Funcom - Press release - First free story expansion SWL

Tool
FUNCOM 13.03.2018 kl 14:22 12588

OSLO, Norway – March 13th, 2018 – The next chapter of Secret World Legends’ epic storyline is here! For the first time since Funcom’s modern-day massively multiplayer online game went from the subscription-based The Secret World to the free-to-play Secret World Legends, Funcom is now adding a free story update that continues the already epic storyline of the game and expands into a whole new location: South Africa. Dawn of the Morninglight is a completely free update that launches on April 4th 2018.

Up until now, players have had the chance to visit New England, Egypt, and Transylvania in Secret World Legends, battling monsters drawn straight out of the myths, urban legends, and nightmares of our own, real world. With Dawn of the Morninglight the story is expanded into South Africa. Here players must infiltrate the compound belonging to the Morninglight, a cult that prides itself as being “the fastest growing spiritual movement in history”. As they rise up within their ranks, players will experience a brand new, fully voice-acted storyline where they must battle creatures inspired by ancient South African folklore and uncover the sinister truths of the Morninglight cult.

Download the new Secret World Legends – Dawn of the Mornininglight Trailer:

Download from Funcom’s FTP | Embed from YouTube

Download the latest screenshots

“This is it, this is the next chapter every Secret World player have been waiting for,” says Josh Mills, Producer for Secret World Legends. “Ever since we left off in Tokyo before going free-to-play, players have been wanting to know what happens next. The whole team is really excited to finally be able to provide some answers to that and taking the story into a location such as South Africa has been an absolute blast. This is Secret World Legends unlike you’ve ever seen it before.”

Secret World Legends was released on June 26th and went on to exceed Funcom’s expectations for the title, breathing new life into the Secret World universe. Set within a dark and mature story universe, Secret World Legends plunges players into a sweeping adventure into the supernatural underbelly of myths and legends that exists in the shadows of our own realm. Travel the globe in pursuit of mysterious forces threatening the world, using your wits and abilities to solve complex investigations and uncover the truth.

Funcom also announced last year that Johnny Depp’s production company Infinitum Nihil have acquired the rights to produce a TV show based on The Secret World.

Secret World Legends is available on www.secretworldlegends.com and Steam.


http://pr.funcom.com/pressreleases/funcom-announces-the-first-ever-free-story-expansion-for-secret-world-legends-2446014
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2018 kl 15:34 8755

Kanskje antall innom de siste par ukene smeller opp til over 20 000 igjen. De 300 online nå er sikkert supergira.
https://steamdb.info/app/215280/graphs/


Redigering: Helt ærlig var jeg faktisk ikke klar over hvor dårlig det sto til med SWL siden jeg ikke har giddet å sjekke spillertallene på en god stund. Var ikke klar over at de nå hadde falt gjennom 15k siste 2 uker. Påpeker at grunnen til at dette er av betydning er at SWL er et sub-basert spill (kalles "Patron" i spillet) som også tilbyr microtransactions og antall innom er derfor viktig for inntjening.

Visste heller ikke at CE nå var under 40k og peaket på under 3k samtidige. https://steamdb.info/app/440900/graphs/
Forventer at dette tar seg opp betraktelig med nytt kampsystem på offisielle servere og selvfølgelig ved lansering.
Redigert 13.03.2018 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2018 kl 19:42 8520

Vi bor i et rally
Krafer
13.03.2018 kl 21:52 8978

Re Hektar
Vært ganske begredelig utvikling for begge spillene den siste tiden ja. For SWL er nok denne oppdateringen veldig avgjørende for om det blir laget noe særlig nytt materiale. Blir det ikke god respons nå så blir det nok å skru på spareblusset og gjenbruke det de har av ubrukt materiale fra TSW (er vel en del enda).

For CE er det litt skuffende tall men her har det vel kommet lite på en stund og en del har nok lagt bort spillet i påvente av launch og litt nytt. På ett vis er det kanskje greit at det er litt stille rundt CE nå så øker kanskje muligheten for å kunne skape litt hype ved launch. Tall ved launch blir veldig spennende å følge.
Tool
13.03.2018 kl 22:32 8912

Ja regner med det blir RT oppdatering av spillere pålogget hver time med grafer i % slik spamgruppen drev på i fjor. Men denne gangen kommer det på 3 plattformer så hvor viktig det blir kan virkelig diskuteres.
Her er det en ting som gjelder og det er antall salg, ikke påloggede PC-spillere.
Vil tro at å få spillet fysisk i butikkene vil hjelpe en god del. Heldigvis er ikke CE eneste som foregår lengre.
Slettet bruker
13.03.2018 kl 22:47 8865

