Velkommen til den nye, "kjedelige" og underprisede REC!

fattigstakkar
REC 12.07.2019 kl 18:32 11711

Solgte meg ut i sluttauksjonen i går da jeg så hvor tung den var og at shorterne åpenbart ville presse den under støtten når de fikk muligheten i dag. I dag lå jeg og plukket småposter helt på slutten på 4,5, men måtte opp litt for å få volum i sluttauksjonen. Merket at det var flere enn meg som var på kjøperen på slutten, og at de som ville eller måtte ut hadde kastet kortene. La dem stenge ML, den er uansett ikke priset inn og har vært et tapssluk lenge. Butte vil gi overskudd for REC framover når vi slipper å kaste gode penger etter dårlige. I tillegg har vi 15% andelen i Yulin, som også vil gi penger i kassa etter hvert. I utgangspunktet er REC nå en traust, kjedelig og underpriset industribedrift som vil kunne stige 100 % når bare analytikerne får regnet på hvordan hverdagen uten ML blir. For oss som liker litt action har vi heldigvis litt spenning knyttet til om markedet tar seg opp så mye når straffetollen en gang forsvinner, så ML kan reise seg som fugl fønix. I tillegg er det spennende om vi går for 49% i Yulin. Det behagelige er at REC ikke er nødt til å gjøre noen av delene, men har muligheten hvis de ser at det vil lønne seg. Jeg har svært vanskelig for å se at ikke en inngang på 4,56 vil være lønnsomt når Butte får putret stille og rolig noen kvartal. God sommer med masse REC-aksjer i madrassen!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.07.2019 kl 18:37 7713


Mest spent på hvor mye CASH det er igjen, kan jo bli overasket også, men har min tvil.

Hvor blir bunnen etter SPLEIS ? Noen "spår" 2,5 -2,8 osv, hva er realistisk nå ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 18:37 7681

Nei fattig, den vil ikke stige som fuglen. Når ML blir stengt nå vil den aldri åpne igjen. La oss glemme ML og fokusere på Butte. JUM vær nå snill å legge inn et bud på 6kr så jeg kommer meg til helvete ut her!
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 19:01 7615

Hva legger du i at ML aldri vil bli åpnet igjen? Hvorfor skal REC da gidde å bruke penger på vedlikehold av maskineriet månedlig underveis under nedstengningen? Må vel være fordi man tanker at man vil trykke inn «på»-knappen igjen en eller annen gang?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.07.2019 kl 13:36 7095

Var det bare jeg som benyttet meg av muligheten til å kjøpe på 4,3. Dette er penger på gata. Har dere glemt at JUM spyttet inn 39 millioner på 6,7 for et par måneder siden? Neste uke slipper REC Q2, og da har han lov til å kjøpe igjen. Ingentig har forandret seg siden den gang, så tror vi kan forvente oss en solid innsidekjøp. Nå er også det alle meste av risikoen ryddet av bordet. Går alt annet til helvete kan man fortsette å la Butte forsvare kursen. I tillegg har jeg tre spennende opsjoner framover: 1. Straffetollen forsvinner og ML starter opp med 100% produksjon. 2. REC melder om finansering av opsjonen til å kjøpe ytterligere 34% i Yulin. 3. Det kommer meldinger om samarbeid med batteriprodusenter.

Ingenting er bedre enn minimal nedside samtidig som man har flere spennende triggere på oppsiden. Har aldri følt meg sikrere på at REC er en trygg investering og har flere aksjer enn noensinne før.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
questi
15.07.2019 kl 13:48 7045

MosesLake er ikke død :)
Det at prisen på den type polysilisium som MosesLake er nå på ca 6 USD/kg skyldes at de gjenværende produsenter - alle som en selger med større eller mindre tap :)

Man får se om de som har stått ut løpet og konkurrert mot hverandre har valgt riktig strategi. De har beholdt kunder men også lidt finansielt .. REC har mistet kunder.. men har spart penger :) Får se hvor lojale kundene er.. De som har valgt å fortsette å produsere vil fortsatt måtte konkurrere mot hverandre i pris i 2 år til! :O

Når overproduksjonen har nådd det logiske sluttpunkt, vil pris gå opp til ca 8 USD/kg.. god nok margin for REC sin 7 USD/kg fra MosesLake for at fabrikken vil gjenåpnes.. og liten nok margin til at ikke andre hopper inn og gir ny runde med overproduksjon :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
John8
15.07.2019 kl 13:55 7008

Fattig kl.13.36:
Du har flere REC aksjer enn noen gang før.
Antar at snittskursen er (betydelig) lavere enn før også!

