NEL - TRE alvorlige tanker de siste dagene.......!

Hammers
HAMMER 18.07.2019 kl 20:51 3724

Når man rusler rundt med Havaneseren som tripper i vei på "alle fire", ja så har man samtidig god tid til å tenke på likt og ulikt.
Man kan tenke på alt fra hverdagslige ting til livets opprinnelse. Massevis av muligheter!

Hvis man f.eks velger seg The Big Bang - så kan man jo gruble på om HYDROGEN var med i bildet?
Det eksplosive stoffet som det finnes desidert mest av i universet. Kanskje disse restene er fra det STØRSTE SMELLET???
At det hele startet med en gedigen hydrogeneksplosjon - og ikke et atom?

Eller så kan man tenke på hendelsesforløpet etter Sandvika.
Løkke gikk de første dagene offensivt ut med HØYE KNELØFT!
Ny oppdatering de 4-5 første dagene før en påfølgende pressekonferanse. Til slutt FRIFINNELSE!

Siden har ingen hørt noe. I hvert fall ikke jeg! Hva skjer egentlig?
Når skal stasjonene gjenåpnes, og når skal naboen få fylt sin hydrogenbil igjen?
JA, for nå begynner jeg å bli litt lei dette maset hans om "å få sitte på" hele tiden..... siden han selv er uten kjørbar bil!

Jeg har begynt å lure litt på om tauseheten fra selskapet kommer av at det har dukket opp NYE momenter.
Momenter som fortsatt holdes skjult for markedet?
Bare spekulasjoner fra min side, men nå har det gått ca 5 uker siden Kjørbo.....og stillheten har blitt øredøvende!

Jeg har også tenkt på noe annet.
Hvilken transportør vil eller TØR satse på et så usikkert drivstoff som hydrogen nå viser seg å være.
Stasjonene har vært stengt i disse 5 ukene (gjelder stengningen fortsatt globalt?) og INGEN av transportørens biler får fylt tankene sine.

Transportøren som nylig har inngått en fraktavtale med "et firma" om viderefrakt av fersk norsk laks fra flyplassen.
Transportøren står nå foran et gedigent erstatningskrav pga av alle fisken som råtner på flyplassen.....og det bare pga sin egen dumhet fordi han satset på det potensielt farligste drivstoffet som finnes! Han står i fare for å KONKE med sin blomstrende butikk bare pga dette idiotiske valget som han tok. Hvem ønsker å risikere å konke en blomstrende gesjeft ved å velge hydrogen - når flere andre sikre muligheter finnes?

Det siste jeg har tenkt på angående hydrogen er den historien fra 2016 - som er tatt rett ut fra Donald Duck!
"Hvis 5 hydrogenbiler kommer samtidig til en fyllestasjon er det bare de fire først som får full tank" (pga kapasitet).

Nå er det heldigvis ikke stort flere enn disse fem bilene som finnes i Norge........så akkurat DET går nok bra!
Dessuten har man nå klart å oppskalere fyllingsmengden i større pumpestasjoner.

MEN, en lastebil med doble tanker som hver kanskje er 8x (?) så store som en personbils......kan DETTE føre til komplikasjoner?
Hvis f.eks 3 slike trucks kommer til fyllestasjonen den samme dagen? 2x8x3 biler = 48 personbiler på en dag.
Hvilke komplikasjoner kan DET få?

Ja, for med hydrogen er det ikke bare å rekvirere nærmeste tankbil for påfyll - slik en bensinstasjon kan.
Mange gode og interessante tanker man kan få i hodet sitt når man går rundt og lufter bikkja et par ganger om dagen.

Hilsen Hammers.........som uansett vet hva HAN SELV ville ha valgt - dersom han drev et transportfirma.
Redigert 20.01.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Admoff
18.07.2019 kl 20:56 3694

Kjære Hammer, hvorfor dukker du tilstadighet opp når NEL faller på børsen?
Hvorfor må du opptre med egen "logo"?
Hvorfor gidder du å bry deg om NEL, hvis du ikke innehar aksjer ?

Håper du kan svare meg på disse enkle spørsmål. Du er jo glad i skrive så dette går fort😉
Hammers
18.07.2019 kl 21:01 3660

Kjære Admoff.
- Jeg dukker opp fordi det ble gitt TO tekniske SALGSSIGNALER i dag.
- ALLE mine hovedinnlegg ligger under det samme nicket (Hammer).
- Jeg har alltid brydd meg om aksjer som jeg HAR - og IKKE HAR!
- Dette gikk fort.