Herregud dette blir spennende. 4 April starter et villt sirkus. Det er bare å åpne gluggene og følge med.
Slettet bruker
14.03.2018 kl 08:29 8680

Krafer,
Jeg håper dette blir det siste de gjør med SWL. Tror de ressursene lagt i dette hadde gitt lang bedre avkastning andre steder, men de har jo lansert spillet med lovnad om at dette skulle komme så det er jo bra de får det unnagjort. Sånn jeg forstår har de ikke noen flere forpliktelser overfor spillerne sine etter dette og jeg håper da de lar være å investere i noen større oppdateringen/utvidelser. Greit å få litt nytt i cash shop og kanskje en liten instance eller to, men noe i denne størrelsen håper jeg de lar være.

Red: Når det gjelder CE så får vi nå god indikasjon på interessen relativt raskt etter lansering. Om steam tallene feiler så er det en selvfølge at hvemansen vil mase om massive salg på PS4, men for de av oss som ser sammenhengen så er det et godt vurderingsgrunnlag for sin videre investering. Xbox salgene så ikke til å bli all verden, men iogmed at PS4 lanseres med fullversjon og i tillegg er en langt mer populær konsoll (2x xbox) så skulle man tro det er mulighet for betydelig inntjening fra den kanten.

Får legge med en link til infoen jeg bruker om konsollene, fikk mye kjeft for at jeg sa PS4 var større enn xbox før CE skulle lanseres på xbox, men tenker nå pipa har fått en veldig annen lyd når vi nærmer oss PS4 lansering.
http://www.vgchartz.com/article/271017/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-global-lifetime-salesnovember-2017/
Redigert 14.03.2018 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
14.03.2018 kl 08:31 8631


Jeg tror SWL vil selge mer nå etterhvert, også med hensyn til at Johnny Depps serier vil skape mer blest og interesse rundt spillet.

CE tror jeg vil selge bra og overraske dere som er mer skeptiske , det pga de mange som har ventet på et ferdig produkt. Også pga alle de som får se dette spillet for første gang, i en bra tilstand og som ikke er forutinntatte, disse vil ta det godt imot.

CE vil ikke kunne sammenlignes med hvordan det har vært . Og i ettertid vil det ha lønt seg økonomisk at CE har kommet ut i flere epoker.

Dette er bare begynnelsen
Tool
14.03.2018 kl 08:36 8599

Vel selv de negative her mener jo 1 million CE salg i 2018 burde være innen rekkevidde. Da blir isåfall 2018 det beste året noensinne og aksjen er uten tvil ganske underpriset. Så er det over til neste prosjekt som også garantert vil gi gode penger i kassa, også i 2018. Så er det TV-serier, flere spill osv...
Blir ikke kjedelig ihvertfall.
Slettet bruker
14.03.2018 kl 16:26 8344

1 million på steam* merk. Presisjon vet du gutten min.

Men det var nok lurt å ikke spesifisere når rally skulle finne sted. Var det i dag? Var det 19-23 mars? Var det 4. april? En stakkars utenforstående som klikket seg inn på Funcom i dag hadde fått være med på et ikonisk "2% ned"-rally, og da er det greit å ha ansvarsfraskrivelsen planlagt på forhånd.

Redigering: "2,56% ned"-rally. Presisjonen MÅ stå i høysetet her!
Redigert 14.03.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Tool
14.03.2018 kl 16:42 8279

Må du forsøple hver eneste tråd og diskusjon du er inne i? NAS, Funcom osv... Ser helst at du tar denne triste nevekampen din mot bagger i en egen tråd. Ingen her som snakker om noe rally..

Og siden du enda hverken kan regne eller har råd til RT kan jeg fortelle at aksjen er ned 1,62%.
Foreslår du får med en voksen neste gang du skal bruke kalkulator.
Redigert 14.03.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Tool
14.03.2018 kl 17:12 8229

Gjeeeeeesp...

Da var konverteringen på plass for de som følger med. Blir nok litt liv nå.

Slettet bruker
14.03.2018 kl 17:20 8712

Såså :) Det er bare sunt for sånne som deg å bli parkert med jevne mellomrom ;)

Spørs nå da om han blir å selge alt sammen i all hast som sist eller om han sitter.