Ellers takk for tankevekkende innlegg.
Kanskje jeg blir REC-aksjonær igjen ...
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 14:02 6987

Nei, du er ikke den eneste. Jeg kjøpte noe på 4,3x og resten på 4,49. Monnet ikke så mye på snittet, som nå er 11,44. Tvi tvi!
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
dno corelli
15.07.2019 kl 14:39 6909

Forundrer meg om vi ikke går i blått i dag:)
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.07.2019 kl 15:07 6842

John, det ville jeg gjort :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.07.2019 kl 15:18 6804

Synes også vi skal sende en stor takk til vår kjære styreformann som sikret emisjonen på 50% høyere kurs enn det vi småaksjonærer kan kjøpe for. Det er rett og slett utrolig at det er mulig. Han har ikke lov til å kjøpe i dag, men tipper det frister. Er sjeleglad for at vi tok den emisjonen før vi strengt tatt måtte, for nå trenger ikke det å ligge som et spøkelse over aksjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 15:24 6781

Nei fattig vi som kjenner aksjen godt har små kjøpt i hele dag, men ikke mye å få tak i her nede.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Forvirret
15.07.2019 kl 15:44 6723

På tide å hamstre REC aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 18:46 6549

Shorterne dekker seg litt inn i ser man og de er i villrede på hvordan de skal klare og dekke inn mye uten og løfte kursen enormt opp. Rett og slett ingenting igjen og sitte short for så inndekning kommer nok veldig snart her.Det ser vi jo også på hvordan shorterne skriker seg ihjel her på hegnar:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 18:47 6544

Shorterne dekker seg litt inn i ser man og de er i villrede på hvordan de skal klare og dekke inn mye uten og løfte kursen enormt opp. Rett og slett ingenting igjen og sitte short for så inndekning kommer nok veldig snart her.Det ser vi jo også på hvordan shorterne skriker seg ihjel her på hegnar:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
15.07.2019 kl 22:29 6354

Med de siste kostnadsbesparelsene - noen som vet om REC nå går break-even?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 22:38 6327

Etter hva jeg har forstått vil de nå generere positiv EBITDA.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 23:06 6280

Jeg synes det er bare morsomt å oppservere måten huasserne varmt anbefaler hverandre katta i sekken.
Det eneste som nå mangler er at dere erklærer JUM som JESUS.

For øvrig, likte jeg ordet "tankevekker" eller "vår kjære formann".
Minner om forholdene i Nord korea.

Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 00:16 6192

De er å litt søte og da, der de hauser hverandre opp og gir kompis-knoken til hverandre. ❤️ 🤜🤛
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.07.2019 kl 08:12 6003

@fattigstakkar:

Du kommer med dine begrunnelser for hvorfor du mener det er smart å kjøpe REC på disse nivåene, og det er selvfølgelig helt greit, men du henviser også til noen "opsjoner" du mener er viktige som det kan være interessant å se nærmere på:

1. «Straffetollen forsvinner og ML starter opp med 100% produksjon.»
«Forsvinner» er vel kanskje ikke helt dekkende da det tidligere er henvist til en mulig reduksjon. REC håper, derimot, på et fullstendig bortfall av tollen. At tollen skal forsvinne «som dugg for solen» er lite trolig, mens en reduksjon kan bli et mulig utfall. Uansett er prisene både i og utenfor Kina på et lavmål, og det er ikke gitt at tilgang til det Kinesiske markedet berettiger en oppskalering av produksjonen til 100%.

2. «REC melder om finansering av opsjonen til å kjøpe ytterligere 34% i Yulin.»
Interessant tese. Hvordan tenker du at de skal finansiere dette? Den eneste farbare veien for å «melde om finansiering» er en gigantisk emisjon (igjen) hvor de ber markedet om å være med på å finansiere dette. Jeg ser i hvert fall ikke noen andre muligheter, men du må gjerne opplyse meg og andre hva du tenker om dette.

