Strongpoint 8, - 19. Q1 var bra, og Q2 ble bra ;-)

Nå gir vi gass
STRONG 16.07.2019 kl 20:37 61509

Veien går nordover.

Strong sine produkter er tydeligvis i vinden. Kan ikke være lenge til en stor C&C ordre tikker inn. Cashguard gjør det også bra i blant annet Spania og Syd-Afrika.
Går mot et rekordår dette. Ser ut til at JT er rett mann på rett plass.

https://www.strongpoint.com/no/


Q 1 2019
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/index.html


StrongPoint Jacob Tveraabak Q2 2019
https://www.youtube.com/watch?v=2gpXzZVhyas

Forrige lenke:
https://forum.hegnar.no/thread/35600/view



Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
LeifH
18.07.2019 kl 19:11 4741

Hva skjedd med pick by light som JT hadde så tro på?
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
HitIT
18.07.2019 kl 19:34 4714

Står ikke så mye om det i pricer rapporten som kom i dag, kun:
".Our largest market is still Europe, both in terms of installed base and net sales in Q2. The
installed base in Europe, and primarily in France, which for a long time has been Pricer’s single
largest market, creates an interesting opportunity for new solutions that can offer more valueadded services in addition to the functionality that is demanded and implemented in conjunction with the procurement and system installation. The extra functionality that can be added later
includes solutions to optimize in-store picking of e-commerce orders, facilitate re-stocking of goods on shelves and manage expiration dates to reduce food waste"

"One sign of this is the order from the Italian grocery chain
Tosano for SEK 60 M that was communicated in July, where the customer’s need for advanced
integration and real-time communication to optimize the flow of goods from the warehouse to
the store shelf is provided by Pricer’s system of advanced digital solutions, such as dynamic
product positioning and InstantFlash functionality"
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
HitIT
18.07.2019 kl 19:35 4715

Samt:
" Order intake is instead spread across a large number of customers on several geographic markets, where France, Norway,
Italy and USA represent the largest individual markets."
https://mb.cision.com/Main/715/2865769/1079390.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
HitIT
18.07.2019 kl 19:50 4706

Det er forøvrig mindre en 1år siden Instant Flash løsningen kom på markedet, tar jo alltid litt tid det der med markedsføring, pilot osv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
LeifH
18.07.2019 kl 19:53 4704

Joda, men syns jeg husker de skulle ha bestemt seg i mai, men denne bransjen er det snegle fart iblant. Kun c&c jeg har sett som har gått så unna, men der traff de nok bare tiden perfekt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
18.07.2019 kl 20:32 4677

Litt norsk:

StrongPoint ASA: Obligatorisk varsel om handel
I følge StrongPoints ekstraordinære generalforsamlingsoppløsning, styret
skal bruke 20% av deres brutto godtgjørelse til å erverve aksjer i selskapet
inntil de eier aksjer lik i verdi til ett års brutto styrets godtgjørelse.Aksjene
er allokert fra StrongPoint ASAs egne beholdninger.

Morthen Johannessen, styreleder i StrongPoint ASA, kjøpte i dag
2 649 aksjer gjennom aksjonærprogrammet til styret. Prisen for
aksjer er 10.1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de tre siste
arbeidsdager. Ny beholdning er 38 037 aksjer, 0,1% av utestående aksjer.

Peter Wirén, styremedlem i StrongPoint ASA, kjøpte i dag 3 311 aksjer
gjennom aksjonærprogrammet til styret. Prisen på aksjene er NOK
10,1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de siste tre virkedagen.
Ny beholdning er 9 153 aksjer, 0,0% av utestående aksjer.

Klaus de Vibe, styremedlem i StrongPoint ASA, kjøpte i dag 1 324
aksjer gjennom aksjonærprogrammet til styret. Prisen for aksjene
er NOK 10 1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de tre siste arbeidene
dager. Ny beholdning er 82 678 aksjer, 0,2% av utestående aksjer.

