LPG og analytikerråd
Noen her på forumet hevder at fordi kurser ikke har gått til himmels viser det at DNB-analytikeren hadde rett. Vel, da glemmer man vel at DNB har såpass stor innflytelse i det norske investormarkedet, at når de sier at en aksjekurs skal synke eller stige, ja, da følger "saueflokken" etter, og vi har en situasjon med selvoppfyllende profetier.
En annen analytiker jeg ikke skjønner meg på er Joakim Hannisdahl. På Twitter la han 4. juli ut en knallanbefaling på LPG-sektoren (AVANCE/BW LPG/DORIAN), med kursmål på henholdsvis 52,- for AVANCE og 79,- for BW LPG.
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1146564204318658561?s=21
Nå, i går 17. juli tvitrer han igjen, og mener det er på tide å handle AVANCE om kursen faller ned til 23,- og BW LPG 41,-. Hva har skjedd i mellomtiden som gjør at disse aksjene ikke er STRONG BUY hele veien nå?
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1151596760411922432?s=21
Hvordan kan man stole på slike karer? For meg fremstår de som totalt upålitelige!
En annen analytiker jeg ikke skjønner meg på er Joakim Hannisdahl. På Twitter la han 4. juli ut en knallanbefaling på LPG-sektoren (AVANCE/BW LPG/DORIAN), med kursmål på henholdsvis 52,- for AVANCE og 79,- for BW LPG.
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1146564204318658561?s=21
Nå, i går 17. juli tvitrer han igjen, og mener det er på tide å handle AVANCE om kursen faller ned til 23,- og BW LPG 41,-. Hva har skjedd i mellomtiden som gjør at disse aksjene ikke er STRONG BUY hele veien nå?
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1151596760411922432?s=21
Hvordan kan man stole på slike karer? For meg fremstår de som totalt upålitelige!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
OB
18.07.2019 kl 12:55
10061
Men de skapar mycket volatilitet och möjligheter med det vilket jag tycker är väldigt positivt. Fattar fullt ut att alla inte är lika glada för det men då kan man ju som Hannisdahl falla tillbaka på fundamenta som säger att raterna har hållit sig extremt bra och det nu i 3 månader...
Finns inget värre än tråkiga aktier... del av vad jag älskar med shipping är volatiliteten.
Finns inget värre än tråkiga aktier... del av vad jag älskar med shipping är volatiliteten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Det vil svinge og svinge gjør det. Vet ikke hvor mange daytradere det finns her men hvis man tenker litt langsiktig og ser på hvilke utbytter disse aksjene kan gi på sikt med høye rater som nå blir det bra. Har stor tro på hannisdahl og avance. Vent å se. Går ned no og opp snart. Noen må bare få seg en billing inngang. Denne skal opp mye innen august. Ha en fin fellesferie!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.07.2019 kl 14:40
9831
Det er veldig små volumer i begge LPG-aksjene nå. Så det er litt fritt frem for herjing med aksjene.
Men med de ratene vi nå ser, kommer de sterkt tilbake de neste ukene.
Men med de ratene vi nå ser, kommer de sterkt tilbake de neste ukene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Joakim Hannisdahl skal du få billig av meg. Han har tydeligvis ikke peiling på hva han snakker om
Glad jeg solgte dritten på 27.30 da ned fra kjøp 29.++
Møkka aksje sammen med de fleste andre JF selskaper
bare å stay away alt på børs . La dritten falle
Glad jeg solgte dritten på 27.30 da ned fra kjøp 29.++
Møkka aksje sammen med de fleste andre JF selskaper
bare å stay away alt på børs . La dritten falle
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
adagio
18.07.2019 kl 14:57
9765
Tjaaaaa, BW har vel break even på 22-23 og ratene har tapt seg fra ca 70 til 63-64
BW som er top dog lpg, følger ikke trenden til de andre lpg aksjene
Det er vel omtrent som MOWI skulle dette 30-40%, når lakseprisen detter fra ca 70 til 63-64 kg. lakseaksjene har vel break even på ca 40
BW som er top dog lpg, følger ikke trenden til de andre lpg aksjene
Det er vel omtrent som MOWI skulle dette 30-40%, når lakseprisen detter fra ca 70 til 63-64 kg. lakseaksjene har vel break even på ca 40
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Wrong interpretation they are upgrading according to July spot rate. rate still above $76k/day
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
OB
18.07.2019 kl 16:48
9526
Rates are not at 76k/day. Perhaps you mean the freight rate/ton ME to Asia. Those are 75.50 usd at the moment.
Rates are around 63k/day which is great. Dorian is unchanged as I write this but I would guess others will also choose to start switching towards the cheaper names.
As US capital came in 15.30 pm the Avance sellers were not that impressive anymore and the stock moved back up a bit.