3. «Det kommer meldinger om samarbeid med batteriprodusenter.»
Det kan hende det kommer meldinger om samarbeid med en eller flere batteriprodusenter. Men, da blir spørsmålet, hvor lang tid vil det ta før dette materialiserer seg i noe håndfast og ikke minst inntektsbringende for REC? Personlig tror jeg dette kan ta litt mer tid enn det selskapet ser for seg om/dersom det kommer noe konkret ut av CEO sine tidligere antagelser/spekulasjoner. Tro, håp og kjærlighet er kanskje det som slår meg først, men og at selskapet ved flere anledninger har kommet med en del svada det ikke har vært noe særlig hold i. At det ble spekulert i dette på en resultatfremleggelse, for så ikke å bli nevnt neste gang, sier noe om validiteten i disse spekulasjonene (mener jeg).

Som du sikkert skjønner er jeg nok ikke helt enig med deg i at det er nå man skal kjøpe REC for på dette nivået er aksjen «penger på gaten». Jeg mener det fortsatt er en god del usikkerhet knyttet til aksjen.

De som tror at Q219 blir en fest, for nå er alt bare fryd og gammen for selskapet har (endelig) stengt ned ML og kvittet seg med en masse ansatte (ikke alle slik de lovet men 2/3), vel jeg tror dere får en overraskelse når tallene blir lagt frem om litt over en ukes tid.

Minner også om at en langvarig nedstengning av ML vil medføre betydelige oppstartskostnader - anslått til 50 MUSD – dette er penger selskapet ikke har og som de må hente i markedet hvis/om/når dette eventuelt blir aktuelt. Med dagens pris på poly er det svært lite som tilsier at dette vil skje i den nærmeste fremtid.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
16.07.2019 kl 08:30 5966

Det er et momentum jeg føler savnes her og det er den kraftige bølgen som nå skyller over verden mht. større krav om fornybar energi.
Dette vil garantert øke demand på sol, da det ikke er mange som vil ha vind.... Ikke bare store solparker, men også til husstander som etterhvert går over til Elektrifisert bilpark... Se bare i California som fom neste år krever soltak for nye bygg.. Denne snøballen tror jeg ruller fortere enn mange aner... Kan vel sammenlignes med når første El bil ble solgt i Norge (man kom i gang) til Nr. 50.000 ble solgt.... Gjør om dette til tonn. https://www.latimes.com/business/realestate/hot-property/la-fi-solar-mandate-20181214-story.html
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
MorganKane
16.07.2019 kl 09:03 5892

Sa2ri,

Jeg ser du nevner en del negative faktorer. Du har rett i at det er en del usikkerheter, men jeg mener du ser for svart på det. Straffetollen, for eksempel, vil sannsynligvis forsvinne helt. Q2 vil selvfølgelig bli kjemperødt og supertrist, men her er det selvfølgelig guidingen videre fremover som blir spennende. Uansett, det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at du ikke kommer med en vurdering på hva selskapet er verdt. Fattigstakkar mener at med en total verdi på en drøy milliard, og med det potensialet som ligger i butte (og også resten av bedriften), så er dette et godt kjøp på sikt nå. Jeg er enig med han, du er tydeligvis ikke. Men hva mener du rec er verdt? Jeg mistenker at du er på kjøperen...
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
rukmini
16.07.2019 kl 09:23 5818

Det er vel ingen som tror Q219 blir en fest med tanke på at de da fortsatt har betydelige kostnader forbundet med ML. Men om du mener at de ikke tjener gode penger på Butte alene og at dette bør gi positive kvartal fremover etter Q2 så har ikke vi lest de samme kvartalsrapportene ihvertfall...
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.07.2019 kl 09:28 5792

Enig med de to siste talere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
peterdawn
16.07.2019 kl 09:39 5752

Gode momenter Sa2ri! Halvlederindustrien har vel også fått seg en real knekk med handelskrigen; så FZ-silisium med høye marginer fra Butte blir jo heller ikke all verdens å skrive hjem om. For meg så ser REC bekmørkt ut om dagen. Eneste oppsiden jeg ser er om en stor aktør enten kjøper REC (som i dag er verdsatt til lommerusk) eller at de går inn i et JV enten om batterier eller en produksjonskjede for solpaneler i USA. Jeg er egentlig litt overrasket over at ikke ML ble solgt til noen store som ønsket å satse på dette. Det vil jo mest sannsynlig ta noen år før det er lønnsomt får REC å starte opp ML for å selge Silisium i markedet. Og frem til det så vil selskapet blø kontanter. Når det er sagt så tipper jeg at REC ikke vil bli solgt for under 10 kroner. Og man skal jo egentlig kjøpe aksjen når alt ser mørkt ut. Men magefølelsen sier meg at man kan få aksjen billigere om et år. I alle fall etter q2.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 09:44 5724

fattigstakkar skrev Enig med de to siste talere.
Henger meg på den fattigstakkar.

Du har en tendens til å kun se det negative Sa2ri og hopper stadig bukk over de positive sidene ved REC. Synes også det er useriøst av deg å bruke Q2-resultatet som en indikator på at nedstengningen av ML ikke vil ha noen effekt. Den ser vi først senere. Hva mener du egentlig REC er verdt hvis du synes dagens nivå er for høyt? Fint om du kommer med et tall. Snakker vi under milliarden?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 09:50 5700

Ja hvem i svarte tror på at Q2 blir bra må være kun i hans eget hode det ser han vel også på kursen . Greit og baisse i vei tydeligvis med masse vrøvl.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.07.2019 kl 10:25 5615

@MorganKane/AntonBerg.

«………., så er dette et godt kjøp på sikt nå.»

Dette har du vel hevdet noen år nå og vi ser jo hvordan kursen har gått. Det har ikke vært «risikofritt» å kjøpe REC slik du har påstått. På kjøper’n – nope, ikke for øyeblikket.

**************************************************
@peterdawn:

REC kom med guiding i forbindelse med emisjonen, hvor salget av silangass viste en nedgang. Dette ble også kommentert etter 1Q19-fremleggelsen av andre på forumet. Minner om hva de selv har lagt frem:

«Revenues of USD 45.0M (7.9% decrease vs. Q4’18)
-Silicon gas sales of 829MT
-(9.8% decrease vs. Q4’18)
-3.3% Silane gas price decrease vs. Q4’18
-Guidance of 850MT”

Slik jeg ser det er det derfor ikke gitt at Butte skal gi et så stort EBITDA bidrag som selskapet selv guider (50 MUSD per år). Fortsetter Butte å levere 7,5 MUSD i kvartalet blir dette 30 MUSD, ikke 50. EBITDA kan også bli lavere dersom trenden fortsetter (prisene faller).

**************************************************

Så til spørsmålet – hva er selskapet verdt? Med så mye usikkerhet som man ikke har kontroll på synes jeg det er vanskelig å verdsette selskapet. Det er vel også en av faktorene som gjør at større investorer holder seg langt unna. Det er også forskjell på bokførte verdier og det markedet mener selskapet er verdt. Jeg heller til at markedet har rett og trenden nå (slik jeg ser det) er nedover. Når vi får tallene på 2Q19 vil alle vite noe mer. Vi får se hva selskapet selv sier da. Det kan jo hende en og annen analytiker har en mening om verdiene også, og det er ikke brått sikkert disse stemmer overens med hva mange her inne mener.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 10:49 5554

Du skriver og argumenterer godt for dine synspunkter. En annen ting jeg gjerne ville hatt dine synspunkter på er hvordan den store shortposisjonen påvirker kursen? Ser du det som helt usannsynlig at den er med på å forsterke nedgangen slik at aksjekursen blir straffet ekstra hardt? Selskapet er nå på 4,5 kr (0,45), men var for drøye året siden på 15 kr (1,50). Det er en ekstrem nedgang selv om selskapet har hatt utfordringer i perioden.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 11:16 5504

Semi-bransjen selv (semi.org) mener produksjonen skal opp igjen i 2020. Vil øke etterspørselen etter silan.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
dno corelli
16.07.2019 kl 11:40 5455

Short dekker inn, i det stille. De får kjøpt 99000 i flere omganger, og vi skal se om et par mnd tid, at en "short squeez" kke kommer for meste parten er dekket inn. De fikk det som de ville, og trengte ikke stresse engang. Småsparere blir lurt av ATL, og gir fra seg aksjer gratis. Men slik er det på Oslo børs, litt kapital til å spille med, så kan kursen vris i den retning de store ønsker.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.07.2019 kl 11:56 5410

"Den store shortposisjonen....."

Jeg er nok ikke enig i at shorten er så stor som enkelte vil ha det til. Før spleisen var det solgt ca. 121 mill aksjer i markedet som vi vet om i følge Finanstilsynets liste (mangler en justering på en av posisjonene ser det ut til). Andelen utlånte aksjer til mulig shortsalg pleier å være ca. det dobbelte. Mener å huske at andelen short registrert hos Finanstilsynet i løpet av den perioden du spør om har vært betydelig høyere. Det betyr jo at det både er solgt og kjøpt tilbake aksjer i denne perioden.

At shortposisjoner påvirker kursen fra tid til annen er nok ganske sikkert. At disse salgene skal påvirke så mye som du indikerer er jeg nok ikke enig i. Summen av dårlige nyheter og dårlig markedspleie/håndtering av ledelsen i selskapet er nok den viktigste årsaken til at kursen er der den er i dag. At noen som mener disse to faktorene kan være et greit veddemål å ta (shortposisjon) har nok vært med på å dra kursen sørover, men ikke ene og alene. Hadde det vært positive nyheter knyttet til selskapet og derfor relle kjøpere, ville ikke kursen vært der den er i dag.

Jeg tror heller ikke vi får en vanvittig shortskvis i REC med det første. Til det er aktørene som sitter short for store og for disiplinerte. Husk at summene de har investert i sine shortposisjoner er svært beskjeden i fohold til hva de har kapasitet til. I tillegg handles det i dark og volumet av aksjer som bytter eier der vet vi lite eller ingen ting om.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 12:06 5379

Snabben, er det du som manipulerer REC oppover, eller er det inndekking av short?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
MorganKane
16.07.2019 kl 12:10 5758

Hehe, Sa2ri,

Jeg har vel hevdet dette med jevne mellomrom siden rundt juletider 2018. Det er ikke 'noen år'. Jeg har ikke vært særlig aktiv i aksjen før dette.

I motsetning til deg (hvis man faktisk skal tro det du sier) har jeg ingen interesse av å bruke masse energi på aksjer jeg ikke ønsker å kjøpe/selge eller har invistert i (jeg tviler på at du er short).
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
dno corelli
16.07.2019 kl 13:11 5645

https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3018778/china-cracks-down-subsidies-zombie-companies-us-trade-war

Håper de røsker litt i polyselskapene som lever på tilskudd og fri strøm ifm av kulldrift
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 13:24 5611

Takk for utfyllende svar Sa2ri. Som vanlig synes jeg du tar veldig lett på de positive triggerne og snakker ned shortingen i aksjen som har pågått i stor skala i lang tid nå. Du blir litt avslørt når du mener OBs 4. mest shortede aksje ikke er stor. Men vi får bare være enige om å være uenige.
Forøvrig er jeg enig at shortingen alene ikke er skyld i kursfallet. Jeg mener den i stor grad har bidratt til den store droppen vi har sett de siste månedene. Du har også fulgt aksjen såpass lenge at du vet at de volumene som har vært det siste året ikke har vært all verden og at store deler av aksjene ligger i skuffen til aksjonærer som er long.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 13:29 5597

TA skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, men dette sier meg det meste om seriøsiteten i denne analysen:

"Investorene har de siste årene presset kursen ned for å få solgt."

Forøvrig inneholder ikke artikkelen noe selskapspesifikt om REC. Sikkert fint for de som driver med TA.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.07.2019 kl 13:31 5588

Utfordringen er nok at jeg ikke helt ser de positive triggerne som du og andre forfekter er der. Du er kanskje grei og opplyser meg og andre om hva disse triggerne er og hva du mener de representerer av økning i kursen?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 13:47 5541

Du kjenner godt til disse. Du har feks dissekert flere av de i et innlegg lengre oppe i tråden. Poenget mitt er at du ser det du vil se og lukker øynene for resten. Problemet oppstår når du prøver å fremstille deg som budbringeren av både gode og dårlige nyheter angående REC. Det kan tyde på at du har en agenda med dine skriverier.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.07.2019 kl 13:57 5513

Først - ingen agenda. Jeg deler det jeg mener er viktig informasjon for alle aksjonærer/interessenter, og forfekter mitt syn slik jeg opplever situasjonen akkurat der og da.

Når det er sagt, jeg kjenner ikke de triggerne du mener er positive for REC, og heller ikke den kurseffekten du mener disse har. At jeg har "dissekert" disse over er ikke svar på det jeg spør om. Du ber andre om å redegjøre for sitt ståsted, men evner åpenbart ikke å gjøre det samme. Jeg avslutter derfor diskusjonen med deg her.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare