von der Leyen - begynnelsen på slutten for EU

børst
16.07.2019 kl 18:55 818

Den svært innvandringsliberale Ursula von der Leyen ligger an til å bli EU-kommisjonens neste president. Hun sier det er en plikt å hjelpe flyktninger, har selv tatt imot en syrisk flyktning og kommer med harde utspill mot tidligere østblokk-stater som Polen og Ungarn.

Dette kan få Polen og Ungarn til å trekke seg ut av EU, og skape enda mer splid og polarisering i EUs befolkning.
https://www.aftenposten.no/verden/i/LAmA14/Ursula-von-der-Leyen-er-utpekt-som-EU-kommisjonssjef-Men-blir-hun-valgt


brahman
16.07.2019 kl 19:45 808


- Jeg vil fremme en grønn avtale for Europa i løpet av mine første 100 dager som kommisjonspresident. Jeg vil fremme tidenes første europeiske klimalov, som vil lovfeste 2050-målet, sa von der Leyen under talen."

Hun vil redusere CO-utslippene med 55 prosent innen 2030.

Hun vil ha like mange kvinner som menn i EU-kommisjonen.

Man ser hva man har i vente.
kokkohill
16.07.2019 kl 19:45 808

Drive tidligere østeuropa i armene på Russland og Kina er jo ett sjakktrekk. Men hva vet jeg 😜
Slettet bruker
16.07.2019 kl 19:59 799

Polen og Ungarn blokkerte hennes rival helt til Tyskland til slutt dro Ursula opp av hatten. Nå ble hun valgt med 9 parlamentarikere i flertall bare. På internettet vil folk ha det til at både PiS og Fidesz stemte for henne og derfor hjalp henne til et knapt flertall. Hva har Polen og Ungarn sikret seg i bytte?
børst
16.07.2019 kl 20:10 792

Deres strategiske plan er at de vll ut av EU og bruker Leyen som brekkstang via hennes vanvittige flyktingeprosjekt?
Slettet bruker
16.07.2019 kl 20:16 786

Hvorfor skulle de ville gå ut av EU? De mottar jo milliarder av euro hvert eneste år.
børst
16.07.2019 kl 20:18 785

Penger er ikke alt for alle. Det var ikke penger som fikk britene til å ville forlate EU, det var frykten for at halve Afrika skulle kommer til Storbritannia.
Slettet bruker
16.07.2019 kl 20:36 780

Det er plenty av folk som hver eneste dag våkner opp og tenker hvordan kan jeg gjøre EU litt mer føderalistisk i dag? Problemet deres er at medlemslandene har makt til å stoppe det. Så lenge man har de regjeringene man har i Italia, Polen, Ungarn, Tsjekkia, m.fl. kommer det aldri til å bli noen obligatorisk migrasjonsfordelingamekanisme. Glem det. Det blir en frivillig en som bare de aller aller besteste medlemslandene vil støtte opp under, slik som Tyskland, Sverige, Frankrike og Norge.

De samme landene som ser en annen vei over menneskerettighetsbruddene i de afrikanske landene som hvert år mottar noen milliarder euro for å holde migrantene fra å nå middelhavsstrendene. Og de ser en annen vei fordi du som riktig påpeker at hele EU-prosjektet og utvidelsen østover etter murens fall ligger i potten om migrasjonsstrømmen kommer tilbake.
Nuka
16.07.2019 kl 20:36 779

Har EU påtvunget britene noen flyktninger ? England er jo ikke med i Shengen-avtalen. Så hvorfor skulle halve Afrika komme til England ?
børst
16.07.2019 kl 21:31 762

Britene oppfatter EUs grensekontroll å være svakere enn deres egen, og at dette kan føre til økt innvandring. Dette nevnes av Forbes som en av de tre viktigste årsakene til at britene stemte for å forlate EU.

"The immigration crisis in Europe was a trigger. Some EU leaders argued that aiding the refugees was a moral obligation. But EU opponents saw immigration as a national issue, as it affected the internal life of the country. Steering clear of this issue was an important driver for the “leave” vote."

https://www.forbes.com/sites/johnmauldin/2016/07/05/3-reasons-brits-voted-for-brexit/#50c287a11f9d
Redigert 16.07.2019 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2019 kl 21:48 757

Store deler av Afrika var tidlige britiske kolonier! Også store deler av Midtøsten. India før det ble splittet Pakistan. https://no.wikipedia.org/wiki/India#Historie

Også Kina var under britisk hegemoni. https://no.wikipedia.org/wiki/Det_britiske_ostindiske_kompani

Dette hadde de fått til, uten å begå et eneste menneskerettsbrudd, eller?
Redigert 16.07.2019 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
polemiker
16.07.2019 kl 21:52 752

Åpenbart! EU har vel fortsatt en elendig grensekontroll og hele Schengen samarbeidet er en flopp. Burde naturligvis aldri vært innført i Europa og at Norge er medlem av dette har vært en sann katastrofe.

