Kan raskt stige til kr 11.95 kursmål

Slettet bruker
NEL 14.07.2019 kl 10:21 13051

Aksjesjef Karl Johan Molnes i Norne Securites som er kjenner Nel meget godt har satt kursmål kr 11.95. Molnes informerte markedet om at kun første fase av Nikola kontrakt har en verdi på kr 8.4 milliarder. Oppsiden er huge og kan da bli på 70% iflg Molnes. Artikkelen om kursmålet ligger her.på hegnar.no
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 15:12 4403

Norne Securites twittrer nå om Nel og Borsch med tanke på IEA rapporten og at utslippene må ned.. Noen tanker om at Borsch kommer til å gå så knirkefrikk frem med et bud på Nel?
pheks
18.07.2019 kl 15:21 4350

Hæ, det gjør de ikke. Ser ikke at de har twitret noe om NEL i dag: https://twitter.com/nornesec?lang=en

Det ville uansett vært svært uprofesjonelt å twittre om NEL oppkjøp mens kursen stuper.
Slettet bruker
18.07.2019 kl 17:37 4198

Det tror jeg aldrig vill ske i kjörbo. Uno-x sa de må va helt säkra og det kan de ikke vara med nels utstyr.
Redigert 18.07.2019 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.07.2019 kl 19:31 4028

100% uredelig og useriøst å komme med slike bevisste løgner her inne!
Men klart......HAR man ikke ryggrad - ja, så HAR man ikke!

Hilsen Hammers
Redigert 18.07.2019 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 20:00 3924

Hørte alle Shellstasjoner skal legges ned etter en brann .
Man kan visst ikke være sikre med utstyret.

Kan ikke xyz være så snill å lese Donald i stedet?
PLEASE
Hammers
18.07.2019 kl 20:04 3912

En bensinbrann er IKKE eksplosiv - unntatt i et lukket rom! Bensin brenner!
Hydrogen ER eksplosiv - UANSETT.
Kjøp deg heller et Donald - og hold fred på deg!

Hilsen Hammers
Sørøya
18.07.2019 kl 20:31 3838

Klart kursen kan stige raskt til Nornes kursmål og vel så det på kort varsel. Det krever imidlertid at Løkke leverer. Som der Aktionaer også hevder bør det snart komme noen større ordre på bordet. Løkke ha vært bortimot ekstremt positiv i sin guidingen av prosjektmuligheter. Han har bygger opp fabrikasjonskapasiteten, det er en lang liste av ledige stillinger i Norge og Danmark. Han lanserer ny markedstilpasset elektrolyseteknologi, men det skjer jo ingenting på kontraktstiden til tross for at Tigeren stadig ramser opp en lang liste av potensielle triggere. Intet nytt fra Nikola om nye stasjoner og skulle ikke Nikola Tre starte testing i Norge til neste år? Alstom ser ut til å ligge godt an på flere togstrekninger i Tyskland, men blir NEL involvert? Fra Yara er det
taust. Hva med lisensieringen av stasjoner til Japan? Sånn kan man fortsette. Styret med Ole Enger i spissen godkjende 3 ukers tidligere avslutning av lock-up og dette lakk sannsynligvis til markedet. Ikke rart profesjonelle shortere kommer på banen i NEL og de får fritt spillerom så lenge NEL ikke klarer å signere kontrakter. NEL lever så desidert ikke opp til forventningene de har skapt i markedet og det slår naturligvis ut på kursen som der Aktionaer også sier.
Redigert 18.07.2019 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 21:12 3723

Ta med deg litt honning ut i 100 meters skogen din, du Plasthammeren. Ta også med deg siste nummer av Donald Duck. Så har du litt faglitteratur på tur.
Fakta:
New EC president wants Europe to become the first climate-neutral continent by 2050. Pledges €1 trillion for bold Green Deal for Europe. Our Comment: This is impossible without a wide deployment of Hydrogen made from Solar and Wind Power. @nelhydrogen @BoschGlobal @Vestas
Admoff
18.07.2019 kl 21:19 3704

Så da er bensin eksplosivt. Både i lukket container og i det fri. Stikkord BLEVE, Google it.

Damp oppstår når molekyler i væsken har nok energi og beveger seg raskt nok til å bryte overflaten og inn i luftrommet ovenfor. Jo varmere væsken er, desto flere molekyler når dette energi- og hastighetsnivået, og jo raskere blir dampen dannet.

Dampen er usynlig, og alltid mye tyngre enn luft. Den vil synke og samles på det laveste punktet. Damp blandes lett med luft, og når blandingen når eksplosjonsgrensen for det aktuelle materialet vil det brenne eller eksplodere når det antennes.

Flammepunktet
Flammepunktet er når temperaturen er akkurat høy nok til at væsken frigjør tilstrekkelig med damp som skaper den antennelige blandingen med luft, dvs. den laveste grensen for eksplosjon. Er temperaturen under flammepunktet dannes det ikke nok damp til å skape en antennelig blanding. Jo lavere flammepunktet er, desto lettere dannes dampen ved normale temperaturer og jo større er faren.

Flammepunktet for bensin er -40°C, så det brenner lett ved normale temperaturer.

Kan du ikke slå et slag for all gassbruk for oppvarming og matlaging på kontinentet. Merkelig at de ikke nytter bensin til dette.🤔 Bensin nyttes jo i primuser.

Tror faktisk jeg skal kjøpe meg Donald, mange år siden sist .

Hilsen Admoff
Atomvinter
19.07.2019 kl 01:41 3500

Synes det smeller støtt og stadig fra disse hydrogeninstallasjonene, ikke bare i Sandvika men i andre steder av verden også:

https://pulsenews.co.kr/view.php?year=2019&no=346776
https://abc7news.com/hydrogen-explosion-shakes-santa-clara-neighborhood/5326601/

Men virkelig farlig blir det dersom terrorister klarer utnytte det eksplosive hydrogenet i terroraksjoner.
JosefK
19.07.2019 kl 01:57 3488


Hvor stammer Bosch ryktet fra? Jeg klarer ikke helt å få til match med dem. Derimot er det tre andre tyske grupperinger jeg har mer tro på.

Vel, vel. Vi får se hva som kommer.

Slettet bruker
19.07.2019 kl 02:19 3466

Kan du ikke finne linkene til de 5000 bensinstasjonbrannene i året i USA mens du er i gang???
Gud hjelpe meg om sånne folk eier aksjer!
Er du bare vrang eller mener du 2-3 hydrogensmell (som alle kjenner til, da de har figurert på trådene her inne mange ganger) er ett problem?
Sånn sammenliknet med 5000 bensinstasjonbranner hvert eneste år bare i USA?

Mener du det er 5000 ganger farligere med tanke på terror?
Restplassno
19.07.2019 kl 02:36 3445

Det går i det samme her ja. Negative frykter Hindenburg I hver eneste bilkrasj og andre med kursmål 200 kr og Nikola world dominance innen 2020.

Disclaimer: jeg holder Nel I bøttevis
Wanker
19.07.2019 kl 03:36 3405

"Men virkelig farlig blir det dersom terrorister klarer utnytte det eksplosive hydrogenet i terroraksjoner."

Denne tar kaka, dere! Forumets dårligste baiss hittil i 2019? Skulle forresten vært egne tråder for verste baiss og hauss,
Redigert 19.07.2019 kl 03:37 Du må logge inn for å svare
rogneveien
19.07.2019 kl 08:43 3201

Sørøya.
Det som forkommer meg merkelig er at det ikke foreligger en utrullingsplan for Nikola. Denne burde kommer for lengst. Jeg synes dette er litt i overkant av tålmodighet for oss aksjonærer, men igjen, vi velger selv. Løkke har vært fullstendig taus siden smellet i Sandvika, mulig han fikk øresus for en periode, ikke vet jeg. Det er mange baller i lufta, men ingen kommer ned, det er så mange baller der oppe nå at de begynner å skygge for nelsola som en periode skinte så klart og fint. Jeg har sluttet å holde rede på alle de flotte avtalene som så langt er bare vyer. Frykter at neste kvartall kan bli meget stygt. Har vurdert å selge meg litt ned hvis det ikke dukker opp noe nevneverdig snart. Men igjen, bare vurdert. Vet ikke om jeg tåler å være ute, det er for mye for nervene mine. Hadde jeg vært proff slik som dere andre her så hadde det vært en annen sak, jeg er jo bare en "Ammatør" som en viss Egon Olsen hadde som fast utrykk.

Ha en fortreffelig dag
Løkke til.
Nikko
19.07.2019 kl 08:44 3194

Etter en meget turbulent dag, så står vi foran en ny dag med nye utfordringer. Skal vi opp eller skal vi fortsette nedover? Det er det store 10 000 kroners spørsmålet.
Ha en god børsdag alle sammen :-))
Slettet bruker
19.07.2019 kl 09:00 3117

Jeg menar att nel nå må sette av 350 miljoner som kostnad för smällen i sandvika. Boeing satte av 40 miljarder. Jeg tror ikke på tiotals miljoner som Ceo sa.
Nikko
19.07.2019 kl 09:14 3054

Inn på 6,51 og ut på 6,75. Bra trade det. Så spørs det bare hvilken vei kursen tar da...
Nikko
19.07.2019 kl 09:37 3012

Foreløpig så ser det bra ut (for meg). Legger meg på lur til 6,60

Den beste tradingaksjen på OSE :-))
Redigert 19.07.2019 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
cover
19.07.2019 kl 10:21 2916

Da er du forhåpentligvis inne igjen Nikko :) Artig og spennende å følge dine trade.
Selv sitter jeg stille i båten enn så lenge.
Slettet bruker
19.07.2019 kl 11:16 2834

Imponerende trade, Nikko. Jeg tør ikke det nå. Lastet opp tungt i NAS og Nel på bunnfiske. Får seile med H2 gjengen Løkke & Co oppover til kursmålet kr 12 nå. Og surfer med på den flotte Nas bølgen opp til kr 70 eller til kursmål kr 100 i NAS. Budkrig iflg media kan komme i begge selskaper. Flere tunge kursdrivende børsmeldinger kan tikke inn hos begge selskapet. Da må jeg være tungt inne.
AmberLynn
19.07.2019 kl 14:49 2670

Godt innlegg Sørøya!
Håper stadig det skal dukke opp nye meldinger nå, og med den aktiviteten som nå skjer kan det kanskje tyde på at det er nær forestående.
Var det ikke fredag ettermiddag det ofte kom nyheter?
I ventetiden er det hyggelig å få severt eller påsmurt litt balsam (optimistiske fakta) fra Tigeren.