NAS - Kineserane kjem.....


Included in any deal would be an initial 8 billion kroner ($960 million) injection to help cover Norwegian for payments it’s made for Boeing Co. and Airbus SE aircraft, the people said -- a factor that would ease a serious financial burden on the discount carrier. The talks are with an unidentified Chinese leasing firm and other interested parties, and cover ABOUT 132 Airbus A320neo family and next-generation Boeing 737 narrowbody aircraft, many of which are still on order, said one of the people, who asked not to be identified discussing private

“Xxx xxxxxxxxx is one of the world’s largest low-fare airlines,” Kjos told DN. “If we should cooperate with anyone, it would have to be them.”

Som syntes eldst årgang vin samler best......


Mvh,
K

Jo da hadde jeg solgt :D

Men masse frem og tilbake for 75 kr aksjen, og risikere at budgiver trekker seg og påfølgende emisjon, nei takk!
JStock
06.08.2019 kl 07:24 410

Gode trafikktall blir presentert i dag samt en JV avtale rundt lunsjtider

En bunke yen og 150 kr aksjen. Selger du ikke da, Restplassno?

KREYZIG skrev Kjem dem....?
La oss ikke håpe det. Selg NOFI og kjør solo mission.
lektor79
02.08.2019 kl 17:50 1165

Innen jul er kurs 3 doblet eller mer.. store krefter i sving når denne tar av..
lektor79
02.08.2019 kl 16:52 1267

Norwegian blir verdens beste flyselskap
Redigert 02.08.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare

Når vi får inn utestående kreditt kan vi kjøpe SAS, plukke bitene vi vi ha og selge resten. Tenker det er en viss slakteverdi i et slikt gammelt selskap.

"Det er Sibir-korridoren som striden med Russland" jeg tenker grunnlaget for 56 avtalen er foreldet. Men kan en etablering av datterselskap i Russland åpne opp luftrommet? Evt kan en JV med SAS være et alternativ der 56avtalen legges inn som en del av JV?

Denne artikkelen er interessant. De tre store flyselskapene i USA klarer ikke å konkurrere med asiatiske flyselskap. Norwegian er stor fra Europa til USA. Dette kan være strategisk oppkjøp for flere...
https://www.eurasiareview.com/02082019-americas-big-three-airlines-left-up-in-the-air-by-trump-oped/
lektor79
31.07.2019 kl 10:23 1820

Nervøst folkens? Kommer så det griner dette. Shorting time vil knuses.
lektor79
31.07.2019 kl 10:19 1846

Shorting er i hvert fall høy risiko. Stay long thinking.
lektor79
31.07.2019 kl 09:05 1865

Det er positivt rundt Norwegian også. Intet nytt ennå, men høsten endrer alt.
HP17
31.07.2019 kl 08:56 1920

Spennende dager for NAS. JV kan være rett rundt hjørnet ref Q2, hva med nytt bud fra IAG?, andre triggere......
Reflect
24.07.2019 kl 09:32 2297

Store shorterhus sitter nå med 20% tap. Jeg vil tro flere nå prøver å skape usikkerhet og volalitet med å selge, men jeg tror ikke de har så mye igjen å selge, - Jeg velger å fiske!
Reflect
23.07.2019 kl 12:26 2512

lektor79 skrev Ingen betydning..
Jeg tror heller ikke det har betydning.
Men MWs robot vil forsøke å holde kursen under 46,05 for ikke å utløse tap over 20%. Nå var den effektiv i forrige uke med å få kurs ned og løse inn over 100k aksjer, så kan åpenbart lett skje igjen.
lektor79
23.07.2019 kl 11:39 2651

Ingen betydning..

Vi skal ikke ha freidige, frekke og inbilske kinesere borte i NAS. NAS fikser vi nordmenn sjøl.
KREYZIG
22.07.2019 kl 18:13 3403

Matthew Robert Wood, Norwegian’s senior vice president of commercial long-haul and new markets called the winter suspension a “natural move” following a thorough review. He said the airline would focus on profitable seasonal routes such as Asia, and look into growing the route network in South America.

Mvh,
K
bokaj70
20.07.2019 kl 07:59 4026

Hvis det et Kina kan alt ske. De kan virke på kanten af en aftale i årevis uden at skrive under. Anden kultur.

Masser af selskaber har troet de skulle lave big business med Kina uden det er blevet til noget. Håber ikke det er sådan et eventyr NAS er ude i

Absolutt en kandidat når en leser seg gjennom teksten. Nas er sikkert en kandidat for flere der ute men alt handler om å få selskapet på rett kurs først. Det tror jeg de er veldig godt på vei til å gjøre og Boings avsetning er siste tilskudd i det som skal til.
Binyrer
17.07.2019 kl 23:24 4834

Vet ikke helt, så Kjosern med mange kinesere på lysaker brygge ca. 3 uker siden hvor de gikk på en ventende yacht med champagne, virket som sjarm offensiv.

Nettopp👍 Dette er et sannsynlig scenario!

Kineserne kommer.
Ingen tvil om det.

Det er nå ca 500 millioner kinesere i middelklassen og "Annual spending by Chinese travelers outside of the mainland grew by over 2500 percent – soaring from $10 billion in 2000 to over $260 billion in 2016."

Norwegian kan foreløpig ikke fly Sibirkorridoren, men kineserne har allerede begynt motsatt vei. "Fra 15. mai (2019) startet et kinesisk selskap, Hainan Airlines, trafikk mellom Beijing og Oslo. De kan fly på kinesisk avtale over Sibir."

Med kinesisk AOC kan Norwegian gjøre det samme. Eller gjennom oppkjøp av kinesisk selskap.
Men det virker som Norwegians strategi er lavprisallianse og operativt samarbeid med kinesisk selskap.
Det gir Norwegian feedertrafikk på Short Haul i Europa og på Long Haul til USA og Sør-Amerika.

Innlegget er slettet av Ypsilon 7
minsin
17.07.2019 kl 16:46 5359

Qatar Airways ... heter det . Ikke Quatar
Tror dere ikke har helt skjønt hvorfor Qatar - evt vil ha NAS med i en evt JV
livecnn
17.07.2019 kl 15:24 5642

Du mener selvsagt at Quatar presser IAG ?, som de ikke er medlem av ??
Redigert 17.07.2019 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
17.07.2019 kl 15:18 5683

Fikk vite nå at Kineserene ikke kjem.... NAS har forbud mot å fly over Russland.

Men, quatar air eier mer en 50% av aksjene i AIG og de vil ha NAS i følge en kilde. AIG bestemmer ikke det selv....


Så tipper det blir JV med quatar i spissen!


Mvh,
K
tesch
17.07.2019 kl 08:09 5983


Smør dere med tålmodighet , folkens . Det kommer gode nyheter om JV i løpet av noen uker

Styreleder og Karlsen har tatt tak i arbeidet som fører til veldig forbedret økonomi så her blir det moro fremover

KREYZIG
17.07.2019 kl 07:48 6085

Alle fokuserer på IAG.... det er helt feil. Se heller til Asia og Saudi Arabia. Kjos har nevnt Arabere, men selv er jeg mer åpen for Asia hvor kineserne kan fort kuppe NASse nøff.


Mvh,
K

Som koser seg sammen med Ole Brumm og ei tønne med honning under palmetrærne....