Qec: Hvorfor vil myndighetene Qec skal vente med rettssaken?

gran coupe
QEC 18.07.2019 kl 00:05 3662

Ifølge folk som kjenner begge sider av saken har myndighetene kun to valg, betale erstatning eller tillate pilot med streng overvåking.
Det er greit å ha det i bakhode at Qec boret disse brønnene med tillatelser fra da værende regjering, så er spørsmålet. Hva har myndighetene å vinne på hvis det skulle ende i en rettsak? Kostpris på disse brønnene er langt over 200 mill dollar og da snakker vi om 2008 priser + tapte inntekter og andre utgifter.
Binnin snakka om en erstatning alt fra 200 mill- 3,6 millarder dollar.
De sliter økonomisk som det er allerede, hva skjer når de taper en sak med erstatning i milliard klassen.

Provinsen er en bruker av olje og gass og får meste parten av statstøtten fra provinser med olje og gass inntekter, hvor lenge kan de late som de er miljøvennlig ved å importere fra andre steder med mindre kontroll før det blir satt en stopper for galskapen.

Mye tyder på at vi får en avklaring før året er omme og mange av de store aksjonærene vil Qec skal gå rettens vei hvis Quebec ikke får ræva i gir snart.





Redigert 20.01.2021 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 00:30 2217

stevepick,
Hvis du føler deg bedre å få ut din frustrasjon over tapte sparepenger her på HO, så ok for meg.
Redigert 21.07.2019 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
21.07.2019 kl 00:23 2228

Nja... en litt for paranoid holdning der.

Han mener det nok godt, men det er ikke lett å nå frem hos myndighetene.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 00:04 2248

Slettet bruker skrev Du virker nervøs
Hykleren binna skulle bruke de 2 siste emisjonene på bla.pilot i quebec i 2019. Jeg har sagt det ikke blir pilot i 2019 så hva skjer da med de emisjonspengene....i lomma til binna ! Ser dere ikke at dere blir melket og holdt for narr ? Svindel er navnet hvis dere lurer!
Slettet bruker
20.07.2019 kl 21:57 2398

Du virker nervøs
Slettet bruker
20.07.2019 kl 21:31 2439

Hvorfor vil myndighetene at Qec skal vente med rettsaken?
Utrolig mange misforståelser her. For det første var det ikke rettsaken , men høringsrunden som er noe helt annet..








Redigert 20.07.2019 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 20:15 2523

Folk er fette gal som selger på dagens lave kurs.
tuja
20.07.2019 kl 20:11 2537

QEC kan selges for langt høyere verdi kontra dagens kun ved salg av produserende assets.

https://e24.no/boers-og-finans/polsk-kjoep-i-canada-sender-oljemygg-til-himmels-i-oslo/23541695

Høyere verdsettelse

TND viser til Pareto Securities, som anslår at det overnevne kjøpet verdsetter Questerres eierandel på 25 prosent i et felleseid selskap som har rettigheter i den aktuelle formasjonen til mer enn selskapets markedsverdi.

Anslaget lyder på mellom 2,6 og 3,7 kroner per aksje, mot en sluttkurs på 1,33 kroner per Questerre-aksje i går.

Questerre har i tillegg til Alberta også virksomhet i Saskatchewan, Quebec og Utah. Selskapet er primærnotert i Toronto og har hovedkontor i Calgary i Canada.

At QEC kan kjøpes på dagens nivå er en gavepakke.

:)
Slettet bruker
20.07.2019 kl 20:10 2537

Smeller nok snart i 3 kr
Slettet bruker
20.07.2019 kl 19:36 2590

Får man 0.90 ved juletider så er 350 millioner dollar blitt investert til null niks nada på 8 år. uten verdier
kun 1980 fat olje..

er selv ikke inne i aksjen
Redigert 20.07.2019 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
aagot
18.07.2019 kl 13:30 2972

Bra oppsumering, personlig er jeg livredd når politikk er inne i bildet, det har vi vel et godt eksempel på! Dersom det ikke blir gitt tilatelse til å sette igang prøveprosjektet er jeg redd for at QEC er et prosjekt som vil bli rasert på kursen i en god stund fremover.Skulle det bli rettsak og de taper den er det dødsstøtet for aksjen dersom ikke Jordan kan komme opp å berge den, uansett må det skje noe snart, her er det mange som har store penger inne og som forventer avkastning på dem.Uansett er det skumle tider!
Jakal
18.07.2019 kl 11:55 3052

Det er lett å harselere med Binnion og hans Oslo-visitter, særlig fordi det er et faktum at besøkene er knyttet til investor-smøring. Jeg vet ikke hvilke gulrøtter Binion fristet med ved siste emisjon i april, tviler på at det var muligheten for fracking siden han i etterkant selv har uttalt skepsis til nødvendig sosial aksept. Men Binna lever ikke i et virkelighetsvakuum, han vet at få eller ingen langsiktige investorer har tjent penger de siste årene på Qecs emisjoner. Så naive er ikke nordmenn at de lokkes inn i nye emisjoner uten håndfaste / konkrete, positive forsikringer fra myndigheter (enten det er Jordan eller Quebec). Hvis det skjer er det altså bull-signal. Men inntil videre er det et sidespor å snakke om emisjoner.
Qec er Binnas baby, han pensjonerer seg snart, han ønsker å sikre seg et ettermæle og Clean Tech-prosjektet er det grønne alternativet som verden og Quebec burde etterspørre. Erstatningssaken tror jeg uansett er alternativ B, fordi det dreier seg hovedsakelig om penger. Men det gir ikke mye ære.
gran coupe
18.07.2019 kl 11:27 3101

Vanskelig å diskutere en sak når mann ikke ser realiteten. Om Binnion kommer til Oslo eller ikke trenger ikke selskapet penger og det blir ingen EMISJON før en avklaring rundt Quebec.

Qec har holdt en rolig tune overfor myndighetene og har absolutt ingenting med dårlig sak å gjøre. Det er klart at en erstatning ikke alltid gjenspeiler den reelle verdien av eiendomene.

.

sheepman
18.07.2019 kl 10:13 3223

Dersom qec har kanonbra sak, så har de jo tatt rettssak for lenge siden....
-Jordan er det bare å glemme
-De brønnene de har i dag og som de skal sette i produksjon i nærmeste fremtid hjelper ikke til med å generere positiv kontantstrøm for qec qec handler utelukkende om lowlands og lowlands får de ikke gjennom. Som om Venstre og de grønne i Norge skulle snu om Lofoten: - Det skjer ikke uansett hvilken teknologi man bruker.
Mulig jeg har vært i overkant negativ siste året, men man ser jo på kursen og på resultatene til qec at jeg ikke har vært så veldig langt på bærtur... Har jo fulgt qec siden de kom på børs og truffet bra i alle år..
Sikkert ikke lenge til Binnion skal til Oslo på "ferie" igjen.. Kursmålet mitt på 1,40 før august står fast, og 0,90 før Jul er innen rekkevidde
Slettet bruker
18.07.2019 kl 08:09 3433

Hvor har du det tulle frra ?

Det er qec som har stoppet søksmålet for å prøve å få igjennom sitt grønne gass prosjekt. Om de ikke får til det så planlegges det søksmål
Redigert 18.07.2019 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 08:06 3447

Det ved Deepshitman intet om kan jeg høre.
sheepman
18.07.2019 kl 00:17 3643

Trenger ikke å betale erstatning..