Will be an interesting day tomorrow.
Rates are around 63k/day which is great. Dorian is unchanged as I write this but I would guess others will also choose to start switching towards the cheaper names.
As US capital came in 15.30 pm the Avance sellers were not that impressive anymore and the stock moved back up a bit.
Will be an interesting day tomorrow.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
ShippingAnalyst
18.07.2019 kl 22:40
9252
Nå skrev vel Hannisdahl på Twitter 17 juli at han "[..]would increase exposure" hvis aksjene falt tilbake til visse definerte nivåer. Kjøpsanbefalingene og 12-måneders kursmålene er jo uendret fra siste oppgradering 6 juli: Avance 63, BW 88, LPG 17. https://www.cleaves.no/single-post/2019/07/06/Shipping-Quarterly-3Q19-The-Tide-Has-Turned
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
urix
19.07.2019 kl 10:04
8871
Fortvil ikke , det er fellesferie, liten omsetning, short har minsket litt i BWLPG, de tjener bra med penger hver dag, utbytte kommer etterhvert,garantert om ratene ligger i skjiktet 50 - 70k$ pr. dag.
Råd: Kjøp på disse dagene hvor de plutselig dipper, penger på gata, rea som svenskene sier.
29: aug. kommer 2. kvartals - talla.
Råd: Kjøp på disse dagene hvor de plutselig dipper, penger på gata, rea som svenskene sier.
29: aug. kommer 2. kvartals - talla.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Se bwlpg siste 3 måneder. Kun opp 2,9 prosent!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Boheman
19.07.2019 kl 10:48
8751
ShippingAnalyst, Det er riktig som du skriver, men det bare bekrefter innholdet i mitt innlegg, altså selve poenget: Når kursmålene er så himmelhøyt over dagens kurser, basert på fundamentale faktorer, ja, da bør vel anbefalingen være KJØP! hele veien, og ikke dersom den faller 5 kr. til! Noe annet blir for meg useriøst og tullete, der han undergraver sin egen troverdighet!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
KimJacobsen
19.07.2019 kl 12:00
8577
Hvilken selskab af BW LPG og Avance har det nyeste flåde? I forhold til ovenstående kursmål har begge 100% upside. Er man bekendt med tidshorisont for det kursmål? Aktierne virker volatile.
Er der en forventning om, at det udbetales udbytte på baggrund af Q2?
Er der en forventning om, at det udbetales udbytte på baggrund af Q2?
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
urix
19.07.2019 kl 12:25
8970
29. januar kunne du kjøpe BWLPG for kr 23,35, kurs i dag 40,38 kr. differannse 17,12 kr, oppgang i prosent:73,67.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Det er riktig. Men da var ratene på 12’’ /14’’. Nå er ratene på 63’’.
I de tre månedene med monsterrater har kursen ikke beveget seg!
I de tre månedene med monsterrater har kursen ikke beveget seg!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Man frykter at de høye ratene bare er en blipp. Global meltdown -> lav oljepris -> shale-gutta shutter ned -> langt mindre LPG produsert -> mindre frakt -> rater i dass.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Avance er et utbytteselskap.Får de et overskudd så betaler de utbytte.Sånn er det bare.Men det blir neppe 100% av overskuddet.Mitt anslag er 50%.Og til dere som lar dere provosere av analytikere😂deres ord er stort sett bare gruff og forstyrrelser.Bruk heller energi på å sette dere inn i regnskapet og kjøp/selg deretter.Avance vil komme til å stige i verdi mot 2.kv resultatet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
KimJacobsen
19.07.2019 kl 12:46
8905
Tak for fin vurdering LoadMaster.
Din vurdering er, at Avance vil være en bedre investering end BW LPG på de nuværende niveauer?
Din vurdering er, at Avance vil være en bedre investering end BW LPG på de nuværende niveauer?
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
urix
19.07.2019 kl 12:46
8903
Men hva tror du?
Tror du kursen vil ligge der de neste 3 eller 6 måneder?
Hva tror du kursen kan være om 12 måneder?
Ta for all del fram din kalkulator og lag deg noen scenarioer med forskjellige rater, start f. eks med 30000$ pr. dag, og øk med 5000$, osv til du når 80000$ pr. dag , det vil bli et fint regnestykke etterhvert. Skriv gjerne på forumet hva du kom fram til, hvis vi legger BWLPG som eksempel med 50% utbytte.
For all del se framover, det tilbakelagte er tilbakelagt, moroa kommer i framtiden, tipper de 3 neste åra minst muligens lenger.
Lykke til!
Tror du kursen vil ligge der de neste 3 eller 6 måneder?
Hva tror du kursen kan være om 12 måneder?
