Several Chinese companies want to buy American agricultural prod

Slettet bruker
REC 21.07.2019 kl 14:22 2571

https://www.scmp.com/economy/global-economy/article/3019498/chinese-firms-ask-tariff-exemptions-buy-us-agricultural

Tja, og vi vet at USA har en 10 punkts liste med prioriterte produkter hvor polysil står. Spennende tider!
Redigert 19.01.2021 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 14:26 2562

Dette er enda en positiv artikkel:
https://reut.rs/2Gm0n4a
Slettet bruker
21.07.2019 kl 15:04 2489

Denne helga har vært piss kjedelig her på HO. Hvorfor har all baissingen stoppet opp? Er det ferieavvikling? 🤨
Slettet bruker
21.07.2019 kl 15:38 2432

Det er ikke ferieavvikling i hverken Reuters eller South China Morning Post, det kan jeg love deg👍
Sunrise
21.07.2019 kl 15:41 2415

Bra Flyers, la oss håpe på en tilsvarende tilnærming fra kinesiske selskaper om å kjøpe poly fra Rec med reduserte tariffer. Da bråsnur det. Lei av å se nemi & co ha rett.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 18:40 2236

Flying Circus, er polysilicon inne på denne listen nå?
Har Torvald's bønn fra 15.07 blitt hørt?
Klippet fra pressemelding vedr nedstengningen den 15.07 og var da ikke inne på noe liste.
REC Silicon is grateful to the USG, specifically U.S. Trade Representative Ambassador Lighthizer and his team, for prioritizing the interests of the U.S. polysilicon industry in its on-going trade discussions with China. REC Silicon, however, urges the USG to include polysilicon on the list of products to be purchased by the Government of China in the short-run while the negotiations continue and to continue to push for restoration of open, fair, and unrestricted access for sales of U.S. polysilicon in the Chinese market. If REC Silicon is able to regain access to the Chinese polysilicon market in the near term....
Liste eller ikke, Kina kommer ikke til å kjøpe polysilicon for priser REC kan produsere for.
Kina vasser i polysilicon..
Slettet bruker
21.07.2019 kl 18:50 2214

Kina vasser i low grade polysil, blekk. Nå må du korke ipa’n din:) Kina produserer veldig lite high grade. Hvis kineserne ikke kan levere high grade gjør de seg irrelevante. Markedet etterspør high grade. Ok?
Slettet bruker
21.07.2019 kl 19:20 2177

Flying.... Jeg klarer å lese og forstå hva jeg leser selv med noen IPA innabords. Hvis du tar en sniktitt inne på nettsida til de største produsentene i Kina, så ser du hva de leverer. Enormt med kapasitet er bygget ut og REC har ingen mulighet til å konkurrere på pris mot Kinamann.
Sofafilosof
21.07.2019 kl 19:54 2111

Før du presenterer slike usannheter om REC sin poly-konkurransekraft under ellers like vilkår, se side 18 i Q1-presentasjonen!

http://hugin.info/136555/R/2243878/885974.pdf

PS: den ene produsenten som kan levere under REC-produksjonspriser har statssubsidiert strøm.
Redigert 21.07.2019 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:18 2069

Deilig når fakta kommer på bordet.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:24 2052

Sofatjeneste, disse prisene er nå gamle. Hvis Torvald har en lik oversikt kommende torsdag, så vil du se et annet bilde.. kanskje, jeg sier kanskje har det da gått opp for Tåke at dette er dødfødt. Og de 50 siste på ML får marsjordre.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:26 2048

Du mener altså at prisene fra Q1 er så gamle at kostnadsleder på denne korte tiden har blitt forbigått og parkert?
Kan du vise til noen kilder som kan bekrefte dette?
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:29 2042

Manjana, fakta er at det er oversupply så det holder, derfor er prisene slik de er. Tilgangen til Kina har nå ikke en dritt å si... Hvis ikke Tåke er helt tåkelagt, så vil han forklarte dette for deg på torsdag.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:42 2013

Flyers osv bare og blokkere disse idiot nickene som gjør alt for og ødelegge hver eneste tråd. Garanterer at det er deilig og slippe det meningsløse pjattet til disse. Kos dere heller i solen og nyt ferien.
Redigert 21.07.2019 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 20:43 2011

Det hadde vært fint om du droppet å bruke disse tullenavnene.

Men nå snakker du om noe annet enn produksjonskostnader. Vi er da klare over at oversupply har ført til lave priser. Disse lave prisene er også døden for produsentene i Kina som har høyere produksjonskostnader enn REC. REC har jo forøvrig stengt ned produksjonen så dette maset om Kina forstår jeg egentlig ikke da det som gjelder for REC fremover er Butte. Så får vi se hva som skjer i årene fremover når ulønnsomme fabrikker i Kina må stenges.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 21:00 1964

Tja, Kina har jo sagt at de ikke lengre skal sponse ulønnsomme bedrifter. De ansatte skal flyttes fra ulønnsomme bedrifter til lønnsomme bedrifter. Mener at jeg har skrevet dette en gang eller to her på forumet. Blackrock har uttalt at mange bedrifter vil flytte ut av Kina og at de ikke vil vente på en løsning på handelskrigen. Det er mange andre land som kan produsere like billig som Kina. Og blekk, jeg tror ikke du får med deg alle poengene med ipa innabords .
Slettet bruker
21.07.2019 kl 21:29 1905

Ser den, garanja, vedr ML og kinaavtale, og er forsåvidt enig. Ble bare så positivt overrasket over å se hva de nye Trump tariffene innebærer for Kina. De risikerer å bare sitte igjen med innlandsindustri hvis de ikke handler raskt nok. Vi husker jo alle hvordan det gikk med Japan da de havnet i handelskonflikt med USA.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 21:37 1883

Ække lett å holde styr på alle disse tullete navnene her inne, mitt inkludert. Så vi er omsider enige om at tilgangen til Kina ikke har noe å si, det var en lettelse. Det virker som om noen av de hard core rec guy's fortsatt er i troen på akkurat dette. Og kronen på verket er jo at Torvald også har messet utrettelig om akkurat dette, men blir spennende å se på torsdag om dette har også gått opp for'n Torvald.
Jeg har tidligere meldt om tørkepapir og hjelm, og har således ikke endret oppfatning om denne presentasjonen.
Slettet bruker
21.07.2019 kl 21:57 1831

Da tror jeg du misforstår, blekk. Tilgangen til Kina er viktig, men har vel ikke så mye å si i det korte bildet siden ML er stengt ned. Når zombie selskapene dør og polysil prisene stiger, tenker jeg ML skal levere. Kina er viktig!
Slettet bruker
21.07.2019 kl 22:03 1810

Kina kan man ikke stole på for 5 øre, og fint vi nå har fått en mann som har baller til å stå imot.
Kina har kopiert og plyndret bedrifter verden rundt i årtier, men for ML sin del, så kom nok redningsmannen Trump litt for seint inne i bilde. Morsomt er det at JUM gjentatte ganger har kalt Trump'n for en katastrofe. Nå over på rødt, Flying 👍🥴🍷
Mostly
Slettet bruker
21.07.2019 kl 22:07 1794

Det blir ikke lettere å holde styr på navnene hvis du skal gi oss x antall kallenavn i tillegg. 👍

Vi er nok IKKE enige i at tilgangen til Kina ikke har noe å si. Med tilgang til Kina og økte polypriser vil jo ML starte opp igjen og aksjen vil sendes til himmels. 😉
Poenget mitt er at Kina ikke har noe å si for REC nå i det korte bildet da ML er stengt ned og man nå skal konsentrere seg om å holde seg flytende ved hjelp av Butte. Jeg håper nå også TT snur fokuset bort fra ML og Kina. Det er historie og vi må se fremover. Å holde ML åpen i påvente av en handelsavtale ble en dyr affære. Men spist er spist - nå ser vi fremover. Her ligger det en del triggere som kan bli spennende å følge med på.