Ventede nyheter , ELE går OPP

Ticker
ELE 13.03.2018 kl 14:21 18369

Ja da begynner endelig ELE og bevege seg i rett retning etter oppdatering av eierandel i AMI gruven.
ELE kommer også på Fox Buisness til helgen ang sin utstedelse av ITO som de skal knytte mot verdier i AMI gruven.
Å få "reklamert" på TV i statene er muliges en god trigger på kurs og bli mere kjent wordwide men ingen garanti.
Melding av White paper er derimot den største triggeren her som kan komme når som helst og kansje kommer denne nyheten rett
i front eller etter tv program?
Her er det mye spennende i vente.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Tresvika
15.03.2018 kl 20:55 10946

Brumle:
1) Kjøpe tokens for å sikre framtidig jernlevetanse kan det hende som du skriver at det er rundt 100 jernverk i USA som er interessert i. Har ikke sjekket antall så tar deg på ordet. Høres ut som en veldig bra kundemasse spør du meg.

2) Kjøpe tokens som investerings- og trading objekt har potensielt ubegrenset kundegruppe. Hvor avhengig tror du Statoil, Dof eller IBM er av å reklamere på de fora du sikter til som nekter kryptoreklame, for å kunne selge aksjer, obligasjoner, futures etc?
Har aldri sett reklame for verken Ele, Dof eller Funcom aksjer noe sted, men har kjøpt en god del av de allikevel. Samt mange andre aksjer.
(Mulig hukommelsen spiller meg et puss, men tror ikke jeg har sett slikt)
Noe reklame for spekulasjon i råvareinstrumenter har jeg vel sett, men tror det stort sett er gull.

Jeg tror du blander kortene. Dette har du blitt forklart nå sikkert 10-talls ganger uten at du tilsynelatende vil forstå. Samtidig som du fortsatt gnåler om at Ele har betalt noe av produksjonskostnadene i likhet med ALLE som er med i programmet.
Jeg er Ele aksjonær og hva jeg tror skivebommer du og grovt på, i likhet med mye annet du «tror». Jeg tror TV programmet er god reklame, jeg tror kursen er 2-sifret når de begynner leveransene fra Ami, jeg tror kursen vil få seg et løft når WP kommer. Alt i mellom er ikke så interessant.
Troll har dessverre null troverdighet, men det mistenker jeg du legger opp til med viten og vilje ;)

Peace out!

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
milk
16.03.2018 kl 14:06 10665

Det virker som resten av markedet har oppdaget fallhøyden også! Jaggu på tide.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Bankmanden
16.03.2018 kl 14:14 10644

Ele- menigheten minner mye om Ige- menigheten som var veldig aktiv på OSE for få år siden. Totalt urealistiske forhåpninger og en ledelse som hjelper til i så måte.
PS. Ige - menigheten døde ut etter at ledelsen hadde ranet det som var igjen i kassen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Ticker
16.03.2018 kl 15:07 10597

Holder seg brukbart over 5,30.
Får vi det som sluttkurs er det ikke så verst i mine øyne.
Kan gå begge veier på slutten av dagen
Da gjenstår det og se hva mandagen bringer av "nye" investorer etter programmet på Fox Business
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Tresvika
16.03.2018 kl 16:59 10513

Endte på 5,56? Det kan ikke være galt.
Fallhøyden er stor, det er helt klart. Men reward siden er større etter mitt skjønn. Spent på hvordan kursen ser ut når vi går inn i q4. Jeg tipper 2-sifret, men det blir nok en ruglete reise, som godt kan innebære vesentlig lavere kurser enn i dag. Volatile aksjer er gøy da, mye action :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
milk
16.03.2018 kl 20:27 10400

Hvor mye gøy skal man ha det uten å tape penger...... :-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Lille
16.03.2018 kl 22:13 10335

Tresvika, jeg tror du har ganske rett. Kursen skal opp og ned sikkert flere ganger, men når vi går inn i q4 da burde den være opp i 2 -sifret.
Hvis dere ser på omsetningen så vil det ikke være noe problem å få inn en rettet emisjon til 3 tranche.
I motsetning til Risch så tror jeg det finnes aksjonærer som ikke dumper sine aksjer med engang. Bare se på top 20.
ELE trenger ikke å bruke BO, men få inn noen andre.
Se hva oppkjøp på 5% gjorde denne gangen og sist Sæter gjorde med både omsetningen og kursen. Dette vil en storaktør slippe ved å komme seg inn på en rettet emisjon.
NÅR tokenen kommer så vil ELE få inn penger (Hvor mye vet vi ikke enda). Det er ikke så farlig om ELE ikke rekker det innen 3 tranche.
Det vil nok være lurt å være inne før AMI starter produksjon. Pluss at dere burde følge med på om myggselskapet kjøper seg opp.
Jeg personlig tror at "filmsnutten" vil være bedre enn forventet (etter å ha lest Cecilie Grue sin noe klomsete uttalelse)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Tresvika
17.03.2018 kl 08:26 10176

Milk: det er gøy å gamble og vinne ;) Jeg har langt over 100% så langt i denne bare på noen måneder uten egentlig å trade noe, så kunne ikke vært mer fornøyd :) Har akkumulert underveis fordi pila peker stadig oppover, men svingningene er store så tenna må bites sammen hardt til tider.

Enig Lillle. Her er hva krystallkula mi sier: Etter forrige rykk etablerte den seg på 4-tallet. Tipper nå den kommer til å ha etablert seg på 5-tallet. Neste rykk blir til over 7, for så å sige tilbake til 6-tallet. Osv....
For oss som har litt lenger perpektiv enn nesetippen er det her helt i rute.

Jeg håper egentlig det kommer en emi eller rettet emi for å ta siste transje. Det tåler kursen uten problem, og det ville trygget caset litt mer. Sikkert med midlertidig kursras, men so what? Kan akkumulere på dippen da.
Token-schmoken, det kommer når det kommer. Jeg har tillit til at Grue leverer som lovet.
Det viktige her som mange synes å glemme er at de faktisk skal begynne produksjon og leveranse inneværende år, og da gjelder det å være inne.

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Tresvika
17.03.2018 kl 12:56 10058

Var det ikke en vis mann en gang som sa noe sånt som at man selger tapere og holder på vinnere?
Ta en titt på vinnere/taper inne på marked på hegnar.no
Der finner dere følgende:
Vinner siste år: Element. Fra 1,67-5,56. Opp 233%
Vinner siste måned: Element. Fra 4,0-5,56.Opp 39%
Altså, 39% opp siste måned, og det inkludere en nedgang fra godt over 6-tallet.

Risikoen er fortsatt veldig høy her, der er viktig å poengtere. Ingenting her i verden er garantert. Men jeg mener fortsatt reward er større enn risk om man setter seg inn i det fundamentale her.

Blir utrolig spennende å følge kursutvikling og aksjonærliste neste uke :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Buzz
19.03.2018 kl 16:11 9604

Mange som jokker med småposter for å ta short i dag....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Bankmanden
19.03.2018 kl 19:51 6251

Antall ELE aksjer opp 10% siste 3 mnd.
Ettersom ELE er et selskap uten inntekter er selskapet nødt til å emittere nye aksjer stadig vekk for å kunne betale løpende utgifter og nye investeringer.
Å tro at ELE kan opptre som en sentralbank og trykke pengesedler (token) er som å tro på julenissen.
Før eller senere vil tyngdekraften presse kursen ned.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
milk
19.03.2018 kl 20:32 6221

Stakkars folk som levde i troen på at kursen skulle stige 50% på en TV sending! Dette er og vil forbli,et luftslott....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Smitty
20.03.2018 kl 00:05 6145

Herregud . . Old forum..som ikke har troa.. Give me å break!
Latterlig å bruke tia på ufornuft. Get lost!
Hva får dere ut av det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Tresvika
20.03.2018 kl 08:12 6069

Oki, luftslottfolket og andre nevrotikere:
Hva har endret seg mtp de fundamentale verdiene i Ami, kvaliteten på produktet og varslet leveransestart? Har dette falt bort fordi Ele I TILLEGG til å utstede sin egen Iron token for salg av jernmalm fra Ami og skal fungere som en sentral utesteder av token slik at selskap andre steder i verden enn Canada og skal kunne kjøpe råvarer via token? Og dette er negativt fordi????
Jeg tolker dette som at Ele har blitt kontaktet av andre selskap i gruvebransjen som ønsker å ta del i nybrottet. Og dette er negativt fordi?

Nei, bare å ta det rolig.
-Iron token kommer.
-Wp kommer
-Leveranser av jernmalm kommer
-Inntekter kommer

Prekæs på 2-sifret kurs utover høsten/q4 en gang :)
Midlertidige kursras vi selvsagt fortsatt kunne forekomme, til dels store ras og. Men i mine øyne har Grue fortsatt troverdigheten intakt så det holder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 08:24 6059

Element vil selvfølgelig gjøre som følger.

Produsent A vil gå til Element med ønske om å selge X antall tonn jernmalm til spotpris - buffer. Element vil da selge token til spotpris hvis mulig. Dette betyr at differansen som produsent A har mellom spotpris og mottatt pris vil tilfalle Element. Element vil kunne gjøre dette for alle produsenter world wide.

La oss si at spotprisen er på 95USD per tonn og produsent A ønsker å selge 100 000 tonn. De tilbyr derfor Element 92 USD for 100 000 tonn. Element selger da 100 000 tonn via token til 95 USD og tjener 3 USD per tonn.

Da vil produsent A få 9,2 mill USD. Element vil tjene 300 000 USD. Og token holder vil ha betalt 9,5M USD for 100 000 tonn som han selv kan bestemme når han vil motta.

Det vil være win-win-win for alle tre!

Risikoen vil jo da være at Element må selv stå ansvarlig om en av gruvene/selskapene konker og ikke kan levere. Men hvis de har mange nok produsenter og selger stort nok antall så vil gevinsten bli såpass stor at risikoen blir mitigert. Og risikoen blir mindre både for Element og kjøper jo flere produsenter som deltar.

Element vil jo selvfølgelig kjøre due diligence på eventuelle firmaer som ønsker å selge malmem via denne metoden for å redusere risikoen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Ticker
20.03.2018 kl 09:04 6042

Vel,sitter fremdeles med mitt 6 siffret antall aksjer.Har vært mye opp og ned turer men syntes den er for vanskelig å trade.
Aksjen oppfører seg til tider helt urrasjonelt (roboter?) og har brent meg flere ganger på trading av litt mindre poster så eg sitter til mitt
mål er nådd 8.- ++
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Hippolynx
20.03.2018 kl 09:12 6033

Personlig har jeg valgt å selge meg helt ut. Solgte først på 6,18 etter en oppgang fra 4,2. Kjøpte meg inn igjen like før helgen på 5,38, fordi jeg trodde sendingen ville kunne få en kursdrivende effekt. Solgte alt på åpning igår rundt 6 tallet, fordi jeg mente selskapet ikke innfridde de forventningene jeg selv hadde satt.

Har ikke endret troen på element, men når kursen går så høyt på forventninger, og jeg selv ikke mener selskapet innfrir de forventningene jeg har, velger jeg å sikre gevinst og vente til kursen stabiliserer seg.

Tror som nevnt over ar kursen skal litt ned. Muligens stabiliserer den seg rundt 5 tallet i påvente av whitepaper. Får se hvor lenge jeg står på sidelinjen. Lykke til uansett :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 15:22 5945

Ingen som skjønte at den siste meldingen som kom vil kunne gjøre Element til en finansieringskilde for jernmalm-industrien og således tjene grovt på å ta betalt for å utstede token, med tildels liten risiko? Med andre ord, den øker kraftig det potensielle inntektsgrunnlaget for selskapet med tildels liten risiko? Og at kursen av den grunn burde gå kraftig opp og ikke ned?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
20.03.2018 kl 20:49 5831

Det tar tid før markedet forstår utkant.
Jeg akkumulerte en god del aksjer under 5 idag. Vi får se om det var lurt.

Idag var det en del som kastet kortene. Det er alltid sånn at små aksjonærer ristes ut før en real reprising.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
abroker
05.04.2018 kl 15:32 5518

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Vi synes det er litt for mye Elle - Melle for tiden og det kan gjøre noen og enhver
virkelig usikker?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Sorlandsinvest
23.01.2021 kl 15:49 1509

Det er så mye gøy som skal på børs de nærmeste månedene. Aker Horizon, Elopak, Freyr, Ocean Geoloop... Håper TC og Geir jobber på spreng med noen av disse, er bare å selge seg der enn å vente på at tulleselskaper som Harmonychain ringer.
Redigert 23.01.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Sorlandsinvest
23.01.2021 kl 15:57 1499

Sånn som Aker Horizon som skal på Merkur, så overføre til OSE innen 12 mnd... hva med å ringe og tilby OSE-notering med en gang?