NAS - Kineserane kjem.....


Included in any deal would be an initial 8 billion kroner ($960 million) injection to help cover Norwegian for payments it’s made for Boeing Co. and Airbus SE aircraft, the people said -- a factor that would ease a serious financial burden on the discount carrier. The talks are with an unidentified Chinese leasing firm and other interested parties, and cover ABOUT 132 Airbus A320neo family and next-generation Boeing 737 narrowbody aircraft, many of which are still on order, said one of the people, who asked not to be identified discussing private

“Xxx xxxxxxxxx is one of the world’s largest low-fare airlines,” Kjos told DN. “If we should cooperate with anyone, it would have to be them.”

Som syntes eldst årgang vin samler best......


Mvh,
K

Nå er det snakk om 92 fly « within weeks»....
Tidligere har JV blitt snakket om og vært en kursdriver.
Dette har nas fått advarsel om fra tilsynsmyndighetene fordi det har vært lite konkret.
Jeg antar at den nye ledelsen ikke vil risikere bøter eller annet ved å servere « same old story» uten sterkt konkret innhold .
Sansynligheten for » whitin in weeks « er derfor stor.

Det er nok den kinesiske flylease-giganten
BOC Aviation. Asia trenger fly! og Norwegian har noen i bestilling...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BOC_Aviation
solb
16.07.2019 kl 08:11 6891

Synes det er interessante tanker omkring kinesisk deltakelse i problematikken her nå.
Har selv lurt på hvorfor vi ennå ikke har fått høre detaljer fra Kjos sin nylige reise til Kina, sammen med vår statsminister.
Kan umulig forestille meg at Kjos bare var på ferietur til Kina. Vi får vel snart vite mer regner jeg med.
Reflect
16.07.2019 kl 08:35 6775

Krezig, godt å ha din tråd under Transport - ellers så den spammet utvsom på søndag...
Interressant, Kjos fortalte inngående om muligheten og mottagelsen i Kina i sin bok, med dette kan han indirekte oppnå sitt mål om å ha flynene sine over Russland.
solb
16.07.2019 kl 08:38 6765

Var også hva jeg så for meg.
livecnn
16.07.2019 kl 10:58 6534

SP1M oppgraderte Norwegian-aksjen fra nøytral til kjøp, kursmålet heves til NOK 60.
Buyin85
16.07.2019 kl 11:07 6537

Noen som kan dele essensen av den nye anbefalingen? :)
16.07.2019 kl 11:12 6517

Livecnn, link til kjøpsanbefalingen?
Redigert 16.07.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
lektor79
16.07.2019 kl 11:33 6432

Caset er helt åpent. Det bygges helt ny retning. Fantastisk spennende. Håper man fortsetter å tenke miljø også. El fly kortdistanse på sikt?
lektor79
16.07.2019 kl 11:34 6436

Signal effekten er viktig..
livecnn
16.07.2019 kl 11:35 6425

Beklager, fikk en SMS fra en venn.
Men kan vel ikke bety noe annet enn at SP1M ikke har emisjon som resultatet i høst lenger. :-)
Redigert 16.07.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
17.07.2019 kl 07:48 6264

Alle fokuserer på IAG.... det er helt feil. Se heller til Asia og Saudi Arabia. Kjos har nevnt Arabere, men selv er jeg mer åpen for Asia hvor kineserne kan fort kuppe NASse nøff.


Mvh,
K

Som koser seg sammen med Ole Brumm og ei tønne med honning under palmetrærne....
tesch
17.07.2019 kl 08:09 6162


Smør dere med tålmodighet , folkens . Det kommer gode nyheter om JV i løpet av noen uker

Styreleder og Karlsen har tatt tak i arbeidet som fører til veldig forbedret økonomi så her blir det moro fremover


Det kommer før det
KREYZIG
17.07.2019 kl 15:18 5862

Fikk vite nå at Kineserene ikke kjem.... NAS har forbud mot å fly over Russland.

Men, quatar air eier mer en 50% av aksjene i AIG og de vil ha NAS i følge en kilde. AIG bestemmer ikke det selv....


Så tipper det blir JV med quatar i spissen!


Mvh,
K
livecnn
17.07.2019 kl 15:24 5821

Du mener selvsagt at Quatar presser IAG ?, som de ikke er medlem av ??
Redigert 17.07.2019 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
17.07.2019 kl 16:05 5680

IAG, sorry. Quatar Air eier IAG 👍
minsin
17.07.2019 kl 16:46 5538

Qatar Airways ... heter det . Ikke Quatar
Tror dere ikke har helt skjønt hvorfor Qatar - evt vil ha NAS med i en evt JV

Innlegget er slettet av Ypsilon 7

Kineserne kommer.
Ingen tvil om det.

Det er nå ca 500 millioner kinesere i middelklassen og "Annual spending by Chinese travelers outside of the mainland grew by over 2500 percent – soaring from $10 billion in 2000 to over $260 billion in 2016."

Norwegian kan foreløpig ikke fly Sibirkorridoren, men kineserne har allerede begynt motsatt vei. "Fra 15. mai (2019) startet et kinesisk selskap, Hainan Airlines, trafikk mellom Beijing og Oslo. De kan fly på kinesisk avtale over Sibir."

Med kinesisk AOC kan Norwegian gjøre det samme. Eller gjennom oppkjøp av kinesisk selskap.
Men det virker som Norwegians strategi er lavprisallianse og operativt samarbeid med kinesisk selskap.
Det gir Norwegian feedertrafikk på Short Haul i Europa og på Long Haul til USA og Sør-Amerika.

Nettopp👍 Dette er et sannsynlig scenario!
Binyrer
17.07.2019 kl 23:24 5013

Vet ikke helt, så Kjosern med mange kinesere på lysaker brygge ca. 3 uker siden hvor de gikk på en ventende yacht med champagne, virket som sjarm offensiv.
KREYZIG
18.07.2019 kl 03:28 4768

Jeg slapper av på Bali.

Mvh,
K

Absolutt en kandidat når en leser seg gjennom teksten. Nas er sikkert en kandidat for flere der ute men alt handler om å få selskapet på rett kurs først. Det tror jeg de er veldig godt på vei til å gjøre og Boings avsetning er siste tilskudd i det som skal til.
bokaj70
20.07.2019 kl 07:59 4205

Hvis det et Kina kan alt ske. De kan virke på kanten af en aftale i årevis uden at skrive under. Anden kultur.

Masser af selskaber har troet de skulle lave big business med Kina uden det er blevet til noget. Håber ikke det er sådan et eventyr NAS er ude i
KREYZIG
22.07.2019 kl 18:13 3582

Matthew Robert Wood, Norwegian’s senior vice president of commercial long-haul and new markets called the winter suspension a “natural move” following a thorough review. He said the airline would focus on profitable seasonal routes such as Asia, and look into growing the route network in South America.

Mvh,
K

Vi skal ikke ha freidige, frekke og inbilske kinesere borte i NAS. NAS fikser vi nordmenn sjøl.

Hva blir kursen i dag?
lektor79
23.07.2019 kl 11:39 2830

Ingen betydning..
Reflect
23.07.2019 kl 12:26 2691

lektor79 skrev Ingen betydning..
Jeg tror heller ikke det har betydning.
Men MWs robot vil forsøke å holde kursen under 46,05 for ikke å utløse tap over 20%. Nå var den effektiv i forrige uke med å få kurs ned og løse inn over 100k aksjer, så kan åpenbart lett skje igjen.
Reflect
24.07.2019 kl 09:32 2476

Store shorterhus sitter nå med 20% tap. Jeg vil tro flere nå prøver å skape usikkerhet og volalitet med å selge, men jeg tror ikke de har så mye igjen å selge, - Jeg velger å fiske!
HP17
31.07.2019 kl 08:56 2099

Spennende dager for NAS. JV kan være rett rundt hjørnet ref Q2, hva med nytt bud fra IAG?, andre triggere......

Ja, trafikktall for juli om seks dager. Ventet å levere godt.
lektor79
31.07.2019 kl 09:05 2044

Det er positivt rundt Norwegian også. Intet nytt ennå, men høsten endrer alt.