Inger Johanne Solhaug, styremedlem i StrongPoint ASA, kjøpte i dag
1 324 aksjer gjennom aksjonærprogrammet til styret. Prisen for
aksjer er 10.1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de tre siste
arbeidsdager. Ny beholdning er 4 018 aksjer, 0,0% av utestående aksjer.

Camilla AC Tepfers, styremedlem i StrongPoint ASA, kjøpte i dag
1 324 aksjer gjennom aksjonærprogrammet til styret. Prisen for
aksjer er 10.1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de tre siste
arbeidsdager. Ny beholdning er 4 018 aksjer, 0,0% av utestående aksjer.

StrongPoint ASA har i dag solgt 9 932 aksjer. Aksjene ble solgt til medlemmene
som en del av styrets aksjonærprogram. Prisen på aksjene er NOK
10,1905, som er volumvektet gjennomsnitt for de siste tre virkedagen.
Ny beholdning er 202 176 aksjer, 0,5% av utestående aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 21:36 4639

Her «kjøpes» det pliktoppfyllende - ikke noe mere.
Om oppgjøret for nabobil er på plass eller ikke vites vel ikke. Men jeg forventer et reelt innsidekjøp fra JT snarlig - ikke noe lommerusk kjøp!

Dagens melding tilsier vel ingen begrensning for innsidere pga eventuelle forhandlinger.

Comments?
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
LeifH
18.07.2019 kl 22:01 4641

Kanskje han har lyst på en hytte, eller betale ned huslånet sitt. Men trur ikke oppgjøret skjer så fort etter min erfaring. Men syns det er rart om han vil reinvestere pengene i selskapet som kjøper de opp, istedenfor strongpoint. Men jeg tipper han vil kjøpe seg godt inn, så etter en gode stund vil han få strong solgt. :D
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 22:18 4636

Ja, eller ny bil, ny båt, nytt et eller annet. Mye mulig. Anser ikke det som noen akseptabel unnskyldning i det hele tatt. Husker ikke summen for nabobil, men det var en del. Burde være fult mulig putte noe i Strong også hvis viljen er der. Tidspunktet for å gjøre det på burde være NÅ.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
LeifH
18.07.2019 kl 22:57 4614

Collin: de kunne vel bestemme selv om de ville ha penger, eller få aksjer i selskapet som kjøpte de opp? Du har snakket med JT og han har sagt at han tok aksjer i selskapet? Det er jo ikke værst når han nesten ikke har aksjer i strongpoint.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
sulzrox
18.07.2019 kl 23:16 4619

JT tok Getaround aksjer men også kontanter etter E24 artikkel. (JT er grunnlegger)

Alle aksjonærer får oppgjøret betalt kontanter eller i Getaround-aksjer, og grunnleggerne har bestemt seg for og også få Getaround-aksjer.
- Dette er beste mulige utfall for selskapet, og aksjonærene har kommet veldig godt ut av dette, sier Karl Munthe-Kaas som har reinvestert «et par millioner» av gevinsten i Getaround på rundt 15 millioner kroner.
Også største Tveraabak har investert deler av gevinsten på rundt 17 millioner kroner.

https://e24.no/naeringsliv/bil/amerikansk-bildelingsgigant-kjoeper-nabobil-no-for-over-100-millioner/24646434

Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 23:17 4633

Ok, takk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
LeifH
18.07.2019 kl 23:19 4636

Aha, det var litt svak syns jeg. Men han ville vel kanskje ikke skatte enda da, skjønner den. Da blir det neppe noe kjøp av han trur jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
tunktee
19.07.2019 kl 06:47 4562

Konseptet med å påstå ting, eller lage ting til en sannhet uten å ha dekning for det man sier, uten referanser eller holdepunkt, har jeg lite sans for når det kommer til så pass viktige ting i livet som å tjene penger. Synser man bør det komme klart frem av teksten.