Hilsen Hammers.........som ber deg om å LESE hva jeg skriver - før du deretter TENKER rundt det jeg skriver om.
OZZY
18.07.2019 kl 21:03 3646

det er mye hammers ikke har giddet å få med seg i forhold til hydrogen selv om all tenkelig info ligger på nettet. noen mennesker er gode på å lukke øra og late som de er blinde. sånn er det bare.
Hammers
18.07.2019 kl 21:06 3633

Hva KONKRET tenker du på?

Hilsen Hammers
_________

Nå har det gått en halv time.
OZZY svarer ikke.......for han tenker nok ikke på noe konkret.
Kun løse påstander fra ham.
Redigert 18.07.2019 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
Admoff
18.07.2019 kl 21:27 3549

TAKK, for RASKT svar. Så da har. DU tydeligvis en STERK tilhørighet til NEL. Ref. dine siste 150 ISCH innlegg.
Til informasjon leser jeg MYE av det DU skriver. DERFOR disse spørsmål. Konklusjonen er gjort.
Ellers må jeg meddele at å dille med STORE bokstaver ikke ligger for MEG.

Hilsen Admoff
Slettet bruker
18.07.2019 kl 21:32 3529

FOX News.
Hammers
18.07.2019 kl 21:32 3524

Spar oss andre for tullet ditt.......siden du likevel ikke behersker kunsten!
Det blir bare dumt.

Hilsen Hammers
Admoff
18.07.2019 kl 21:55 3459

Tull, du er jo den rette personen å fremme en sådan påstand.
Ja, den kunsten er vel velsignet deg Hammers, har ingen planer om å gå deg i næringen. Du høster jo noen positive tilbakemeldinger på noen av dine innlegg. Mon tro hvor mye du sitter å grubler i forkant 😉

Ps, spar deg, ikke oss. Håper du er entall..🤔

Hilsen ADMOFF
Redigert 18.07.2019 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Hemsen
18.07.2019 kl 22:27 3364

Det er fordi han går rundt med samme type bikkje som alle senile kjerringer har. Og derfor kommer alle disse tankene som selv de som driver i bransjen og har satset milliarder ikke har tenkt på😂
Hammers
18.07.2019 kl 22:43 3314

"De som driver i bransjen"......begynte å få "Jalla-mage" i dag - og de fikk ut dritten i rikt monn.
Det var de som pøste ut - ikke jeg. Jeg bare grubler på forskjellige saker!

Hilsen Hammers
Redigert 18.07.2019 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
OZZY
18.07.2019 kl 22:49 3289

gikk en tur med plodhesten min idag. OG pønsket på NOE.

hvis det var bare vann i VERDEN og ikke luft da hadde jo ikke vi trenkt FLY
Hellboy
18.07.2019 kl 22:53 3268

Kanskje på tide å se på fundamentale forhold, Hammers? Ikke bare hode-skulder-kne-og-tå fra gamle lineære tv-sendinger.

En ting er IEA sine analyser, en annen ting er fakta som at Kina slutter med subsidier til batteri-elektriske biler siden de ikke kan bygge ut strømnettet/finne plass til ladestasjoner i byene, så de flytter subsidiene til hydrogenelektriske biler.

Batterier i drivverket krever også såpass med vekt at det kun er små bybiler som kan konkurrere med hydrogen som rent drivstoff, samt at batteriene krever såpass medmineraler at vi ikke har nok av dem på denne kloden.....

Så bortsett fra i vårt kjære lille nisseland, er det ikke batterielektriske biler man satser på. Det er hydrogenelektriske...

Dette er en megatrend på global basis, og så kan vi gi blaffen i det lille oljeberget vårt. (Regner med at du ikke tror at skip eller fly kan krysse atlanteren med batterier... Vektøkningen blir jo helt hinsides, så Hydrogen er faktisk det eneste alternativet pr dd til oljeprodukter).

Det er også mindre fare for eksplosjoner med Hydrogen enn bensin/diesel/batteri.... Hydrogenet er så lett at det fyker unna relativt raskt. Bensinstasjonbranner (søk på youtube) er mye verre og hyppigere, samt at batteribranner i en bil (sjekk topgear når Richard Hammond nesten døde) brenner mye mer intenst og lengre. Hydrogen er et lite "puff" i verste fall, og faktisk tryggere enn andre drivstoffkilder. Så "det nye tomra" er vel NEL og HEX :-)
Hammers
18.07.2019 kl 23:05 3243

- Hvor har du det fra at hydrogen er et RENT drivstoff?
- Hvor mye elektrisitet går med for å lage det hydrogenet som pumpene leverer?

