Nå bruker klima"forskerne" seg selv som offer for å gi..

Slettet bruker
15.07.2019 kl 14:18 2747

..oss dårlig samvittighet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/klimaforskere-fortviler---mange-sliter-med-angst-sinne-og-depresjon/3423813804.html

Ja, noen forskere begynner til og med å grine når venner forteller at de skal på ferie med fly. Ikke overraskende har grinegutten firkanta briller og skjegg.
Redigert 15.07.2019 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 14:41 1610

Religiøse som i alle tider har trodd på dommedag har likevel forsøkt å leve sine liv etter beste evne her og nå. Bare fordi du tror med rette at verden går under, er ikke det en unnskyldning for å ikke ta seg sammen.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 15:12 1600

Klimahysteriet omfavner en myte.
Redigert 15.07.2019 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Zorin
15.07.2019 kl 15:30 1597

Hmmm. Hvem skal man høre på i spørsmålet om klima? En som kaller seg Bleie-Bernt og ikke har noe vettuge argumenter til saken. Eller de 20k-30k forskerne som nær samtstemt messer det samme budskapet: Vi ødelegger miljøet og klimaet vårt. Vi ruinerer artsmangfold og planeten vår. Og det eneste svaret som kommer fra de klimablinde og miljøignorante er det samme: været har alltid endret og pengefingeren mot eventuelle syndebukker går alltid mot andre enn dem selv.

Miljøkrisen er reell. Det er bare å akseptere det. Og skylden kan legges til menneskene. Vi flyr månedlig og verdens største cruisebåt selskap forurenser like mye som 36 millioner biler årlig! Så åpne øynene, før det er for sent!
Slettet bruker
15.07.2019 kl 15:41 1597

Miljøkrisen? Er det miljø eller klima du snakker om, Zorin..? Nå må du bestemme deg. For miljøkrise er jo en reell sak som alle er klar over. Klimagreiene og spådommene rundt det feiler jo ALLE SOM EN. Ikke étt skremmevarsel har blitt oppfylt siden forskere, politikere, media og aktivister begynte å rave rundt i narkofylla på 80-tallet og «advare» mot alt fra Amsterdam til Oslo under vann.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 15:45 1595

Og hva er så svaret ditt? At forskerne har rett og verden går under? Og hva gjør du da med det?

Hva er det du bidrar med for å løse «krisen» som ikke Bleie-Bernt gjør? Kjører elbil for å spare penger kanskje?
Zorin
15.07.2019 kl 15:50 1595

Miljø og klima henger i hop. Vi slipper ut forurensing ut i luft og natur, og det har mye å si for luftkvalitet og natur, som døde trær og kraftig redusert innsektsliv som igjen reduserer fuglebestanden og det generelle dyrelivet som spiser forurensede planter. Så at forurensingen vår slår ut både på miljø og klima og at alt henger i hop, og du ikke forstår det, det er rett og slett skremmende!
Zorin
15.07.2019 kl 15:55 1594

Hele vår vestlige levestandard og levesett er basert på forskning og utdanning. Alt vi har kommer som et resultat av dette. Det at du setter spørsmålstegn ved den delen av forskningen du ikke liker, men så gladlig aksepterer den som gjør oss rik er foruroligende.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 16:03 1592

Jeg spurte deg hva løsningen er, og hvorfor du sitter på din høye hest. Hva er det du gjør som ikke Bleie-Bernt eller jeg gjør? Du løser ingen krise ved å være konform eller å gjenta budskapet, selv om du kanskje får en god følelse inni deg når du opphøyer deg selv over andre.

Forskning er dessverre ikke hva den har vært og jeg stoler ikke på forskning som hovedsakelig styres av ideologi og statlige tilskuddsordninger.
Zorin
15.07.2019 kl 16:07 1588

Vi må fly mye mindre. Vi må bytte ut store motorveier med jernbane. Cruisetrafikken med reduseres betraktelig. All diesel/bensinbiler må bort og elektrifiseres. Som en start. Ellers så mangler det ikke på forslag i nyhetene. Du kan lese om de daglig, om enn ikke hos Resett eller Document...
Slettet bruker
15.07.2019 kl 16:21 1578

Du får snakke for deg sjøl, jeg flyr veldig lite, ikke er jeg på cruise heller. Det blir ikke så mye tid til sånt når man stadig må fylle på statskassa.

