Deeyah Khan - i møte med fienden (naziene som hetset henne)

RiskReward
08.03.2018 kl 14:04 3790

Flotte Deeyah, som ble drevet ut av Norge, har en lun og god tilnærming og oppnår resultater i og med sine filmer.
Gikk på NRK2 i går. Absolutt severdig!

https://tv.nrk.no/program/koid75004717/deeyah-khan-i-moete-med-fienden

https://no.wikipedia.org/wiki/Deeyah_Khan

RR
Slettet bruker
09.03.2018 kl 15:24 3698

For det første må jeg spørre, hvorfor reiste muslimene fra sine land og bosetter seg i Europa, når de forherliger det de reiste fra?
At noen påstår det har noe med rase å gjøre, les nazister, er jo bare feil. Religion har intet med rase å gjøre.
Når vi vet at i alle land hvor muslimene er i flertall, har de forfulgt, voldtatt og drept de kristne og brent ned kirker.
At Europa`s folk reagerer når det strømmer inn hundretusener av muslimer har de absolutt grunn til å reagere, fordi både historien og dagens muslimer har påbud å leve etter koranen, og at de produserer mange flere barn som blir strengt oppdratt etter koranens påbud.
Nordmenn får stadig mindre antall barn etter hva statistikken forteller oss,- og det skal ikke store regneferdigheter til for å skjønne at nordmenn kommer til å bli i mindretall.
Derfor får vi en redsel, og stadig større oppblomstring av radikale krefter i Norge, som på forskjellige måter går i mot politikernes valg om å ta inn flere muslimer, som fører til at nordmenn blir i mindretall. Disse radikale kreftene føler avmakt mot de norske politikere og EU som lar grensene stå vidåpne for muslimer. Hvis det var for å hjelpe de for en periode, men
at forutsetningen var at de skulle returnere til hjemlandet når forholdene bedre seg, hadde ikke denne redselen fått grobunn.

Slutt å kalle denne redselen for rasehat, det har ingen ting med rase å gjøre, men med religion som brukes politisk i de landene muslimer kommer fra, og som Deeyah Kahn forsvarer. Hun må godta at Europa og USA vil forsvare sine land mot muslimsk flertall.
Sotah
09.03.2018 kl 15:48 3698

Anbefaler deg å sette deg inn i hva Deeyah står for, Stella. Du er helt på bærtur.
RiskReward
09.03.2018 kl 17:54 3697

Sotah har til forandring ;) rett!
Deeyah ble drevet fra Norge etter trusler fra islamske fundamentalister, den gang hun var mest kjent som artisten Deepika.
Hun forsvarer IKKE radikal islam.

Anbefaler også denne filmen fra henne
https://tv.nrk.no/program/kmte30000614/jihad-hellige-krigere

RR
SCK
09.03.2018 kl 19:05 3696

Stella P.
Du er nok noe forblindet grunnet noe så enkelt som Kahns bakgrunn. Det skal ofte ikke mer til, har man feil etnisitet så er det det beste å holde kjeft. Og gud nåde den som våger noe som kan tolkes som kritikk. I særdeleshet om man er muslim...

I går hadde Hadia Tajik en godt innlegg i Aftenposten om noens menneskers syn på jenter som våger denne frekkheten.
Les.


https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/P3eLa0/Et-kvinneliv-som-ikke-er-fortalt_-er-som-en-handgranat-som-ikke-er-kastet--Hadia-Tajik
Slettet bruker
09.03.2018 kl 20:17 3695

Til det siste innlegget; Jeg åpnet linken som er lagt ut, hvor det vises at det er demonstrasjoner fra ytterliggående hø. fløy, og hvor hun går i mot dette. Hvorfor gjør hun det? Hun må da forstå at Europa`s ungdom ikke vil sitte stille og bli invadert av muslimer, samme hvor "fredelig" de er i denne fasen. Hva er det jeg ikke forstår av henne? Vi kan i dag lese om at flere hundre tyrkiske journalister er blitt arrestert, og tidligere har dette også skjedd med offiserer, dommere, lærere og flere som har hatt offentlige stillinger i Tyrkia. Er det ikke dette hun forsvarer? Hvorfor "flykter" hun fra dette hvis det er såå humant og flott?
Slettet bruker
09.03.2018 kl 23:10 3694

Da kan hennes forsvarer her, kanskje fortelle hvorfor hun får hvite unge menn med naziflagg mot seg?
Jeg har ikke gått til bunns i hva hun står for, jeg ser bare hvilken reaksjon hun har fått, og derfra trakk
jeg min konklusjon. Det står over her "hun forsvarer ikke radikal islam", men implisitt forsvarer hun islam, er det ikke slik? Islam er også det radikale islam, alt etter hvem som styrer.
RiskReward
10.03.2018 kl 10:07 3694

Du kan da seriøst ikke trekke konklusjonen om at dersom hun har nazi-sosialistene mot seg, så er hun forsvarer av radikal islam!

Radikal islam og nazisme er 2 sider av samme sak. Sosialistiske totalitære avarter. Same shit, og nesten identisk innpakning.
Grunnleggende står disse ideologiene for det samme.

Les deg opp på damen, er mitt råd. Og husk, det var islamske fundamentalister som drev henne ut av Norge!
http://deeyah.com/about-deeyah/

RR
Slettet bruker
10.03.2018 kl 13:02 3693

Nå har jeg hørt gjennom intervjuet med henne, hvor hun går igjennom sin historie. Ikke et eneste sted snakker hun om Koranen og dens lære, som har regler for alt.
Akkurat som Det Gamle Testamentet i Bibelen, men som Luther forkastet. For meg høres det ut som om hun ikke tør, eller vil, snakke om årsaken til at hun ikke skal synge og opptre. Eller så kjenner hun ikke til hva som står i Koranen, noe jeg ikke tror. Hun svever bare ut i det fri, uten å forstå, eller så vil hun ikke forstå at det er Koranens lære som skaper det muslimske menneske, fra vugge til grav.

Der er det strenge regler for alt, og så lenge ingen muslimer, utenom forfatteren Salman Rusti ,- som ble bannlyst av muslimene, og må leve i skjul, fordi muslimene har utstedt dødsdom over ham, - tar avstand fra dette.
Vår egen forlagssjef i Askehoug, som ga ut "Sataniske vers" på norsk -, William Nygaard ble skutt med flere skudd, men overlevde attentatet.
I forbindelse med IS og rekrutteringen til IS, uttalte Hadia Tarek at - "alt står i Koranen", hun er faktisk den eneste jeg har lest om som setter fingeren på hva som er problemet.

RR; hvorfor har ikke denne "utdrivelsen" vært oppe i den norske presse, og TV ?
ladaen7,30
11.03.2018 kl 01:22 3691

Og husk, det var islamske fundamentalister som drev henne ut av Norge!



Det var vel ikke "fundamentalister" som jagde henne ut av landet pga hennes vestlige stil, det var vel rett og slett "hennes egne" som de skrev i avisen.
Man kan jo selvsagt kalle dem fundamentalister i etterkant, men da er det jaggu en haug av dem i landet. Spør bare alle de jentene som blir trakassert av sine egne, det er ikke få.

Men det pussige med denne Khan, er at hun ble trakassert av sine egne, ble venstreekstrem (venstreradikal som det så fint heter) men ble en forkjemper mot høyreekstreme i USA.
Hun tør kanskje ikke å ta opp kampen imot sine egne da slik jeg ser det, men det er kanskje ikke så rart, mange gærninger der ute.
RiskReward
11.03.2018 kl 11:31 3690

Ja, det var "hennes egne", det er mange fundamentalister blant muslimene. Religiøse mørkemenn finnes i alle religioner, men igjen er det overrepresentasjon blant muslimer. Men der støtten fra mor , far og bror var og er stor, var det både i lokalsamfunnet og ellers hun møtte hets og trusler. Og angrep.

Og jeg finner ikke noe venstreekstremt i og hos Deeyah. Hun kjemper en kamp for menneskerettigheter. Reelle og viktige menneskerettigheter.
Hun var et tidlig offer for negativ sosial kontroll i og fra ærekulturen islam. Hadde våre myndigheter den gang, lyttet, tatt tak og gjort noe, kunne mye vært annerledes for mange i dag. I stedet lukket de øynene dengang da, som nå!

Anbefaler å lese denne
https://womennewsnetwork.net/2014/03/08/deeyah-shares-life/

RR
ladaen7,30
11.03.2018 kl 12:10 3689

Og jeg finner ikke noe venstreekstremt i og hos Deeyah.



Nei, men hun kalte seg "venstreradikal" i artikkelen og lengre til venstre kommer man vel ikke. Populært kalt en venstreekstrem på forumet:-)).
Som sagt, har lest mye bra av henne og at hun tar for seg de høyreekstreme kreftene er bare toppers, men syns hun heller skal ta oppgjør med de som mobbet henne ut av landet og de som bare snudde ryggen til henne , istedet for å reise ut og slåss imot høyreekstreme grupper.
Det er alltid bedre å rydde i eget hus før man reiser rundt og klager på huset til andre.

Men er jo typisk da, mens hun bodde i landet og snakket om det muslimske miljøet så var det ingen som brydde seg, med det resultatet at hun måtte flykte landet (noe hun også sa i artikkelen) men straks hun tar for seg de høyreekstreme så blir hun bedd på kaffe til alt og alle, dobbeltmoralen lukter virkelig ille får man si.
RiskReward
11.03.2018 kl 13:06 3688

Det har jeg oversett. Kan du konkretisere hvor?
Men hun kjemper jo også mot fundamentalistene i islam.

RR
Redigert 11.03.2018 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
11.03.2018 kl 13:25 3688

At hun kaller seg selv for venstreradikal?
Det var vel noe av det første hun sier blant annet i linken din.

Joda, hun kjemper imot fundamentalistene (ihvertfall så gjorde hun det tidligere) men siden hun ble radikaler så virker det som at det stort sett er høyresia som skal gås etter i sømmene.

Det ser ihvertfall ut for at fokuset plutselig ble flyttet da hun sto frem som radikal og vendte seg til de høyreekstreme.

Redigert 11.03.2018 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
11.03.2018 kl 14:26 3687


Hun tror mange, kanskje særlig på venstresiden, frykter å snakke om æresdrap og om vold mot minoritetskvinner.

Hun tror mange, kanskje særlig på venstresiden, frykter å snakke om æresdrap og om vold mot minoritetskvinner.

- De frykter at de vil bli sett på som rasister hvis de gir seg i kast med dette. Men faktum er at det er nettopp det som er rasisme! Å si at kvinner som ser sånn ut eller tilhører den gruppen ikke har samme rettigheter som andre, det er rasistisk. Å gå på tå hev. Det er rasistisk, slår Deeyah fast.

Hun mener ikke å gi venstresiden skylden for alt. Det finnes mange grunner til at folk ser vekk. Ingen av dem er gode.

https://www.dagsavisen.no/helg-nye-inntrykk/portrett/sviktet-av-norge-1.295172




Slik snakket hun i 2013 da, mens i dag står hun frem som venstreradikal og sloss mot høyresiden.
Virker jo litt forvirret etter min smak, selv om jeg er enig i det meste hun sier både om venstre og høyresiden..

Hadde hun blitt intervjuet i dag så hadde det ikke forundret meg om det hadde blitt Listhaug Listhaug Listhaug...

RiskReward
11.03.2018 kl 14:28 3685

Nei, hun kaller seg "lefti-liberal", men det er feilaktig oversatt til venstreradikal.

Left Liberalism
EDIT

COMMENTS (2)

SHARE
Left liberalism is a form of liberalism which cares about support for vulnerable people and freedom for everybody. Left Liberals sometimes disagree with the centre-left and classical liberalism. Left Liberalism aligns more with modern liberalism such as social liberal ideas.
http://liberapedia.wikia.com/wiki/Left_Liberalism

RR
ladaen7,30
11.03.2018 kl 15:08 3685

Kall det hva du vil, det er innholdet som teller:-))
Er ikke det hva vi kaller for radikal i Norge da?
Si det litt ironisk, hun beskylder Sotah for at hun måtte flykte da han viste henne ryggen for mange år siden og snakker ned på han og vennene i flere år. Hun virket ikke særlig "venstre" for noen år siden
Plutselig 5 år senere står denne gjengen frem i krigen mot høyresiden. Tok hun en Støre kanskje, fant ut at det var mye lettere å leve på den siden som mobberne bor, og ikke på andre siden av gata der de som blir mobbet bor:-))
Slettet bruker
11.03.2018 kl 15:28 3685

Hvor vanskelig kan det gjøres? Det er en kjensgjerning det er den ortodokse tolkningen av koranen, som muslimer har med seg fra Midt-Østen, som gjør at vi får denne diskrimineringen av kvinner. Hadde hun mens hun bodde i Norge holdt en klar linje hva hun står for, og tatt avstand fra denne diskrimineringen, ville hun fått stor tilslutning her, og ville sluppet nazidemonstrasjoner.
RiskReward
11.03.2018 kl 18:43 3680

Jeg kaller det hun selv kaller seg, og innholdet er forskjellig hva gjelder radikal og liberal, enten man er til høyre eller venstre ;)
Det er vel heller få som kaller liberalisme for radikal.
Ei heller kan det være særlig radikalt, og noe eksempel på å være "venstreradikal" at hun tar for seg hva erkesosialistene med hakekors står for?
Det jeg synes var mest int med den filmen, var hvordan hun med sin fremtoning (og vakre ansikt kanskje;)) fikk dem til vurdere hva de sa og mente, endre seg fra "du er min fiende i prinsippet" til "du er min venn i praksis"

Jihadfilmen viste det samme. Han ene grein jo flere ganger når hun stilte sine spørsmål.
Det er bra dokumentarjournalistikk. seer ingen grunn til å trekke hennes innsats ned, og jeg ser ikke det radikale hun står for.

RR
ladaen7,30
11.03.2018 kl 19:25 3677

ladaen7,30
I dag kl 14:26

Les mitt innlegg fra 14:26



Hvor har jeg trukket hennes innsats ned da? Jeg bare reagerte på forandringen i fokuset. I 2013 kunne hun ha sittet på HO og gått rett inn i gjengen med sine meninger, men det kunne hun ikke i dag, kanskje i tospann med Sotah og Daniel :-).
Hun kunne kalt seg sosialdemokrat også for min del, det er meningene som teller og ikke hvilken skuffe man ønsker å overnatte i.
Som sagt jeg har lest mye av henne tidligere og var enig i mye av det hun kom med da hun satte ord på de problemene som man slet med her hjemme angående innvandring osv. At hun ikke gjør det i dag har sikkert sine årsaker.

Så, det er forandringen i fokuset jeg reagerer på, og ikke nedvurdere henne på noen måte.
RiskReward
12.03.2018 kl 10:46 3676

Vi postet så likt i går at jeg ikke så denne før nå :)
Hvilken høyreside? Nazier er og har alltid vært venstresiden. Det er ren sosialisme med samme rasisme og nasjonalismefokus som islamismen.

RR
ladaen7,30
12.03.2018 kl 12:42 3668

Spør Sotah, Daniel, Deeyah eller andre på venstresiden om de er enige med det:-))
Et mer passende kallenavn hadde kanskje vært "venstreekstreme"?
RiskReward
12.03.2018 kl 14:59 3661

Hehe... DE enige i det :DDD Aldri, men venstresiden har helt siden ww2 hatt behov for å etablere en avstand til hva de faktisk støttet opp gjennom 30-årene. Det var ganske blå personer som Churchill og vår egen Anders Lange som advarte og tok avstand til Hitler og nazistene.

Skal man inndele ideologier fra venstre mot høyre, slik man tradisjonelt gjør, men ikke basert på historieforfalskningen, men ideologienes grad av statlig makt over individet er rekkefølgen

Islamisme - total statlig makt over individet
Kommunisme
Nazisme
Fascisme
Sosialisme
Sosialdemokrati
Sosialliberalisme
Konservatisme
Liberalisme
Anarki - Ingen statelig makt over individet

RR