Ta for all del fram din kalkulator og lag deg noen scenarioer med forskjellige rater, start f. eks med 30000$ pr. dag, og øk med 5000$, osv til du når 80000$ pr. dag , det vil bli et fint regnestykke etterhvert. Skriv gjerne på forumet hva du kom fram til, hvis vi legger BWLPG som eksempel med 50% utbytte.
For all del se framover, det tilbakelagte er tilbakelagt, moroa kommer i framtiden, tipper de 3 neste åra minst muligens lenger.
Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Navlebrokk
19.07.2019 kl 12:58
8857
Har Avance fått disse monsterratene eller det andre LPG flyttere som inngått disse avtalene?
60-70% av flåten til Avance går jo på mye lavere rater enn de 60.000+ ratene det hausse om her. Blir jo helt feil å regne prosent på ratestigning og sammenfatte det i ett 1:1 forhold med aksjekursen. Makan til misbrukt av matematikk.
Dette er et komplekst marked som bare noen ytterst få mestrer å gjøre penger på, så vær forsiktig. Er vel en grunn til at Avance har en kurs 0,4-0,5 av bokført.. det heter risiko og er bakt inn i kursen.
Husker en på skolen som sa at det var 50% sjanse å vinne i Lotto.
-Enten så vant man eller så vant man ikke.
Blir i samme gaten, blakk blir du på sikt uansett om man regner slik.
Nå hører det til historien at vedkommende som uttalte dette vant i Lotto for ikke så lenge siden.
-Kanskje jeg bør passe meg litt!!
Mvh Navle
60-70% av flåten til Avance går jo på mye lavere rater enn de 60.000+ ratene det hausse om her. Blir jo helt feil å regne prosent på ratestigning og sammenfatte det i ett 1:1 forhold med aksjekursen. Makan til misbrukt av matematikk.
Dette er et komplekst marked som bare noen ytterst få mestrer å gjøre penger på, så vær forsiktig. Er vel en grunn til at Avance har en kurs 0,4-0,5 av bokført.. det heter risiko og er bakt inn i kursen.
Husker en på skolen som sa at det var 50% sjanse å vinne i Lotto.
-Enten så vant man eller så vant man ikke.
Blir i samme gaten, blakk blir du på sikt uansett om man regner slik.
Nå hører det til historien at vedkommende som uttalte dette vant i Lotto for ikke så lenge siden.
-Kanskje jeg bør passe meg litt!!
Mvh Navle
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
19.07.2019 kl 13:24
8800
Navlebrokk,
Her tar du feil, Avance har alle sine 14 VLGC skip i spotmarkedet!
Da Q1 rapporten kom var vi allerde langt ut i Q2, da utalte Avance at at gjennomsnitt raten for ca. to tredjedeler var sluttet ut til $ 26000 i Q2. Skipene må jo gjøre seg fedig med turen de holder på med (til gammel rate, en slik tur tar gjerne fra 40 til 60 dager.) Det er en treghet i systemet. La oss tippe at gjennomsnott raten for alle skipen i Q2 blir rundt $ 30 000.
Nå er vi godt inne i Q3 og de fleste skipene er vel nå etterhvert kommet over på gode rater. i området $ 40 000 til $ 70 000. Med brake even rate opplyst til $ 22 500, blir det meget hyggelige profitt margin.
Du er nok ikke alene om å tro at Avance har bundet flesteparten av skipene til $ 26 000, men det er en helt feil oppfatning.
Alle skip seiler i spotmarkedet og sluttes for en tur om gangen, en tur som gjerne kan ta opp til to måneder.
Her tar du feil, Avance har alle sine 14 VLGC skip i spotmarkedet!
Da Q1 rapporten kom var vi allerde langt ut i Q2, da utalte Avance at at gjennomsnitt raten for ca. to tredjedeler var sluttet ut til $ 26000 i Q2. Skipene må jo gjøre seg fedig med turen de holder på med (til gammel rate, en slik tur tar gjerne fra 40 til 60 dager.) Det er en treghet i systemet. La oss tippe at gjennomsnott raten for alle skipen i Q2 blir rundt $ 30 000.
Nå er vi godt inne i Q3 og de fleste skipene er vel nå etterhvert kommet over på gode rater. i området $ 40 000 til $ 70 000. Med brake even rate opplyst til $ 22 500, blir det meget hyggelige profitt margin.
Du er nok ikke alene om å tro at Avance har bundet flesteparten av skipene til $ 26 000, men det er en helt feil oppfatning.
Alle skip seiler i spotmarkedet og sluttes for en tur om gangen, en tur som gjerne kan ta opp til to måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Navlebrokk
19.07.2019 kl 13:30
8780
Jeg spør bare om det er bunnet skip på 60000+ hos avance siden det bør være 1:1 forhold mellom kurs og rater, slik som noen uttaler her. Jeg kan ikke se at Avance har bunnet et eneste skip over 60.000,-
Ikke uenig i at det er et potensiale, men realismen bør få litt tid på dette forumet noen ganger. Folk bør ikke forledes på galt grunnlag.
Mvh Navle
Ikke uenig i at det er et potensiale, men realismen bør få litt tid på dette forumet noen ganger. Folk bør ikke forledes på galt grunnlag.
Mvh Navle
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Det er mye det bør være,men realiteten er at det er en divergens mellom ratene og aksjekursen.Divergens er bra for de som vil tjene penger.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
19.07.2019 kl 14:51
8591
Navlebrokk,
Avance oppgir ikke enkelt slutninger. Det har de heller aldri gjort. Vil tro at de har sluttet flere skip til rater mellom $ 60 og 70 000, de siste uker.
Vil tro at i Q2 rapporten som kommer 29 august (tror jeg det var) vil de trolig oppgi snittrater de har oppnådd sålangt i Q3.
Avance oppgir ikke enkelt slutninger. Det har de heller aldri gjort. Vil tro at de har sluttet flere skip til rater mellom $ 60 og 70 000, de siste uker.
Vil tro at i Q2 rapporten som kommer 29 august (tror jeg det var) vil de trolig oppgi snittrater de har oppnådd sålangt i Q3.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
19.07.2019 kl 14:53
8582
Jeg spurte Avance ang. hvordan 35 mill$ kunne påvirke utbytte. Da svarte Avance meg følgende:
"The limitation is that dividend payments is subject to approval from the banks i.e. a full limitation. Note that with the current spot rate levels of approx 62,000/day and our cash break even of 22,500/day we will generate free cash flow of approx 50 million per quarter, enabling us to quickly come into a dividend position once again."
Jeg tror det kan være mulig at tidligst 3Q/4Q 2019 skal Avance begynner å betale utbytte minst 2 NOK/kvartal.
"The limitation is that dividend payments is subject to approval from the banks i.e. a full limitation. Note that with the current spot rate levels of approx 62,000/day and our cash break even of 22,500/day we will generate free cash flow of approx 50 million per quarter, enabling us to quickly come into a dividend position once again."
Jeg tror det kan være mulig at tidligst 3Q/4Q 2019 skal Avance begynner å betale utbytte minst 2 NOK/kvartal.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
19.07.2019 kl 16:06
8460
Og når selskapet snakker om 50 mill på et kvartal, er det altså USD de snakker om. Mye penger det, så de kommer snart i utbytteposisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Titleist
19.07.2019 kl 17:27
8302
Hadde vært moro om dette hedgefondet måtte blø litt skikkelig for den dumme shorten sin.
Det krever at vi (menigmann) kjøper skikkelig nå de neste dager / uker. Dette er jo gave / penger på gaten uansett.
Jeg kjøper mer hver dag her..
Det krever at vi (menigmann) kjøper skikkelig nå de neste dager / uker. Dette er jo gave / penger på gaten uansett.
Jeg kjøper mer hver dag her..
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Kjære Navle,
Da bør du gå tilbake til skolebenken. Hadde det vært 50 prosent sannsynlighet for gevinst i Lotto hadde hele Norge gått mann av huse for å spille. Ikke rart aksjen faller NPR kunnskapsnivået er så lavt. Ikke bare lavt, men min sønn op 10 år skjønner mer. Ergo er dette på nivå med barnehage:(
Da bør du gå tilbake til skolebenken. Hadde det vært 50 prosent sannsynlighet for gevinst i Lotto hadde hele Norge gått mann av huse for å spille. Ikke rart aksjen faller NPR kunnskapsnivået er så lavt. Ikke bare lavt, men min sønn op 10 år skjønner mer. Ergo er dette på nivå med barnehage:(
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Boheman
19.07.2019 kl 20:05
8055
AudiBMWMwecy, Når (hvor lenge siden) er det fikk dette svaret fra Avance? Veldig interessant og oppløftende svar! :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
19.07.2019 kl 22:33
7852
Det var ca. for 10 dager siden.
I følge min beregning kan Avance i 3Q ha 20-30 mill$ i free cash flow etter at 35 mill$ lån nedbetalt i 2Q&3Q.
I følge min beregning kan Avance i 3Q ha 20-30 mill$ i free cash flow etter at 35 mill$ lån nedbetalt i 2Q&3Q.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Informasjonen fra selskapet er oppløftende og det er i tråd med det jeg selv antar og har kalkulert med.
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
21.07.2019 kl 17:01
7075
Ja si det du. Gjelder denne artikkelen gasstankere også?
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analysesjef-Kan-bli-den-lengste-sykliske-ekspansjonsperioden-siden-1740-tallet
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analysesjef-Kan-bli-den-lengste-sykliske-ekspansjonsperioden-siden-1740-tallet
Redigert 20.01.2021 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »