE: NEL), Ballard Power Systems Inc., Hexagon Composites ASA, Wrightbus Ltd., Ryse Hydrogen Ltd. og Everfuel Europe AS annonserer i dag etableringen av H2Bus Consortium, et ambisiøst konsortium å implementere kommersielle brenselcelle elektriske busser over hele Europa.

"Vi er glade for å kunngjøre etablering av H2Bus-konsortiet med våre partnere som et svar på de politiske nullutslippsmålene. Elektriske busser med brenselcelle har blitt demonstrert over Europa i mer enn et tiår. Teknologien er pålitelig, effektiv og helt null utslipp Utfordringen for næringen er nå å øke produksjonen av brenselcellebusser for å oppnå betydelig kostnadsreduksjon. Dette vil nå bli gjort mulig gjennom H2Bus-konsortiet, sier Jacob Krogsgaard, leder av H2Bus konsortiet.
The H2Bus Consortium includes the partners Nel, Ballard Power Systems, Hexagon Composites ASA, Wright bus, Ryse Hydrogen and Everfuel Europe AS (incorporated by Nel, and further described below). Reference is also made to the OSE notification 27 September 2018 regarding H2Bus Europe. The consortium will cooperate closely to execute on the H2Bus Europe project where 600 fuel cell buses, Nel electrolysers and Nel hydrogen stations will be deployed in Denmark, Latvia and the UK, with more European markets to follow.

"With a fuel cell electric bus priced at below €375,000, bus maintenance of €0.30/km and hydrogen fuel of €5–7/kg, our joint offering will be the lowest cost zero emission bus alternative", says Krogsgaard.

As part of the project, Everfuel, incorporated by Nel, will own and operate the hydrogen value chain, and purchase equipment exclusively from Nel. Everfuel will be managed by Mr. Krogsgaard and will enter into a fundraising process to finance the initiatives. Nel will remain a minority shareholder in the company.

"Nel has great experience from working with consortium partners in developing hydrogen infrastructure in different countries. We look forward to work with Jacob and other trusted partners in developing the important and promising market for fuel cell electric buses in Europe", says Jon André Løkke, CEO of Nel.


https://www.electrive.com/2019/07/09/hollands-first-h2-taxi-fleet-hits-the-road/
Hydrogen taxi i Nederland tar av. Burde være perfekt for norske politikere. Sats på taxi og hydrogen så vil resten følge etter!
Furuen
11.07.2019 kl 11:30 4806

Hydrogen Poised to Play Key Role in U.K. Heating and Transport

(Bloomberg) -- Using hydrogen to heat homes and power vehicles will play a vital part in Britain’s efforts to meet stringent climate targets and can’t be dismissed as an expensive pipe dream.

That’s the conclusion of National Grid Plc’s network service operator in its annual Future Energy Scenarios outlook. It anticipates 11 million homes will be heated by hydrogen by 2050, which is half of the number currently using natural gas.

https://finance.yahoo.com/news/hydrogen-poised-play-key-role-230100182.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAMDhnI75eJAfgZC1Q7W5sVM6n6gyWs4ICoYzguTg28IRjrJdKbIIYaNiRMq8Api5xkrIv0pUMyKcnaYzImnmRFAoNKfskCpO-SSvyxGETYrqJYLwx0oT51PLDyQ5drvQpg1kBBHEfZ-gPArEU8m6HUsDpI4ZZL2NSBSH-lw9ZYNs
Furuen
11.07.2019 kl 11:37 4736

Hydrogen fuel cell train on test in Bavaria
Jul 10, 2019

ONE of Alstom’s two prototype Coradia iLint hydrogen fuel cell multiple units was tested in normal operating conditions in northeast Bavaria on July 8.

battery mode
Jul 10, 2019 | Fleet
Czech Railways awards traction motor overhaul contract
Jul 10, 2019 | Locomotives
Bozankaya wins Timisoara tram order
Jul 10, 2019 | Light Rail
Budapest tram Line 1 reaches Kelenföld
Jul 10, 2019 | Light Rail
The test run between Bayreuth and Coburg was organised jointly by train operator Agilis, the state’s Ministry of Housing, Construction and Transport and the Bavarian Railway Company (BEG).