Redigering:
Sist gang solgte han forøvrig aksjer før han konverterte og utslaget på kursen var som følger:
19.04.17 11,90
18.04.17 12,25
12.04.17 13,50
11.04.17 13,40
10.04.17 13,50
07.04.17 13,15
06.04.17 13,20
05.04.17 13,65
04.04.17 12,70
03.04.17 13,30
31.03.17 13,65
30.03.17 15,75
29.03.17 16,05
(Selvfølgelig påsto de ivrigste at dette skulle ha null innvirkning på kursen)

Uansett, jeg ser i hovedsak to grunner til at han gjør dette nå, mtp at det konverterbare lånet ikke utløp før i desember.

1) Han ønsker å konvertere lånet på et tidspunkt der aksjen er i positivt driv for å skape minst mulig støy. Selv om Funcom nå er ned litt over 7% fra toppen mandag så er den i siste periode i en positiv trend. Han blir da sittende på aksjene inntil videre.

2) Han ønsker å frigjøre kapital og vil derfor selge unna disse aksjene.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=446526
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
14.03.2018 kl 17:35 8650

At sidde og betragte kursen dagen igennem er dødfødt, med mindre man er daytrader.
Funcom er i en stigende trend og har brudt flere niveauer.
Kun sundt at den smider lidt af efter de stigninger vi har set den sidste måned.
Jeg sælger ikke en aktie før sommer
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Krafer
15.03.2018 kl 08:34 8183

Re Hektar
Litt merkelig at han ikke konverterer alt når han først konverterer såpass stor andel av resterende.
Hvis 1) var årsaken burde han vel konvertert alt.
Vanskelig å se noen annen rasjonell grunn til akkurat det beløpet enn frigjøring av kapital men det betyr jo nødvendigvis ikke at han skal selge de nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 08:58 8108

Uansett så vil ikke dette skje over børs, det gjorde det heller ikke sist. Og det er langt bedre å gjøre det nå enn etter lansering.
Dette var noe alle visste om, og som allerede er justert for i utallige regnestykker. Om det vil få store følger for kursen får vi se på, men ingenting forundrer med gjengen som sitter i Funcom,
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Krafer
15.03.2018 kl 09:17 8052

Situasjonen er litt annerledes i dag så en reprise av kursutviklingen sist tror ikke jeg på heller. Salget sist kom nok overssakende på mange og da var det vel ikke noen andre store på eiersiden heller.
Men en kortsiktig plan med aksjene burde han jo ha ellers er det jo bare dumt å konvertere de nå. Et salg behøver ikke være negativt heller. KGJ har lenge signalisert et ønske om exit så om man hadde fått inn en annen stor aksjonær med litt fremtidsvyer så hadde jo det bare vært bra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 09:57 7985

Hvis folk vil selge sine egne aksjer fordi at andre folk får aksjer etter en konvertering alle visste om, får de gjerne gjøre det.
Synes vel heller det burde legges vekt på at selskapet nå er så godt som helt gjeldfritt og at denne mannen egenhendig reddet hele selskapet, uten han hadde ingen av oss hatt disse mulighetene. Og det ikke slik at han bare kunne velge å ikke gjøre dette.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 12:27 7843

Krafer,
Jeg tror Jebsen først og fremst ville sikre at han fikk tilbake det han la inn - Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Når det gjelder redningsmannen, han fikk kjøpt uhorvelig med aksjer til 1/4 av kursen. Nå eide ikke jeg Funcom fra tidlig '14 til høsten '16 men det virket ikke på meg som at det i det hele tatt ble undersøkt om emisjon mot eksisterende aksjonærer på en fornuftig kurs var mulig. Rep-emien var jo et direkte hån mot de som satt gjennom styggedommen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 12:42 7810

Nå koker du ikke en gang suppe på spiker, men suppe på stifter. Les deg opp og se tilbake. Hvem skulle det vært som gikk inn og hvem er liksom disse store aksjonærene som skulle gå inn på konkursens rand?

Du har vel mast om denne emisjonen i nesten to år og lagt det frem som det verste i historien da det bare er barnemat i forhold til mange offshore restruktureringer. Selskapet var nesten konk, dette var eneste mulighet og det ble den prisen det ble. Get over it.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 13:06 7785

Rolig nå, dette er ikke nødvendig. Liker du ikke historien så er ikke det min feil, dette er bare det som faktisk skjedde. Dessuten er det umulig for meg å ha mast i to år da jeg først ble medlem på HO i 2017.

Jeg tror nok det hadde vært mange som gjerne ville deltatt i en emisjon adskillig høyere da aksjen lå på rundt 2,20 når dette ble meldt. Jeg tror ikke det var nødvendig å sette emikurs til 25% av dagens kurs*.

Redigering: Kursen den gangen*
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Krafer
15.03.2018 kl 13:20 7754

re Hektar
Har ikke kontroll på når Jebsen har kjøpt aksjer og til hvilken pris i Funcom men han kom vel inn i styret første gang i 2005 så han har vært med lenge og det er ingen tvil om at Funcom hadde vært hstorie hvis det ikke var for diverse lån og redningstiltak fra Jebsen sin side. Til dels tatt seg godt betalt for å redde Funcom men selakpet har jo ikke akkurat hatt mange alternativer på en del tidspunkt så at han har reddet selskapet fra konkurs er det nok ingen tvil om.

Når det gjelder emisjonen i 2016 så var det en litt grisete affære ja. Jebsen kjøpte vel ikke aksjer i selve emisjonen (mener jeg) men han fikk jo en veldig god konverteringskurs på lånet sitt da. Og så var det litt ufint av han overfor de andre aksjonærene å låne ut 24,5 mill aksjer til shorting slik at de som deltok i emisjonen faktisk kunne sikre gevinst før den ble gjennomført. Og reperasjonsemisjonen var jo skandaløst håndtert av selskapet. Den skulle selvsagt bare vært rettet mot aksjonærene før emisjonen ble utført. Der dreit Funcom seg skikkelig ut. Full score på amatørskalaen akkurat der :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 13:29 7736

Der er jeg uenig. Jeg kan ikke se at det på noen måte ble forsøkt med emisjon på en mer fornuftig kurs. Tredobling av utstedt antall på 25% av kurs er noe de fleste selskaper sikkert hadde gjort for å redde seg selv, ja. Dersom de ikke evnet å få fulltegnet en mer rettferdig emisjon på et høyere nivå. Igjen, det er ingen ting som tyder på at dette i det hele tatt ble forsøkt.

Red: Folk tegnet Nano på 114 og APCL på 7,50. Hvorfor skulle ikke folk være villig til å tegne Funcom på 1? 1,5? Kanskje til og med 2?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Krafer
15.03.2018 kl 13:39 7708

re Hektar
Oppdaterte innlegget over mens du svarte ser jeg. Som du ser så var ikke jeg imponert over emisjonen heller men poenget mitt med første del av innlegget er at han har reddet selskapet før.

Husker det var heftig diskusjon rundt emisjon på den tiden. Bagger langet ut mot oss som mente den ville komme med en del rabatt (dog langt lavere rabatt en det ble). 3-5 kroner var vel det Bagger mente var realistisk nivå :) Men i kjent Baggerstil så har han jo både nullstilt når han anbefalte kjøp og gevinstberegninger etter den tid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 14:33 7656

Alt som har med temaet Funcom+aksjer+styre/ledelse å gjøre får vel de fleste til å klø seg litt i hodet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
15.03.2018 kl 14:58 7629

Det eneste som jeg ser det, er at enhver given lejliglighed benyttes til at skrive indlæg der vil så tvivl hos de usikre, både her og på gl forum.
Sund skepsis er i orden, men dette er efterhånden for entydigt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 15:01 7625

"Jeg kan ikke se at det på noen måte ble forsøkt med emisjon på en mer fornuftig kurs"
Hehe, ja ikke sant. Dette vet sikkert du veldig veldig mye om. De gjorde sikkert ingen verdens ting.

Samme det, ikke fyll tråden med ting helt uten relevans eller mening som vanlig. Dette er tanker som burde forbli hos avsender.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Krafer
15.03.2018 kl 15:26 7587

re Tool
Var nok mange aksjonærer på den tiden som mente Funcom ikke prøvde hardt nok. Når emisjonskursen ble så til de grader under gjeldende kurs er det vel ikke så rart at mange syntes de faktisk burde prøvd å satt en åpen emisjon på et høyere nivå. Kanskje hadde mange nok blitt fristet ved "bare" 50% rabatt?
Å akseptere et tilbud om emisjon med 77,5% rabatt (tror det var noe slik) uten å gi akjsonærene muligheten til å bidra var jo ganske drøy kost for en del. Når de i tillegg fucka opp rep. emisjonen er det ikke så rart at en del ble sure :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 15:36 7573

Tror nok man kan mene mye om så mangt, men å tro at man kunne hente inn kapital hos små-aksjonærer til ca børskurs og nok til å redde selskapet er ren utopi, det er ikke sånn det virker dessverre. Heller ikke for større aksjonærer. Dette måtte en betydelig rabatt til for å få dette til, og for å få inn nok.
Se på BWO som satte emisjonskurs på under 10% av kursen. Dette skjer for alle bare det er alvorlig nok.