- Bensin er eksplosivt i et lukket rom (ref bensinkanne, tilsv). Hydrogen er UANSETT eksplosivt! Ref Sandvika.
- Lykken var at "ingen" i Norge (unntatt Løkke) av forståelige grunner benytter hydrogen.
- Derfor; ingen ved pumpene - og ingen ble skadd. Likevel gikk alt til Helvete! Uten grunn - og uten noen i nærheten!
- Hvem tør egentlig å befinne seg i nærheten av denne type stasjoner?
- I det ene øyeblikket ER du. I det neste IKKE! Da er du i stedet et nyhetsoppslag på Hegnar Online og i Dagsrevyen!

Hilsen Hammers
Redigert 18.07.2019 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 23:25 3186

Ikke x-plodhesten håper jeg. Tenk om den gikk i lufta....
oppvigår
18.07.2019 kl 23:39 3136

Nel er et gigant selskap om noen år, og dette kan ikke du og dine likesinnede forhindre med deres innlegg. For den som har fulgt med i timen, så vil kursen være noe opp og ned inntil det kommer en melding. I fotball sier man at det ligger et mål i luften. Her kan vi si en melding ligger på lur snart.
Hellboy
19.07.2019 kl 00:05 3081

Herregud Hammers.

Du og matrosen er like håpløse. Ved elektrolyse så er alle kjøretøy større enn en liten bybil mer energieffektive med hydrogen enn batterier. Vektkomponenten vet du. Men du tror vel at skip kan bruke batterier for å krysse Atlanteren?

Når det gjelder eksplpsivitet så viser svaret ditt at du ikke har peiling og har bestemt deg for en sannhet. Det er så dumt at det er tåpelig. Enhver bensinbrann eller batteribrann er mer alvorlig enn hydrogenbrann. Ref Sandvika også. Det heter fysikkens lover. Anbefales å lese seg opp på. Hydrogenbranner er over på kort tid som i Sandvika pga vekten på hydrogen. Bensin eller batteribrann er ikke.... så om du kjører en bil som starter å brenne bør du håpe at du har hydrogen på tanken....

Heldigvis er resten av verden mer oppegående enn norske nisser som deg og latesom-matrosen
Admoff
19.07.2019 kl 00:09 3074

Hammers, nok en gang feil påstand vedrørende bensin. Kan eksplodere utenfor kanna. Les deg opp det. Husk at det ikke er væsken som brenner😉

Bensin.


Damp oppstår når molekyler i væsken har nok energi og beveger seg raskt nok til å bryte overflaten og inn i luftrommet ovenfor. Jo varmere væsken er, desto flere molekyler når dette energi- og hastighetsnivået, og jo raskere blir dampen dannet.

Dampen er usynlig, og alltid mye tyngre enn luft. Den vil synke og samles på det laveste punktet. Damp blandes lett med luft, og når blandingen når eksplosjonsgrensen for det aktuelle materialet vil det brenne eller eksplodere når det antennes.

Flammepunktet
Flammepunktet er når temperaturen er akkurat høy nok til at væsken frigjør tilstrekkelig med damp som skaper den antennelige blandingen med luft, dvs. den laveste grensen for eksplosjon. Er temperaturen under flammepunktet dannes det ikke nok damp til å skape en antennelig blanding. Jo lavere flammepunktet er, desto lettere dannes dampen ved normale temperaturer og jo større er faren.

Flammepunktet for bensin er -40°C, så det brenner lett ved normale temperaturer.
Redigert 19.07.2019 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.07.2019 kl 00:11 3066

Ditt innlegg taler for seg selv......så jeg gidder ikke å besvare vrøvlet!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
19.07.2019 kl 00:11 3063

Uno-x har rensat hjemmesida Fra alt av hydrogen så de kommer nog ikke tillbaka. Nel må köpa loss deras 51% vilket jeg mener er dumt. Lägg ned det.

Politiker i sandvika vill aldrig tillåta gjenopneing av kjörbo.

Våra vänner i hydrogenisk som tog över hyops stasjoner skriver 4 juli at de jobbar vidare nå. Med gjenopneing av hyops konkursade stasjoner.

Vanskligt att se meningen. det har redan gått i konkurs og du har stor risikonivå. Hydrogenisk er et morsomt gäng men ikke mer.

Hvis nå uno-x og hydrogenisk/hyop lägger ned innan hösten då blir det ikke hydrogen på lång tid i Norge.
Redigert 19.07.2019 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
Hellboy
19.07.2019 kl 00:17 3051

Eller motsatt....

Du viser at du ikke evner å se annet enn dine innbilte forestillinger. Det har jeg forsåvidt skjønt av å lese tidligere innlegg av deg. Og ikke klarer du å se realiteter annet enn hode-skulder-kne-og-tå-øvelser som du driver med.

Fysikk kjenner du ikke til. Ei heller å se utenfor Norge. Jeg prøver å ignorere trådene dine. Men dette var for dumt så jeg måtte svare på tullet ditt.

Denne matrosen har jeg blokkert pga idiotisk hans. Bør vel snart blokke deg og så jeg slipper å lese så dumme innlegg som denne tråden...
devilbug
19.07.2019 kl 00:56 2980

Din konklusjon om hydrogen är nog inte den bästa du har skrivit. Som en del skrivit före mig så är det en ny teknik som prövas fram og det sker tyvärr olyckor. Det samma med bensin, kärnkraft, gas och andra sorters lagring av energi. Fördelen med hydrogen är at du kan lagra energi från solceller med den och då har du nollutsläpp. Jag tror att hydrogen har en framtid om man inte kommer på något bättre sätt att lagra energi.
Men skall vi prata om din linjal och penna så tror jag inte att du är ute och cycklar, som man säger i Sverige.
Du har ofta rätt i dina påstående med TA och uppfattar det som att du har mycket mer rätt i dina påstående än förståsigpåare från finansvärlden. Tror många inte förstår du bara säger vad TA visar dig, inget mer eller mindre än det. Tror många som kritiserar dig tar det för personligt och kanske förälskat sig och inte klarar av att tänka kritiskt på sina val av aktier.
Det är inte någon skam att ändra sina val och det kan också spara dem pengar istället för att kasta dem i sjön...
Slettet bruker
19.07.2019 kl 06:20 2858

Kjære Hammers, 2 ting

Husk å legg aksjen du vil omtale under riktig ticker.
Du trenger ikke å hilse for hver post, vi ser hvem som skriver.

Takk
aklm
19.07.2019 kl 06:59 2822

Liker ikke at det er så stille fra bl.annet Nicola. Short posisjonene øker også. Er det usikkerhet blant kundene? Uansett vil det sikkert oppstå pressgrupper som skaper usikkerhet og støy. Da blir kundene tilbakeholdene.
Pitti
19.07.2019 kl 07:46 2749

Hydrogenbiler finnes allerede i 80 tallet. (BMW) Men åpenbart har den sterke oljelobby hindret en videre/raskere utvikling. Hydrogen kan lages med overskuddenergi fra sol/vind + vi har mye vannkraft.
Og hvis en framføre at hydrogen er usikker:Husker dere hvor mange ulykker har skjedd i forbindelse med produksjon/transport av olje/gas? Hvor mye av kloden har blitt ødelagt bare pga ulykker i forbindelse med oljeindustrien ? ja, vi glemmer fort....
JosefK
19.07.2019 kl 08:37 2649


Må du ikke få solstikk, Hammers:

En standard konfigurasjon CAR 200 stasjon leverer 300 kg per døgn med utvidelsesmuligheter. Hvis man da tenker seg at personbilene som stopper hver dag tanker i snitt 3 kg, hvor mange biler kan da en standard CAR 200 betjene?

A 4
B 5
C 100

Stasjonene kan selvsagt utvides og de kan settes opp med produksjons enheter som lager tonnevis hydrogen. De største som er planlagt opp til 32 tonn per dag.

Hvor mange biler blir det, Hammers?

Nei, det står IKKE i Donald!

omans
19.07.2019 kl 08:41 2637

https://www.aogdigital.com/production/item/9634-imo2020-the-rise-of-bulk-liquid-hydrogen-in-norway

Det er mer enn biler og 4 stasjoner uno x.

Tror Ts bør lese seg litt opp, fremfor å spekulere for mye rundt universets opprinnelse, når det kommer til dette markedet og anvendelse for fremtidig energi utnyttelse.
Redigert 19.07.2019 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
19.07.2019 kl 09:14 2573

Hammers/SS/Lillegutt JR er "kjemper i egne hoder" Stiger nel i dag????