Så løsningen er altså kullkraft og elektriske bruk og kast biler som blir avleggs like ofte som mobiltelefoner. Kombinert med massiv befolkningsvekst antar jeg, og storstilt import av navere til høykostnadsland med dertilhørende høyere utslipp av «klimagassen» CO2...

Tenk deg de fjellene med brukte batterier vi kommer til å sitte med om noen år...

Pasientene har tatt kontroll over asylet. Verden har blitt gal.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 16:33 1575

Hvilke arter ødelegger vi?
Hvilket miljø ødelegges om vi tar en flytur?
Hvilken miljøpåvirkning er det på klimaet?
Slettet bruker
15.07.2019 kl 16:50 1565

Hvilket verdensbilde man har om jordkloden har endret seg gjennom århundrene. Det rådende syn nå, er at jorden står i en klimakrise. Ikke klarer man å bevise dette, og hvis katastrofen ikke slår til, klarer man heller ikke å årsaksforklare hvorfor dette ikke slo til. Bruker man argumenter om at redusert forurensning som forklaring, er dette uvitenskapelig pr se, ettersom man ikke har vitenskap til å forklare og bevise årsak-virking på miljøet. Man synser, antar, handler føre -var og deler katastrofetanker om det rådende verdensbilde om jordens trusler. At det er fornuftig å ikke forurense setter ikke klima ut over en naturlig variasjon i temperatur som er skapt av økosystemet selv. Istiden forsvant ikke som følge av forurensning fra fossile brennstoffkilder som olje. Og olje hva er det? Jo et økologisk produkt fra naturen selv. Rester av døde dyr på havbunnen. Ny olje produseres hver dag i den samme prosessen osv. Og hylekoret består av ensporete folk gjerne med tannregulering
Redigert 15.07.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
SCK
15.07.2019 kl 18:09 1546

"Vi må fly mye mindre. Vi må bytte ut store motorveier med jernbane. Cruisetrafikken med reduseres betraktelig. All diesel/bensinbiler må bort og elektrifiseres."

----

Ikke dumme forslag det. Men det er det vi holder på med. Utslippene blir bedre og bedre grunnet høyere miljøkrav. Det er en del av fremskrittet.

Bare for å ta dette; Trolig fases dieselbiler ut om noen år. Men jeg tipper at før det skjer så er utslippet redusert så kraftig ved ny teknologi/filtrer, at den bør kunne kalles miljøvennlig. I påvente av batteriteknologi som kan gjør el-biler til det foretrukne i grisgrendte strøk vinterstid. Det vil kreves stadig bedre renseteknologi for fartøyer der batteri enda ikke kan være det eneste alternativ, men "blåsur røyk-fartøyene" har ingen ting i våre fjorder (eller havner) å gjøre.
Teknologien kommer nok også til flyene våre, til Eyvind Trædals fortvilelse. For han har kun èn agenda; å få laget pek for midlere eller høyere middelklasse.

Imidlertid, verre er det å starte opp nye kullkraftverk om det ikke foreligger renseteknologi som klimaforskerne kan gi sin tilslutning slik det planlegges "over there".
Man må ta tydelige miljøutfordringer på alvor, ikke latterliggjøre eller neglisjere de som verdenslederen er i ferd med å gjøre. Det er ingen grunn til panikk - dersom man følger "føre var" prinsippet.
Muligens må klimaet settes litt på vent i drøye 4 år noen steder. Men jeg er sikker på det kommer en naturlig overgang til miljøvennlige alternativer.
Uten hysteri og hodeløse tiltak.
Forhåpentligvis er majoriteten på denne jord ikke idioter. Ellers kan vi være noe ille ute - på litt lengre sikt.

Slettet bruker
15.07.2019 kl 20:05 1527

Enig i det du skriver at fremskrittet vil gi oss ny teknologi til å kunne forurense mindre, men det er kun i Norge at elbil-eiere blir subsidiert i hue og ræva, og jeg er sterkt i tvil om det er nødvendig, i Sverige ser du knapt en elbil. Svenskene har alltid hatt bedre veistandard enn oss, med null bompenger.
Støtter Trump 100 % i å holde seg utenfor Parisavtalen. Det er kun en trade med klimakvoter. Jorden er ikke, og vil ikke bli «mettet» med CO2.
Klimahysteriet er et spill for galleriet, for å få/befeste stillinger i organisasjoner og politikk, og derved sikre sin egen karriere og lommebok, hverken mer eller mindre.
Wrist
15.07.2019 kl 20:16 1522

Massesuggesjon,hysteri og politisk korrekthet.
Resultatet blir som vi ser og hører.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 23:01 1495

Jeg har sagt det før og sier det igjen:
Bak på min bil som har over 500hk står det: Jeg bruker den bensinen du sparer.

PS.
Jeg har lettet 3 ganger i dag og vært i luften i over 4 timer. (1 av dem med jetfly og 2 av dem med 2-motors propellfly)

Og så spør jeg meg selv om jeg har et snev av dårlig samvittighet? Svaret er: ABSOLUTT IKKE!

Og til dere klimaidioter har jeg et tips: Pass på så dere ikke får hjerteinfarkt pga alle biler, båter og fly dere ser.

Og forresten. Nå befinner jeg meg noen steinkast fra Venezuela. Kanskje jeg skal stikke dit en tur for å se hvordan det er i sosialistenes utstillingsvindu med det samme jeg er her?
Slettet bruker
15.07.2019 kl 23:29 1484

Klimaforskere my ass. De er en religiøs sekt - ikke noe annet. Hvis livet på jorden går til helvete så skyldes det ikke at jeg kjører diesel eller spiser biff. Det skyldes at det er slik jorden, atmosfæren og klimaet er her. Enkelt og greit. Det menneskeskapte oppi dette her er religionen og de religiøses trang til å plage andre folk med religionen sin.
Noni
15.07.2019 kl 23:36 1488

Det letteste i verden er å skremme hvis en har en agenda, og det har de såkalte
klimaforskere brukt. Så nå går halve den industrialiserte verden rundt og skjelver.
For noen 10år siden var det dommedag de skremte folk med, når den gikk av mote,
fant de opp klima, det kan vi bruke og skremme med, så pass oss ellers kommer
klima og tar oss. Mennesker er et lett bytte for skremsel.
Slettet bruker
15.07.2019 kl 23:46 1480

Hvem husker ikke Y2K-skremslene? Verden skulle gå til helvete. Men noen år senere så kom Kristin Halvorsen og anbefalte kjøp av dieselbil for å redde det som var igjen. Sikkert på anbefalning fra de samme "forskerne" som så snudde og så var plutselig diesel verdens største miljøtrussel. Hvem faen tror på disse idiotene?
Slettet bruker
16.07.2019 kl 08:35 1454

Sinnssyke folk tror på de.
ladaen7,30
16.07.2019 kl 09:31 1442

All diesel/bensinbiler må bort og elektrifiseres.



Hva koster det "miljøet at elbiler blir vraket mye tidligere enn bensin og dieselbiler pga høye reparasjonskostnader da? Økt produksjon er altså bra for miljøet?

Man må lese litt lengre enn overskriftene for å bli tatt på alvor. Og det er ikke noe man leser i Dokument, men det påstås ifra bilbransjen.

Angående døende trær ol, har du ikke fått med deg at skogen vokser som aldri tidligere, landet holder nærmest på å gro igjen.

Og disse innsektene som dør ut kommer vel mer av at våtmarker som innsektene lever opp i og dyrket mark blir benyttet for bygging.

I disse dager så har jo miljøet nær sagt fått skylden for alt mulig men det er faktisk et sammensatt problem. Men det skjønner man ikke ved å lese på de grønnes sider.
Tror nok dere fanatikere forenkler saker og ting.





https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/7e0nW/tror-antallet-elbiler-som-maa-kondemneres-vil-skyte-i-vaeret
Redigert 16.07.2019 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Jomma123
16.07.2019 kl 10:44 1660

Klimahysteriet tar helt av.
Hva kan vi i lille lille Norge gjøre? Redde verden?
Så lenge de stor landene som blant andre Kina og India stadig øker sine utslipp uten at en kjeft reagerer hjelper det ikke om vi her på berget kjøper elbiler.
Ikke ofte jeg leser Dagbladet men fant ett innlegg jeg er fullstendig enig i.

https://www.dagbladet.no/kultur/avlys-klimahysteriet/71400801

Menneskeskapte utslipp står for ca 8% av jordens utslipp. Resten står naturen for. Norge står for en liten promille av dette. Vi er verdensledene på miljøtiltak ute at det betyr noen verdens ting for klimaet her på jorden. Norske politikere og miljøkjempere oppfører seg som fulle mannfolk på sydentur. At vi her i Norge som utgjør en småby skal "redde" oss fra jorden undergang er som og tro på julenissen.
Lurulf
16.07.2019 kl 11:06 1651

Klimahysteriet er som skapt for følerifjollene. Og venstremedia lar dem få lov utbroddere om følelsene sine i et jævla kjør - uten å få et eneste kritisk spørsmål.

Men det øyeblikket noen prøver å kritisere klimagalskapen og maktmotivene til disse folkene blir man hånet og karakterdrept på flekken av den samme søppelmedia.
Fluefiskeren
16.07.2019 kl 11:12 1646

Synes du skal fortelle de som driver med sommerskisenteret at de lyver når de sier at de vurderer å legge ned anlegget grunnet mindre og mindre av isen og snøen de er avhengige av.

https://www.nrk.no/sognogfjordane/fryktar-for-framtida-til-norske-sommarskisenter-1.14626470

Det samme kan du jo si til andre alpinsentre som klager på kortere og kortere sesong. Fortell dem at de lyver, men regn med å få en isete vott tilbake.

Det lukter møkk av bleia di!
Redigert 16.07.2019 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
16.07.2019 kl 11:33 1643

Spørsmålet er ikke om klimaet forandrer seg men om hva grunnen til at klimaet forandrer seg.

Det første man må finne ut er hva man egentlig diskuterer.
Du ligger noen år tilbake for å si det mildt.

Om sneen forsvinner tidligere så er helt sikkert ikke løsningen å skattelegge bilistene, det blir å forenkle diskusjonen.
Slettet bruker
16.07.2019 kl 11:39 1641

Jøss, det var altså bilistene som ordnet opp med forrige istid.
Slettet bruker
16.07.2019 kl 11:47 1636

Oi oi, det var kildene sine det.. NRK, lol.
Jomma123
16.07.2019 kl 12:02 1631

Klimaendringer skjer hele tia. At det blir noen sesonger med mindre snø i alpinbakkene er vel ingen sensasjon? Bestefattern fortalte at det var en vinter på 40-tallet det ikke var snø på fjellet gjennom vinteren uten at de brydde seg så mye om det. :) Klimaendringer vil alltid skje samme hva vi gjør. Hvis du tror på at vi skal stoppe de endringene så må vi kutte utslippene er du litt på jordet. Menneskene står for ca 8% av de totale utslippene. På hvilken måte vil en reduksjon på 1% (som forøvrig er bare er en fantasi) redusere klimaendringene? Det har minimal betydning hva vi mennesker gjør. Ja vi kan bli flinkere til og ikke kaste plasten i havet eller naturen forøvrig men det redder ikke klimaendringer. Vil jorden forandre på dette så ordner den det selv. Har en supervulkan borti Yellowstone som hever seg en 70 cm i året. Den er jo langt på "overtid" og vil vel smelle snart. Da vil milliarder mennesker dø og jorden bli mer eller mindre beboelig i lang tid så da må en starte på nytt..
Redigert 16.07.2019 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.07.2019 kl 12:45 1614

Super Nova........

Det er et enorm eksplisjon ute i verdensrommet som kan skapes ved stor stjernes død.

Kanskje du mener supervulkan?
Fjordgubben
16.07.2019 kl 12:55 1610

Jaha, menneskene står for 8% av de «totale utslipp» hva nå enn det måtte bety. Det er uansett ikke bare «utslipp» som regulerer klimaet, mens selvsagt sola.

Og mennesklig aktivitet gjennom et år står for bare et par minutters stråling fra sola gjennom et år, noe som er langt mindre enn 8%, det er en prosentdel så liten at det denne sammenheng er knapt målbart.

Tror noen virkelig at dersom vi hadde hatt en ekstra sol oppe på himmelen som hadde bestrålt jorda i et tidsrom på et par minutter i løpet av et helt år, at dette hadde gjort noen forskjell på gjennomsnittlig temperatur i løpet av et helt år? Alle med et minimum av IQ forstår at dette er så lite at det ikke er noe poeng å måle engang.
Fluefiskeren
16.07.2019 kl 12:58 1608

Forøvrig er det meningsløst å snakke om klimaendringer med små barn som furter pga. klimaeksperter sier noe de ikke vil høre. Det er helt meningsløst å ha så liten tiltro til så mange forskeres arbeid. Til og med er frekkheten så grenseløs at de tror de kan mer enn forskerne. Det blir som å si at dere har mer greie på hjerneoperasjoner enn spesialistene.

Her er deres liste av en blanding av selvfølgeligheter og vås som viser som viser at temperaturøkningen ikke er menneskeskapt:

Sola betyr mye for klimaet
CO2 er en livsviktig gass for livet på jorda
Det har vært klimaendringer i tidligere tider.
Det var kaldt på hytta i påsken så jeg tror ikke på at jorda har blitt varmere.
Klimadiskusjonen er noe som politikere som Al Gore og Gro Harlem Brundtland har funnet på for å tjene store penger
Klimadiskusjonen er noe bare forskerne har funnet på for å få forskningsmidler
President Trump sier at menneskene ikke påvirke klimaet

Herre min hatt for en gjeng av ignorante besserwissere.

Slettet bruker
16.07.2019 kl 14:27 1591

NEI
Slettet bruker
16.07.2019 kl 14:34 1589

Skulle en svær meteor dukke opp og en får beskjed at den vil brase inn i kloden innen et par timer vil det være å sette seg på beach'en med en pose pils.
Slettet bruker
16.07.2019 kl 14:35 1589

Og tacosaus
Slettet bruker
16.07.2019 kl 14:39 1588

Man griser ikke med mat i sådan stund.
Jomma123
16.07.2019 kl 16:46 1565

Har retta det nå. Beklager det men når det var det eneste du hang deg opp i så tar jeg det som ett tegn på at du er enig i resten. :)
Fjordgubben
16.07.2019 kl 16:56 1560

Alle med normal IQ er helt enig med deg jomma, med resten kan være så ymse.
Fluefiskeren
16.07.2019 kl 17:08 1552

Det synes jeg ikke du bør tro. Krigsårene var meget kalde så hvis det ikke var snø på fjellet må det bero på at det ikke var noe nedbør. Merkelig. Vi ser ihvertfall på bilder fra krigsutbruddet i Norge i april 1940 at det var masser av sne selv i kyststrøk på Østlandet.Når det gjelder Co2 målinger kan du ta en titt på økningen siste tiårene og da bør forstå at den øker. Hvis det ikke er menneskeskapt så bør du kunne en annen begrunnelse for økningen. Man kan gå enda lenger tilbake og se at stigningen begynte lengre tid tilbake.

https://energiogklima.no/klimavakten/co2-i-atmosfaeren/
Redigert 16.07.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
16.07.2019 kl 19:49 1522

Se der ja, vi slipper snart å pumpe drivhusene våre fulle av CO2 for å produsere tomatene våre ol :-))
Enkelt og greit.