Nel -nikola- der kom den - inget nett i Europa
Igår fikk vi bekreftet via twitter at Nikola fortsatt supportar NEL, bra!
Det var et bra gräv av flere her på forum via Nikola twitter som fick fram det.
Nå ha vi grävt mer i samme tråd. https://twitter.com/nikolamotor/status/1148651723323564034
Og i kommenterarna er der en som spör;
Rune Sletten
@runeslett
10 juli
Yes, when will you show us your plan for the European station network?
1 svara 0 retweets 1 gillande
Nikola svarar;
Nikola Motor Company
@nikolamotor
22 timför 22 timmar sedan
You can view our current hydrogen infrastructure plan here:
https://nikolamotor.com/hydrogen
Ja så jeg gikk in på den lenken og såg et usa fullfomligt nersölat med H2-stasjoner! Det er planen!
Men når jeg zooomar till Europa ser jeg ikke en enda stasjon.
Og då går jeg tilbake til twitter og läser;
Rune Sletten
@runeslett
21 timför 21 timmar sedan
I asked for europe, we need fuel aswell :)
2 svar 0 retweets 1 gillande
(Rune begynner her bli lite förbannad)
Og då komemr det svar fra en som verkar insatt;
CARLES.
🎗
🎗
@oilcata
21 timför 21 timmar sedan
they are being executed,the main installer is Nell, we are an engineer from Barcelona and we are with the legal procedures to make a supply point inatalar. Nikola, I think!, installs in the US the European market must grow even more to make an investment of that volume profitable
Ja det han sier er at marknaden i Europa er for liten. Troligen fordi Nikola 3 skal gå på batteri helst.
Men de som velger hydrogen, Felleskjöpet t ex? Hvor skal de tanka? Stasjon i sandvika er stengt, og hydrogencis stasjoner er på gång, men det tar lang tid. Og jeg tror ikke det blir så gott om plass at tanka på en stasjon som sandvika med lastbil.
Ja så vi kan se att det blir inget hydrogen för lastbil i Europa. Det blir Batteri.
Det var et bra gräv av flere her på forum via Nikola twitter som fick fram det.
Nå ha vi grävt mer i samme tråd. https://twitter.com/nikolamotor/status/1148651723323564034
Og i kommenterarna er der en som spör;
Rune Sletten
@runeslett
10 juli
Yes, when will you show us your plan for the European station network?
1 svara 0 retweets 1 gillande
Nikola svarar;
Nikola Motor Company
@nikolamotor
22 timför 22 timmar sedan
You can view our current hydrogen infrastructure plan here:
https://nikolamotor.com/hydrogen
Ja så jeg gikk in på den lenken og såg et usa fullfomligt nersölat med H2-stasjoner! Det er planen!
Men når jeg zooomar till Europa ser jeg ikke en enda stasjon.
Og då går jeg tilbake til twitter og läser;
Rune Sletten
@runeslett
21 timför 21 timmar sedan
I asked for europe, we need fuel aswell :)
2 svar 0 retweets 1 gillande
(Rune begynner her bli lite förbannad)
Og då komemr det svar fra en som verkar insatt;
CARLES.
🎗
🎗
@oilcata
21 timför 21 timmar sedan
they are being executed,the main installer is Nell, we are an engineer from Barcelona and we are with the legal procedures to make a supply point inatalar. Nikola, I think!, installs in the US the European market must grow even more to make an investment of that volume profitable
Ja det han sier er at marknaden i Europa er for liten. Troligen fordi Nikola 3 skal gå på batteri helst.
Men de som velger hydrogen, Felleskjöpet t ex? Hvor skal de tanka? Stasjon i sandvika er stengt, og hydrogencis stasjoner er på gång, men det tar lang tid. Og jeg tror ikke det blir så gott om plass at tanka på en stasjon som sandvika med lastbil.
Ja så vi kan se att det blir inget hydrogen för lastbil i Europa. Det blir Batteri.
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Måtte du ha dekning for den påstanden!
Ellers håper jeg du blir anmeldt og bura inne!
Fy faen for en idiot!
Ellers håper jeg du blir anmeldt og bura inne!
Fy faen for en idiot!
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
vad er ditt problem. Igår fikk vi fram positivt at nikola stötter nel. Og idag at det ikke blir nett i Europa.
(ikke enn, men hvis det selgs många hydrogenlastbilar fra Nikola i europa kan det muligen bli ett nett her)
(ikke enn, men hvis det selgs många hydrogenlastbilar fra Nikola i europa kan det muligen bli ett nett her)
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Du gjentar at det ikke blir hydrogenlastebiler i Europa.
Jeg gjentar at jeg håper du har dekning for påstanden.
Hva pokker har sandvika med dette?
Tror du kun Uno-X kan drive med hydrogen?
Jeg gjentar at jeg håper du har dekning for påstanden.
Hva pokker har sandvika med dette?
Tror du kun Uno-X kan drive med hydrogen?
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Trur også at Shell har 10.000 flere stasjoner enn UnoX i Europa
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Max Payne
11.07.2019 kl 17:48
1394
Her har du gravd fram interessante detaljer fra Twitter INVESTOR XYZ.
Jeg leste forresten en interessant studie som viste at elektriske biler er tre ganger så energieffektive som både bensin og hydrogen. I tillegg til at hydrogen ikke er energieffektivt, så innebærer det også en stor risiko. Hydrogengass finnes ikke naturlig, så det må lages kunstig i en form som er svært reaktiv og eksplosiv. Det er klart at de som har investert i hydrogen vil ha avkastning på pengene sine, men det er ikke gitt at dette er farbart.
Max
Jeg leste forresten en interessant studie som viste at elektriske biler er tre ganger så energieffektive som både bensin og hydrogen. I tillegg til at hydrogen ikke er energieffektivt, så innebærer det også en stor risiko. Hydrogengass finnes ikke naturlig, så det må lages kunstig i en form som er svært reaktiv og eksplosiv. Det er klart at de som har investert i hydrogen vil ha avkastning på pengene sine, men det er ikke gitt at dette er farbart.
Max
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Hvis det ikke blir megastasjon så må lastbilar Tanka i sandvika.
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
kaliber
11.07.2019 kl 20:57
1273
H2 er mye mer energieffektiv som bensin og diesel. Du tror vist at alle biler skal over på tunge batterier!! Les deg opp på h2 før ditt neste innlegg!!!
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Sundancer
11.07.2019 kl 21:04
1255
Hvor energieffektivt tror du det er å dra på et ekstra tonn med batterier opp dalstrøkene i Norge, Sveits, Østerike m.fl.?
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Hydrogenteknologien utvikles i rasende tempo, men det gjør også batteriteknologien.
Jeg satser mine peng på at Hydrogen og utbyggnad av nettverk går raskere enn å utvikle batterier med lengre rekkevidde, som ikke veier mer en en elefant.
Jeg satser mine peng på at Hydrogen og utbyggnad av nettverk går raskere enn å utvikle batterier med lengre rekkevidde, som ikke veier mer en en elefant.
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare
Hei der Investor XYZ
Takk for at du hjelper til med å opplyse forumets medlemmer med verdifull innsikt. Det er for mye synsing og store drømmer her inne, viktig at vi som er edruelige tar ansvar og forteller sannheten. Så får heller de som har bundet seg fast til både Norwegian og Nel lære en lekse om hvordan man avslører eventyrhistorier. Hydrogen kan sikkert være noe en gang inn i fremtiden, men da må teknologien først utvikles og profesjonelle produsenter må eksistere.
Beste hilsener
Eric
Takk for at du hjelper til med å opplyse forumets medlemmer med verdifull innsikt. Det er for mye synsing og store drømmer her inne, viktig at vi som er edruelige tar ansvar og forteller sannheten. Så får heller de som har bundet seg fast til både Norwegian og Nel lære en lekse om hvordan man avslører eventyrhistorier. Hydrogen kan sikkert være noe en gang inn i fremtiden, men da må teknologien først utvikles og profesjonelle produsenter må eksistere.
Beste hilsener
Eric
Redigert 20.01.2021 kl 20:50
Du må logge inn for å svare