BALTIC CAPESIZE-INDEKS -3,0% TIL USD 11.206/DAG

Volf
GOGL 12.03.2018 kl 12:53 4879

BALTIC CAPESIZE-INDEKS -3,0% TIL USD 11.206/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks i dollar er ned 3,0 prosent til 11.206 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
mithra
12.03.2018 kl 13:45 4764

Kan noen forklare hvordan det er mulig at capesize ratene ligger godt under panamax ratene ??
Volf
12.03.2018 kl 14:12 4706

Overkapasitet og for lite laster for capesize ut fra Brasil.
Volf
12.03.2018 kl 14:15 4687

:BALTIC DRY-INDEKSEN -0,8% TIL 1.192 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 0,8 prosent til 1.192 poeng, ifølge The Baltic Exchange mandag.

Baltic Dry -0,8%
Capesize -3,0%
Panamax +0,6%
Handysize +0,8%
Supramax +0,7%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
12.03.18 1.192 11.206 13.034 9.058 11.654
09.03.18 1.201 11.554 12.960 8.991 11.574
08.03.18 1.197 11.669 12.763 8.936 11.476
07.03.18 1.191 11.797 12.463 8.813 11.359
06.03.18 1.212 12.516 12.267 8.758 11.257
05.03.18 1.210 12.651 12.055 8.675 11.158
02.03.18 1.207 12.609 12.038 8.613 11.116
01.03.18 1.196 12.395 12.074 8.512 10.984
HH, finans@tdn.no
mithra
12.03.2018 kl 16:38 4512

Takk volf.
Kan du også forklare hvorfor kursen på jin aksjene fortsetter å synke til tross for økende rater ?
Ratene er vel nå på høyeste nivå på nesten tre år
KIK
12.03.2018 kl 17:28 4440

Myrseth gjør ingen endringer i ukeporteføljen angående GOGL. Sparebank 1 Markets tar derimot GOGL ut av sin ukeportefølje. Kan det være at sistnevnte ser at RSI er på vei ned i negativt territorium, og derav forventer ytterligere kursfall. Foreløpig har det ikke vært de helt store kursutslagene i GOGL, men aksjen skal trolig videre ned i løpet av uka for å teste støtten ved 70 NOK og evt 67 NOK.
Volf
12.03.2018 kl 18:04 4392

mithra det har jeg forklart mange ganger her på forumet,istedenfor å skrive alt en gang til så vil jeg si har du kjøpt JIN så selg den,sparer deg for mange søvnløse netter uansett blir det bare lommerusk av å være aksjoner der. Med andre ord de er totalt useriøse på linje med PDR.
b66240
12.03.2018 kl 18:10 4378

Når ser vi effekten i ratene av at det kinesiske nyttår er over?
holysmoke
12.03.2018 kl 18:41 4333

Jin gikk fra kr 1 til kr 80 rundt 2005-2007. Akkurat som nå lagget den voldsomt i forhold til stigende BDI. Da som nå var det stadig folk som måtte påpeke hvor useriøse, uærlige og upålitelige ledelsen var. Akkurat det er jo til stor fordel for de som kjøper seg inn nå om dagen.
Volf
12.03.2018 kl 19:51 4248

Bra med historie men det er ingenting som tilsier at det samme skal gjenta seg nå.
eriksu2
12.03.2018 kl 20:58 4163

Volf med muligheter for å slutte 1 år tc rundt 20k må det ligge forventninger om høyere rater i år enn ifjor?
mithra
12.03.2018 kl 21:19 4127

Volf
takk for svar igjen.
Hvis selskapet er på linje med PDR mht opplysningsnivå til aksjonærene er det absolutt et varselsflagg.
Jeg har reagert på at de bare klipper og limer i kvartalsrapportene. Ikke lett å få overblikk over hvilke planer de har.
holysmoke
12.03.2018 kl 22:27 4049

Re mithra
Det er ikke så vanskelig hvis du prøver. Det er ikke rakett-teknologi de driver med akkurat. Det er god, gammeldags shipping, noe ledelsen har lang og god erfaring med.. Jeg synes faktisk at ledelsen har vist stor grad av forutsigbarhet, langsiktighet og sist men ikke minst så er de kraftig eksponert på eiersiden.
Strategies
The Group’s fleet comprise principally of Supramax class vessels, a larger and more efficient Handymax design that enjoys increasing demand from customers around the world. The Group will focus on taking sensible and decisive actions, maintaining a strong financial position and moderate leverage, not ruling out a reduction in fleet size in order to sail through the current storm by placing further emphasis on prudence and stability as our core objectives going forward and seek to be a preferred vessel provider for customers.

On the commercial side, our strategy is to maintain a flexible chartering policy to achieve an optimal balance between longer term time charterparties which generate a robust cash inflow, and spot exposure which allows the Group to take advantage of any upside in future charter rates. We will also further boost up our risk management efforts with the objective to minimize potential counterparty risks.
really
13.03.2018 kl 00:19 3950

Det er ingen tvil om at selskapet driver i shipping, hovedsakelig supramax og at de prøver å tilpasse rateprofilen etter risikobildet og ratenivå.
Men er det noe Jin er gode til så er det å levere negative overraskelser. Det har vært mange av dem opp gjennom årene. De siste har vært emisjon langt under dagskurs, salg av skip til relativt lave priser, tap på forwards.

Mye av dette har kanskje sin begrunnelse, men overraskelsene den andre veien slik vi ser av og til i Gogl uteblir,

Når det er sagt er supraratene bra nå, de bør ha en margin pr dag pr skip på over 4 000 USD med dagens rater. Det tilsier vesentlig høyere kurs enn dagens i et normalt selskap.

Men med lite gjeld vil jeg anta at selskapet skviser ut minoritetsaksjonærene snart om ikke kursen bedrer seg.

Så vær våken om du går inn her.
mithra
13.03.2018 kl 15:10 3652

Mener du at de snart kommer med et overtagelsesbud til ca 9 kroner ?
really
13.03.2018 kl 15:20 3623

Det er flere som har lansert den teorien. Men med formidabel inntjening de neste to årene vil det være svært lønnsomt å ta selskapet av børs om det kan gjøres uten at den økte inntjeningen slår særlig mye ut i kursen.

Hovedeierne har ca 65% nå, så veien til 90% er ikke så lang. Så kan de skvise ut resten.