Stor oppside
Pareto setter kursmålet til 5,10 kroner.
Det er om lag 36 prosent høyere enn mandagens sluttkurs.
Meglerhuset åpner for at oppsiden i Hunter Group kan være betydelig høyere.
Underlig at ikke flere har fått med seg dette
Det er om lag 36 prosent høyere enn mandagens sluttkurs.
Meglerhuset åpner for at oppsiden i Hunter Group kan være betydelig høyere.
Underlig at ikke flere har fått med seg dette
Redigert 21.01.2021 kl 08:33
Du må logge inn for å svare
habbiten
16.07.2019 kl 22:28
15589
Aksjemarkedet er på en måte en salgs skjønnehetskonkurranse, der det er om å gjøre å finne den aksjen som andre investorer kommer til å synes er veldig sexy i fremtiden. Nå for tiden er kanskje ikke store oljetankere regnet som spesielt sexy, noe som kan føre til en lavere interesse. Uansett har det for meg lite å si så lenge ratene og utbyttene kommer i fremtiden.
DIsclaimer: Jeg holder selv HUNT.
DIsclaimer: Jeg holder selv HUNT.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda
17.07.2019 kl 10:23
15480
Ser de har fått ny finansdirektør med solid erfaring. Dette lover godt
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Cutter
21.07.2019 kl 08:54
15240
Rep emisjon til 3,65. Vil nok vake rundt dagens kurser i lang tid uten ekstraordinære nyheter. Første skip leveres i September. Fått dette inn på en lang kontrakt ville nok boostet kursene, men tror ikke det er planen. Alt virker litt tåkete for tida? Selv kjøper jeg mer hvis 3,4 ses igjen. Det kan fort komme
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Har prøvd å lest gjennom det som er kommunisert fra selskapet,men jeg finner ikke noe om lovnader ang utbytte?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
23.07.2019 kl 20:42
14685
Meningsløst med denne rep. emisjonen til 3,65. Fikk tildelt et greit antall tegningsretter, men kjøper heller i markedet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
habbiten
23.07.2019 kl 23:07
14576
Hvis et selskap går med overskudd kan det enten forsøke å investere overskuddet eller så kan det gi pengene tilbake til aksjonærene i form av utbytte eller tilbakekjøp. Det hadde forøvrig vært veldig rart hvis selskapet lovet utbytter uten å ha båter på vannet, men det må da vel være implisitt at hvis selskapet ikke blir kjøpt opp, så vil det begynne å betale ut en passelig andel av eventuelle overskudd som utbytter, det har vel også Fredly lovet på hegnar tv.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Riktig nok det.Jeg har ikke sett Fredly på Hegnar-tv,men om han sa det der,så stemmer nok det.Jeg har nå kjøpt meg opp til 70000 aksjer,og håper selvfølgelig på det beste.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
24.07.2019 kl 13:00
14354
Den får mye gratis reklame,emi på 3,20,vakum siden,når starter fet gain?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda
25.07.2019 kl 08:26
14176
Innen 6 mnd. har vi en dobling i HUNT
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
habbiten
25.07.2019 kl 10:38
14078
Hva skal utløse denne doblingen?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Ole86
25.07.2019 kl 15:55
13987
Skip som leveres, økte rater og IMO2020.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Kan være, men rep-emien ser ut til å bli en gedigen fiasko. Siden jeg er garantert å få aksjer til 3.65, selger jeg over, men kjøper tilbake under.
En fin anledning til med fortjeneste å flytte den minste HUNT posten min som ble tvangsflyttet
fra Netfonds til Nordnet = Det desidert dårligste og mest illeluktende meglerhus-søplet jeg har vært borti.
En fin anledning til med fortjeneste å flytte den minste HUNT posten min som ble tvangsflyttet
fra Netfonds til Nordnet = Det desidert dårligste og mest illeluktende meglerhus-søplet jeg har vært borti.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Kan man driste seg til å spørre om,hva det er som lukter så ille?
Og hva som er så dårlig?
Gjerne også hva søplet er.
Og hva som er så dårlig?
Gjerne også hva søplet er.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
HP17
26.07.2019 kl 14:19
13980
Hausse opp av Pareto før negativ nytt?
Pareto hauser opp slik at deres beste kunder får solgt seg ut?
Pareto hauser opp slik at deres beste kunder får solgt seg ut?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
8 sider med dokumentasjon: https://forum.hegnar.no/thread/33728/view
6 sider med ytterligere dokumentasjon: https://forum.hegnar.no/thread/34793/view
6 sider med ytterligere dokumentasjon: https://forum.hegnar.no/thread/34793/view
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Ole86
26.07.2019 kl 15:46
13913
Hva har blitt hauset opp?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Jeg kom til "nordnet drit og dra?"
Og det ang Hunter?
Og det ang Hunter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Jeg kjenner ikke til pareto,men om de blir fersket med å "snakke opp kursen"for at de beste kundene skal få anledning til å selge seg ut før dårlige nyheter,så kan de bare legge ned sjappen med en gang.Det kommer til å være få inv igjen som vil bruke dem etter et sånt stunt!
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Pirato har holdt på slik siden de ble grunnlagt, er forretningsmodellen, og det er like lovlig som HO-innlegg med oppdiktede positive/negative påstander.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Om det er forretningsmodellen,er det rart at de ikke er konk!
Om jeg hadde så mye som hørt rykter om noe slikt,hadde jeg aldri hatt noe med dem å gjøre.
Men det er nå meg.
Jeg gjør mine egne valg,det er tross alt mine penger!
Om jeg hadde så mye som hørt rykter om noe slikt,hadde jeg aldri hatt noe med dem å gjøre.
Men det er nå meg.
Jeg gjør mine egne valg,det er tross alt mine penger!
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Jeg hadde den troen at denne tråden handlet om Hunter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
I aksjemarkedet er det alltid lurt å gjøre sine egne valg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Hvorfor spør og skriver du da om andre ting enn Hunter?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Varsom
31.07.2019 kl 22:59
13195
Hunter med fredly i spissen på disse nivåer må jo være et godt kjøp?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
31.07.2019 kl 23:37
13150
Jeg sitter med en helt grei post i Hunt selv, men alle disse positive analysene/høye kursmål samtidig som at kursen ikke går mer gjør meg skeptisk og forsiktig.
Er det noe jeg har lært meg etter mange år i aksjemarkedet så er det å ikke stole for mye på analytikere/meglerhus.
Er det noe jeg har lært meg etter mange år i aksjemarkedet så er det å ikke stole for mye på analytikere/meglerhus.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Cutter
01.08.2019 kl 08:59
13015
Sitter selv med denne. Kjøpte litt mer igår på lav 3,4. Men må si jeg har begynt å bli litt skeptisk. Denne rep emien er det vel ingen som hopper på når man kan kjøpe i markedet 7-8% under. Blir det manko på cash hvis denne må skrotes? Lite nytt ang bygge programmet så da må en vel gå ut fra at det går etter planen med første skip levert i September. Se jo ikke noe om charter kontrakter? Skal vel ut i spot da? Noen som kjenner flere detaljer?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Quepasa
07.08.2019 kl 12:00
12627
Emisjonen lagt på is? blir det skvis nå eller? Ny emisjon - pa lavere kurs?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Cutter
07.08.2019 kl 12:59
12570
Større kjøps ordre på vei inn 3,4. Noen som har våkna?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
BMjelde
09.08.2019 kl 15:38
12388
Nå blir det vei i vellinga. HUNT er det bare å pøse på med. Sikrere spill i denne sektoren finnes ikke.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Kontraktsrykte-er-superbull-for-tank
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Kontraktsrykte-er-superbull-for-tank
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda
09.08.2019 kl 19:52
12301
Her er nok potensiale for dobling, så det er bare å laste til ripen
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda
10.08.2019 kl 10:38
12177
Ratene stiger for VLCC og skipsprisene for klassen skal øke 30 prosent, for videresalg innen 2020. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være en god investring
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Noen spesiell grunn til at den faller tilbake?
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Et utdrag fra en artikkel på side 7 i FA 14.08.2019 - som forteller mer enn i denne online artikkelen om samme saken:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Golden-Ocean-og-Frontline-inngaar-joint-venture
Mine uthevelser = de i FA artikkelen på side 7 i FA 14.08.2019.
"– Særlig for råoljetank er det vanskelig å se hvordan innføringen av disse nye reguleringene ikke vil resultere i høye fraktrater. Både fordi flåten blir mer ineffektiv, men også fordi det må skipes mer olje rundt i verden for å matche tilbud og etterspørsel av drivstoff. Uansett blir de neste 12 månedene de mest spennende på 12 år, sier Haugen.
Haugen trekker frem tankrederiet Euronav som et eksempel på et selskap som har gått for en helt annen løsning.
– Euronav har, i motsetning til Frontline, ingen scrubbere (rensesystem, red.anm.), og har allerede begynt å fylle opp sin egeneide ULCC-flåte med drivstoff som oppfyller kravene som gjelder fra 1. januar 2020 om lavere svovelinnhold."
----- ----- ----- ----- ----- -----
Euronav bruker altså sin egen ULCC-flåte for å lagre IMO-2020 kompatibelt drivstoff til eget bruk, som reduserer antall råoljetankere tilgjengelig i markedet for frakt av råolje.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Golden-Ocean-og-Frontline-inngaar-joint-venture
Mine uthevelser = de i FA artikkelen på side 7 i FA 14.08.2019.
"– Særlig for råoljetank er det vanskelig å se hvordan innføringen av disse nye reguleringene ikke vil resultere i høye fraktrater. Både fordi flåten blir mer ineffektiv, men også fordi det må skipes mer olje rundt i verden for å matche tilbud og etterspørsel av drivstoff. Uansett blir de neste 12 månedene de mest spennende på 12 år, sier Haugen.
Haugen trekker frem tankrederiet Euronav som et eksempel på et selskap som har gått for en helt annen løsning.
– Euronav har, i motsetning til Frontline, ingen scrubbere (rensesystem, red.anm.), og har allerede begynt å fylle opp sin egeneide ULCC-flåte med drivstoff som oppfyller kravene som gjelder fra 1. januar 2020 om lavere svovelinnhold."
----- ----- ----- ----- ----- -----
Euronav bruker altså sin egen ULCC-flåte for å lagre IMO-2020 kompatibelt drivstoff til eget bruk, som reduserer antall råoljetankere tilgjengelig i markedet for frakt av råolje.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Så Euronav,bruker skipene til lagringsplass,mens ratene går opp?!
Der ville jeg ikke hatt aksjer.
De skal da bedrive frakt av olje,ikke lagre bunkers.
Der ville jeg ikke hatt aksjer.
De skal da bedrive frakt av olje,ikke lagre bunkers.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Cutter
14.08.2019 kl 12:56
11565
Må vel snart komme noen nyheter ang første skip, levering neste måned?
Den siste uken har imidlertid ratene fått fart på seg, med inntjening på rundt 30.000 dollar dagen i spotmarkedet for VLCCer. Ifølge Fearnley Securities ligger ettårig timecharter på en moderne VLCC nå på 38.000 dollar per dag.
Den siste uken har imidlertid ratene fått fart på seg, med inntjening på rundt 30.000 dollar dagen i spotmarkedet for VLCCer. Ifølge Fearnley Securities ligger ettårig timecharter på en moderne VLCC nå på 38.000 dollar per dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda
22.08.2019 kl 10:45
11111
Dette er skrevet av en grønn mann som svartmaler shipping. Det blir nesten som å tro på julenissen
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
ruda, som vanlig tar du helt feil.
Denne gangen fordi du åpenbart IKKE har lest artikkelen, hvor det også står:
"Nicolay Dyvik [i DNB Markets, min anm] og hans kolleger Jørgen Lian og Mats Bye har gjennomgått ulike utviklingsscenarier og konkluderer med at skipsverdiene kan falle opptil 25 prosent."
Artikkelen omhandler hypotetiske scenarier, over 5 år frem i tid, med MANGE ukjente, som Dyvik & co har gjettet og synset seg frem til ved å suge på tommelen. Dyvik & co gjør også et stort poeng av SELVSAGTHETER som at NAV og inntjeningen til rederiene er avhengig av hvor mange nye skip som bestilles og bygges = avhengig av den totale flåtekapasiteten i forhold til fraktbehovet.
Det interessante i artikkelen er:
• Dagens VLCC-rater er på rundt USD 45.000/dag = >5x HUNT Cash Break Even (CBE) på USD 8.300/dag.
http://vxz.eu/2019-03-07__HUNT_17__Investor-Presentation@DNB_Oil-Offshore-&-Shipping-Conference_2019
Legg merke til SLIDE "Note: 16 year amortization profile" som er iht Paris avtalen.
• HUNT kursmålet på NOK 5,80 - som artikkelen presiserer er ett år frem i tid = august/september 2020.
• "Kina står for 24 prosent av verdens energiforbruk og 45 prosent av veksten av all energi siden 2010 - 40 prosent av olje, 97 prosent av kull og 25 prosent av gass."
Denne gangen fordi du åpenbart IKKE har lest artikkelen, hvor det også står:
"Nicolay Dyvik [i DNB Markets, min anm] og hans kolleger Jørgen Lian og Mats Bye har gjennomgått ulike utviklingsscenarier og konkluderer med at skipsverdiene kan falle opptil 25 prosent."
Artikkelen omhandler hypotetiske scenarier, over 5 år frem i tid, med MANGE ukjente, som Dyvik & co har gjettet og synset seg frem til ved å suge på tommelen. Dyvik & co gjør også et stort poeng av SELVSAGTHETER som at NAV og inntjeningen til rederiene er avhengig av hvor mange nye skip som bestilles og bygges = avhengig av den totale flåtekapasiteten i forhold til fraktbehovet.
Det interessante i artikkelen er:
• Dagens VLCC-rater er på rundt USD 45.000/dag = >5x HUNT Cash Break Even (CBE) på USD 8.300/dag.
http://vxz.eu/2019-03-07__HUNT_17__Investor-Presentation@DNB_Oil-Offshore-&-Shipping-Conference_2019
Legg merke til SLIDE "Note: 16 year amortization profile" som er iht Paris avtalen.
• HUNT kursmålet på NOK 5,80 - som artikkelen presiserer er ett år frem i tid = august/september 2020.
• "Kina står for 24 prosent av verdens energiforbruk og 45 prosent av veksten av all energi siden 2010 - 40 prosent av olje, 97 prosent av kull og 25 prosent av gass."
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
Akers sjeføkonom og tidligere sjefanalytiker olje/gass Torbjørn Kjus svarer i live video kl 1300 på innsendte spørsmål.
Vi har fått inn ca 70 spørsmål og han vil svare på masse spørsmål om olje-/gassmarkedet om Aker samt også IMO2020 implikasjoner for tank/marked som bør være interessant for investorer i HUNT. Sendingen streames til Xtrainvestor-siden (og Børsforum-gruppen) på Facebook: https://www.facebook.com/Xtrainvestor/posts/10157879347206495 Sendingen tilrettelegges av DNB for Aker og Xtrainvestor.
Vi har fått inn ca 70 spørsmål og han vil svare på masse spørsmål om olje-/gassmarkedet om Aker samt også IMO2020 implikasjoner for tank/marked som bør være interessant for investorer i HUNT. Sendingen streames til Xtrainvestor-siden (og Børsforum-gruppen) på Facebook: https://www.facebook.com/Xtrainvestor/posts/10157879347206495 Sendingen tilrettelegges av DNB for Aker og Xtrainvestor.
Redigert 20.01.2021 kl 20:51
Du må logge inn for å svare
http://vxz.eu/2019-08-28__FA_1,14-15__Fredriksen-har-steintro-på-tankmarkedet_Vil-kjøpe-nok-en-tankflåte
Har mye mer tro på teften til Fredriksen enn teoretikerne i DNB:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Kan-gi-verdiras-for-shippingbransjen
Til kvelds spiser store ulver også små griser
https://i0.wp.com/www.flylanddesigns.com/wp-content/uploads/Big-Bad-Wolf-2-Low-Res.jpg
https://i0.wp.com/www.flylanddesigns.com/wp-content/uploads/Big-Bad-Wolf-2-Low-Res.jpg
Når i September kommer de 2 første skipene?
https://newsweb.oslobors.no/message/478359
"New delivery dates for the first four vessels are H.No. 5455 16/9/2019. H.No. 5456 27/9 /2019. H.No. 5457 31/10/2019 and H.No. 5460 31/10/2019."
"New delivery dates for the first four vessels are H.No. 5455 16/9/2019. H.No. 5456 27/9 /2019. H.No. 5457 31/10/2019 and H.No. 5460 31/10/2019."
vagabonder
28.08.2019 kl 02:55
6129
Det var skipsdåp for over en uke siden der nærmeste familie til Fredly var gudmødre til 3 av skipene.
Fordi alle skipsnavnene starter med FRONT? ;)
vagabonder
28.08.2019 kl 09:10
6016
Nei, På skipssidene står det Hunter Laga, Hunter Saga og Hunter Atla. Kommer vel i rapporten på fredag
Redigert 28.08.2019 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
BMjelde
28.08.2019 kl 10:36
5965
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Fredriksen-planlegger-ny-milliardhandel
De som har salgsposter liggende i ordreboka nå, må være rimelig lite informerte. Helt galskap.
De som har salgsposter liggende i ordreboka nå, må være rimelig lite informerte. Helt galskap.