Men uansett så er det helt fullstendig meningsløst å diskutere hva et selskap burde og ikke burde gjort for nesten to år siden. Såpass bør vi kunne enes om. At de som ble rammet er forbannat er en annen sak. Jeg er f.eks forbannet på PRS der det samme skjedde. Men jeg kommer da over det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 15:43 7562

Dobbelpost.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Tool
15.03.2018 kl 16:05 7525

Hva er det egentlig du driver med Hektar?
Patetisk
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
15.03.2018 kl 19:31 7380


Hektar velger helst å latterliggjøre Funcom, han har vel en eller annen agenda for det. Mye kan ses på som "amatørmessig" når man ikke forstår bedre. Husk at dårlige nyheter selger best og ikke alle nyheter er sanne. Det finnes alltid to sider av en sak !
Tro aldri på rykter, de er alltid laget for å skade noen man ikke liker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
15.03.2018 kl 20:01 7349

Hektar
I dag øgede du din beholning på 17 tallet, so you say. Står skrevet på gl forum.
Jeg tror not.

Alligevel spreder du så meget lort at guderne forbarmer sig.

Jeg Tror Hektar nære et så stort had til Funcom fra tidligere tab du har gjort i aktien.
Du tog sikkert et ordentligt smell for år tilbage.
Get over it and move on

Jeg burde grine af dig, men har ondt af dig

Op på hesten gl dreng og se fremad
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 22:34 7221

Hektar trosser hat for å bringe frem den ekte historien her. At dere reagerer med sinne virker på meg som at dere er veldig nervøse. Men hvorfor? Aksjen er da i en positiv trend, høyeste notering siden mars i fjor. Og stigning mot lansering virker sikkert på meg ihvertfall. Jeg tror det vil bli en del salg på nyheter da og en dipp, men kanskje den tar seg opp igjen med bra spillertall i etterkant. Og forhåpentligvis ikke kollapser igjen.

Litt mer interessant lesing og underholdning for de som foretrekker å være informert:
"Death of a game - Age of Conan"
https://www.youtube.com/watch?v=LtrmRM7hr9s

Funcom - 3,2 stjerner på Facebook
https://www.facebook.com/funcom/

"You got Funcom'd"
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Funcom

Funcom skylder på Metacritic for TSW flopp:
https://www.cinemablend.com/games/Funcom-Says-MetaCritic-Hurt-Secret-World-Success-45630.html
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 23:06 7190

Det eneste jeg egentlig ville få fram er nøyaktig det disse personangrepene har vist, nemlig dobbeltmoralen hos de som "diskuterer" Funcom. Hadde jeg linket disse artiklene hadde responsen vært en helt annen:

https://www.tek.no/artikler/aksjeeiere_kan_tjene_enormt_paa_age_of_conan/96355
https://www.dn.no/etterBors/2017/02/23/0924/Spill/analytiker-funcom-har-solgt-opp-mot-en-halv-million-conan-spill
https://e24.no/boers-og-finans/funcom/funcom-leverer-sterke-tall-det-er-slutt-paa-berg-og-dalbanen/24187272
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/09/Funcom-gikk-i-pluss-igjen
https://e24.no/boers-og-finans/funcom/raasterke-tall-fra-funcom/23999872
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Funcom-rally-etter-utvidelse-og-emisjonsvarsel

Begge er deler av Funcom-historien. Man må tåle å se begge deler og bør se begge deler for å ta en informert avgjørelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
15.03.2018 kl 23:13 7181


Og igjen må du fokusere på dritt og det du viser til er gammelt nytt og irrelevant.
Gamle Funcom var så klart dårligere en det er nå, et sted må man starte(!) . De modnes sakte men godt og de forstår mer av markedet nå og blir bare bedre på alt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2018 kl 23:23 7163

Se på linkene i det siste innlegget igjen du.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare