Photocure og Visonac

Mental Mania
12.07.2019 kl 15:51 812

Ceviraavtalen kom litt overraskende på meg.
Vi har blitt opplyst om at selskapet var i forhandlinger om produktet, men allikevel hadde jeg forventet en melding om en due dilligence situasjon før avtalen faktisk ble signert.
Hva med Visonac?
De som har fulgt med en stund vet at selskapet var i sluttforhandling om produktet.
Disse forhandlingene strandet da Hestdahl forsnakket seg og kom med en uttalelse om at de kun hadde hatt denne interessenten og ikke flere som det tidligere hadde blitt informert om.
Den potensielle samarbeidspartneren fikk med seg dette og trakk seg da fra forhandlingene. Tillit er alltid en viktig faktor innen samarbeidssituasjoner.
Visonac har riktignok ikke ett like stort potensiale som Cevira og Cysview, men har allikevel livets rett etter min mening.
Alternativet er bruken av kraftig antibiotika og antibiotika har med årene vist seg å være svært så uheldig for resistenssituasjonen.
Nå har Photocure en ny ledelse og personlig tror jeg denne har fornyet tillitt og kan hale en avtale for Visonac i havn.
Andre synspunkter?
Redigert 19.01.2021 kl 07:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 21:33 722

Ikke annet enn at jeg vil anta at Schneider også ønsker å få landet en avtale om Visonac.
Så gjenstår det å se om han klarer det, men på Q&A snakket han såvidt jeg kan huske om både cevira og visonac, så jeg ser ikke bort fra at dem fikser noe.