Med hilsen fra en syllafyk festivaldeltaker i Nordfjord-gokk 🙄😳🤪
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Casiasia
19.07.2019 kl 08:21 4549

skal ikke bli noen Tomra-topic dette, men kontanstrømmen i Strongpoint må være veldig god sammenlignet med mange andre noterte selskaper?
Strong hadde 46.5 mnok i kontantstrøm mens Tomra hadde 45 mnok. Fra en omsetning på 287 mnok vs 2318 mnok.
Bare topplinjen fortsetter å vokse kan 2H bli kanon.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
19.07.2019 kl 10:39 4477

Ja, og J.T og andre i selskapet sin hovedoppgave er å få selskapet til fortsatt å vokse, ikke å kjøpe aksjer i selskapet utfra synsing av medaksjonærer.
Seskapet er underpriset, det mener både J.T og flere tydeligvis. Så er det bare å ta dette som en gave, og kjøpe mer for de som vil. ( Og de som vil bør få selge uten å angripes for det.)
Både selskapsverdi- , aksjepris-økning og gode utbytter er rimelig sikkert framover. Annet er det ikke noe som tilsier.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.07.2019 kl 10:53 4470

Innlegget er slettet
Spennende med disse nye batteriene Collin!
Har du noen formening om når de første bilene blir levert med disse batteriene? Altså hvor lenge bør man forberede seg på å vente med å kjøpe ny bil.

Jeg tenker litt at bilprodusenter som har en masse biler i produksjon med gammeldagse batterier de vil vel helst se at dette forsvinner eller i det minste forsinkes slik at de blir kvitt sitt varelager, og alt av bruktbil med batteri blir vel ingenting verdt fort. Sånt er jo ikke bra for de som har bundet kapitalen sin i det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.07.2019 kl 11:32 4439

Innlegget er slettet
Det høres veldig bra ut, og jeg tviler ikke på dette siden det kommer fra deg.
Men altså tidsperspektiv, har du noen formening?

Første bilprodusent som tar det i bruk sier du, ville kanskje tippe at noen av dem ville satset på å kjøpe opp hele greine. Da kunne de virkelig sikre seg forsprang.
F eks Toyota som ikke leverer rene batteribiler ville jo sikkert satse på å bruke dette, mens i andre enden kanskje Tesla som jo vil slite enda mer enn de allerede gjør om de ikke får tak i disse batteriene først, og da kanskje for å forsinke lengst mulig?

Angående å fullade på få sekunder, akkurat det tviler jeg nå litt på siden man ikke kan få mer strøm enn det faktisk finnes tilgang til. nåja forresten sa du tlf da og ikke bil, men altså når det gjelder bil så tror jeg at fullading nødvendig vis må ta en del tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
19.07.2019 kl 12:25 4462

Collin:
Nå renner du over av entusiasme, men det er helt klart at du har en veldig forenklet tilnærming til batteriteknologi og forskningen rundt dette. Riktig som du sier at det meste av dagens batteriteknologi er en flikking på og utvikling av gammel teknologi. Sannheten er at dagens batteriteknologi har stått mer eller mindre på stedet hvil gjennom mange år hva kapasitet gjelder. Forskning har foregått og foregår for fult, men pr. i dag er det nok ingen som er i nærheten av å ha noe som er mye bedre på trappene for fullskalaproduksjon i nær fremtid. Det er fortsatt mye forskning og uttesting som gjenstår, og i beste fall ligger det noen år frem i tid. Men selvfølgelig spennende å følge med på hvordan det går fremover, og slår dine prognoser til vil det være en virkelig gamechanger innenfor området.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.07.2019 kl 12:28 4483

Innlegget er slettet
Du nevnte at du ville plassere penger der du jobbet, så du jobber altså nå med dette? Eller skal fremover?
Siden du ikke vil si noe om tidsperspektiv så antar jeg at det er en stund til dette er i salg. Da gjetter jeg mer enn to år.
Nå har ikke jeg noe hast med å skaffe ny bil, men det er jo morsomt å vite litt.
Første jeg skal gjøre nå er å modde videre på MX5'en som skal få morsommere og mer metallisk lyd og så litt mer power så det passer noe bedre til den nye lyden...
Selv kona synes det er kult med lyd, så blir nok en stund til elbil uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2019 kl 12:28 4502

JT realiserer verdier for 17 mill fra Nabobil. Noe går til å reinvestere videre, det finner jeg naturlig. Styret blir pålagt å kjøpe. JT burde også det hvis han ærlig mener selskapet er for lavt priset. Noe annet blir for dumt er min påstand.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
JosMag
19.07.2019 kl 12:33 4502

Spennende med ny teknologi enten det er batterier eller varehandel.

Denne artikkelen fra Meny i Østfoldhallen understreker bare hva Jacob snakker om når han nevner at SP har fått en dobbel forretningsmulighet. Både legge til rette for E-handel og mer effektiv butikkdrift. I artikkelen vises det til at netthandelen har medført at Meny har økt omsetningen med 10 %. Akkurat samme andel som E-handelen utgjør. Må innrømme at også jeg benytter meg av dette. Handler på nett og henter ferdig pakket. Helt gratis når man handler for over kr. 1000. Vanligvis ville jeg handlet på REMA1000 eller Kiwi e.l. helt i nærheten, så Meny tar da markedsandeler fra disse butikkene som i disse tilfellene ikke får mine handlepenger. OG da kommer den doble muligheten til SP til syne. De butikkene som ikke benytter seg av E-handlen blir pga ovennevnte avhengig av MER effektiv butikkdrift. Da snakker vi Pricer, Vensafe, CG, Selvbetjening etc.

https://www.f-b.no/nyheter/naringsliv/dagligvarehandel/na-tar-det-av-for-nettsalg-av-mat-fra-denne-matbutikken-har-gitt-oss-en-boost/s/5-59-1554182?access=granted

Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
JosMag
19.07.2019 kl 12:36 4498

Litt tålmodige får vi være. Kan hende at han sonderer litt først. Hvordan få tak i en større aksjepost uten å drive aksjekursen til himmels?

Tiden får vise:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
19.07.2019 kl 13:05 4467

"Denne artikkelen fra Meny i Østfoldhallen understreker bare hva Jacob snakker om når han nevner at SP har fått en dobbel forretningsmulighet. Både legge til rette for E-handel og mer effektiv butikkdrift." ( Nå var artikkelen under -den idiotiske- betalingsmuren, men )
Dette viser at Strong har mange bein å stå på, - uansett om utviklingen går i forskjellige retninger.
Og Strong er altså ikke et selskap som er i startfasen hjemme og i verden, lengre. Men et selskap som ( i realiteten) er gjeldsfritt, går med overskudd og betaler godt utbytte. - Og altså er, som de fleste mener- både etter matematikk og forhåpninger framover, undervurdert og underpriset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
JosMag
19.07.2019 kl 13:13 4464

Glemte det ja. Her er mesteparten av teksten;

Det var i november 2017 at hun og kollegene startet opp med netthandelstilbud på mat: Det vil si at man bestiller mat via nett før man enten henter den selv i butikken eller får den hjemkjørt.

– Har gitt oss et boost
De første månedene etter oppstarten, var ikke responsen all verden. Men etter et år, så skjedde det noe.

– I januar i 2018 var vi fremdeles i oppstartsfasen. I januar året etter hadde vi en økning på 200–300 prosent. Dette har blitt mye større enn vi i utgangspunktet hadde forventet her i området, sier Iversen.

På årets fem første måneder solgte Meny mat over nett for nærmere 2,6 millioner kroner. I samme periode økte butikken omsetningen med ti prosent. Netthandelen sto for hele økningen.

– Vi ser at den prosentvise økningen vi har i butikken, ofte samsvarer med omsetningen i netthandelen. Det er veldig moro. Generelt i Østfold har det jo vært tøft for dagligvare med hensyn til sukkeravgift og alt det der. Vi har vært veldig heldige med netthandelen som har gitt oss en boost. Istedenfor at v i har måttet nedbemanne, har vi heller oppbemannet. I tillegg har dette hatt positiv effekt for transportfirmaet som kjører for oss, sier Iversen, som kan opplyse at netthandelbiten i dag krever tre fulle årsverk.

Totalt har Meny-butikken i Østfoldhallen 35 ansatte og totalt omsatte butikken for 27,4 millioner kroner i årets fem første måneder.