Bavaria is looking to switch to alternative forms of traction on diesel-operated lines in the medium to long-term. Under the Bavarian Rail Electromobility Strategy (Bess), which has been approved by the state government, pilot projects will be implemented using different types of alternative traction including batteries and hydrogen fuel cells.

“We want to use more environmentally-friendly traction on Bavarian passenger trains,” says state minister for housing, construction and transport Mr Hans Reichhart. “In addition to electrification, we are pushing ahead with the introduction of hydrogen technology in the railway sector like no other German state. We are investing more than €25m in state funds to support further research into this technology.”

https://www.railjournal.com/fleet/hydrogen-fuel-cell-train-on-test-in-bavaria/

Hallo.
Flott med store fine produkter, men det er et kriterie for at de skal bli vellykket og det er at de blir solgt og fungerer. Jeg er sikkert alene om å føle meg drittlei av NEL og de meldinger som tikker inn. Det er jo ikke en eneste bestilling eller kontrakt. Hvis det tikker inn en mld på tel så tenker jeg..åja enda en emisjon eller oppsjon eller produkt eller intensjonsavtale eller eller eller.... Jeg er drittlei dette nå. Og, ja jeg vet jeg bare kan selge å putte en pen gevinst i lomma, men det er noe som holder igjen. Men er som sagt drittlei hele NEL og Nikola for tiden. Har bare vært tull og vyer fra nel sin side siste året. Nikola er på overtid så det holder. Skjønner ikke at de som har bestilt fra NIKOLA ikke setter mer press på Milton og co ang framdrift. Ufattelig hele greia. Men jeg skjønner lite og det ser ut for at det blir mindre og mindre jeg skjønner ettersom tiden går. Det var godt å få ut noe gørr.
Ha en fin dag til dere andre ialkefall.
11.07.2019 kl 11:53 4576

Hehe.
Skvetter hver gang det tikker inn melding selv....
Men litt motsatt her:
Håper på ett stort SALG hver gang.....
Sukk...
Tigeren
11.07.2019 kl 11:54 4566

Rogneveien. Vi vet alltid tålmodighet lønner seg alltid. Nel starter Q1-19 med en 10 dobling av produksjonen på Notodden til Nikola neste år. Nel kommer sikkert til å bygge en ny fabrikk til, men først etter at Nikola legger inn Nikola Europa kontrakt til Nel, er minectanker. Ja enig. De er på overtid. Jeg laster ytterligere opp nå, da kursen ansees for å være lav. Kursmål kr 11.95 fra Norne Securites kan smelle inn raskt. Yara eller Nikola som løfter først?
Redigert 11.07.2019 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Furuen
11.07.2019 kl 12:15 4411

Er så enig, rogneveien.
Og Nikola, nå må de få inn penger og sette i gang stasjonsutbyggingen!
Har vært en lang periode med messer og prat. Nå må vi få noen håndfaste ordrer!
Lollo
11.07.2019 kl 12:31 4271

Minner om at til nå i år har NEL steget med 51 %. Og mye mer da den sto i 9,70. Jeg gikk inn på 3,12 og anser dette som en meget god investering. Tålmodighet er en dyd.
Nikko
11.07.2019 kl 12:31 4265

Helt enig Tigeren! Vi må være tålmodige. Når dette løsner, så skjer det fort at kursen spretter både 1-2 og 3kr. Når Nikola eller Yara kommer ut av startgropen, så vil ihvertfall jeg være inne.
Furuen
11.07.2019 kl 12:35 4220

Klart vi er inne, men det tærer på tålmodigheten.
jimmen
11.07.2019 kl 12:36 4205

Jo mindre kontrakter og salg NEL melder jo bedre resultater. De taper penger på alt de selger så det beste for NEL er å ikke selge noe.
Plutselig en dag så virker ikke disse pressemeldingene lenger og for ikke aksjen oppover får markedet krever hard cash på bordet.
Det har vi sett i absolutt alle slike selskap som har hatt enorm popularitet en periode til slutt så bare dør de bort og vekk. se på NEXT/THIN/IDEX/QEC/APCL/IOX osv osv. Kjøp NEL om dere er glad i risiko men aldri bruk mer enn maks 10% av din tilgjengelige kapital i slike risiko case uten inntjening og priset sky high.
Redigert 11.07.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.07.2019 kl 12:41 4172

Jammeren,
Takk for ditt gode råd...

Har det helt greit, hydrogen er noe som kommer, vi snakker 2030, 2050. NEL ligger i fin stigende megatrend kanal og stigningstallet på kanalen er meget god. Kursen trenger ikke å "sprette" for min del.

Tigeren.
Takker for optimistiske ord. Håper du får rett. Er bare så drittlei akkurat nå. Sorry for that. Blir med videre.
Ha en fin dag.
Nikko
14.07.2019 kl 18:38 3405

Denne uken kan bli ekstremt spennende. Dersom alt slår til, kan vi få et skikkelig rally i aksjen. Det kan og bør komme en oppdatering angående Yara-kontrakten og i tillegg så kan og bør Nikola effektuere sin bestilling. Dessuten blir det spennende å se hvor stor eierandelen til Clearstream er blitt.
Lurer også på om ikke Sparebank1 Market snart kommer på banen med en oppdatering og løfter kursmålet.
Det er i grunnen en rekke triggere framover.

Tigeren
14.07.2019 kl 19:34 3238

Nikko. Ja Yara og Nikola påfyll ll kan røske kursen rett opp. Husk at DNB Norge kjøpte seg også opp i foriige uke. De gutta og ikke minst Clearsteam Banking vet alltid noe mere enn oss. Mitt bet kr 8 innen fredag. CB øker og garantert. Hyon/Nel FuelCell marine H2 kontrakter kan og være nærme, tror eg.
Redigert 14.07.2019 kl 19:36 Du må logge inn for å svare

När man ser diskussionen här så tänker man lite.

Hvis Nikola er en bluff som dere nå tenker, (no funding), då er NEL også en bluff.

Men så sier noen at NEL er en bluff fra begynnelsen. Er då Nikola automatisk en bluff? Ikke sikkert.

Nikola gikk fa full batteri i 2015, så gickk de till hydrogen 100 % i 2016 va?

Sen nå i Januari 2019, så var det plötsligt 5 % hydrogen.

Sen i April plötsligt 25 % Hydrogen,.

Sen sier de på twitter nå at det er ikke noen planer för hydrogen-nettverk i Europa => Nikola 3 (og 2?) blir 100 % hydrogen. Osv, etc.

Og då er det helt ologiskt at de ska bränna pengar på hydrogennettverk i USA speciellt som vi nå vet at det kan explodera. De kan bli stämda för miljarders i USA.

Lurer på hvor mange doblinger etc til baisserne skal baisse?

Gud bedre for en gjeng med skapninger...

ja för aksjen sliter så pass med 7 kr att imorgon kan vi nog se starten på en låång nedgång. Firma själv har snart slut på kontanter efter kostnader kring smällen på upp till 99 miljoner bekräftet, innan den statliga utredningen är avslutad. För oss som sitter long er detta ikke nån lek. De som tradar som tiger og rogner så kan de gå in og ut, men for oss som er long så vill vi ha ordentliga svar om vad pengarna brukas till.
Redigert 14.07.2019 kl 23:06 Du må logge inn for å svare

Hvis Nikola er en bluff, og nel er en bluff, er vel IncestorXYZ også en bluff.

Det har du og dere andre gnålt om ved både 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 kr. Selv med en eksplosjon (vel og merke forårsaket av en ekstern underleverandør) og innsidesalg (der noen synes stor inngang var enormt fristende), så fortsetter Clearwater og enormt mange andre, å kjøpe mengder med aksjer.

Med 1000 kritiske innlegg fra dag 1, så proklamerer man ikke at man sitter long...klabb!
15.07.2019 kl 00:49 2589

Xyz er ordblind eller forstår hverken norsk eller engelsk.
Man kan nesten ikke tro folk ved sine fulle fem er så kørka.

Ikke extern underleverantör. Det sa de i det första Cover up status.

Ikke nels kjerneteknologi.

jeg varnade at det var tidlig at konkuludere.

Og det kom fram at de hade ikke skruvat fast bulten på sitt utstyr.
Dennis10
15.07.2019 kl 06:13 2393

Det må være noe fundamentalt galt med deg «xyz». Nå har du spammet ned forumet her med denne løse bolten fra dag én.
Det er ikke nødvendig å gjenta seg selv hele tiden. Slik gjentagelse beror kanskje på at du selv har en løs bolt i øverste etasje?

Det er ikke spam når en sier at det ikek var feil på nels utstyr, men når vi vet at det var fel på bulten.

Då er det allvorlig om folk sitter og lurar nya aksjonerer her med fel info. Ellers enig at vi ikke skal ha spam.

"Inte dum bara svensk"........ slik går nå dagan!!

Noen ganger må en trådstarter få kunne skape en tråd som handler om nyheter. Positive og negative.
Da blir det for dumt når noen ødelegger med å baise eller komme med feilinfo.
Husk, det er ikke lov å publisere / skrive løgn i håp om å dra ned en aksje. Noen kan jo tro det er sant og dermed kan man stå ansvarlig for dette. Er jo ingen problem for admin og myndigheter å finne ut hvem vi er ved bruk av våres ip med mindre du bruker vpn.

Eksempel:

InvestorXYZ
I går kl 22:43 966
När man ser diskussionen här så tänker man lite.

Hvis Nikola er en bluff som dere nå tenker, (no funding), då er NEL også en bluff.

Men så sier noen at NEL er en bluff fra begynnelsen. Er då Nikola automatisk en bluff? Ikke sikkert.
Svar
InvestorXYZ

(Dette er løgn. Nikola er funda så det holder. Dette har blitt lagt ut på hegnar med ref linker. Om du mener noe annet hvor ar du det fra? Om ikke er det løgn og du bryter den norske lov)

I går kl 22:46 953
Nikola gikk fa full batteri i 2015, så gickk de till hydrogen 100 % i 2016 va?

Sen nå i Januari 2019, så var det plötsligt 5 % hydrogen.

Sen i April plötsligt 25 % Hydrogen,.

Sen sier de på twitter nå at det er ikke noen planer för hydrogen-nettverk i Europa => Nikola 3 (og 2?) blir 100 % hydrogen. Osv, etc.

Og då er det helt ologiskt at de ska bränna pengar på hydrogennettverk i USA speciellt som vi nå vet at det kan explodera. De kan bli stämda för miljarders i USA.

(Dette er også feil. Nikola har satsa på hydrogen hele tiden. Det er jo deres fortningside. De har også skapt en batteri variant som skal brukes i byer men de skriver selv at 90% av deres solgte trucks vil være hydrogen versjonen)
(Det er også feil at de ikke skal bygge ut i Europa, de har ikke sagt noen ting at de ikke har planer for dette. Hvor har du det i fra? Løgn som sagt, ulovlig å spre slik informasjon)
nima
15.07.2019 kl 08:50 1909

Hvor langt ned, kan vi vente at den stopper på 5 ? 6 ? Er usikker på NEL
Nikko
15.07.2019 kl 09:19 1788

nima,
Det var et intelligent innlegg. Hvorfor ikke 3-2?