PHO - nedtelling til Q2 19 presentasjonen - hva forventer vi?

Londonmannen
PHO 14.07.2019 kl 12:55 32396

Det lakker og lir mot ny kvartalspresentasjon. Den første etter at utfordringene med flexiscopene ble løst og det første etter AUA rettningslinjer ble offentliggjort og etter at det er fremkommet vitenskapelige bevis på at pasienter behandlet med BLC har 25% større sannsynlighet for å overleve de kommende 5 årene enn dersom pasientene var bliii behandlet med WLC. Hvordan vil dette kunne slå ut på brukerfrekvens, utplassering av flexiscope og derigjennom omsetning av Cysview i USA? Her kan det ligge positive overraskelser på lur.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.07.2019 kl 13:01 4290

Pafo, sier han at det kommer kopier om 2-3 år ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 13:02 4293

Du behøver ikke demonstrere att du ikke har peilling på vad kostnader er på ulike behandling. Du får ikke mer betalt
før en enklare og bedre behandling. Men dette kommer du aldri att førstå. Hadde det vart så hadde alle hatt BLC NU.
Fatter DU Nei NEI Nei
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 13:04 4289

Det vet vel ikke han og ikke du, men det kan komme en.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.07.2019 kl 13:06 4182

Pafo, du demonstrerer hver eneste dag at du ikke forstår at pasienter ønsker å leve og at urologer som tilbyr best sjanse til overlevelse også får flest pasienter og dermed tjener mest.
Så kan du svare på : Sier Daniel at det kommer kopimedisiner om 2-3 år ?

Så du allerede har svart, men det er ikke et ærlig svar.
Kan du fortelle oss hva Daniel sier om dette ?
Redigert 17.07.2019 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 13:13 4161

Det er faktiskt veldig ærlig svar, vet han vad som pågår hos ulike generika produsenter. Det ende han vet er om noen
har startet en studie på en kopi. Men det kan de ikke før efter september i Europa.
Scoopfinder
17.07.2019 kl 13:34 4123

Jeg skjønner ikke hvorfor du frykter kopimedisiner til Blue Light når du mener at det er White Light som er mest lønnsomt, men det skjønner du nok ikke selv heller :-)
focuss
17.07.2019 kl 13:39 4110

Scoopfinder
Vi får bare slå oss til ro med at Pafo ikke forstår hva Schneider sier. Forøvrig så er det mulig han har fått ett stygt sår på sjelen da han ikke fikk gehør for å kjøpe scopene av KS for å gi dem bort. Ikke fikk han gehør for å legge ned hele USA organisasjonen heller. Kanskje han også begynner å skjønne hvorfor det er PHO som må være spydspissen mot klinikkene. Ikke så greit å bære på så mange nederlag. Men han slutter neppe med sine missforståtte ekspert uttalelser av den grunn..

Når man ser hva han har fått ut av intervjuet med Schneider angående konkurrenter så kan man begynne å lure. Ønsker han bare å skape usikkerhet som det ikke er grunnlag for. Virker slik.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 13:46 4094

I would prefer the market and others to not have any expectations with regards to the number of flexiscopes placed in Q2

Reimbursement came 1st Jan 2109. The sales process takes close to 1 year, so why anyone would have high expectations regarding number of flexiscopes in Q2 is nonsense.

This type.of expectation is what promotes high volatility. Good for traders, not great for the long term investor.

The focus should be on the revenue and how the costs are developing. If Schneider wants to do us a favour at the presentation and give the price a nudge in the right direction he needs to play up the Cevira deal and not play it down Dahl style
Redigert 17.07.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 13:56 4079

Ja eg gir opp de selger meget bra og er vel SOC vilken dag som helst, eg liker godt flexiscope da det er beste behandling
før pasienter. Det går til og med att finne ut på internett, og det har vel de 11 som har dem sikkert gjort..

Cevira er jo en gullklimp med patent i 11 år til. Så får vi håpe Schneider har salgsløsninger og. Ikke bare forklaringer vad
vanskelig det er att selge scope. Det er sikkert vanskelig att gi dem bort og, men det bør vare billigare.
Bergtil
17.07.2019 kl 14:26 4029

Har stor tro på PHO og sitter godt lastet. Tror dog dessverre at de fleste vil oppleve Q2 som en skuffelse. Selv har jeg svært lave forventninger. Schneider selv var klar på at endringene utført på salgsiden (de som koster penger Pafo) vil vise resultater fra andre halvdel 2019/2020. I tillegg er vell ikke enormt mange nye oppføringer, selv om det her forhåpentligvis er en del skjulte. Tror dessverre også det er for tidlig for flexiscopene. (ihvertfall i forhold til inntjening/bruk)
Ellers var forrige podcast meget oppklarende i forhold til hvorfor dette tar tid, og hvorfor vi ikke trenger frykte patenter. med tanke på dette er det nå Q4 jeg tror kan bli det mest gledelige dette året. Tidligere har jeg tenkt Q2/Q3.
En ting som har fått liten oppmerksomhet er planen til PHO om å bli komplett bladder cancer company. De ser for seg flere ting å selge fremover, og de samme tingene som gjør at innsalg av scope er vanskelig/tar tid, samt trenger en helt annen opplæring/oppfølging i forhold til at det er drug/device, dette setter dem i posisjon til å enklere komme gjennom med andre ting grunnet kundekontakten de har fått etc. Her er det ett potensial som kan gi ytterligere kurspotensiale. Spenst på hva focuss kan få ut av dette når det kommer.
Fortsatt god sommer alle sammen. Ekstra hilsen til power som jeg tror har vært innom evangeliesenteret på Froland og sett lyset -)
Redigert 17.07.2019 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Haltopen
17.07.2019 kl 14:29 4018

Jeg hører nok ikke like godt som deg. Kan du diktere ordrett hva DS sier vil skje om 2-3 år?

Ellers er det ingen som sier selskapet selger meget bra i dag, eller er SoC. Selskapet er i en fase hvor de opplever akselerert vekst, regner med å ha en omsetningsvekst på 50% YoY i gjennomsnitt, og med en ambisjon for Cysview om å bli SoC. Hva er det du ikke forstår med dette?


Bergtil, helt enig. Det fortjener kanskje en egen tråd. Løst notert:
Full blown bladder cancer company
Aspirations beyond just the one product
Leverage the close relationship between the sales force and physicians
To become a fully integrated, commercially focused, global bladder cancer company
Redigert 17.07.2019 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
bravi
17.07.2019 kl 14:49 3983

Det man kan legge merke at veksten YoY ikke har blitt noe større etter at Schneider begynte enn den var tidligere. Det betyr at man oppnådde like stor vekst med mindre kostnader før Schneider enn etter. Er det så bra da?

Low hanging fruits??? Så er det knapt utplassert flex skop i hele tatt.

Tittet akkurat på kursen, ned 3% til 57 nå, det er også noe å ta med seg i all begeistringen over intervjuet med Schneider.
Redigert 17.07.2019 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 14:58 3960

I think that most people who know their arse from their elbow will understand that Q2 will be nothing special.

Hopey it will show a solid revenue growth and more hopefully that the costs of achieving that growth have not outstripped the revenue.

Anyone who bases their investment decision on Q2 has a screw loose.

For traders however I see an opportunity. Between the lines there are good deal of people sat with the feel9ng that Q2 will surprise us positively.

I may be a jerk, but I can tell you here and now that Q2 will be nothing to write home about at all. With no expectation from the market the Q2 result should see the price make new recent highs. With smånisser over optimism we could see a reaction down.

Such is life when you are investing in a company where the majority.of the small shareholders are clueless geeks who believe the drivel they read on an anonymous forum.

This advice, as always, is for free. I have always been an giving man.
Computum
17.07.2019 kl 15:00 3957

Da er vi 5% ned siden fredag. Vil det stoppe her, eller blir det "same procedure"?
Odin13
17.07.2019 kl 15:03 3945

Opp 32% på en mnd så nå må du vel snart kunne selge med profitt
Londonmannen
17.07.2019 kl 15:12 3917

Bravi
Det synes som også du sliter med å skjønne hva DS sier i intervjuet.
For det første klager du på at veksten ikke er blitt større etter at DS tok roret. Vel, når mannen sier at salgprosessen i beste fall tar 6 måneder, men det ikke er unormalt med 12 måneder, så burde enhver som vet at der er 12 måneder i et år og samtidig kjenner til når DS inntok førersetet, skjønne at Q1 resultatene var litt for tidlig å bedømme innsatsen til DS mhp veksten til selskapet.

Så kaster du deg over flexiscopene og harselerer med at sykehus med erfaring fra rigide scope er low hanging fruits. Vel, du burde kjenne til to vesentlige forhold. For det første at KS hadde problemer med flexiscopene og at disse ikke var løst før i månedskiftet februar /mars 2019. For det andre kjenner vi så langt kun til det som ble rapportert i Q1 2019.

På bakgrunn av dette er det facinerende at du evner å uttrykke deg som om du har svaret på at DS har mislykket i PHO og at salget av flexiscope har vært elendig.

Så avslutter du innlegget ditt med et smell; kursen er i dag ned 3%!! Du verden, nå var det rett før jeg gjorde meg ut på grunn av redsel. ;-))
Jeg antar at du har såpass erfaring fra aksjemarkedet at du har fått med deg at ingen aksjer leverer en stigningskurve som kun går oppover? Hvis ikke har du veldig mye igjen å lære.

Jeg skjønner at du er en atypisk PHO aksjonær. En som helst foretrekker å snakke selskapet ned, som uttrykker misnøye med ledelsen selv om der ikke finnes grunnlag for det og som har gode dager når aksjekursen korrigerer. Det må du få lov til. Men det gir deg ikke mer rett i dine påstander for det.

Nå får vi først vente til Q2 19 blir presentert i august. Ut fra det DS uttaler så kan vi ikke forvente at salget av flexiscope viser en voldsom vekst gjennom Q2, men at dette vil ta seg opp utover i 2H 2019 og 2020. å det kan være smart å ikke ha for store forventninger, spesielt dersom man i utgangspunktet synes å være plaget med negative tanker.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:24 3893

Ja, et resultat på linje med Q1 bør være bra forholdene tatt i betraktning. Det er mange som skjønner tegninga , og er klar til å ta over aksjene som evt. kortsiktige lemper ut. Så å gamble på en nedgang tror jeg ikke er mye å satse på.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:31 3878

Det er merkelig alle spør alle om vad Schneider sa men ingen skriver vad han sa.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:33 3872

Sluttet ikke PHO på 57.50 på fredag? Steg til 59.80 på mandag - falt til kr 58.80 i går. Nå er vi på 57.60.... Verdt å sjekke volumet når den hhv stiger og synker...

Har du solgt?
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:37 3862

Sånn er det bra med PHO nesten alle er enige om att det går kjempebra utom neste kvartal. Hver gang, og så fortsetter det.
Men Schneider har jo førklart att nesten ingen vil BLC scope nu, men om ett år vil alle ha.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:41 3854

Hehe .... han sa vel ikke det. Men det amerikanske markedet er noe mer ustrukturert enn f.eks det norske. Så det krever noe mer bearbeidelse
Redigert 17.07.2019 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
focuss
17.07.2019 kl 15:53 3833

Jeg må si jeg fra tid til annen tar meg i å spørre meg selv: Hva har en del av folkene på HO bedrevet i livene sine? Har de erfaring fra den virkelige verden eller er de rett og slett helt grønne? Nå er det slik at om man ikke har erfaring så hjelper det i det minste å være litt rasjonell. Disse spørsmålene dukker opp oss meg når det fremmes synspunkter om at Schneider ikke har levert. Hva er det folk tror? At det bare er å komme inn i en ny bedrift, knipse i fingrene, prate litt og klappe litt så er plutselig alt endret. Salget går til himmels etc. Hva er det de tror, at en ny leder kan trylle?

Schneider har bidratt siden han ble ansatt, med det som er viktig for en leder i denne bransjen å bidra med:
1) Han har tydeliggjort at PHO har skiftet kurs til å bli kommersielt orientert.
2) Han har vurdert situasjonen og konkludert at målet skal være å bli ny standardbehandling i USA.
3) Han har landet en Cevira avtale som ser bedre ut enn noen hadde ventet.
4) Og han tenker større enn bare USA.

Å forvente resultater på bunnlinja fra kvartal til kvartal grunnet ny leder er bare naivt, men det vi bør være noenlunde trygge på er at Schneider vet hvor vi skal og han har tanker om hvordan vi skal komme ditt.


Redigert 17.07.2019 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 16:16 3790

Profit taking and a reality check after the podcast??

Probably best that PHO dont do podcasts or interviews. Every time they do one the price takes a battering.
Computum
17.07.2019 kl 16:20 3777

Beklager. Du har rett. Var litt for rask der. De 5% er fra den toppet på 59,80. Men nå er det ikke sikkert den slutter på LOD. Spørsmålet er like fullt om det blir samme forløp som så mange ganger før. "Opp som en løve og ned som en fell". Nei, jeg har ikke solgt.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 16:22 3779

Rule number 1 in trading Computman. When a stock goes 35% in a week take some profit, especially when the volume is pissant.
Computum
17.07.2019 kl 16:31 3752

Ja, jeg ser at det er mange som praktiserer det i denne aksjen. Og hittil har det vært som å stjele "godteri fra barn". Jeg forsøkte det med en liten post sist aksjen gikk kraftig opp, og tjente ett par kroner som ble omsatt i flere aksjer. Men avstår som regel.
Scoopfinder
17.07.2019 kl 16:33 3748

Bra Powergutt :-)
Jeg har ligget og plukket oppunder 57 i dag. (Prøver å ta igjen Hayen) :-)
Spiller det noen rolle om vi er i 52 eller 62 neste uke/måned ?
Ikke for meg.
Det som spiller en rolle er om vi er over/under 1000 om 2-3 år
Slettet bruker
17.07.2019 kl 16:44 3736

Of course over time the current priceis not that important. However that feeling of pulling off a nice trade is a good one and always results in a nice meal in town with Mrs Power.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 16:46 3728

If we are over 1000kr in 2 years I will buy you a vintage Rolex Daytona. This I promise.

What's a few hundred thousand kronkies out of 50 mill?
Scoopfinder
17.07.2019 kl 16:49 3719

Jeg tror ikke det kommer en mer opplagt mulighet til å virkelig gjøre en kule i dette livet.
Jeg har arbeidet en del i USA. Kjenner lusa på gangen. Daniel virker å være rett kaliber. Ikke plaget av janteloven.
Jeg velger å la ham jobbe for meg noen år fremover.
Har jeg noen forventninger til Q2 ?
Nei, ikke spesielt.
Etter Q4 tror jeg vi drar skinnet av pølsa.
Scoopfinder
17.07.2019 kl 16:54 3703

"If we are over 1000kr in 2 years I will buy you a vintage Rolex Daytona. This I promise."

Tusen takk Powergutt :-)
Da venter jeg med å kjøpe ny klokke.
Passer Daytonaén til en Porsche Taycan ?

:-)
Slettet bruker
17.07.2019 kl 17:54 3621

Bravi,
Mulig jeg ikke har lest absolutt alle dine innlegg siden 1.juli., men jeg kan ikke huske en gang fram til idag at du har vært tilfreds med kurssrigningen (fra 42,90 til 59). Idag da den faller litt tilbake som den også gjorde igår må du nok engang klage over kursen.
Jeg er rystet over ditt fokus
Redigert 17.07.2019 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
focuss
17.07.2019 kl 17:56 3628

Bergtil
Først. Det er hyggelig å se nye skribenter som leverer reflekterte innlegg som ditt. De investeringene som PHO driver med i USA er nettopp det, investeringer. Det er vel ingen som har lagt noe arbeid i å forsøke å vurdere verdien utover det som Cysview medfører, men selskapet har vært tydelige på at en organisasjon med spesialitet blærekreft spredd utover hele USA, vil ha verdi utover Cysview. Det eneste sannsynlige produktet jeg kjenner til er Combat Medicals produkt Hivec. For pasienter med NMIBC så mener de systemet 10 dobler effekten av cellegift. Teknologien er ikke tilgjengelig i USA foreløpig, men er ellers spredd utover store deler av verden. Svært mange sykehus i UK bruker teknologien og i Norden har PHO fått rettighetene til markedsføring og salg. Hvor mange fler produkter som kan komme har jeg ingen anelse om. Hva Q2 resultatet blir har jeg heller ingen anelse om og det blir stor grad av gjetting Skal jeg gjette så er jeg så bleik at jeg sier mellom 21 og 30 mill med 24-26 kanskje mest sannsynlig. Som sagt bare gjetting.
HYPERgris
17.07.2019 kl 18:04 3617

HIVEC er blitt benyttet på sykehus som også har BLC i USA, så hjulene har begynt å rulle her også.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 20:10 3481

Thepower - en kan alltids diskutere verdien av Cevira avtalen, noen mener over kr 100, men hvis en baserer seg på Edison sin prising av Cevira-avtalen (økte NPV med kr 14 til kr 70 (fra kr 56)), vil dagens kurs uten Cevira utgjøre kr 42.80. Det er lavere kurs enn før Q1 (kr 43.15). På bakgrunn av dette kan det argumenteres med at markedet i dag har lavere forventninger til Q2 enn før Q1. En omsetningsvekst i USA på over 50% og utplassering av 11 rigide scope og 3 flexiscope i Q1, og total omsetning på over kr 50 mill (litt underskudd) medførte en stigning på 15 % samme dag. Mine forventninger er at vi i Q2 viser en tilsvarende vekst i USA (50-60 % YoY), hvilket cio gi en totqlt omsetning på nærmere 60 mill, og tilsvarende utplassering av scope som ved Q1 - hvilket vil vise at PHO er i rute med Schneiders fremtidsbilde - og desto flere Q med fortsatt akselerende vekst vil til slutt medføre at markedet blir overbevist og gjenspeiler det i aksjekursen. Basert på at salgsprosessen vanligvis tar 12 mnd + - tilsier at vi først i andre halvår av 2019 vil se de store effektene av Schneiders grep - og fortsetter veksten tror jeg vi etterhvert vil oppleve ketchup effekten (alltid de første prosentene som er vanskeligst) og det blir enklere å overbevise sykehusene/klinikkene mv om at BLC skal bli SoC.

Det er selvfølgelig enkelt å selge seg ut etter en rask oppgang på 30 % - og en liten dipp må en alltid påregne - men ser en nærmere på de fundamentale forholdene- mener jeg at PHO fortsatt er lavere priset nå enn før Cevira avtalen, og jeg er ikke enig i at markedet i dag har store forventninger til Q2 (snarere tvert om).

Lykke til!
Hayen
17.07.2019 kl 20:16 3468

Bravi,

"Det man kan legge merke at veksten YoY ikke har blitt noe større etter at Schneider begynte enn den var tidligere."

Har du drukket igjen?
Årsveksten for både scope og omsetning (NOK) var rekordhøy i både q4 og q1.
Omsetning: 80, 3% q4, 67% q1
Scope 51% q4 og 51,3% q1

Premisset for påstanden er forsåvidt uansett feil.
Q4 og Q1 skyldtes i veldig stor grad innsats som er gjort tidligere.
Hayen
17.07.2019 kl 21:11 3399

"Jeg tror ikke det kommer en mer opplagt mulighet til å virkelig gjøre en kule i dette livet."

Det er jeg helt enig i.
At enkelte ikke vil forstå det får bare være.

For øvrig - lykke til med mer hamstring. Bare trivelig om du passerer undertegnede på aksjonæroversikten.
Londonmannen
18.07.2019 kl 08:36 3134

Det mange sliter med å skjønne er at "Rom ble ikke bygget på en dag!"

PHO er nødvendigvis ikke den beste investeringen på kort sikt. Men på noen års sikt finnes det vel neppe et selskap på OSE som gir tilsvarende risk/reward.

PHO har nå på plass en ledelse som holder fokus på kommersialisering av PHO og dets produkt. I løpet av de siste 12-18 måneder har selskapet fått på plass rammebetingelser som selskapet aldri tidligere har hatt. Selskapet har etablert en base med rigide scope utover det meste av USA på 160+ enheter. Jeg setter + fordi jeg ikke har noe eksakt tall for hvor mange flere rigide scope som er blitt utpklassert i løpet av Q2 og hittil i Q3. men vi er trolig nærmere 200 enn 150 på nåværende tidspunkt. Disse scopene synes å ha en ledig kapasitet på anslagsvis 85%.
I tillegg er vi nå i lanseringsfasen av flexiscopene. Et scope som har en 3-4 ganger så høy kapasitet som et rigid scope. Ved utgangen av Q1 var det utplassert 11 flexiscope, til trodss for de problemene KS hadde opplevd med denne typen frem til månedskiftet feb/mar 2019.

PHO nyter godt av en situasjon der det ikke finnes konkurrenter som kan tilby tilsvarende gode resultater i en av USA's største kreftmarkeder. Dette er også grunnen til at urologmiljøet og pasientorganisasjoner i USA er svært positive til BLC. Det er også resultatene som kan fremvises som gjør at myndighetene har gitt PHO gode refusjonsordninger slik at flere kan få nyte godt av den sikkerheten som BLC kan tilby blærekreftpasientene.

Selv om aksjekursen fortsatt lagger nede på 50 tallet, så burde det være rimelig klart at PHO er en svært god investering på 2-6 års sikt. Jeg er ikke i tvil om at selskapet i løpet av 2021, senest, vil komme med sine første utbytter. Utbytter som vil vokse i takt med inntjeningen til selskapet. I første omgang vil dette begrense seg til salg av Cysview/Hexvix, men det er ikke så veldig mange år til vi kan begynne å få inntekter fra cevira, samt ecventuelle andre produkter som vil kunne bli markedsført og solgt gjennom den salgsorganisasjonen som PHO har bygget opp i USA.

Men jeg tror det er viktig å skjønne at PHO er et investeringsalternativ det kan ta noen år før man ser det fulle potensialet utfolde seg. Og det paradoksale er at med cevira-avtalen på plass, så kan vi ikke utelukke at det potensialet som focuss har presentert som en mulighet ved 20% markedsandel og som mange harselerer med i dag, fort kan vise seg å være alt for konservativt. Jeg bare nevner det. Men den kortsiktige kan jeg berolige med at det verken skjer i år eller til neste år.

Ha en riktig god dag!
Nortraship
18.07.2019 kl 08:52 3090

LM

Jeg tror PHO kan vise positiv avkastning også på 6-12 mnd og at vi forhåpentligvis ikke ser 30-40-50 intervallet igjen. Det blir spennende å følge PHO utover høsten og hvordan den står seg mot børsen.