Brittene er ikke bare forbanna på alt søppelfolk som kommer fra Asia og Afrika, men er også rimelig lei av horder med EU-borgere fra Polen, Litauen, Estland og de andre østblokklandene. Dette har ødelagt arbeidsmarkedet i landet og skapt en enorm svart økonomi og mafiatilstander.

Det at Merkels håndplukkede kvinne Ursula nå skal bli president er nok en katastrofe og vil ikke føre noe godt med seg. Det verste er at hun vil skape faenskap for Norge også, og er noe våre politikere ikke har baller til å stå opp i mot.
Slettet bruker
16.07.2019 kl 22:09 746

Det er like greit å sette inn det største spetakkelet for å få avsluttet EU raskere.
børst
16.07.2019 kl 22:19 740

Ja, for nå framover vil det skje så fort at 'frosken ikke lar seg koke opp langsomt nok', mao at endringene vil skje så fort at motreaksjonene hurtig vil bli så betydelige at de vil kunne true hele EU. Jeg vil si det så sterkt som at om jeg har 10.000 med meg, så fyrer jeg svært gjerne kuler og granater mot EU.
Redigert 16.07.2019 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
polemiker
16.07.2019 kl 22:40 730

Vet ikke helt om vi bør ønske oss en totalkollaps i EU over natten, men det kommer heller ikke til å skje. Det beste som kan skje for Norge og verdensøkonomien er at EU blir totalt reformert innenifra. Det er blitt valgt inn en stor føy som ønsker dette, men denne gangen ble de ikke store nok. Om 5 år vil det bli annerledes.

Det er stort sett tidligere østblokk land som nå går i bresjen for reformer; mer selvstyre, mindre regulativer og ikke minst null innvandring. Nå er det også de samme landene som nyter godt av subsidier, pengeoverføringer og et åpent arbeidsmarked.

Skal det skje noen dramatiske endringer tror jeg Frankrike også må trekke seg ut av EU. Slik det ser ut nå vil Macron ha null sjanse for å bli gjenvalgt, og da er det duket for Le Penn og en folkeavstemming om Frexit. Går de ut blir de bærende landene innen EU omtrent de samme som aksemakten under WW2. Dvs. Tyskland, Italia og Spania. De fleste av Hitlers okkuperte land vil nok også fortsatt være med, om enn omtrent like "frivillig" som under Das 3. Reich
børst
16.07.2019 kl 22:42 728

Noe må i hvert fall skje, for ellers blir det krig. Jeg er gammel og har en vond skulder og musearm, men føler meg fortsatt i stand til å håndtere et automatvåpen eller RPG.
Slettet bruker
17.07.2019 kl 06:17 681

Arbeidstilsynet oppsøker ikke byggeplasser i indre by. Jeg vil hjem om kvelden. Det er visse folk du ikke legger deg ut med. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/24/195280536/jeg-oppsoker-ikke-byggeplasser-i-indre-
Slettet bruker
17.07.2019 kl 08:34 667

Elvestuen og Von der Leyens på lag i klimagalsskapen
https://resett.no/2019/07/17/elvestuen-hyller-von-der-leyens-klimaambisjoner/

Ursula von der Leyen vokste opp i ordnede storborgerlige forhold. Hun er datter av tidligere delstatsminister Ernst Albrecht, og tilhører et dynasti som allerede hadde sentrale posisjoner i staten under kongehuset Welf i middelalderen. Standsmessig giftet hun seg inn i dynastiet av «silkebaronene» von der Leyen, som har tilhørt det tyske eliten siden det 18. århundre. Den som vil besøke Ursula von der Leyen hjemme, kjører først lenge gjennom store enger eid av familien, før de kjører gjennom en smijernsport inn i familiens palasslignende hus. Det er ingen tvil om at Ursula von der Leyen er selve personifikasjonen av overklassen, en våt drøm for enhver forfatter av kiosklitteratur. Lenger unna den «vanlige borgeren» kan du knapt komme.
https://steigan.no/2019/07/ursula-von-der-leyen-satser-pa-en-europeisk-foderalstat-og-eu-haer/
Slettet bruker
17.07.2019 kl 10:22 649

Tiltrer TS, dama fremstår for meg som en fanatiker, det er vel det siste EU trenger, eller hur?