Kbkristi
13.08.2019 kl 12:33 6054

Snitt cape Q3 pr idag ligger på $ 26.788. En enorm inntjening når vi vet at break even er $ 13.900.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 12:57 5984

Ja, nå husker ikke jeg tallene men tror det ble regnet på en gang at EPS (årsbasis) var 1,6 NOK pr. $1000/d over break even. Ta tallene med en klype salt, men et par dollar i året i utbytte fremover er vel ikke helt urealistisk?

Om tre måneder skal det deles ut en bunke med dollars, og likeså om et halvt år (tror jeg), men ingen er interessert i penger ser det ut til :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bassefix
13.08.2019 kl 13:48 5839

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~4%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 13:59 5800

På tide at GOGL snart får ut fingeren også?
https://www.hellenicshippingnews.com/star-bulk-carriers-corp-acquisition-of-own-sharesathens/
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 14:08 5757

Utrolig at vi fortsatt er på 40 tallet, kommer til å bli litt av en guding for q3 og q4 på q2 pres på torsdag med slike rater, som nå også har snudd opp igjen! :-)
......
Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~4%
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
IceTea
13.08.2019 kl 14:13 5733

Takk for futter Bassefix og Sector !
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 14:15 5727

Alle ser og skriver om det, men ingen vil ha utbyttene. Morsomt!
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1161249094628777985
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.08.2019 kl 14:20 5713

Det var Nordea som ga oss de tallene Kjepet. og kr 1,80 :)
10 prosent høyere skipsverdier er lik 12 kroner pr aksje, ifølge Nordea, og en økning i spotratene på 1.000 dollar pr dag er lik 30 millioner dollar i fullt investert EBITDA, tilsvarende 1,8 kroner pr aksje. .
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bassefix
13.08.2019 kl 14:26 5693

TØRBULK INDEKS Baltic Dry-indekset er op for den tredje dag i træk og er op 5,1 procent til 1.864 point på tirsdag ifølge The Baltic Exchange. Dette rapporteres af TDN Direct.
Capesize-segmentet er op 7 procent til 26.112 point, mens Panamax er op 3,5 procent til 15.983.

På samme tid er Handysize op 1,0 procent til 7,788 point, og Supramax er op 1,7 procent til 11,329 point.

Sådan går du med de tørre bulkandele på Oslo Børs
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 14:29 5693

Takk Kbkristi. Da virker det som om verden har bestemt seg for at shipping skal avvikles, noe annet gir jo ikke mening nå.......

Alle vet at Q2 blir elendig, men det ser faktisk ut som om investorene er livredde for de tallene, guidingen likeså.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 14:55 5592

Hold ut folkens, jeg vet det er hardt med alle pengene som tjenes for øyeblikket, men jeg er sikker på at dere vil klare det. Stå på :-)

Denne nå i ettermiddag.
"FFA: Capes pushing again and well bid post index as index comes in much better than most traders expected. PMX continues to motor ahead after slight pause last night with renewed buying this morning from Grain boys."
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
13.08.2019 kl 15:13 5524

I begynnelsen av mai var kursen omtrent som nå, etter dårlige rater de tre foregående måneder feb-apr. De neste tre måneder mai-jul så har ratene i snitt vært mange ganger høyere, men kursen er fremdeles som for tre måneder siden. Forstå det den som kan, med utsikter til gode rater i lang tid fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
13.08.2019 kl 15:17 5526

Utsiktene til handelsavtale er svekket, eller i det minste mer usikker. Slutt mai/begynnelsen av juni var det positivitet å spore hos begge parter og toppmøte i slutten av måneden. Siden det har Trumf innført enda en tollbarriere, Kina har svart med boikott av landbruk og det er generelt stillingskrig. Kursnedgangen handler følgelig ikke om rater eller inntjening, men usikkerhet knyttet til tilgang til markedene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 15:19 5537

Kjepet - skal holde ut, tror som deg vi da vil bli rikt belønnet! :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 15:21 5523

Dry bulk spot rates remain well supported for both Capesize and Panamax vessels, with the Atlantic market thin in terms of vessels available. Such a market balance can potentially lead to significant spikes in rates as we enter Q4.
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 15:52 5483

He,he. Det er godt investorene på OSE kan få litt hjelp av amerikanerne til å forstå hva som skjer i shipping :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
13.08.2019 kl 15:55 5482

Utsettelse av tollbarrierer - bånn gass i US
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.08.2019 kl 15:57 5481

Da bør vi jo hoppe over 50- tallet og gå rett til 60-tallet :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 16:11 5427

Haha det var det jeg sa. Trump feiga ut når han så at børsen gikk til helvete umiddelbart og økonomien styrte mot resesjon bare et par uker etter at han startet den Andre Twitterkrig. Han vet det blir fengsel om han ikke vinner valget.

VI SKAL TIL HIMMELS, MINE USLE LAKEIER!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
holysmoke
13.08.2019 kl 17:01 5265

Helt enig Kjepet. Det er en gåte hvorfor ikke GOGL har benyttet muligheten(e) til å sikre seg mange flere egne aksjer på disse nivåene. Utbytte pluss storkjøp av egne billige aksjer er god aksjonærpleie.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 17:18 5220

Fikk ikke med meg børs avslutningen i dag, ikke mindre herlig da å sjekke kontoen nå i etterkant, ikke minst siden jeg også lastet litt mer tidligere i dag a 48,10 :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Mollen
13.08.2019 kl 17:25 5197

Jeg synes det er helt greit om de prioriterer utbytte i stedet for tilbakekjøp av aksjer... Aksjonærene i GOGL er så irrasjonelle at papiret sendes vel nedover når tilbakekjøpte aksjer slettes..
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.08.2019 kl 17:40 5153

Helt enig med deg Mollen. Håper Gogl satser maksimalt på utbytte. Om de sletter noen aksjer, vil ikke det merkes. Kursen er altfor volatil.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.08.2019 kl 19:36 4952

Har gått igjennom tallene som er tilgjengelig for Gogl. Jeg tror faktisk ikke resultatet blir så dårlig som jeg har innbilt meg selv.
Mener de kan klare å komme ut på plussiden med $ 0,02, mot minus $ 0,05 i Q1. Så kan man trekke fra noen til Singapore Marine, så mitt bett ligger veldig nært et 0 - Null- resultat pr aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Mollen
13.08.2019 kl 20:28 4841

Hvordan kommer du ut på Q3 Kbkristi, dersom du legger snittet så langt i kvartalet til grunn for hele perioden ? Jeg innbiller meg vi bikker 30 Cent pr aksje i så fall ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.08.2019 kl 20:40 4815

Skulle nåværende situasjon holde seg uforandret resten av kvartalet, og ved bruk av samme forutsetninger som jeg har brukt i Q2, så bikker vi $ 0,40.Mollen :)
Så får vi se hvor langt på jordet jeg er med Q2. Spennende blir det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.08.2019 kl 20:49 4795

Antakelig blir det høyere avkastning enn 0,40 også, da det er mange skip på "floor ceiling" hvor øvre grense slår inn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Mollen
13.08.2019 kl 21:31 4700

Får håpe du har rett Kbkristi. Q2 blir syretesten på om modellen din fungerer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bassefix
14.08.2019 kl 05:44 4400

Iron ore prices are recovering a bit following their recent slump, with the sgx front month futures up ~3% to almost $90/ton in early asian trading.
#shipping #ironore #drybulk $BDRY
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 06:32 4364

Tipper det blir negativt resultat dette kvartalet. Ikke at det har noe å si, ingen bryr seg om dette mtp. hvor markedet er i dag.

Når det er sagt må folk gjerne selge. Takk som byr.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.08.2019 kl 08:19 4224

Å regne på GOGL på et kvartal synes jeg er ekstremt vanskelig fordi det er så mange parametre som spiller inn. Blir litt gjetting fra min side, men magefølelsen sier meg at vi må regne med et tap i Q2 (men kanskje blir det opprettholdt et utbytte på $0.05). Hvor mye får vi svar på i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.08.2019 kl 08:34 4181

Mitt anslag er nok på den optimistiske siden, i og med at vi nok har et etterslep fra meget dårlige rater fra Q1.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
14.08.2019 kl 08:43 4177

Swedbank sine forventninger, datert 13 august(Twitter):

Golden Ocean Group
Rek: Köp (Köp)
Riktkurs: 105,00 NOK
Pris: 47,06 NOK
Analytiker: Petter Haugen
Chefsanalytiker, Chef Shipping
Analysen producerad av Kepler Cheuvreux 2019-08-13 kl. 07:09, och översatt samt distribuerad via Aktiellt 2019-08-13 kl. 08:28.
UPPDATERING
Ytterligare oro kring handelskriget
Vi räknar med en nettoförlust på – 20 MUSD för Q2 (samma som konsensus), men eftersom fraktpriserna förbättrades kraftigt under sommaren förblir vi över konsensus för Q3 med 18 600 USD/dag. Vi tillskriver den kraftiga återhämtningen i fraktrater för Capsize till förbättrad export från Brasilien av järnmalm samt höga priser på järnmalm. Under de senaste veckorna har dock priserna för järnmalm och fraktrater för Capsize sjunkit. Den mest troliga anledningen till detta är svagare efterfrågan i Kina, där vi återigen skyller på handelskriget. Vi fortsätter att lyfta fram den tunga handelskrigsexponeringen och förblir oroliga över kurser och lönsamhet gällande den eskalerande handelskonflikten mellan USA och Kina. Bortsett från detta skulle vi känna oss väsentligt mer uppåt på markanden, med tanke på den fortsatt låga flottparkstillväxten (mindre än 3% å/å) är vi ganska robusta i andra, icke-krigsrelaterade affärer. Dessutom är de negativa nyheterna till stor del diskonterade i dagens aktie och prissätter Golden till mer än 20% NAV-rabatt (63 NOK) trots att den ett-åriga TC-kursen ligger över 20 000 USD/dag. Vi upprepar vår Köprekommendation och vår riktkurs på 105 NOK.

Bulkräntor sjönk och handelskriget är fortfarande kritiskt
De brasilianska volymerna är de mest intensiva och när Burmadinho-olyckan inträffade i slutet av januari tog det bara några veckor innan den faktiska exporten från Brasilien påverkades. Medan leveranserna i februari ökade med 22% under året (även om det minska med 13% m/m), märktes nedgången i mars och april (en nedgång på 29% under året). Järnmalmsexporten från Brasilien återhämtade sig från cirka 20 Mton/månad under maj till juni och ytterligare 34 Mton under juli. Samtidigt medförde ett högre järnmalmspris att betalningsviljan för transporttjänster ökade. Tyvärr har både järnmalmspriser och fraktrater för Capsize under de senaste veckorna sjunkit igen. Den mest troliga anledningen till detta är svagare efterfrågan i Kina, där vi återigen skyller på handelskriget.

Golden Ocean handlar med en djup NAV-rabatt (63 NOK)
Med Clarksons tillgångsberäkningar antar vi ett rimligt värde på 63 NOK per aktie för Golden Ocean. Förutsatt att fraktrater för Capsize för 5 år är på 30 MUSD, behövs en fraktavgift på 16 100 USD/dag för att uppnå 10% internränta på tillgångarnas återstående livslängd. Med en ett-årig TC, för nuvarande över 20 000 USD/dag, bedömer vi att Golden Ocean borde förtjäna en premiumvärdering till NAV snarare än den nuvarande rabatten. Golden Ocean handlas för nuvarande till 0,8x P/NAV. Vi upprepar Köp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bassefix
14.08.2019 kl 08:48 4185

BULK:5 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER TIRSDAG

08:21
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om fem capesize-spotslutninger tirsdag, der fire er for jernmalm og en er for kull.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet fire reiser til Kina, der to går fra Australia og to går fra Sør-Afrika.

Det ble også sluttet en reise fra USAs vestkyst til Nederland.

Ellers ble det sluttet en timecharter.

Baltic Exchanges capesize-indeks steg foregående handelsdag 5,1 prosent til 26.112 dollar.

LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.08.2019 kl 11:00 3928

Kina Cape / Pmax skikkelig opp: 7,46 / 4,55 %
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.08.2019 kl 11:01 3939

Huff, da blir det rett ned på 40-tallet igjen :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.08.2019 kl 11:04 4159

Gogl blir en skikkelig trykk-koker.
mithra
14.08.2019 kl 11:54 4008

mitt kursmål på en måneds sikt er 76 kroner.
kakarlss
14.08.2019 kl 12:05 3969

Cape +5,1% i dag
KJEPET
14.08.2019 kl 12:46 3781

Med et nytt saftig hopp i ratene, reagerer kursen straks med storstilt salg, og så er vi trygt tilbake på 40-tallet igjen :-) Faktisk samme mønster som alltid, og helt etter boka.

Men 2020 Bulkers stiger 8% sier du etter at ratene kom? Du skjønner i GOGL betyr ikke ratene noe som helst for kursen, stigende rater er faktisk negativt. Se bare siden nyttår. Ratene er saftig opp, mens kursen er godt ned.