Plukker opp posen på vei til hytta
De fleste som handler over nett av Meny, velger å få tilkjørt varene fremfor å hente dem selv. Ifølge Iversen er mange av kundene godt voksne.

– Det har overrasket veldig at vi har veldig mange eldre kunder. Blant dem damer på 80 som er utrolig flinke til å bruke pc-en og trykke inn bestillingene. Vi har også mange kunder som er eldre syke, som ikke har mulighet til å dra ut og handle, sier Iversen.

Og akkurat nå i fellesferien, er det enda en kundegruppe som har meldt seg med full styrke: Oslo-kunder som bestiller varer før de drar på hytta, og plukker dem opp i Østfoldhallen på vei ut til feriestedet.

– Hva er årsaken til at netthandel med mat nå tar av hos dere?

– Jeg tror folk ser at de sparer tid. Vi ser at snitthandelen per handlekurs på nett er veldig mye høyere enn når man handler i butikken, antageligvis fordi folk planlegger mer når de handler på nett og kanskje handler for en uke av gangen.

– Hvordan hadde situasjonen vært for dere om dere ikke hadde startet med nettsalg?

– Det er vanskelig å si. Jeg tror kanskje at butikken ville vært litt i vekst likevel. 80 prosent av kundene på nett er nemlig nye kunder. Vi ville nok ikke hatt nedgang, men heller ikke hatt den boosten vi har nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2019 kl 13:19 4468

Jada, mener ikke det må skje i dag. Tolmodighet er jo varemerket for investorer i Strong. Det vet jo alle her. Men forventer kjøp av JT før Q3
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
sulzrox
19.07.2019 kl 14:02 4527

Jacob Tveraabak

I Finansavisen den 5.juni hevder du StrongPoint er underpriset og du sammenligner oss med Pricer.
Pricer sin børsverdi er 3 ganger StrongPoint sin. Skal du ha tillit fra aksjonær, banker og analytikere bør du invester ein betydelig del i StrongPoint. Viss du ikkje investerer betydelig vil spørsmålet reise seg om du virkelig har tru på StrongPoint.

Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
LeifH
19.07.2019 kl 14:19 4508

Slapp av, kona bestemmer. Happy wife, happy life.:D
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
19.07.2019 kl 16:37 4429


Ukes-statistikk, uke 29

Ukens sluttkurs: 10,25
Tot.omsatt volum: 277 452
Tot.verdi: 2 837 412
Ukes-snitt pr.aksje: 10,23
Tot.antall handler: 110
Ukens laveste: 10,05
Ukens høyeste 10,70
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2019 kl 22:30 4292

Nytt sterkt kvartal av våre gutter i Strong. Desverre druknet dette etterhvert i individuelle handlinger på børs, fullt forståelig spør du meg. Har ikke lyst å kaste bensin på bålet, men som nordlending må man bare si det som det er.

Ingen har klaget mer på 'dumping' på best her inne en enn viss person over mange måneder. Skjellt ut blant annet Stifinner ganske nylig for salg, for deretter å gjøre det samme selv. ( unnskyldning var at han måtte ha cash for annen investering. Akkurat det samme som stifinner fikk kritikk av tidligere , som

han kritiserte bare uker før.)

Som en flott skribent skrev tidligere. ' ord og handlinger samskrives ikke, amen!

At du i tillegg skryter nå av at du plukker på 10.05 gjør bare at min yndling her inne til nå, er et kompl. ..
Ræ. . Og all respekt borte på 1 2 3.
Takk for meg, blir i Strong i mange år, men HO er dødt for meg nå

Farvel:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2019 kl 23:32 4250

Håper du får en fin reise i Strong Smudge. Dumt du ser slik på det. Det er lov å komme med noen sleivspark, og kanskje jeg fortjente det litt? Jeg var åpen om salget og nå kjøpet igjen for jeg mener ærlighet varer lengst, selv på et anonymt forum. MASSE LYKKE TIL!

Edit: jeg har slettet alle innlegg over, det er useriøst å dele det på dette forumet. Det kommer for en dag snart uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Norviking
20.07.2019 kl 13:11 4103

Helt Ari ... at det igjen ble støy og skitslenging på tråden.
Strong-trådene har vel fremstått som de mest ryddige og ordentlige på hele Hegnar.
Var da endelig blitt fred her og så braker det løs igjen.
Bare fordi Collin trengte kapital i en håndvending til å investere i egen arbeidsplass.
Jeg vet at dette kom brått på ham og jeg vet det var smertefullt , ja noe så inn i granskauen vondt for ham å selge strong for å få på plass investeringen sin.
Men han måtte velge mellom to onder
Og da er det klart at arbeidsplassen veier tyngst.
Det ville blitt akkurat likedan for oss alle tror jeg.
Klart det er litt synd at det har vært nevnt at det ikke er helt stuereint å selge aksjer her inne men .. det er lett å være etterpåklok når man selv må lette seg litt.
Og det er vel da man biter seg i leppa og tenker ,, pokker å , nå var det min tur....
Det er da spørsmålet kommer
Skal vi andre være dommer og bøddel da når noen må selge ?
Er det rett å kalle folk med utnavn på grunn av slike ting ?
Collin var faktisk ærlig om grunnen til at han måtte selge og forventet vel at det ble både forstått og akseptert.
Han er jo en av "gjengen" her inne og har så absolutt ikke lyst å komme på kant med noen.
Kanskje det hadde smartere å holde kjeft om salget slik at vi fortsatt kan sitte å stønne og riste på hodet over de som selger hver eneste gang det er noe positivt.?
Nei , Istedet begrunnet han salget sitt , Nettopp for at det skulle synliggjøres at det ikke var bare for å kaste ut "fordi man ikke har trua"
Collin annonserte også at han kjøpte tilbake noe på litt lavere kurs . Se på det hvordan dere vil men han sa ikke det for å skryte men for å vise at han faktisk har kjempetro på Strong og at det gikk litt mer aksjer i salget enn han trengte kapital til. ( OG .... om han hadde tatt en trade så er det hans fortjeneste for å være dyktig og ha nerver til å gjøre det, for man vet aldri når aksjen smeller opp for der er vi på overtid )
Så jeg synes faktisk det bør bli slutt på ufreden her nå.
De fleste av oss skal vel ut på ett eller annet tidspunkt. Da kan vi ikke kaste kniver etter hverandre vel !
Børs er børs , jobb er jobb
Vi får alle ta våre valg uten at det skal bli verbal slakt om vi må selge litt.

Ha en flott helg alle sammen og da mener jeg alle her inne :)

Vikingen !



Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 13:40 4080

Veldig bra innlegg Vikingen. Støtter det fult ut. Riktig god helg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
20.07.2019 kl 13:51 4071

Ok hadde ikke tenkt å kommentere det.
Men hadde jeg skrevet at jeg hadde solgt så hadde jeg forventet å få tyn og det hadde vært greit for ingen ville hatt med det å gjøre så det hadde jeg bare sett på som en del av gamet.

Det er fort gjort å tenke at dette er en gjeng som eier deler av et selskap sammen, men når det kommer til å kunne ta gevinst ved trading av selskapet er vi konkurrenter og det er så lite omsetning at det kanskje bare er nok til at en mann kan ta en gevinst ved en god presentasjon. Og samtidig så dreper det da alle tilløp til kursoppgang siden det er så få kjøpere.
Sånn er det.
Derfor må kan man forvente kritikk, det er da vel også lov? Det er lov å bli sur om man av en eller annen grunn trenger høyere kurs og noen sier at denne gangen var det jeg som holdt den igjen?
Jeg synes det.
Man bør ikke bry seg om det likevel.
Sånn er det på børs.
Helt greit.
Her på tråden blir man likevel ikke uvenner. Man sier det man mener og ærter litt med kommentarer, det tåler vi for det går fort over.
Det er f eks ingen grunn til å slutte å skrive.

Ferdig med trening, kjedelig vær, kanskje en liten fisketur passer nå, ser ut som det er makrell å få utenfor kontoret her. God helg alle!
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare