Yeees Fredriksen tar jafs
Greit å ta med siste avsnitt.
Ellers ville det vært typisk om Fredriksen kjøper obligasjonsgjelden og får denne konvertert til aksjer på lav kurs. Vips så eier han halve NAS og nåværende aksjonærer blir vannet ut.
Husk FAR og skjebnen til storeier Farstad.
...........
https://blogg.nordnet.no/bjorn-kjos-gar-av-som-sjef-for-norwegian/
Duket for John Fredriksen?
Karlsens bakgrunn fra Fredriksen-systemet (shipping og flåtefinansiering) bør passe Norwegian som hånd i hanske. Jeg anser derfor sannsynligheten for et slikt utfall å være stor. Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær. Poenget er at flyindustrien og shippingindustrien har mange likhetstrekk. Skulle et slikt scenario utspille seg vil Norwegians overlevelsesevne kunne øke betraktelig, tror jeg.
Merk! Denne kommentaren skal ikke, under noen omstendigheter, oppfattes som investeringsråd. Jeg eier for øvrig ingen aksjer i Norwegian, hverken direkte, eller indirekte.
Ellers ville det vært typisk om Fredriksen kjøper obligasjonsgjelden og får denne konvertert til aksjer på lav kurs. Vips så eier han halve NAS og nåværende aksjonærer blir vannet ut.
Husk FAR og skjebnen til storeier Farstad.
...........
https://blogg.nordnet.no/bjorn-kjos-gar-av-som-sjef-for-norwegian/
Duket for John Fredriksen?
Karlsens bakgrunn fra Fredriksen-systemet (shipping og flåtefinansiering) bør passe Norwegian som hånd i hanske. Jeg anser derfor sannsynligheten for et slikt utfall å være stor. Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær. Poenget er at flyindustrien og shippingindustrien har mange likhetstrekk. Skulle et slikt scenario utspille seg vil Norwegians overlevelsesevne kunne øke betraktelig, tror jeg.
Merk! Denne kommentaren skal ikke, under noen omstendigheter, oppfattes som investeringsråd. Jeg eier for øvrig ingen aksjer i Norwegian, hverken direkte, eller indirekte.
Redigert 14.07.2019 kl 10:22
Du må logge inn for å svare
navas
12.07.2019 kl 15:15
1881
Selvhøytidelige og bedrevitende Molnes er fornærmet og snurt over at aksjekursen i NAS ikke følger Molnes sine estimater. Molnes bør snart skjønne at markedet alltid har rett. Og akkurat nå verdsetter markedet NAS til NOK 43 pr aksje, Det betyr at Molnes har feilet med sitt kursmål.
Dersom de trekker inn air Berlin er det i hvert fall helt skivebom. Lufthansa utkonkurrerte dem.. umulig sammenlikning. For øvrig et rævva selskap. Katastrofe. Fløy selv med dem 2 g de siste 5 årene. Forsinkelser og elendig kundebehandling, krise betjening der alle streiket.. Vi fikk ikke hotell en gang da fly var over booket..
Redigert 12.07.2019 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 14:34
2044
Enig. Han var først ute i media i går for å snakke kursen så til de grader ned i sin egen interesse.
Det å gå ut i media og beskylde selskapet for å snakke kursen opp er minst like tullete som å snakke kursen opp. Molnes har 40 kroner som kursmål på NAS, og kundene hos Norne som har fulgt rådet vil gå glipp av masse penger hvis de nå følger hans anbefaling. Molnes har en egen agenda når han uttaler seg, og som et desperat forsøk på å beholde ansikt så gjør han tullete ting. I stedet for å komme med beskydninger om kursmanipulasjon, burde heller Molnes komme med en ny analyse som utelukker den tøysete sammenligningen med Air Berlin som gikk konkurs. Norwegian har greid å snu trenden. Det greide ikke Air Berlin.
De som har fulgt med NAS vet at de har jobbet hardt for å snu skuta (flyet). Det er i ferd med å gi resultater. Blir interessant å se hvem partneren er.
De som har fulgt med NAS vet at de har jobbet hardt for å snu skuta (flyet). Det er i ferd med å gi resultater. Blir interessant å se hvem partneren er.
Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær, skriver Berntsen på Nordnet-bloggen.
Fredriksen har alltid hungret etter Norwegian. Han skjønner hvilket kvalitets produkt nas er..
E24 beskylder folk for å snakke aksjen opp :)))) så har de ikke gjort annet enn å ødelagt og snakket nas ned i hele år.. stupid
Nel10
12.07.2019 kl 14:00
2237
Frodon skrev Jøss, leser alle de innleggene mine, looool
Ingen venner, naboer du kan snakke med ??
lypeders
12.07.2019 kl 14:00
2241
Frodon skrev Jøss, leser alle de innleggene mine, looool
Beklageligvis forsøppler du forumet. Prøv eller Asia guttefoum eller noe slikt, du er en pest for oss her som ønsker og tjene penger.
Nel10
12.07.2019 kl 13:59
2252
Frodon skrev Jøss, leser alle de innleggene mine, looool
Kan ikke du ta ferie , sier ikke at du ikke har noen poenger , men du er bare så utrolig irriterende.
Ps vil anbefale deg å få deg et liv, de sier det er sunt
Ps vil anbefale deg å få deg et liv, de sier det er sunt
Gasman
12.07.2019 kl 13:13
2434
lypeders skrev Finansavisen
Blir også omtalt på Nordnettbloggen:
https://blogg.nordnet.no/bjorn-kjos-gar-av-som-sjef-for-norwegian/
Duket for John Fredriksen?
Karlsens mangeårige bakgrunn fra Fredriksen-systemet (shipping og flåtefinansiering) bør passe Norwegian som hånd i hanske. Jeg anser derfor sannsynligheten for et slikt utfall å være stor. Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær. Poenget er at flyindustrien og shippingindustrien har mange likhetstrekk. Skulle et slikt scenario utspille seg vil Norwegians overlevelsesevne kunne øke betraktelig, tror jeg.
https://blogg.nordnet.no/bjorn-kjos-gar-av-som-sjef-for-norwegian/
Duket for John Fredriksen?
Karlsens mangeårige bakgrunn fra Fredriksen-systemet (shipping og flåtefinansiering) bør passe Norwegian som hånd i hanske. Jeg anser derfor sannsynligheten for et slikt utfall å være stor. Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær. Poenget er at flyindustrien og shippingindustrien har mange likhetstrekk. Skulle et slikt scenario utspille seg vil Norwegians overlevelsesevne kunne øke betraktelig, tror jeg.
Redigert 12.07.2019 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 13:08
2483
Jeg har IKKE sagt at John Fredriksen tar et jafs av NAS, jeg skrev i går at det er et ønske fra min side å få John Fredriksen inn på eiersiden i NAS
"Frodon
I går kl 08:53
Sikkert ikke den beste løsningen, spesielt ikke for dagens aksjonærer, men skulle ønske John Fredriksen kom inn som stor eier. Da hadde selskapet hatt en sterk økonomisk partner bak, som jeg betegner som Norsk :)"
https://forum.hegnar.no/thread/20617/view/637292/0?page=34
"Frodon
I går kl 08:53
Sikkert ikke den beste løsningen, spesielt ikke for dagens aksjonærer, men skulle ønske John Fredriksen kom inn som stor eier. Da hadde selskapet hatt en sterk økonomisk partner bak, som jeg betegner som Norsk :)"
https://forum.hegnar.no/thread/20617/view/637292/0?page=34
Redigert 12.07.2019 kl 13:23
Du må logge inn for å svare